Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:38

Heino schreef:
_Ella_ schreef:
Maar daarnaast heb ik ook echt een diep respect voor mensen die alleen door het leven gaan om deze reden.

Ik niet, ik heb medelijden met iemand die omwille van het geloof zichzelf niet mag zijn.

Ik ook!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:40

christel1857 schreef:
Ik heb een homofiele kater thuis lopen, en hij is ook nog pedofiel want hij bespringt zijn zoon.

Mensen schreven de bijbel, de natuur maakte homo's

edit: hij kan natuurlijk ook bezeten zijn door de duivel :Y)
edit 2: oh nee dit kan niet want hij kan niet bewust denken
Edit 3: Ik ben nu ernstig in de war danzij mijn homofiele kat.

Oh ik moest hier echt zo hard om lachen _O-

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:42

Oh by the way, als je teelbalkanker hebt gehad mag je ook niet meer naar de hemel.

Citaat:
Deuteronomy 23:1 ESV
No one whose testicles are crushed or whose male organ is cut off shall enter the assembly of the Lord.

Yep, god is a bitch. :D

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:43

christel1857 schreef:
Me2

Denk ook dat door zogenaamd celibaat door het leven te gaan je het ook wel een beetje doet omwille van bovenstaand beschreven 'respect'. Ik zeg niet dat dat de hoofdreden zal zijn, maar het speelt zeker een rol bij de keuze van zo'n persoon.

celibaat heb ik ook nooit begrepen, en dat is ook niet bijbels. Het is ook meer iets van de RK
Citaat:
Genesis 2: 18 God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:43

Lepeltje schreef:
Oh by the way, als je teelbalkanker hebt gehad mag je ook niet meer naar de hemel.

Citaat:
No one whose testicles are crushed or whose male organ is cut off shall enter the assembly of the Lord.

hahahahahahahaha :+ Das wel een hele originele :Y)

Dus als ik mijn kat castreer mag ie al helemaal niet meer bij god zijn. Oeh...enge gedachte trouwens een hemel zonder diertjes;.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:44

Lepeltje: mag het iets respectvoller?

Je trekt de hele bijbel uit z'n verband door alleen zulke hatelijke teksten te plaatsen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:44

God heeft je de vrije keus gegeven, je mag doen en zeggen wat je wilt in de hoop dat je iets leert, en ik denk dat of je nu, blank, of geel, of fout of goed bent, het is aan jou, zegt niets over hem, als iets goeds gaat, is het oke, als het fout gaat roepen we god erbij.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:45

Niwla schreef:

Je trekt de hele bijbel uit z'n verband door alleen zulke hatelijke teksten te plaatsen.

Alsof er geen gelovigen zijn die de bijbel letterlijk nemen O:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:46

Lepeltje schreef:

Citaat:

Gelukkig is dit het Oude Testament.

Wij leven inmiddels onder de Genade van God! De zaken waar jij uit citeert zijn allemaal teniet gedaan door het sterven van Jezus aan het kruis.

Thank God.

Owja, dat is overigens wat IK geloof hoor. Als jij jouw ding wilt geloven voel je daar echt helemaal vrij in!
Maar ik wil je dan stiekem toch aanraden om je eens te verdiepen in de genade want dat maakt het leven een stuk makkelijker!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:46

Ik trek de bijbel niet uit zn verband, het hele ding staat vol met cruelty, moord, rape, massmurders, etc in opdracht van ons lieve god.
Ik begrijp gewoon niet dat mensen dat negeren.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:47

Ik stop ermee.
Men gaat door over dingen waar al meerdere keren antwoord op gegeven is, verklarende posts worden genegeerd. En er worden teksten uit de bijbel uit het verband gegrepen waarmee totaal de plank misgeslagen wordt. En God wordt er mee belachelijk gemaakt.
Jullie komen er wel uit met zijn allen

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:48

eppie38 schreef:
Grappig!
Iedereen reageert zo fel en probeert iedereen te overtuigen van zijn gelijk.
Laat iedereen in zijn waarde en vraag eens waarom hij of zij gelooft ipv je mening op te dringen.
Ik geloof en geen mening of opmerking brengt mij op andere gedachte maar ik zou jou graag willen vertellen waarom ik geloof, als je dat wilt horen, jij het jouwe, ik het mijne, maar hoe mooi je woorden ook opgeschreven worden, mijn geloof staat en niemand komt daar tussen (amen)

En wil je ook van mij horen waarom ik niet geloof, of sluit je je daarvoor af, of voel je je gekwetst?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:48

Lepeltje schreef:
Ik trek de bijbel niet uit zn verband, het hele ding staat vol met cruelty, moord, rape, massmurders, etc in opdracht van ons lieve god.

Idd, het verhaal van sodom en gomorra alleen al. God stuurde 2 engelen naar sodom en gomorra. Maar slechterikken wilden de engelen gaan verkrachten. De good guy van het verhaal wilde niet dat dit gebeurde en bood daarom zijn dochters aan aan de slechterikken zodat de engelen niet werden verkracht. zoek de logica ;)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:48

Vraagje aan jullie?
Is er niet meer dan de bijbel(door mensenhanden geschreven)
Ik geloof dat het leven niet ophoudt en er echt wel een goddelijke kracht is maar niet in de haatverzen in de koran of de bijbel, kunnen jullie dat beantwoorden, even los van alles, geloven jullie dat er meer is tussen hemel en aarde?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:49

christel1857 schreef:
Niwla schreef:

Alsof er geen gelovigen zijn die de bijbel letterlijk nemen O:)

Tuurlijk wel. Maar sommige verzen moet je in zijn verband lezen of de achtergrond ervan weten.

Lepeltje: Ga maar eens na: dat was állemaal in het oude testament en vaak niet meer van toepassing.

Ella: helemaal gelijk.

Christina, ik wil dat best weten, míts je dat kan zonder ons geloof belachelijk te maken. Dat schijnt namelijk nogal moeilijk te zijn. :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:49

Lepeltje schreef:

We negeren dat zeker niet. Maar wij geloven dat dit allemaal in het verleden gebeurd is toen dit soort acties tot de orde van de dag behoorden.
Dat was echt heftig!

Maar door het sterven van Jezus is dit allemaal zo anders geworden.

Ik zou je graag eens uitnodigen om er onder het genot van een hapje en een drankje over te babbelen. Maar dan wel met respect naar elkaar.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:50

ChristinaGW schreef:
eppie38 schreef:
Grappig!
Iedereen reageert zo fel en probeert iedereen te overtuigen van zijn gelijk.
Laat iedereen in zijn waarde en vraag eens waarom hij of zij gelooft ipv je mening op te dringen.
Ik geloof en geen mening of opmerking brengt mij op andere gedachte maar ik zou jou graag willen vertellen waarom ik geloof, als je dat wilt horen, jij het jouwe, ik het mijne, maar hoe mooi je woorden ook opgeschreven worden, mijn geloof staat en niemand komt daar tussen (amen)

En wil je ook van mij horen waarom ik niet geloof, of sluit je je daarvoor af, of voel je je gekwetst?

Nee wil ik juist graag horen en zou me nooit gekwetst voelen, echt niet, vertel meis

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:50

_Ella_ schreef:
Ik stop ermee.
Men gaat door over dingen waar al meerdere keren antwoord op gegeven is, verklarende posts worden genegeerd. En er worden teksten uit de bijbel uit het verband gegrepen waarmee totaal de plank misgeslagen wordt. En God wordt er mee belachelijk gemaakt.
Jullie komen er wel uit met zijn allen

Als religie niet meer dan de helft van de wereldbevolking zou beinvloeden dan had ik hier niet eens 1 keer een post geplaatst. Geloof gaat niet alleen de gelovigen aan, het heeft ook gevolgen voor de niet-gelovigen. En daarom heeft iedereen hier recht van spreken.

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:50

_Ella_ schreef:
Voor God mag je juist altijd jezelf zijn. En als het goed is ben je als mens wel meer dan alleen 'homo' of 'hetero'.
Als je de rest van mijn post gelezen had, las je ook dat er bij God wél ruimte is voor homo's. Hij zal je hoe dan ook nooit afwijzen.

Behalve als je dus voor jezelf kiest en een relatie en seks gaat hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:51

Niwla schreef:
Christina, ik wil dat best weten, míts je dat kan zonder ons geloof belachelijk te maken. Dat schijnt namelijk nogal moeilijk te zijn. :)

Idd, is ook heel moeilijk omdat zonder belachelijk maken te doen. Kheb er af en toe ook moeite mee. Dusse sorry tegenover iedereen ;)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:52

ChristinaGW schreef:
_Ella_ schreef:
Voor God mag je juist altijd jezelf zijn. En als het goed is ben je als mens wel meer dan alleen 'homo' of 'hetero'.
Als je de rest van mijn post gelezen had, las je ook dat er bij God wél ruimte is voor homo's. Hij zal je hoe dan ook nooit afwijzen.

Behalve als je dus voor jezelf kiest en een relatie en seks gaat hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

Allerlaatste post hier: Nee óók als je seks hebt met iemand van hetzelfde geslacht. Lees mijn post aub nog eens door

Captain

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:53

Jammer hoor dat er zo aanvallend gereageerd word. Dieptriest vind ik het! :n

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:54

christel1857 schreef:
Niwla schreef:

Idd, is ook heel moeilijk omdat zonder belachelijk maken te doen. Kheb er af en toe ook moeite mee. Dusse sorry tegenover iedereen ;)

Jammer hoor!

Maar op naar een nieuwe start hier. Met respect naar elkaar toe. Zonder te oordelen! Maar puur het uiten van het geloof of juist het niet geloven en het waarom daarvan.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:54

ChristinaGW schreef:
_Ella_ schreef:

Dat staat in de bijbel en gelooft een bepaalt gedeelte van de bevolking, maar gelukkig weten de meeste van ons beter, voor mij staat de bijbel los van god, en als hij toch die bijbel geschreven heeft is hij mijn god niet meer want zon wraaklustig persoon daar zit niemand op te wachten.

Brengt me op het volgende, niemand hier gelooft in god maar jullie geloven wel dat hij de bijbel geschreven heeft (dat niemand telt niet voor iedereen)
Hoe zit dat dan, god bestaat niet maar hij schrijft wel bulshit?

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:55

eppie38 schreef:
Nee wil ik juist graag horen en zou me nooit gekwetst voelen, echt niet, vertel meis

Oke, omdat:

- Mensen altijd op zoek zullen zijn naar reden van het bestaan
- Verschillende geloven en spirituele verklaringen bestaan, wat voor mij een reden is dat er maar wat verzonnen wordt, het gaat er maar net om hoe de 'verzinner' van het verhaal over de wereld denkt
- ik niet begrijp dat bv verhalen van de Griekse Oudheid gezien worden als onwaar en het christelijke geloof, of de islam, het jodendom, waarom zou dat opeens wel waar zijn
- veel mensen die niet in een christelijk gezin opgroeien niet christelijk zijn
- de wereld zo slecht is
- Ik het gewoon niet weet!