Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:49

Roselie schreef:
Het meest asociale....het bijvullen van je hoorntje met ijs bij de Ikea

doe ik wel eens :o

jamiroquai

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:51

Ha ha, het Ikea- ijsje blijf toch een favoriet!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:54

Ik heb nog nooit een Ikea ijsje gehad... Na dit topic heb ik wel het gevoel dat ik die ervaring mis in mijn leven. Ik ga maar eens een ijsje eten bij de Ikea, zeer binnenkort.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:03

Ik ga binnenkort het topic even doorlezen. Niet het meest associal maar waar ik mij zelf vaak aan kan ergeren zijn mensen die op de manege komen met een eigen thermoskan koffie, maar wel bekers, suiker en melk van de manege gebruiken. En in het verkeer vind je veel associale mensen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:16

Ik erger me groen & geel aan het supermarktpersoneel in de supermarkt.
Vorige week bijvoorbeeld, ik kom aan de kassa, ik zeg goedenmiddag, er komt geen reactie en madame begint driftig mijn spullen te scannen terwijl ze een uitgebreid gesprek begint met de vrouw achter me, in het Turks notabene, terwijl er nog net het te betalen bedrag voor mij vanaf kan.

In dezelfde supermarkt op een andere dag zaten de cassieres met elkaar te praten terwijl ik graag af wil rekenen. Er kan geen hallo vanaf terwijl ze lekker verder praten in het Turks. Ik kon alleen te horen krijgen hoeveel ik moest betalen & dat was het.

Vreselijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:17

Ik heb er echt een hekel aan als ze in het buitenlands aan het preten zijn waar anderen bij staan. bah.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:35

Het moet toch ook niet gekker worden dat je in een supermarkt in Nederland staat en de medewerkers in een andere taal aan het praten zijn? Niks tegen buitenlanders, maar ik zou ze ontslaan. In ons eigen land mogen we toch zeker wel in onze eigen taal in een winkel geholpen worden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:51

Marit schreef:
Het moet toch ook niet gekker worden dat je in een supermarkt in Nederland staat en de medewerkers in een andere taal aan het praten zijn? Niks tegen buitenlanders, maar ik zou ze ontslaan. In ons eigen land mogen we toch zeker wel in onze eigen taal in een winkel geholpen worden.

Ben ik het mee eens :j. Ik heb ook weleens een collega hierop aangesproken, die ging ook een gesprek aan in het Turks met een andere klant. Ik heb gezegd dat ik dat niet zo netjes vond. Kon ze gelukkig begrijpen :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:02

ElineS schreef:
Ik heb nog nooit een Ikea ijsje gehad... Na dit topic heb ik wel het gevoel dat ik die ervaring mis in mijn leven. Ik ga maar eens een ijsje eten bij de Ikea, zeer binnenkort.

En een extra keertje bijvullen natuurlijk! :D

Mijn ergernissen gaan meestal over de trein.Over het algemeen ben ik een heel beleefd persoon, maar de trein haalt echt het slechtste in mij naar boven. Erger mij vooral aan mensen die hun koffer ergens neer zetten zodat ik niet meer kan zitten. Als het superdruk is, wat het eigenlijk altijd is als ik op pad ben, dan eis ik gewoon te mogen zitten hoor. Het maakt me dan echt niet uit waar ze hun koffer zetten. Ik ben ook gekke Henkie niet, ik moet 2,5 met die trein en ik weiger dat hele stuk te staan als ik ook kan zitten. Wordt me niet altijd in dank afgenomen :D Ook wel eens iemand gedwongen om z'n koffer van de stoel te halen omdat er een oud opaatje geen plekje kon vinden. En dan nog het lef hebben om te zeggen 'ja, maar mijn koffer dan?' :x

Het allerergste wat ik meegemaakt heb in de trein was trouwens geen koffer, maar een HOND die de stoel bezet hield. Staan er een hoop mensen in de spits, ligt er gewoon een hond op de stoel!! _-:( Het is dat we met z'n tweeën waren en dat je met z'n tweeën toch niet op één stoel kan zitten..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:19

Als er voor die hond n kaartje gekocht is mag dat gewoon...

Als ik heel veel spullen moet vervoeren koop ik ook weleens een 2de kaartje voor mijn spullen, maar die blijven dan ook wel echt liggen...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:23

Als er een kaart gekocht is. Prima toch. Vind ik dan.

Wat ik ook heel vervelend vind is hoe men zich soms gedraagt naar bus chauffeurs. Niet eens goedendag en sommige keuren een chauffeur niet eens een blik waardig. Goed, daar valt dan nog wel overheen te komen. Wat me vooral tegenstaat is dat als de buschauffeur weg rijd en er komt nog iemand keihard aanrennen met zwaaiende armen om mee te mogen, dat de chauffeur stopt (aardig), persoon in stapt, OV laat zien of strippenkaart laat stempelen en gaat zitten... Zonder een woord! Geen enkele. Jij bent te laat voor de bus en de bus stopt. Dan kan er toch wel een bedankje vanaf..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:26

Wat is er mis met een beest gewoon op de vloer te laten liggen als er mensen, die ook een kaartje hebben gekocht, op de stoel willen zitten?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:27

-:(- Pesten -:(-

Dát is pas asociaal!!! AL een hele tijd geleden (jaartje of 2 ofzo) reed ik eens met de auto door de straat achter de onze en ik zag daar een meisje van een jaar of 10 op de stoep staan. Tas op de grond, boeken/eten/drinken op de grond, 1 boek tegen zich aangeklemd en een stuk of 5 gassies van haar leeftijd om d'r heen die stonden te lachen en te joelen.
Iedereen liep gewoon voorbij en deed niks en ik kwam aanrijden en zag het al van een afstandje. Ben gestopt, heb die gassies op zéér ongebleefde wijze flink de les gelezen, dat meisje d'r tas opgeruimd en aangeboden om haar heen te brengen waar ze heen moest. Nou, ze zat al in de auto voor ik mijn zin af had kunnen maken en haar ouders waren heel erg blij dat ik haar had geholpen.

Bah, ik háát pesters... ze verzieken echt heel veel -:(-

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:27

Narya schreef:
Wat is er mis met een beest gewoon op de vloer te laten liggen als er mensen, die ook een kaartje hebben gekocht, op de stoel willen zitten?

Al koop jij kaartjes voor een hele coupé, mag je zelf weten en hoef je echt niemand anders te laten zitten

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:30

Je moet een kaartje voor een hond kopen als die niet in tas past, dus dan heeft die hond gewoon recht op een stoel, niks asosciaals aan. Staat gewoon op de NS-site.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:36

Als mensen een kaartje moeten kopen voor hun hond is dat inderdaad omdat hij een stoel bezet/blokkeerd. Daar betaal je voor dus dan hoeft je hond niet op de grond te liggen, bovendien ligt de hond anders over het algemeen voor de stoel en dan kan je (iig in intercity's) toch ook niet met goed fatsoen op die plek zitten want dan zit er een hond waar je voeten horen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:39

Everytime schreef:
Je moet een kaartje voor een hond kopen als die niet in tas past, dus dan heeft die hond gewoon recht op een stoel, niks asosciaals aan. Staat gewoon op de NS-site.

Fout, dit
Citaat:
•Voor aangelijnde huisdieren koopt u, ongeacht uw bestemming, voor 3 euro een Dagkaart hond.

staat op de NS site, en er staat dus nergens dat de hond recht heeft op een stoel!
Ik weet dus 100% zeker dat een hond NIET op een stoel thuis hoort, ook niet als er zat plaats is. Nu heb ik er dan nog geen moiete mee als er wel plaats is en er iets onder ligt, maar de hond zo op de stoel zetten vind ik dus ronduit aso.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:40

O sorry hoor dan heeft iemand het verkeerd tegen mij vertelt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:43

Everytime schreef:
O sorry hoor dan heeft iemand het verkeerd tegen mij vertelt.

Dat kan gebeuren, daarom leg ik het even duidelijk uit ;) .
Ik heb namelijk al eens een fijne discussie gehad met een dame die vond dat haar witte herder recht had op een stoel. Alleen was het wel heel l*llig dat daarna de trein vol stroomde, en de betreffende stoel de kleur had aangenomen van de betreffende witte herder.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:44

Waar laat je de hond als er geen plaats meer is? In geen enkele trein is er plek het dier bij je voeten neer te leggen als er nog iemand zit...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:47

Inoterry schreef:
staat op de NS site, en er staat dus nergens dat de hond recht heeft op een stoel!
Ik weet dus 100% zeker dat een hond NIET op een stoel thuis hoort, ook niet als er zat plaats is. Nu heb ik er dan nog geen moiete mee als er wel plaats is en er iets onder ligt, maar de hond zo op de stoel zetten vind ik dus ronduit aso.

Een hond die op schoot zit mag ook nog gratis mee en die zit toch ook op de stoel? Ik kan niet terug vinden dat de hond los niet op de stoel mag, of een hond de beenruimte voor een stoel blokkerd of op de zitting zit maakt in principe niet uit, je kan er sowieso niet zitten :Y) en treinstoelen zijn toch al smerig . Iig niet als het een hond is die niet op schoot past :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:47

Goeie vraag, er is namelijk niks speciaal geregeld voor honden. Maar ik heb al verschillende keren een hondenkaartje in handen gehad, dat er nergens een hond was te bekkennen. Die liggen dan heerlijk onder de stoel te pitten :Z . Maar ik zie het maar zelden dat er echt een probleem is met het meenemen van honden dat er geen plaats meer is.

@Liedje, een hond op schoot neemt geen extra plek in, en zit niet direct op de bekleding ;) .
En hoe die bekleding zo vies komt, tsja, zou dat mischien iets te maken hebben met de sociale medereiziger met de voetjes op de bank en eten en drinken morsend zonder enige moeite te doen om de boel enigszins schoon te krijgen voor het verlaten van de trein :+ ?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:57

Ik neem niet snel een trein, maar als ik de bus opstap met m'n hond, en ik betaal voor dr, zit ze naast me ook. Vind ik niks asociaal aan..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:59

VinAx schreef:
Ik neem niet snel een trein, maar als ik de bus opstap met m'n hond, en ik betaal voor dr, zit ze naast me ook. Vind ik niks asociaal aan..

Daar is diegene die na jouw hond op die stoel gaat zitten, en allemaal haren op zijn/haar kleding heeft het vast niet mee eens ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 01:03

Tja de gemiddelde hond is schoner dan de gemiddelde treinstoel dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit of die hond nu op de stoel of op de grond zit. (En soms is de treinvloer ook gewoon te smerig om je hond op te laten liggen). En als mijn hond op schoot zit hangen er altijd onderdelen af, dus die raken vaak ook gewoon de stoel. Bij mijns hond komen die haren er toch wel, die zitten namelijk meestal al aan mijn kleren als ik ga zitten :Y) (wollen jas langharige hond is dus niet de beste combi :') helft van de tijd ben ik een soort yeti)

Mijn hond zou best een poging doen om onder de treinstoel te kruipen maar dan had ze niet zo groot moeten groeien dat past echt niet (meer). Ik zie eigenlijk vaak zat honden op de grond zitten waar echt niemand meer fatsoenlijk naast zou kunnen zitten. (Misschien als de hond mega tollerant is maar dan nog).