Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wonderworst_ schreef:nee maar eerder werd geroepen dat de politie komt, en 'rammen om het rammen'. nee maar over het algemeen krijgen ze door zo'n hond meer van iemand gedaan, die dat in de eerste instantie niet wilde. vandaar dat ik die aanpak snap. wat ik aangeef met het praten, is dat de politie zo hard optreed, maar kijk hoelang ze dus indd netjes en rustig met de jongen proberen te praten. handig of niet, het is wel netjes en niet hardhandig toch?!
Fiffill schreef:Robeer, die hond beet hem een paar keer en hield verder gewoon z'n benen vast, alleen vond ik het toch wel raar dat ze een hond in zo'n kleine ruimte met veel mensen gebruiken (hij had ook een politieman gebeten in zijn hand). Lijkt me niet geheel zonder gevaar. En de jongen lag toen al op de grond met een hoop agenten op zich, ik vraag me af of het dus wel echt nodig was.
Blonde meisje mocht blij zijn dat ze geen tik kreeg zoals die jongen met de capuchon.. ergens zei een agent wel "doe even rustig!" en duwde haar weg, maar dat vond ik nog netjes.
robeer schreef:Ik vind het op het filmpje niet allemaal even goed te zien. Kan ook aan mij liggen hoor. Ben af en toe een beetje kippig.![]()
Voor ons houdt het inzetten van een diensthond idd ook gevaren in. Daarom wordt ons geleerd uit de buurt te blijven en als dat niet kan, zoveel mogelijk stil te blijven staan. Jammer genoeg kunnen ze de diensthonden niet trainen op uniformherkenning. Die blonde gaat weinig dreigeing vanuit zo te zien. Veel aandacht aan haar geven is verspilde energie op dat moment.
Als iemand geboeid op de grond ligt wil dat overigens nog niet altijd zeggen dat het gevaar over is. Ik heb zelf ooit op een aan handen en voeten geboeide verdachte gelegen die het toch nog even nodig vond een collega te bijten terwijl we op transport aan het wachten waren.
Citaat:Bij de tweede politieauto kwam ook een busje mee. En uit dat busje kwam een hond, die in de deuropening op een meter afstand van mij geparkeerd werd - beest zag er rustig uit, maar ik weet waar ze op getraind zijn en het is niet echt een rustgevend idee om er zo vlak naast te zitten..
Fiffill schreef:Robeer, ligt niet aan jou, het filmpje is niet echt duidelijk want je ziet veel zwart/armen/grond, ook omdat je de hond niet ziet (wel hoort), de filmer stond twee rijen achter mij dus ik had wat beter beeld, ook omdat hij op een stoel stond en ik direct op de grond.
Ik snap dat het gevaar niet direct over is als iemand op de grond ligt maar er zaten al zoveel agenten op dat hij zich niet eens meer echt kon verzetten (en voor zover ik het gezien heb kon hij niet bijten oid want er stond daar niemand). Van wat ik gezien heb vond ik het toch meer onnodig natrappen.
Hond bijt gewoon wat er voor z'n neus staat, ik zat eerst naast de hond (lief beestje als hij zo rustig zit) en de agent vroeg niet voor niets aan mijn vriend en mij of we wilden gaan staan, anders zaten we precies in de "bijtruimte" van de hond.
Denk dat de hond zodra ze hem loslaten gewoon zoiets heeft van "ik doe m'n werk en dat is bijten klaar".
Fiffill schreef:@Robeer; ik snap dat ze er rekening moeten houden maar in mijn ogen was het niet meer nodig. Ik weet ook dat de recherche erop zit, ik denk dat het ook echt wel uitgezocht gaat worden.
Politieagent verzocht ons heel rustig om op te staanmisschien ook omdat wij gewoon stil en rustig zaten. Mijn vriend zijn reactie moest ik wel om gniffelen, de agent zei iets van "zouden jullie even daar willen gaan staan, als we de hond moeten inzetten kan het gevaarlijk worden" oid en mijn vriend antwoordde met "ja graag, ik zou erg graag uit de buurt van die hond zijn in dat geval"
denk niet dat er mensen zijn die graag blijven zitten.
robeer schreef:Ja hoor. Als je zelf rustig en netjes bent/blijft, doen wij dat ook.
Wat te denken van mensen die de weg komen vragen als je een aanhouding af staat te schermen.
Kiwipitje schreef:Wij hebben nooit agenten aan de deur.
Ayasha schreef:Ah das vervelend. Wel naar dat zo'n agent zo doet. Maar neem aan dat ie je niet meteen op je gezicht gestompt heeft of wat dan ookKiwipitje schreef:Bij ons is het ook geen dagelijkse kost maar de paarden van mijn schoonzusje waren in de problemen gekomen door de hevige regenval. Ze waren de avond er voor naar een droge weide gezet maar blijkbaar heeft het 's nachts dusdanig hard geregent dat ze daar niet meer veilig stonden...Wij hebben nooit agenten aan de deur.
Kiwipitje schreef:Ik vind het zoooo apart dat er allemaal mensen aanvaringen hebben met asociale / bedreigende / waterdanookmeemisis agenten. Terwijl andere mensen daar NOOIT problemen mee hebben. Hoe komt dat dan? Mijn broertje is wel eens thuis gebracht door de politie (lang verhaal), maar die agenten deden gewoon normaal. Evenals de agent die mij langs de kant van de weg zette. Natuurlijk was ik het daar niet mee eens, maar kan niet zeggen dat die man me ging bedreigen of zich asociaal gedroeg. Hoe komt dat toch dat sommige mensen daar ervaring mee hebben en ook diverse mensen meerdere ervaringen mee hebben? Zitten er in die regio gewoon veel rotte agenten? Reageren die mensen misschien onbewust toch niet zo lekker als ze zelf denken?
Ayasha schreef:Nee niet specifiek naar aanleiding van één bericht anders had ik er wel een quote bij gezet. Vraag het me gewoon af in zijn algemeenheidvraag je dat nav mijn bericht kiwipitje?
Ik denk dat het ook ligt aan met welke dienst je in aanraking komt en in welke situatie.Je hoeft er niet perse aan te kunnen doen maar vaak is een beetje begrip wel op zijn plek.