Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:36

Ninx schreef:
intral schreef:
Ik vind het echt gewoon zielig :n . Ze studeren hier, met ons belastinggeld en ons goed geregelde onderwijs en dan als dank hangen ze hun eigen vlag uit? Ga dan lekker in je eigen land studeren, wedden dat ze dan geen vlag uit kunnen hangen?

Sommige Nederlanders zijn nu ook niet bepaald een inspirerende toevoeging aan het mensenbestand in ons land... Wanneer ik jouw post lees, kan ik zomaar 6 buitenlanders bedenken die ik veel gezelliger vind om erbij te hebben dan een discriminerende engerd met oogkleppen.... euh ja, ik bedoel jou.

ah, dankje maar ik kan ook erg gezellig zijn hoor !
Ieder zijn eigen mening toch? ik zeg; ik vind dat betekend dus ; mijn mening is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:37

superwoman schreef:
Ninx schreef:
dan een discriminerende engerd met oogkleppen.... euh ja, ik bedoel jou.

Hoe bedoel je "op de persoon" :n

Precies.... ik heb er nog wat aan toegevoegd... nog meer op de persoon.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:38

Ik denk trouwens dat er in de meeste landen totaal geen probleem van zou worden gemaakt als iemand daar bij gelegenheid een Nederlandse vlag op ou hangen... Imo is dit weer de Nederlandse bekrompenheid ten top. Bij sommige reacties in dit topic krijg ik spontaan last van een plaatsvervangend schaamtegevoel... ik zou echt de aanname niet durven te maken dat er van "ons" ( :? ) belastinggeld zou worden gestudeerd... :n De meeste mensen (alochtoon of autochtoon) werken (en betalen) imo zelf hard genoeg voor hun studie. Ik zie het iig niet zo dat dat van 'mijn' belastingcenten zou worden gedaan... :n

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:40

intral schreef:
ah, dankje maar ik kan ook erg gezellig zijn hoor !
Ieder zijn eigen mening toch? ik zeg; ik vind dat betekend dus ; mijn mening is.

Jouw mening is echter van een zeer verwerpelijke aard. Fundeer die mening eens echt goed.
Dat populistische gezwam zonder gegronde argumenten heeft in 40/45 duizenden mensen het leven gekost.
Wees wijzer en leer.... zwijg tot die tijd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:41

vikki schreef:
Ik denk trouwens dat er in de meeste landen totaal geen probleem van zou worden gemaakt als iemand daar bij gelegenheid een Nederlandse vlag op ou hangen... Imo is dit weer de Nederlandse bekrompenheid ten top. Bij sommige reacties in dit topic krijg ik spontaan last van een plaatsvervangend schaamtegevoel... ik zou echt de aanname niet durven te maken dat er van "ons" ( :? ) belastinggeld zou worden gestudeerd... :n De meeste mensen (alochtoon of autochtoon) werken (en betalen) imo zelf hard genoeg voor hun studie. Ik zie het iig niet zo dat dat van 'mijn' belastingcenten zou worden gedaan... :n

Dat is natuurlijk ook volstrekt incorrect....
Er gaat meer geld naar het in de juiste banen sturen van bleke voetbalhooligans... om maar even iets te noemen ;-)
Enfin, het geeft een mooi beeld van de gemiddelde kennis die men heeft over dit soort onderwerpen.
Het zijn lege, holle, en zeer verwerpelijke argumenten.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:44

Van mijn belastingcenten worden genoeg dingen gedaan waar ik het niet mee eens ben. Super goed als mensen daar van studeren toch?
De vlag is voor mij geen big deal. Ik vind het alleen een symptoom van iets. En om alleen door het uitgaansleven je niet bij de Nederlanders te voelen horen, vind ik een beetje triest. Als je een hond wil slaan, vind je altijd wel een stok om dat te doen.
Chinezen hoor ik overigens nooit ergens over klagen. Die vallen hier totaal niet op. Terwijl daar ook een behoorlijk grote groep van is. Die mengen zich gewoon hier in het dagelijks leven.

Alet74

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:51

Het feit dat sommigen het niet vinden kunnen dat er mensen zijn die een niet-Nederlandse vlag ophangen, zegt in mijn ogen meer over de mensen die het niet vinden kunnen, dan over de 'vlagophangers'.
Dit is wel Nederland op zijn smalst (engst).
Arianna1983; Chinezen zijn vaak ook erg op zichzelf, maar dat zijn gewoon 'andere' mensen, treden niet op de voorgrond omdat dat (meestal - ik wil niet generaliseren) niet in ze zit.
En vlaggen zijn geen symptoom, maar een symbool.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:53

chinezen spreken vaak niet eens goed nederlands hoor :+ dat er minder criminaliteit bij zit is wel waar :j maar ingeburgerd,. niet echt, maar ze vallen gewoon niet op, ze hebben familliebedrijfjes etc :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:54

Hmm ik was eens op zoek naar de Marokkaanse vlag gegaan en ik vind hem helemaal leuk! Ik wist niet hoe hij eruit zag, maar het is onderstaande vlag:

Afbeelding

Aangezien ik zelf paganistisch ben vind ik het pentagram een heel mooi symbool. Ik zou het persoonlijk dus alleen nóg leuker vinden om die vlag tegen te komen! :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:55

Arianna1983 schreef:
Van mijn belastingcenten worden genoeg dingen gedaan waar ik het niet mee eens ben. Super goed als mensen daar van studeren toch?
De vlag is voor mij geen big deal. Ik vind het alleen een symptoom van iets. En om alleen door het uitgaansleven je niet bij de Nederlanders te voelen horen, vind ik een beetje triest. Als je een hond wil slaan, vind je altijd wel een stok om dat te doen.
Chinezen hoor ik overigens nooit ergens over klagen. Die vallen hier totaal niet op. Terwijl daar ook een behoorlijk grote groep van is. Die mengen zich gewoon hier in het dagelijks leven.

Lees je mijn post wel, ik gaf slechts een voorbeeld ;)
En zoals er hier gesproken wordt van 'onze' belasting centen terwijl 'ze' daar net zo goed aan meebtalen vind ik ook weer een mooi voorbeeld van dat 'ze' niet helemaal geaccepteerd zijn in NL.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:04

Ninx schreef:
Enne; ONS belastinggeld?????!!!!! Werk jij dan? Betaal jij meer belasting dan de mensen waarover je nu spreekt? Iedereen betaald belasting, daarom hebben we goede wegen, gezondheidszorg, sociale voorzieningen, etc... Zij betalen daar ook aan mee, en hebben dus evenveel recht op dat geld.
Waarschijnlijk ben je nog erg jong en woon je in een gebied waar mensen nog een beetje met blindkleppen lopen en bang zijn voor het grote onbekende. Dat hebben veel mensen, die gaan dan ook PVV stemmen. Niet omdat dat verstandig is, maar omdat ze dat vanuit angst en een raar primitief instinctmatige drang doen (weg met alles dat anders is!). Misschien lees jij nog eens een krant, kijk je het nieuws, spreek je eens mensen buiten je eigen dorp, ontwikkel je je... en zul je je realiseren dat je hier nu wel hele nare dingen zegt.
Ik hoop het......

Ja. ik werk ;) DUS ik betaal belastinggeld. En je kan me jong or whatever vinden, maakt me niet uit. Toevallig stemmen hier veel mensen inderdaad op PVV. En jij kan niet beslissen of dat verstandig is of niet, dat is een keuze voor ieder voor zich. En wie weet woon ik wel niet in een dorp, hou alsjeblieft persoonlijke kwesties hierbuiten & richt je op de discussie hierzo.

Ninx schreef:
Jouw mening is echter van een zeer verwerpelijke aard. Fundeer die mening eens echt goed.
Dat populistische gezwam zonder gegronde argumenten heeft in 40/45 duizenden mensen het leven gekost.
Wees wijzer en leer.... zwijg tot die tijd.

Mijn mening is mijn mening, dus of dat van jou zogenoemde verwerpelijke aard is of niet, het is en blijft mijn mening. Ik heb imo mijn mening voldoende onderbouwd en jij hoeft mij niet te dwingen om die mening te funderen. Enne, we leven in het hier-en-nu. niet in 40/45, dat is verleden dus kijk naar de toekomst.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:10

Naar het verleden kijken is soms wel verstandig. Je leert toch ook van je fouten?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:11

@ intral: ik vind dat veel mensen in deze discussie wel neigen naar het beeld dat hitler van de joden had in 40/45. Ik dacht dat we daar nu wel van geleerd hadden toch?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:17

Ik vind persoonlijk dat als je een opmerking durft te maken over die vlag, je meteen in de 'enge' hoek gezet wordt, nogal bekrompen eigenlijk.
Goh wat zijn we allemaal politiek correct bezig, ik snap niet waarom de mensen zich zo slecht thuis voelen in Nederland als, op een enkele hitler-aanhanger na (want dat ben je toch een beetje, lees ik net) niemand er een probleem mee heeft.

Ik vind dat we deze problematiek eens echt uit het verdomhoekje moeten halen en eerlijk erover gaan praten maar dat is nogal lastig als met elk negatief geluid meteen naar 2e wereldoorlog gerefereerd wordt.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:19

Je leert zeker van je fouten, dat zal ik zeker niet ontkennen :) . Dat betekend juist dat we het niet nog een keer moeten doen en dat is het tegenovergestelde dat Ninx bedoelt in haar post.
Laatst bijgewerkt door intral op 25-06-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:20

Van het verleden kunnen we veel leren Intral! Juist door met de geschiedenis in ons achterhoofd naar de toekomst te kijken, zou je moeten weten dat mensen niet moeten worden uitgesloten op grond van hun afkomst. Laat mensen lekker de vlag van hun vaderland ophangen, niks mis mee toch? Leven en laten leven.
Je moet er niet meer van maken dan het is, mensen hangen simpelweg een vlag op. Dat lijkt me geen misdadige activiteit. Maar juist iets waar je respect voor zou moeten hebben.
Over de PVV zal ik me hier niet uitlaten, daar hebben we wel een ander topic voor.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:21

Ik zeg toch, je leert zeker van je fouten .. je zult mij niet horen zeggen dat dat niet zo is ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:30

Lekker laten zo. Kan me er niet druk om maken.... :D
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 25-06-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:31

Nou, ik weet zeker dat Ninx dit ook bedoelt, dat we met de kennis van vroeger nu niet weer dezelfde fouten moeten gaan maken.
Daarom vind ik dat het niet de moeite is en ook niet nodig, om een punt te maken van het ophangen van niet-Nederlandse vlaggen. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die hier moeite mee hebben, maar ok, misschien is dat mijn bekrompen geest.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:46

Nicolletje schreef:
Ik vind persoonlijk dat als je een opmerking durft te maken over die vlag, je meteen in de 'enge' hoek gezet wordt, nogal bekrompen eigenlijk.
Goh wat zijn we allemaal politiek correct bezig, ik snap niet waarom de mensen zich zo slecht thuis voelen in Nederland als, op een enkele hitler-aanhanger na (want dat ben je toch een beetje, lees ik net) niemand er een probleem mee heeft.

Ik vind dat we deze problematiek eens echt uit het verdomhoekje moeten halen en eerlijk erover gaan praten maar dat is nogal lastig als met elk negatief geluid meteen naar 2e wereldoorlog gerefereerd wordt.

Ik denk dat de Hitler vergelijkingen niet gingen over de mensen die liever een Nederlandse vlag zien, maar er zijn wel een aantal reacties in het topic voorbij gekomen die ik bedenkelijk vindt. Om een vergelijking met Hitler te maken gaat misschien wat ver, maar ik denk dat het de bedoeling van mensen is om een voorbeeld te geven van wat er kan gebeuren zodra je een bepaalde groep mensen over 1 kam gaat scheren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:49

Tja ik weet niet. De mensen die die vlaggen ophangen scheren zichzelf ook al over 1 kam in deze samenleving op deze manier.
Vind ik.

Zoals ik zei, ik zou beide vlaggen doen, het zou niet in me opkomen om in het buitenland de Nederlandse vlag op te hangen.
Maarja ik ben te aardig. In moslimlanden liep ik 15 jaar geleden ook in lange luchtige rokken en het commentaar van de NL'ers (thuis op foto's) was niet van de lucht. "Djeez je bent op vakantie, je gaat toch in een korte broek lopen" ofzo.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:51

Ptries schreef:
Nicolletje schreef:

Ik denk dat de Hitler vergelijkingen niet gingen over de mensen die liever een Nederlandse vlag zien, maar er zijn wel een aantal reacties in het topic voorbij gekomen die ik bedenkelijk vindt. Om een vergelijking met Hitler te maken gaat misschien wat ver, maar ik denk dat het de bedoeling van mensen is om een voorbeeld te geven van wat er kan gebeuren zodra je een bepaalde groep mensen over 1 kam gaat scheren.

Klopt dat bedoelde ik ermee te zeggen, haha. Ik breng het alleen wat groffer, maar deze uitleg is precies zoals ik mijn opmerking bedoelde. Doel dus niet op de vlaggen, maar meer over opmerkingen die een aantal mensne gemaakt hebben in deze discussie.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:58

Nicolletje schreef:
Tja ik weet niet. De mensen die die vlaggen ophangen scheren zichzelf ook al over 1 kam in deze samenleving op deze manier.
Vind ik.

Zoals ik zei, ik zou beide vlaggen doen, het zou niet in me opkomen om in het buitenland de Nederlandse vlag op te hangen.
Maarja ik ben te aardig. In moslimlanden liep ik 15 jaar geleden ook in lange luchtige rokken en het commentaar van de NL'ers (thuis op foto's) was niet van de lucht. "Djeez je bent op vakantie, je gaat toch in een korte broek lopen" ofzo.

Dat is inderdaad netjes! Ik zou het denk ik ook doen ALS ik erover na zou hebben gedacht, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik wat dat soort dingen betreft wel een beetje onnadenkend kan zijn. Geldt bijv. ook voor Nederlandse etiquette, maar de bedoelingen zijn altijd goed.

Je weet natuurlijk niet wat de reden is dat mensen een vlag van hun geboorteland ophangen. Wie weet hebben ze er helemaal geen bedoeling mee om zich af te zetten, maar vinden ze het juist een leuke traditie, dat vlag + tas ophangen en denken ze "leuk, ik doe lekker mee" en hangen een vlag op die ze toevallig in huis hebben. Dat iemand anders het dan ziet en denkt "jee, die zet zich af tegen de Nederlandse cultuur" is de interpretatie van die persoon.

Maar zelfs als iemand graag zijn eigen "roots" wil behouden, maar zich verder gewoon netjes aan de wet houdt, belasting afdraagt en vriendelijk is, wat maakt dat dan uit? Wij hebben dat toch geen last van?

Mhh... ik zie nu een quote voorbij komen waarin ik ik vindt met "dt" schrijf. Oeps.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:19

@nicolletje: over welke kam scheren die mensen zich dan?

Beide vlaggen is wel erg politiek correct en dus correct. Maar wie zegt ons dat de bedoelingen van het ophangen van een niet-Nederlandse vlag niet correct zijn? Net was Ptries zegt, wat voor last hebben we daarvan?
Het zegt, zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk meer over de aanschouwende partij die hier van alles van vindt, dan over de vlagophanger...

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:03

Hmm... Hoevaak is het niet gebeurd dat Marrokanen Israelische vlaggen verbrandden, Amerikaanse vlaggen, en gingen voetballen met herdenkingskransen van 5 mei? Zijn er een stel mensen die onverdraagzaam zijn naar sommige andere groepen, dan zijn het zij wel!
Nederland moet zo tolerant zijn, dat imo die tolerantiekramp 'eng' wordt. Hier in dit topic valt 75% over mij heen als ik zeg dat ik het idioot vindt als iemand de marrokaanse vlag aan zijn rugzak hangt!
We MOETEN alles maar goedvinden, zo ruimdenkend moeten we zijn, dat er erg wordt geageerd tegen mensen die NIET alles goedvinden...
Over christenen wordt erg vaak lelijk gedaan, ook in de media, die worden vaak afgeschilderd als een stel sukkels. Hoe vaak wordt er niet gelachen om zwarte-kousen-mensen? Ik kom zelf uit die hoek (zit er nu niet meer in) en heb me ook vaak gestigmatiseerd gevoeld. Maar daar maakt niemand zich ooit druk over, tenminste, niet dat ik weet....