Normaal houden we niet van regen en lopen we te klagen over die rot regen. Nu smeekt iedereen zowat om regen hahaha. Wat kan je soms toch genieten van zelfs een regendag!
Strak blauwe lucht en die hete zon is er ook weer. Het is zooo warm weer.
Akecheta
Geplaatst: 10-05-11 15:32
Nou al het regenwater is al weer verdampt Wat een hitte in de zon, en het voelt nog steeds benauwd. Hoop dat er vanacht nog een bak water naar beneden gaat vallen.
Gekopieerd uit luchtvaarmeteo: VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN 101800/110000: EEN TROG VERGEZELD VAN (ONWEERS)BUIEN BEREIKT HET ZUIDEN VAN HET LAND, TREKT NOORDOOSTWAARTS EN LIGT AAN HET EINDE VAN DE PERIODE HALVERWEGE HET LAND. Ben heel benieuwd of dit gaat kloppen...
hier schijnt sinds vanmiddag toch het zonnetje. niet heel erg warm want het waait ook flink.
gohya
Geplaatst: 10-05-11 17:31
@Gooya en vanaf wanneer moet dit dan over het land trekken?vandaag al? De berichten op t.v. praten nergens over,die zeggen gewoon droog. Ik begrijp het berichtje niet helemaal,wat is een trog? en wat zijn die getallen dan?
Nou ja ik ga naar me paardjes,ik houd de lucht wel in de gaten.
Nou...kan me allemaal niets schelen...hier heeft het even lekker geregend vanmorgen en daarna weer het best heet....goed voor het gras! Nu stralend blauwe lucht, geen wind en ik hoop dat het vannacht weer even gaat regenen!
De hele ochtend hebben wij hier regen gehad, vanmiddag wolken en zon en nu een strak blauwe lucht. Heb toch echt veel liever die strak blauwe lucht dat de hele ochtend/middag regen.
Vanmorgen hebben we regen gehad. Best prettig want we hadden het nodig.
De maand soms van gevallen MM per gebied, word elke dag rond 8 uur 's morgens bij gewerkt. Dus tot vanmorgen 8 uur hadden we nog steeds niks:
_Dune_
Geplaatst: 10-05-11 20:24
Juist, ik zit precies in een wit gebied Het is wel bewolkt, maar hier gaat geen regen komen ben ik bang...
Akecheta
Geplaatst: 10-05-11 20:25
@Gohya van Gooya
Excuses, wilde geen verwarring scheppen, maar aangeven dat er in de loop van de avond vermoedelijk buien gaan ontstaan.
De eerste twee getallen dus de 10 en de 11 zijn de data. De laatste vier getallen geven de tijd aan. Eigenlijk staat er dat vanaf nu via het zuiden van het land buien en onweersbuien komen en dat ie in noordoostelijke richting gaan. Vanacht zou dit buiengebied dan over het midden van het land moeten liggen. Een trog heeft te maken met de luchtdrukverdeling, en bij een trog ontstaan vaak buien.
Op de site van het KNMI staat ook aangegeven dat er kans is op onweer.
Nou zie ik ook nog niks op de buienradar, dus ben benieuwd of er nog wat komt....