Smerige dingen die je overkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:20

Optiwolk: Dan zou ik niet weten waarom het steeds bij mij terug komt! :( Heb ik dan echt zo'n brakke huid?

Hmmm... modder. :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:20

voetschimmel is ook vrij weinig aan te doen. Ik heb het blijkbaar (alleen op mijn grote teen en dan ook alleen op de nagel), erachter gekomen door de pedicure. Alleen de behandelperiode is je hele leven. Je moet namelijk elke nacht een creme smeren en dit sowieso 3 jaar volhouden volgens haar. En bij de een is het dan wel weg en bij de ander niet. Je merkt er echt weinig van en ik denk dat 90% van de mensen het heeft maar het niet weet.

Ik ben begonnen met de creme maar na 3 maanden gekapt. Je ziet, voelt en ruikt geen verschil dus wat is er dan het nut van?? Nu vind ik voeten toch al niet 1 van de schone onderdelen van je lichaam... Zolang ik mijn voeten was en goed afdroog (idd tussen de tenen, maar dat heeft op nagels geen nut) vind ik het wel prima.

Nemurin, misschien komt het daarom ook terug? Omdat je stopt met smeren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:22

Is dat echt zo? :(
Ik ruik of voel ook geen verschil inderdaad en nu is een nagel ook al mee gaan doen, maar meestal ben ik er als ik stop met smeren toch echt wel een jaar van af, alleen dit jaar wil het dus niet braaf doen.

Ik ga wel eens een keer een pedicure vragen dan. Vind het echt zo vies!

Verosjaak

Re: Smerige dingen die je overkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:29

Tja mijn pedicure (met 6 diploma's aan de muur := ) die vertelde mij dat. Ze vertelde ook dat ik mijn teennagels heel kort moet houden, niet lakken met nagellak en blijven smeren. Ze had een klant die haar uiterlijke verzorging boven de voetschimmel achte en dus juist wel haar nagels liet groeien en altijd lakte. En daar krijg je nagelschimmel van. Het feit dat je teennagel niet kan luchtten.

Schadelijk is het verder niet alleen je teen word er (als het echt ver heen is) wat gelig van ipv rozig. Als ik me dit goed herriner. Mijn tegel is eigenlijk altijd wittis tegen rozig dus volgens mij is er verder vrij weinig aan de hand. := Zou het echt gelig worden dan zou ik het zeker weer behandelen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:30

voetschimmels zijn idd vaak heel hardnekkig en gaan bij de een wel gewoon weg na een behandeling en bij de andere niet. Ik heb ook een teennagel die steeds er bijna helemaal afkomt, tegen dat hij weer helemaal is aangegroeid komt hij weer los zitten. Dat is denk ik ook een soort schimmel wat daar voor zorgt, maar zo lang het niet erger wordt of ik er geen last van heb, laat ik het maar zo...

En wratten kan je ook overkrijgen gewoon door met blote voeten overal te lopen waar iemand met wratten ook met z'n blote voeten heeft gelopen, dus ik denk dat het met schimmels ook wel kan...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:32

Oh dat is idd dan weer een hele andere versie van schimmel. De pedicure vertelde mij ook wel dat als je angel echt heel geel is deze idd er dan af kan gaan vallen. Je lichaam heeft dus zelf wel een oplossing om weg te komen van de schimmel. Alleen wel balen dat het dan meteen weer terugkomt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:33

Oooh ik heb van de zomer inderdaad nagellak gedragen op mijn tenen, voor het eerst in jaren. ;)
De kleuren zijn bij mij inderdaad ook gewoon normaal hoor, en de nagel zit ook zeker niet los, maar ik vind het gewoon lelijk.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:35

hm bij mij is er ook niks geel :P alles heeft een normale kleur alleen die ene nagel komt er telkens weer af...ook niet helemaal hoor, heb altijd nog een stuk zit, maar de bovenste laag komt eraf zeg maar. maar het is ook van mijn kleine teen, dus als je het niet weet, zie je het ook niet. Anders zou ik mss er wel wat aan proberen te doen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:42

verography schreef:
Tja mijn pedicure (met 6 diploma's aan de muur := ) die vertelde mij dat. Ze vertelde ook dat ik mijn teennagels heel kort moet houden, niet lakken met nagellak en blijven smeren. Ze had een klant die haar uiterlijke verzorging boven de voetschimmel achte en dus juist wel haar nagels liet groeien en altijd lakte. En daar krijg je nagelschimmel van. Het feit dat je teennagel niet kan luchtten.

Schadelijk is het verder niet alleen je teen word er (als het echt ver heen is) wat gelig van ipv rozig. Als ik me dit goed herriner. Mijn tegel is eigenlijk altijd wittis tegen rozig dus volgens mij is er verder vrij weinig aan de hand. := Zou het echt gelig worden dan zou ik het zeker weer behandelen.

Ik werk bij een pedicuregroothandel.....maar teennagels heel kort houden??? Weet niet waar je pedicure de opleiding heeft gevolgd? (en 6 diplom'a zegt niet zoveel.....jij kunt vandaag nog naar de KvK gaan en een pedicuresalon beginnen... Pedicure is nog steeds een vrij beroep, al zijn ze daar wel hard mee bezig om dat te veranderen. 6 diploma's, of waarschijnlijk certificaten, kun je overal halen. Beetje hetzelfde als dat je vroeger je strikdiploma kreeg ;)..... officieel diploma krijg je als je examen hebt gedaan, certificaat krijg je gewoon na het volgen van een cursus of avond of iets. Zou hetzelfde zijn als dat je bij mij een paardrijles kom geven, en ik geef je een certificaat van goed rijden, dat je dan gaat adverteren met ik kan goed rijden.)
en een schimmel, krijg je niet door niet te luchten hoor ;)
is net als met paarden....het komt echt wel " ergens" vandaan.... bijv. opgelopen in een openbare ruimte, of ik weet niet of je het al had voor je naar je pedicure ging, maar anders kun je het zelfs daar oplopen als er niet goed genoeg gedesinfecteerd wordt. (geloof me, ik zie heel wat dingen voorbij komen)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:50

Oh oke, nou ik denk dat ze er echt wel voor geleerd heeft. Zij doet ook de diabetes patienten behandelen etc. (die mogen als het goed is niet overal terecht).

En ja ik moet mijn teennagel gewoon netjes kort houden van haar. Dat was beter zei zij. Waarom geen idee :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:56

Niet luchten leek me wel logisch maar ik denk dat het van de schimmel afhangt.
Ik weet wel een zooi van schimmels bij dieren maar niet bij mensen dus. _O-

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:58

jij hebt geen idee wat wij hier af en toe voorbij zien komen ;) maar ik geloof je wel dat ze ervoor geleerd heeft hoor !....op zich is kort niet erg, maar heel kort is wel erg.
Ook moeten teennagels altijd recht afgeknipt worden, en niet met de boog mee.
Anders kunnen de nagels in gaan groeien,...en dat is iets, wat je echt niet wil! daarom adviseren wij mensen altijd om de nagel niet te kort te knippen.
Korte nagels en schimmels, hebben overigens weinig met elkaar van doen.

Voor iedereen met schimmelnagels:
Deze moeten altijd mee uitgroeien, het is niet zo dat je op een dag wakker wordt, en je nagel weer een " gezonde" kleur heeft.
Er zijn ontzettend veel behandelmethoden op de markt. Advies is dan ook om wat verschillende dingen te proberen. wat bij de ene niet werkt, kan bij de ander wel werken. Voeten goed drooghouden, en alle sokken en schoenen behandelen is ook geen overbodige luxe.
Je moet het een beetje vergelijken met schimmel bij paarden, je kunt je paard wel wassen met imaverol, maar als je de singel niet schoonmaakt, en de borstels niet ontsmet, heeft het geen zin en komt het gewoon terug.
Je kunt eroverheen groeien, maar bij sommige mensen komt zelfs de hele nagel eraf. Vaak groeit er dan wel iets terug, maar ook dat valt er vaak weer snel vanaf. Zelf hebben wij een heel fijn antischimmel merk, maar er zijn er ontzettend veel, ook is het opzetten van een pedique nagel, zeker een optie (google maar even op internet) is een gelnagel die een onvriendelijk milieu voor de schimmel maakt, waardoor deze uitgroeit.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:00

Bij mij lijken het alleen droge "velletjes" op het nageloppervlak. Als ik smeer lijkt het weg te gaan, maar als ik niet meer smeer is het binnen een dag weer op het oude.
En ik heb het druk gehad de laatste tijd dus veel van die dagen gehad. :(

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:01

Geen last van uitvallende nagels hierzo :P. En ik denk dat ze gewoon normaal kort bedoelde idd. Overigens wist ik niet dat je niet in een boog mocht knippen. Dat doe ik juist. En ook altijd de hoeken helemaal wegknippen.

Bij mij is het overigens gewoon een soort kleine erosie. De nagel is dus niet geheel vlak.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:06

Ik knip ook in een boog, daardoor zijn de nagels wel breder geworden bovenaan. _O-
Maar volgens mij kunnen we zo beter een huid/nagelverzorgingstopic starten.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:09

verography schreef:
Geen last van uitvallende nagels hierzo :P. En ik denk dat ze gewoon normaal kort bedoelde idd. Overigens wist ik niet dat je niet in een boog mocht knippen. Dat doe ik juist. En ook altijd de hoeken helemaal wegknippen.

Bij mij is het overigens gewoon een soort kleine erosie. De nagel is dus niet geheel vlak.

zou ik maar heel snel mee stoppen ;) ik deed dat ook altijd, totdat ik de gevolgen zag:
http://www.google.nl/imgres?q=ingegroei ... =166&ty=70
of:
http://www.heelmeester.nl/ingrepen/ungi ... agel-6.jpg

(maar in link gedaan voordat heel bokt misselijk wordt)
(en ja, dat kan echt van verkeerd knippen, ingroeien doet gruwelijk zeer)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:19

Ja hoor, dat hoorde ik ook! Maar ze worden bij mij niet meer recht dus ik knip wel met het randje mee zeg maar. :(

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:22

Ieuw die foto's. Ik vind het ook moeilijk want ik ben bang dat als ik die zijkant er niet afhaal het juist in mijn huid gaat groeien. Het zit al tegen het kuiltje aan de zijkant aan zeg maar. Maar ik ga wat doen met je tip en recht knippen.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 21-10-11 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:24

kan je ook een foto laten zien van hoe je dan eigenlijk juist moet knippen? ik knip ook de randjes weg omdat daar zo gemakkelijk vuil onder kruipt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:25

Ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee die foto's! :oo Maar ik knip ook m'n nagels rond af hoor :o ga er op slag mee stoppen!!!! En lakken durf ik ook al niet meer sinds de vieze verhalen hier... :r

Verder wel dezelfde vraag als verography, als ik de zijkant er niet afhaal gaat het toch juist in mijn huid groeien?

(Geldt het niet voor je vingernagels trouwens?)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:26

GATVER!!! die foto's!! nasty

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:26

Ik vind het gewoon irritant dat de nagels bovenaan nu dus breder zijn geworden dan bij de basis... :(

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:29

Lamar.....ik heb dit topic gezien. :r Net even die foto's van een paar berichten terug gezien maar ik vertrek hier weer. Doei :wave: %)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:29

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:30

Moet zeggen dat ik die tenen trouwens ook veel viezer vind dan de gemiddelde mensen hun tenen... _O- Ook de gezonde tenen zien er smerig uit.