Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:44

Zelfde punten als hierboven :j
(edit.. typisch, kom ik nét op de volgende pagina uit met mn post :') )
En ook omdat ik vind dat criminaliteit véél en véél harder moet worden aangepakt :) Tegenwoordig mag je een dag papiertjes prikken als straf :=

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:49

Ook nog maar even mijn stem op de VVD erbij gezet.
Toch mis ik er nog 1 waar je op kan stemmen... de Blanco stem.
De stem waarmee je kan laten blijken dat je het met géén van de partijen eens bent.

L_iek

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:51

Ik stem PVV.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:01

Ik ga eventjes kijken naar de pvv naar hun standpunten...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:02

Tallie1979 schreef:
Ik vind het juist schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die hun kop in het zand steken.. Die niet willen zien dat er een heleboel medelanders willen dat er eindelijk eens iets veranderd en dat zij van mening zijn dat de PVV daarvoor de partij is.

Nog schrikbarender vind ik dat Wilders zijn vrijheid van meningsuiting als discriminerend word bestempeld, terwijl hij de waarheid zegt, of beter gezegd, ZIJN waarheid. Waar je als medelander voor kunt kiezen of je deze wilt delen of niet.

Zijn waarheid is voor een hoop medelanders ook hun waarheid. Alsof alle PVV stemmers kleine hitlers/ss'ers/nsb'ers in de dop zijn? Aangezien Wilders af en toe heel overtuigend word vergeleken met Hitler.

Over politiek zal de bevolking nooit uitgepraat zijn, het enige wat je kunt doen om je stem te laten gelden is de partij te kiezen die het best bij jouw ideeen past.

En is dat de PVV, dan is dat zo, is dat een andere partij, ook best. Vind het alleen merkwaardig te noemen dat alleen de PVV stemmer word veroordeeld op zijn/haar keuze..

_/-\o_
AMEN!

Ik vind dus ook dat er gewoon echt iets MOET veranderen in dit land, 4 jaar lang gaat het in mijn ogen al mis , Elke keer gezeik, Een premiere (?) die zegt dat hij of het baasje is of niet eens in de kamer wilt zitten, Balkie je wilt toch iets voor je land betekenen dus waarom moet jij perse het baasje zijn je ziet neem ik aan zelf ook wel dat het niet echt gladjes loopt?

Waarschijnlijk ga ik nu al rasist overkomen, Maar het kan sowieso geen kwaad om een paar van die allochtonen die alleen maar aan lopen te klote, uitkering trekken en ondertussen de buurt opstelte zetten te lozen.
Daarom vind ik het punt van PVV ook goed dat dr best buitelanders welkom zijn maar eerst 10 jaar werken en dan krijg je je vergunning.

Vind trouwens 1 punt van PVV wel raar, Mensen die in de schuldsanering komen die moeten verplicht een cursus "omgaan met geld" volgen op eigen kosten, Maar mensen in de sanering hebben toch al geen cent te makken?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:06

Heino schreef:
Krips schreef:
Ik voel me aangesproken omdat de opmerking echt al heel vaak is langs gekomen, in discussies waarin ik deelnam.

Same here...
Maar Tallie bvb, waarom steekt GroenLinks de kop in het zand? Ik heb daar werkelijk nog nooit een antwoord op gekregen en iedere discussie wordt het wéér gezegd :?

Heb ik gezegd dat GL zijn kop in het zand steekt? Dan denk ik dat ik dit niet juist geformuleerd heb. In dit geval duid ik de kiezers aan.. :) Vandaar dat ik het ook over medelanders had en niet specifiek over een bepaalde politieke partij :P

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:14

Specials schreef:
Waarschijnlijk ga ik nu al rasist overkomen, Maar het kan sowieso geen kwaad om een paar van die allochtonen die alleen maar aan lopen te klote, uitkering trekken en ondertussen de buurt opstelte zetten te lozen.
Daarom vind ik het punt van PVV ook goed dat dr best buitelanders welkom zijn maar eerst 10 jaar werken en dan krijg je je vergunning.

En de mensen die echt moeten vluchten omdat ze in hun land niet veilig zijn. Wat moet daar dan mee gebeuren? Die getraumatiseerd zijn, en dus niet meer aan het werk kunnen? Moet je dan zeggen, nou sorry, we vinden het heel erg maar hier kan je niet terecht?

En is het niet zo dat wij de allochtonen die juist van ons sociale stelsel mee leven, hier naar Nederland gehaald? Want wij willen toch niet het vieze werk zelf op knappen. Terwijl er onder de Nederlanders al werkloosheid is. Laat dan de Nederlanders die werk zoeken, in de ww zitten, of van de sociale geld krijgen dat werk opknappen wat eerst de Marokkaanse en de Turken en nu de Poolse werknemers doen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:22

Tallie1979 schreef:
Heb ik gezegd dat GL zijn kop in het zand steekt? Dan denk ik dat ik dit niet juist geformuleerd heb. In dit geval duid ik de kiezers aan.. :) Vandaar dat ik het ook over medelanders had en niet specifiek over een bepaalde politieke partij :P

Sorry dan heb ik je verkeerd begrepen ;) In andere topics is al tig keer gezegd dat "links" de kop in het zand steekt dus vandaar dat ik er (onterecht) vanuit ging dat GL hier nu vast ook weer onder zou vallen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:23

Vluchten omdat het land niet veilig is prima, Hier komen ook prima, Maar dan hier komen en zeggen "he , ik kan niet werken ik ben getraumatiseerd" Nee dat niet..
Dus omdat ze iets ergs hebben meegemaakt kunnen ze hier lekker op de billen zitten :n..
Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg voor die mensen maar ze vluchten toch naar een ander land in dit geval dan Nederland om een nieuw bestaan op de bouwen?
Dan moeten ze ook maar gewoon werken hoor.

Ik denk dat der meer dan genoeg mensen hier in WW zitten die ook wel het werk van de "buitenlanders" willen doen hoor, Bovendien is het niet meer alleen in de kas werken maar even een voorbeeld een klant bij ons is schilder helemaal niet duur en doet het goed, Toch krijgt die bijna nooit meer nieuwe klussen omdat dr polen zijn die het werk voor de helft doen wat dus weer betekent dan dr een nederlander is die door hun minder werk heeft, Nog een voorbeeld: Iemand wil in een kas werken word niet aangenomen want he dr zijn immers polen die het werk voor minder doet , Weer een nederlander minder die werkt doordat de polen het goedkoper doen.
Ik vind dus inderdaad dat de nederlands die in de WW zitten ook gewoon de "vieze baantjes" aan moeten nemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:24

Specials schreef:
Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg voor die mensen maar ze vluchten toch naar een ander land in dit geval dan Nederland om een nieuw bestaan op de bouwen?Dan moeten ze ook maar gewoon werken hoor.

Ik vind dus inderdaad dat de nederlands die in de WW zitten ook gewoon de "vieze baantjes" aan moeten nemen.

Maar dit vind GroenLinks dus ook..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:28

Heino schreef:
Specials schreef:
Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg voor die mensen maar ze vluchten toch naar een ander land in dit geval dan Nederland om een nieuw bestaan op de bouwen?Dan moeten ze ook maar gewoon werken hoor.

Maar dit vind GroenLinks dus ook..

Ik heb alleen verder niets met groenlinks..
Kan me een stuk meer vinden in de punten van PVV

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:30

Specials schreef:
Ik heb alleen verder niets met groenlinks..
Kan me een stuk meer vinden in de punten van PVV

Zoals?

Zoals ik het zie bereikt GL namelijk hetzelfde als veel andere partijen met de punten, alleen dan over 10 jaar ook nog :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:35

Bij de kilometerheffing heeft groenlinks mij niet meer.
Toch hebben ze goede standpunten, maar het is niet de partij voor mij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:42

LynnDenise schreef:

Kilometerheffing ben ik opzich voor, maar moeten wel aanpassingen zijn voor bvb taxichauffeurs, mensen met werk wat wel met de auto moet enzo :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:45

Gaan we weer, strepen trekken of geen strepen trekken. Dat is er in deze tijd nodig. Niet halverwege ergens een lijntje met een verwijzing naar dit punt of dat punt.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:45

Heino schreef:
LynnDenise schreef:

Kilometerheffing ben ik opzich voor, maar moeten wel aanpassingen zijn voor bvb taxichauffeurs, mensen met werk wat wel met de auto moet enzo :)

Alsjeblieft niet, Ik heb sinds vandaag mn rijbewijs en ik ben van plan om voorlopig nog wel even "blij dat ik rij" te spelen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:50

pubelia schreef:
Specials schreef:

En de mensen die echt moeten vluchten omdat ze in hun land niet veilig zijn. Wat moet daar dan mee gebeuren? Die getraumatiseerd zijn, en dus niet meer aan het werk kunnen? Moet je dan zeggen, nou sorry, we vinden het heel erg maar hier kan je niet terecht?

Ik vind eigenlijk dat er voor dit probleem een europees beleid moet komen. Nu zitten er in verhouding veel meer asielzoekers in NL dan in de rest van europa. En begrijp me niet verkeerd, want ik vind het verschrikkelijk dat het uberhaupt nodig is om te vluchten. Maar ik denk dat als heel (west)europa/ EU dit probleem met zijn allen aanpakt het beter werkt dan elk land voor zich.

Kilometerheffing ben ik echt erg op tegen. Wáárom nog meer betalen? Je betaalt in principe toch al per kilometer..?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:56

LynnDenise schreef:
Gaan we weer, strepen trekken of geen strepen trekken. Dat is er in deze tijd nodig. Niet halverwege ergens een lijntje met een verwijzing naar dit punt of dat punt.

Huh? Ik begrijp je ff niet geloof ik :P
Ik vind dat je altijd nuances aan moet brengen, mensen/situaties zijn immers niet gelijk :)

Maar bij de kilometerheffing betaal je wat je gebruikt, ipv dat je betaalt voor iets dat je misschien niet eens gebruikt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:01

Ja ik ben altijd een beetje chaotisch, klinkt allemaal supergoed in mijn gedachten maar krijg het niet op papier.

Ik vind niet dat de mensen die het wat breder hebben gestraft moeten worden voor hun succes. Er zijn al genoeg dingen die ze moeten missen. Wat kilometerheffing betreft. Er zit al zo veel belastinggeld op de benzine, die jij niet betaald als jij geen auto rijd ook betaal jij geen wegenbelasting, maar zou je wel extra kilometerheffing erop moeten krijgen? Vind dit dus echt typisch geldklopperij. Goh we hebben nog een miljoentje nodig, laten we iets nieuws invoeren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:19

LynnDenise schreef:
Er zit al zo veel belastinggeld op de benzine, die jij niet betaald als jij geen auto rijd ook betaal jij geen wegenbelasting, maar zou je wel extra kilometerheffing erop moeten krijgen?

GroenLinks is een groot voorstander van de kilometerheffing. Wie op drukke plekken of momenten rijdt, of in een vieze auto, betaalt een hoger tarief. Want in de stad is echt geen ruimte voor meer wegen en parkeerplaatsen. In dunbevolkte gebieden geldt een lager tarief. Daar is de auto vaak het beste alternatief.

De kilometerheffing wordt zo snel mogelijk ingevoerd, waarbij:
a) de kilometertarieven een fors verschil maken tussen milieubelastende en zuinige voertuigen;
b) vrachtverkeer duurder wordt;
c) op drukke plekken en in de spits een hoger tarief geldt;
d) de privacy buiten kijf staat: politie en justitie krijgen geen toegang tot reisgegevens;
e) de opbrengst wordt ingezet voor lagere lasten op arbeid.

Nah, ik zie niet wat hier slecht aan is :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:22

maar waarom zouden we nog meer moeten betalen. Er zitten idd al bergen accijns op de benzine, en mensen met een niet-zuinige auto betalen dus sowieso al meer wegenbelasting & benzine.
Daarbij krijg je mensen echt niet uit auto's. Tenzij het OV echt beter wordt. Maar zolang ik er 3x zolang over doe incl. file, zit ik heel best in de file.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:26

verootjoo schreef:
Daarbij krijg je mensen echt niet uit auto's. Tenzij het OV echt beter wordt. Maar zolang ik er 3x zolang over doe incl. file, zit ik heel best in de file.

Daarom willen ze 't OV ook heel flink verbeteren ;)
Anders schiet het niet op nee :)

En waarom meer betalen? Omdat al die uitlaatgassen niet bepaald goed voor het milieu is :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:31

Jeetje, wat gaan hier veel mensen PVV stemmen. Bij mijn stemwijzer stond ie ook op 1, maar vind hem té extreem om erop te stemmen.

Daarom heb ik in overleg met het thuisfront en mijn ideeën ernaast gekozen voor 't CDA, ben een van de weinige zie ik. Verbaasd me eigenlijk wel, dacht dat er veel mensen van 't CDA waren, ga niet op Balkenende stemmen overigens. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:33

alsof er dan echt minder mensen met de auto gaan := Ik ben iig mijn auto niet uit te krijgen :o Ik ontspan heerlijk van een autoritje na mijn werk. En gezien het dichtsbijzijnde station een 20 minuten met de auto is, en de trein daarna nog een half uur duurt, en ik dan pas op de helft ben... schiet het sowieso niet op. Maar ja... ik woon in een klein dorp, dat scheelt al veel. Ik denk dat het OV alleen zin heeft voor mensen uit grote steden, of iig een plaats met een (groot) station.

En voor de decadente mensen met de auto heeft het denk ik ook weinig zin... De werkgever vergoedt het wel... :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:37

Ik denk wel dat je met goed OV mensen meer uit de auto krijgt ja :) In elk geval wel de forenzen die van stad naar stad reizen. Scheelt een hoop file (en dus hoeven er geen extra wegen gebouwd te worden) en uitlaatgassen.
Ik vind het alleen oneerlijk voor bvb mensen als mn vriend die 's avonds/'s nachts werken en waar OV onmogelijk voor is omdat ze bergen apparatuur mee moeten slepen. Maar daar kan je wel uitzonderingen voor maken, denk ik. Vind iig dat dat zou moeten :P