woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:25

Ik vind sowieso die hele 'mijn dieren zijn mijn kinderen'-uitspraken zo'n onzin! Je kan zielsveel van je dieren houden, maar die band is nog steeds NIET vergelijkbaar met een (gezonde) ouder/kind band :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:17

Twiggy2008 schreef:
Ik brul sowieso al, als een dier aanvallend richting mijn kind komt. ;)
Dat doe ik al bij die honden bij ons en meestal helpt dat, soms in combinatie met mijn leadrope ofzo.
Ik kan die honden echt niet in hun nekvel of achterpoten pakken, dan bijten ze me zeker. Een kind van 6 schrikt absoluut van een brul, tenzij 'ie doof is misschien. Ik heb dagelijks met deze leeftijdsfase te maken, dus je mag aannemen dat ik weet waar ik het over heb. ;)

Verder lijkt me duidelijk dat zowel dieren als kinderen geen agressief gedrag mogen vertonen.

En ik ben het oneens dat een kind overal aan mee zou moeten doen tegenwoordig en behandeld moet worden als een 'gelijke' (bedoel je in vergelijking met een volwassene?), dat zie ik heel anders in elk geval als moeder. Mijn kind mag zeker tot op zekere hoogte aan veel mee doen en mee maken, maar ze is en blijft een jong kind en een zekere bescherming lijkt me nog wel op zijn plaats.
En verder heb ik allang aangegeven hoe ik er als ouder mee om ga en mee om ben gegaan en dan snap ik je andere verhaal over 'als ze klerestreken uithalen etc. etc.' niet. Of heb je het dan over in het algemeen? Want ik zie hier niemand zeggen dat dit gedrag van desbetreffende 6-jarige voor lief zou moeten worden aangenomen. En zo ja, waar staat dat dan in dit topic?'

Mijn kind mag in elk geval absoluut geen dieren pijn doen, maar dat haalt ze ook niet in haar hoofd. Ze heeft dagelijks dieren om zich heen thuis. Ze is juist superlief (of bang :+ ) voor dieren. Ja, ze is bang voor bepaalde honden, mede dankzij die onopgevoede herders bij ons op stal. :\

Twiggy : in het algemeen hoor , uiteraard , als ik jou posts zo op bokt langs zie komen dan vind ik dat jij er helemaal de goede kijk op hebt met die kleine , en ik zou het heerlijk vinden als iedere ouder er zo tegenover stond +:)+

Zal van mijn kant ook wel een stukje frustratie zijn hoor van iets teveel vervelende blagen meegemaakt hebben :P Het blijft eerlijk gezegd toch een beetje dat kinderen vooral hun ouders enkele hele mooie momenten geven , maar dàt ziet de buitenwereld niet , als ze je in bed een heel lief kusje geven enzo. De buitenwereld is altijd de pineut met losgeslagen blagen die net even hun moment niet hebben :P

Dat jij zeker weet dat een 6-jarige schrikt van een brul , dat is natuurlijk mooi als je daarop durft te vertrouwen in zo'n geval :)
Maar niet iedereen bezit die zekerheid.

En je zal net die dove treffen , of net dat kind dat dus ècht foute bedrading heeft en het geen hol kan schelen dat je schreeuwt , waardoor die de fatale trap uitdeelt.....ik kan het iemand echt niet kwalijk nemen als ze die gok niet nemen. Natuurlijk wordt je als moeder woest als je ziet dat je kind opzij geschopt wordt door een volwassene , maar je hebt het dan zelf zover laten komen dat iemand anders moest ingrijpen , en wat ik al zei : je kunt niet verwachten dat iedereen dat op de manier doet zoals jij dat graag zou willen :)

Wil je niet dat een ander jouw kind of dier "corrigeert" , dan moet je het niet zover laten komen.

Laat je het wel zover komen dan is het dus je eigen schuld en kun je het moeilijk die ander kwalijk gaan nemen , had je het zelf maar moeten voorkomen , of er zelf eerder bij moeten zijn , zo simpel zie ik het :)

Maak je iets andermans probleem , dan kun je andermans oplossing verwachten....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:28

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:
anneliesdj: ik heb mijn hond bewust commando's geleerd die elk helder denkend mens als eerste reflex zal roepen. Ze kent bv ook "stop". :) Als jouw kind schopt vanuit het niets vind ik de kans ook groot dat ie echt niet naar mij gaat luisteren. :) Ik ben zijn moeder nl niet en het enige wat ik op dat moment wil, is dat kind weg van mijn hond. ;)

Als je het hebt over een leeftijd van zo'n 8 jaar of jonger; die luisteren echt wel als je op een serieuze/boze toon zegt dat ze moeten stoppen.

Je kunt er wel eindeloos over doorgaan maar feit blijft dat je met een kind een stuk makkelijker kun communiceren dan met een hond en bovendien een agressieve hond veel gevaarlijker is dan een agressief kind.

Moet je mijn neefje eens proberen. :=

trisca schreef:
jij hebt geen kinderen zeker?

Als een hond echt een kind grijpt en jij grijpt die hond heb je die hond aan je arm hangen. Als een echte hond grijpt laat ie niet los. Een kind kan je zonder dat je gegrepen wordt aan zijn arm trekken.

Als je de hardste schop die je kan geven een 6 jarige in zijn ribbenkast geeft zit je heel wat jaartjes achter tralies te bokken

Inderdaad, ik bedoel voormaat herder, dober, rotweiler en geen JR etc. Al kunnen die er ook wat van.

Trouwens, mijn honden geld hetzelfde voor hoor. :)

Neen, maar ik heb wel al kinderen gezien die evenzeer serieus de kont tegen de krib gooide als ze bij de arm genomen werden en schopte en sloegen naar degene die dat deed. :)

Twiggy2008 schreef:
Nou, ik heb nog weinig tot nooit gehoord dat een kind van 6 een hondje dood schopt, hoor. ;)
Wel oudere mensen, tja, dat is absoluut niet ok. Maar dat vind ik andersom ook niet, een ouder iemand die een kind van 6 schopt.

Ayasha, het is op bokt inmiddels algemeen bekend dat jij niet van kinderen houdt. ;)
Las ik niet ergens dat jouw hond katten pakt? Of ben ik in de war met iemand anders? (Kattentopic).

Ik denk dat iedereen het er hier over eens is, dat een kind een hond niet hoort te schoppen. Of lees je ergens wat anders?

Een hond die mijn kind grijpt heeft absoluut een megaprobleem met mij. :j
Wij hebben twee van die klieren op het erf bij de paarden lopen. Totaal onopgevoed, bijten in alles wat los en vast zit. Mijn paard mag ze van mij trappen, zodra de in de buurt van zijn achterbenen komen en komen ze in de buurt van mijn kind (die doodsbang is voor ze) dan ram ik ze weg met een bezem, mijn leadrope of mijn maat 38. ;)
Dan zitten de stalbazen me ook wel eens aan te kijken, maar ik duld geen onopgevoede k..honden in onze buurt, vind het te gevaarlijk met een kindje van 5 (mijn paard trapt wel van zich af gelukkig). :j

Beter lezen, ze jagen er achter, maar ze hebben er nog nooit eentje gepakt. Integendeel, in dat topic staat zelfs dat toen een katje in een val zat (kortom: het ideale slachtoffer voor mijn bloeddorstige honden) ze helemaal NIETS deden behalve blaffen om me te waarschuwen dat er wat zat. Als je dan perse andere topics tegen me wilt gebruiken om je gelijk te halen of om me slecht te maken, zorg dan dat je die topics goed leest twiggy. :) Maar zelfs al zou je dat gelezen hebben (wat niet zo is) wat heeft dat dan in godsnaam te maken met dit topic? :?
En ik heb niets tegen kinderen. Ik heb iets tegen mishandeling van dieren. En het interesseert me geen ruk of dat door een 6-jarige gebeurt of door een 40-jarige. Zeer zwak dat jij het op die manier stelt. :D Het is niet omdat ik ze niet wil en er slecht mee om kan dat ik er wat tegen heb. Ik kan er gewoon niet mee om. :')

Een kind die mijn hond schopt heeft een megagroot probleem met mij, als mijn hond een kind zou pakken zou die ook een heel, heel groot probleem hebben. Ik duld nl ook geen onopgevoede k*thond in mijn buurt, maar ook geen onopgevoed k*tkind. :)

Dood vinden door kinderen. Honden die afgemaakt worden omdat het kind ze uitdaagde en de hond er op in ging en kind dan jankend naar mama loopt waardoor hond afgemaakt moet worden bv. ;)

Rock schreef:
Ik vind sowieso die hele 'mijn dieren zijn mijn kinderen'-uitspraken zo'n onzin! Je kan zielsveel van je dieren houden, maar die band is nog steeds NIET vergelijkbaar met een (gezonde) ouder/kind band :n

omdat je een kind hebt, dan kan ik idd begrijpen dat die boven je dieren staat (en terecht) maar als je geen kinderen hebt, ja dan is mijn dier mijn kind. :) Degene die aan mijn dieren komt heeft een leeuwin voor zich... :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:58

Joh, ik heb echt geen tijd om al die topics nog eens door te lezen, if you don't mind, maar er stond me iets van bij over katten, die gepakt zouden worden en vroeg me even af of jij dat nou was of niet. Niets meer, niets minder, dus je hoeft niet meteen te gaan schermen met termen als 'zwak' of weet-ik-veel-wat (want ben nu ook te moe om het terug te lezen, eerlijk gezegd). ;)

Ik hou ook niet van onopgevoede k.tkinderen, vergis je niet. ;)
Maar een 6-jarige kan ik prima aan met mijn amper 52 kilo, of ze nou tegen stribbelen of niet, dus lijkt mij dat een ieder dat dan wel kan. :D
6 is nog zo jong, ukkies zijn het nog dan. ;)
Maar goed......

pmarena, thanks hoor, ik doe mijn best wat mijn meisje betreft. Ik heb het altijd belangrijk gevonden om kinderen (en mensen) te leren respect te hebben voor onze wereld, voor de natuur, voor de dieren. We zijn allebei ook vegetarisch trouwens (ik bewust, zij nog niet, hopelijk komt dat nog, al ligt de keuze natuurlijk bij haar uiteindelijk), je moet haar eens horen over vlees eten, hahaha :D . Respect voor mensen, tja, over het algemeen wel natuurlijk, maar er zijn nou eenmaal mensen waar ik geen greintje respect voor op kan brengen en ach, dat leert zij ook in het leven, vroeg of laat. ;)
Daar ga ik dan ook geen geheim van maken.... :+

Maar goed, ik ga snel mijn nijnen nog verzorgen en dan plof ik lekker op de bank, want moe, want drukke dag en ik vind het allemaal prima verder, ik ga chillen met een drankie. :wave:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:04

Als je daar geen zin in hebt stel ik voor dat je dat soort dingen laat rusten tot je er wel zin in hebt.. :) Mijn hond, zeker die kleine van mij zal nooit een kat pakken. Ze heeft dinsdag de hele dag zitten spelen met eentje. En toen ze 's avonds éindelijk wat uit de naweeën van narcose leek te komen was haar, voor haar doen, geërgerde reactie naar de kat van mijn vader een grom die je enkel kon voelen als je hand op haar lag. :') Enkel de andere twee jacks en de lab jagen er achter maar ze pakken ze niet (tenzij de kat eerst aanvalt, dan verdedigen ze zichzelf wel natuurlijk) Dus neen, meer dan jagen doen ze echt niet. :D

Ik kan ze ook aan, ik ga me alleen echt niet laten schoppen omdat een moeder haar taak niet doet. :D

Verder Twiggy, vind ik het enkel verstandig dat ze zal leren dat ze niet voor iedereen respect moet op brengen. :) Zeker niet voor alle mensen... De wereld is nu eenmaal niet rozegeur en maneschijn dus wat dat betreft kan ik alleen maar volgend beeld in mijn hoofd halen: +:)+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:19

Rock schreef:

Wij moeten nou toch eens ophouden met het eens zijn, want het wordt flauw :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:46

Blue_Eyes schreef:
Rock schreef:

Wij moeten nou toch eens ophouden met het eens zijn, want het wordt flauw :D

Mag ik me aansluiten?

Ik vecht als een leeuwin voor m'n kind, ik vecht als een leeuwin voor m'n dieren. Maar als ik een keuze moet maken, dan is het tegenwoordig wat makkelijker.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:48

Citaat:
maar degene die mijn kind een rotschop verkoopt heeft nog een veel groter probleem.

voor sommige mensen is hun hond hun kind, of te wel, hetzelfde gevoel....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:49

xXEviIXx schreef:
Citaat:
maar degene die mijn kind een rotschop verkoopt heeft nog een veel groter probleem.

Dat is niet te begrijpen Evi, begrip moet maar van een kant komen in dit topic. :)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:52

Rock schreef:

De band is natuurlijk niet hetzelfde, maar "niet vergelijkbaar" vind ik ook weer vergaan.
Ik ken mensen die geen kinderen kunnen krijgen waarvoor bijvoorbeeld hun hond hun alles is. Natuurlijk is dit moeilijk te begrijpen als je zelf niet zo'n zelfde band heb met je dier, maar zeg niet dat het niet kan en dat het onzin is, want je weet niet wat een ander voelt. Daarin tegen kunnen de kinderloze hier zich weer slecht inleven in moeders (en misschien vaders?) onder ons.

Verder kan ik me in een groot deel vinden in de uitspraken van pmarena.
Aan de andere kant, het is gebeurd op het schoolplein, ik weet uit de beginpost niet meer of de ouders ook op het plein waren maar ik vind ook dat een deel van de verantwoordelijkheid bij de leraren ligt.
Je brengt je kind naar school en je verwacht dat het op dat moment daar beloont word voor de goede dingen en gestraft word voor dingen die echt niet door de beugel kunnen. Ook neem ik aan dat je als ouder zijnde verwacht dat je kind in de gaten word gehouden, nu trapt hij een hondje maar voor het zelfde geld word hij uit het oog verloren en verwond hij zichzelf aan het 1 of het ander.

Ik vraag me ook af of er andere mensen op dat moment op het plein waren? Ik neem aan dat als je zoiets ziet gebeuren je hier toch iets van zegt of het ventje op zijn minst even aanspreekt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:53

rachel_j schreef:
maandagochtend, geen bijzondere ochtend normaal gesproken.
ga altijd om half 9 de kinderen naar school brengen, lekker lopend want is hier maar 2 straten vandaan.
boyke(mijn yorkshire terrier reutje van 2,5 kilo) stond zo enthousiast te springen bij de deur dat ik dacht;
ach laat ik hem deze keer meenemen, is weer eens iets anders voor hem.
zo gezegd zo gedaan, onderweg lopen kwebbelen met de buurvrouw, en eenmaal aangekomen op het schoolplein stond er naast de ingang een parasolvoet, dus ik denk ; dat is handig,dan leg ik daar boyke even aan vast als ik mn dochtertje naar binnen breng.
ook weer; zo gezegd zo gedaan.
dochterlief naar de klas gebracht, (2 minuutjes hooguit) en terug naar mn hondje.
en wat schetste mijn grote verbazing????

STAAT DAAR EEN BRAK VAN 6 JAAR LOEIHARD TEGEN MN HOND AAN TE SCHOPPEN!!!!!!!!

ons boyke vloog telkens de lucht in, kwam neer en kreeg dan de volgende schop te verwerken!
nou eerlijk waar, mn bloed kookte!!!

heb giga uitgehaald naar dat kind(verbaal uiteraard!) en heb gelijk mn hond gepakt.
staan daar notabene 2 achterlijke sufmutsen te kijken en zeggen; goh we zagen het al, ja dat is een raar kind hoor......

RAAR KIND???? ben je als volwassen vrouw dan wel helemaal normaal dat je domweg staat te kijken hoe een brak van 6 een hondje in elkaar staat te schoppen?????????
heb hun dus ook nog even gezegd hoe ik daar over denk.

ben ook nog even naar de leerkracht van het betreffende jongetje gegaan, en die schrok er zo van en nam het zo hoog op dat ze de ouders is gaan bellen.

dacht aanvankelijk dat boyke er goed vanaf gekomen was, maar kom thuis tot de walgelijke ontdekking dat ie nu 2 losse voortandjes heeft!!
de ouders krijgen dit van mij persoonlijk ook nog wel even te horen, ik laat dit echt niet onbestrafd!

wilde dit even met jullie delen, vind het zo ongelooflijk schokkend......als een kind van 6 nu dit soort dingen doet, waar is hij dan in hemelsnaam op latere leeftijd toe in staat???

er stonden 2 volwassene bij die het niet nodig vonden wat te doen. :)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:00

Dat bedoel ik, dat kan je pas asociaal en laf noemen.
Maar daar zal wel weer zo'n "het is mijn kind niet" idee achter hebben gezeten.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:02

er is echt iets mis met dit kind... Een kindje van 6 jaar, kan toch bijna geen agressie tonen tegen een lief hondje?
Ik vind dat omgang met dieren echt bij de opvoeding hoort, op school..

Zo'n beetje alle ongelukken ontstaan door kinderen die niet inzien wanneer een hond of kat er genoeg van heeft. Logisch, daar zijn het kinderen voor.
Maar op de manege zie je geen een kind achter een paard staan, en als de oren in de nek gaan, zijn ze heel snel weg..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:20

Ayasha schreef:
xXEviIXx schreef:

Dat is niet te begrijpen Evi, begrip moet maar van een kant komen in dit topic. :)

Jawel hoor, dat is wel te begrijpen :)
Alleen is het voor kinderlozen niet te begrijpen hoe de band is tussen kind & ouder, daar kun je enkel over oordelen als je zelf in die 'situatie' zit.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:31

@ Quellian: Ik ben ook kinderloos en begrijp het maar al te goed. Waardoor? Door goed te observeren in mijn omgeving en bijvoorbeeld door te zien wat er gebeurt als een kind levensbedreigend ziek is en ook sterft. Maar ook door andere dingen.

Maar ik ben ook al wat ouder...ik denk dat leeftijd ook wel een rol speelt om dat te kunnen bevatten.

Ik denk overigens wel dat een dier en een kind qua verantwoordelijkheid die je er voor moet nemen wel te vergelijken is. Al kan die verantwoordelijkheid inhoudelijk wel verschillen.

(een kind verkoop je ten slotte niet, zoals het bij paarden veel gebruikelijker is...en een kind breng je ook niet naar de slacht.... :D )

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:37

Jeetje!!
ik snap heel goed dat bloed kookte, dat zal die van mij ook hebben gedaan.
Ik zou idd het zelf ook nog even bij de ouders melden.
want die is echt niet normaal.

gelukkig is je hondje er redelijk van afgekomen!! :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:40

Quellian schreef:
Ayasha schreef:

Jawel hoor, dat is wel te begrijpen :)
Alleen is het voor kinderlozen niet te begrijpen hoe de band is tussen kind & ouder, daar kun je enkel over oordelen als je zelf in die 'situatie' zit.

Ik denk dat het ook onmogelijk is om als kinderloze de moeder-kind band te begrijpen... Die moet je ervaren. Ik kan me echter wel voorstellen (in de mate van het mogelijke) dat die band speciaal is en dat die boven de band met je dieren gaat... Maar als je geen kinderen hebt dan is er niets dat "boven" de band met je dieren gaat... :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:42

Ayasha schreef:
Ik denk dat het ook onmogelijk is om als kinderloze de moeder-kind band te begrijpen... Die moet je ervaren. Ik kan me echter wel voorstellen (in de mate van het mogelijke) dat die band speciaal is en dat die boven de band met je dieren gaat... Maar als je geen kinderen hebt dan is er niets dat "boven" de band met je dieren gaat... :)

Ik snap wat je bedoelt...maar de band met mij partner gaat toch echt boven de band met mijn dieren! (zoals ik al eerder zei...ik ben dus zo'n kinderloze die dat wel begrijpt)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:47

Deesiej schreef:
De band is natuurlijk niet hetzelfde, maar "niet vergelijkbaar" vind ik ook weer vergaan.
Ik ken mensen die geen kinderen kunnen krijgen waarvoor bijvoorbeeld hun hond hun alles is. Natuurlijk is dit moeilijk te begrijpen als je zelf niet zo'n zelfde band heb met je dier, maar zeg niet dat het niet kan en dat het onzin is, want je weet niet wat een ander voelt. Daarin tegen kunnen de kinderloze hier zich weer slecht inleven in moeders (en misschien vaders?) onder ons.

Idd, heel goed verwoord en dat kan ik als onvruchtbare woenstijn beamen!
Mijn dieren, hinden, katten en paarden, zijn in mijn geval mijn kinders, want ik ken het verschil niet ervaren omdat ik geen kinders heb kunnen krijgen (waar ik nu vele jaren later eerlijk gezegt ook blij om ben, maar das een ander verhaal).
Dus,....wat je niet hebt , kun je niet missen en daarom zijn kinderloze of kindvrije gewoonweg net zo ziels gelukkig met hun dieren als ouders met hun kiddo's zijn.
We hebben het hier allemaal over levende wezens, die gevoel hebben en pijn ervaren.....dus dan zie ik pertinent geen verschil tussen een kind of een onschuldig dier.
En eigenlijk (juist gezien mijn eigen situatie) word ik soms kots misselijk als er weer een moeder spreekt over het feit datr je een dier niet met een kind kunt vergelijken,....waarom niet??
Okee, ze zien er anders uit, maar alle mensen zien er ook verschillend uit.
Dan zou je ook kunnen gaan redeneren dat een je een blank persoon niet kunt vergelijken met een donker persoon.
Ik hoop op de tijd dat moeders en vaders,opa's en oma's (die vaak niet beseffen hoe bevoordeelt ze zijn omdat ze kinders hebben mogen krijgen)
eens ophouden met zukke uitspraken wanr je beseft je bij lange na niet hoeveel pijn je enkel met zo'n uitspraak iemand kunt aan doen (dan heb ik het over onvrijwillige kinderloosheid).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:52

polly2 schreef:
Ik snap wat je bedoelt...maar de band met mij partner gaat toch echt boven de band met mijn dieren! (zoals ik al eerder zei...ik ben dus zo'n kinderloze die dat wel begrijpt)

Oh nee....ik zal absoluut als ik voor de keus zal komen te staan voor mijn dieren kiezen.
Die hebben mijn zorg nodig en manlief kan prima voor zichzelf opkomen en zorgen.
dus ik denk ook hierin dat ik veel van een (kinder) moeder weg heb, die zullen ook ten aller tijden voor kun kids kiezen(normaliter)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:52

polly2 schreef:
Ik denk overigens wel dat een dier en een kind qua verantwoordelijkheid die je er voor moet nemen wel te vergelijken is. Al kan die verantwoordelijkheid inhoudelijk wel verschillen.

Klopt inderdaad, de verantwoordelijkheid ben je al gewend als je altijd al dieren hebt gehad. Dat is dan weer je voorsprong als je een kind krijgt :)

Ayasha schreef:
`Ik denk dat het ook onmogelijk is om als kinderloze de moeder-kind band te begrijpen... Die moet je ervaren. Ik kan me echter wel voorstellen (in de mate van het mogelijke) dat die band speciaal is en dat die boven de band met je dieren gaat... Maar als je geen kinderen hebt dan is er niets dat "boven" de band met je dieren gaat... :)

Klopt ook :j
Ik kon me nooit voorstellen dat mijn paarden op een 2e plaats zouden komen als ik een kind zou krijgen, heb al mijn omstanders voor gek versleten. Nog steeds ben ik hartstikke dol op mijn dieren (en kan ik het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om een paard te verkopen), maar het sluipt er eigenlijk in dat je dieren een plekje opschuiven. Best erg, dat IK dit zeg :D

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:56

Onassa schreef:
polly2 schreef:

Oh nee....ik zal absoluut als ik voor de keus zal komen te staan voor mijn dieren kiezen.
Die hebben mijn zorg nodig en manlief kan prima voor zichzelf opkomen en zorgen.
dus ik denk ook hierin dat ik veel van een (kinder) moeder weg heb, die zullen ook ten aller tijden voor kun kids kiezen(normaliter)

Dat denk ik ook....dat jij meer van een moeder weg hebt dan je in de eerste instantie zou denken.....

Alleen ben ik een minder leuk mens zonder mijn partner....dus ik ga te allen tijde voor mijn partner...mijn liefde voor mijn partner is echt groter dan mijn liefde voor mijn dieren...
Stel dat mijn partner in in het buitenland een baan krijgt...(en daar zou in de toekomst een kleine kans van kunnen zijn).....dan ga ik mee....en neem ik de verantwoordelijkheid voor mijn dieren door daar een goed tehuis voor te zoeken....want ik ben echt van mening dat ik niet de enige ben die goed voor ze kan zorgen.
Zal me wel veel verdriet en moeite kosten...maar liever dat, dan mijn leven zonder mijn partner door te moeten brengen.

Andersom is dit trouwens net zo. En ja...mijn partner en ik zouden allebei prima voor onszelf kunnen zorgen...maar geen haar op ons hoofd die daar aan denkt, zolang wij beiden nog in leven zijn....
het is echt...tot de dood ons scheidt....

Als ik kinderen zou hebben, zouden die op de eerste plaats komen...maarik weet zeker dat mijn partner en ik daar het onroerend goed over eens zouden zijn...dus die keuze zou ik nooit hoeven maken...
Laatst bijgewerkt door polly2 op 22-07-10 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:57

Onassa schreef:
Idd, heel goed verwoord en dat kan ik als onvruchtbare woenstijn beamen!
Mijn dieren, hinden, katten en paarden, zijn in mijn geval mijn kinders, want ik ken het verschil niet ervaren omdat ik geen kinders heb kunnen krijgen (waar ik nu vele jaren later eerlijk gezegt ook blij om ben, maar das een ander verhaal).
Dus,....wat je niet hebt , kun je niet missen en daarom zijn kinderloze of kindvrije gewoonweg net zo ziels gelukkig met hun dieren als ouders met hun kiddo's zijn.
We hebben het hier allemaal over levende wezens, die gevoel hebben en pijn ervaren.....dus dan zie ik pertinent geen verschil tussen een kind of een onschuldig dier.
En eigenlijk (juist gezien mijn eigen situatie) word ik soms kots misselijk als er weer een moeder spreekt over het feit datr je een dier niet met een kind kunt vergelijken,....waarom niet??
Okee, ze zien er anders uit, maar alle mensen zien er ook verschillend uit.
Dan zou je ook kunnen gaan redeneren dat een je een blank persoon niet kunt vergelijken met een donker persoon.
Ik hoop op de tijd dat moeders en vaders,opa's en oma's (die vaak niet beseffen hoe bevoordeelt ze zijn omdat ze kinders hebben mogen krijgen)
eens ophouden met zukke uitspraken wanr je beseft je bij lange na niet hoeveel pijn je enkel met zo'n uitspraak iemand kunt aan doen (dan heb ik het over onvrijwillige kinderloosheid).

Danku! :)

Onassa schreef:

Ik zou ook voor mijn dieren kiezen, met dezelfde reden die jij noemt maar ook het feit dat de meeste dieren hier eerder waren. Ik heb voor deze dieren gekozen en zal altijd voor ze blijven zorgen als mijn kindjes.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:01

Ik denk, omdat je je kinderen niet overleeft als het goed is...dus kinderen heb je voor altijd...
En bij dieren weet je dat er normaal gesproken eerder een eind aan hun leven komt dan aan het jouwe.

Dit betekent niet dat je niet kunt rouwen om het verlies van een dier....maar het verlies van een kind is de overtreffende trap van rouwen....
En dat is volgens mij de essentie van het niet één op één kunnen vergelijken

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:07

Ik kon vroeger wel andere en leukere dingen bedenken dan een beest schoppen. Vind dat veel kinderen ook steeds meer aan hun lot overgelaten worden. Of het lijkt zo omdat ik altijd in de gaten gehouden werd. Lijkt ook wel of kinderen op een steeds jongere leeftijd van allerlei rottigheid uithalen. Maar verhaal het maar eens op die ouders. 9 van de 10 keer zeggen ze dat het je eigen schuld is, had je je hond maar niet buiten moeten laten want dan kun je zulke dingen verwachten.