Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:53

Nou heb ik het zelf niet meegemaakt, maar ik stond er wel bij.
Was bij de ijsjeswinkel hier in de buurt,
en ik en men vriendin werden geholpen door een vrouw.
Komen er 2 van die meisjes binnen, en gelijk al dik schreeuwen enzo.
Het was er heel rustig dus er stond maar 1 iemand.
En die 2 meisjes achter ons werden dus niet geholpen,
dus hun nog meer schreeuwen enzo.
Kwam die man (die er ook werkt) die deur (die zegmaar achter de balie enzo zit, voor personeel enzo) uit, want hij was aan het bellen en moest kijken enzo.
En die meisjes gelijk al schreeuwen;
HEEE MENEERTJE KUN JE ONS NIET EVEN HELPEN ?
Ik had toen al zoiets van zo zeg je dat toch niet :?.
Nou wij waren klaar, dus die vrouw die hielp hun.
En op dat moment plensde het dus wij stonden nog even binnen,
vroeg dat ene meisje aan die vrouw of ze wel eens p.ijpte.
Nou toen had ik echt helemaal zoiets van ben je helemaal gek :\.
Nou die vrouw die reageerde er niet op (groot gelijk had ze),
en ze hadden het ook nog tegen die vrouw over hun vriendin die aan het n.euken was..
Nou die meisjes hadden eindelijk hun ijsje,
dus ze gingen naar buiten en trokken hun broek daar ook nog na beneden enzo.
Nou echt waar ik stond echt met mijn mond vol tanden te kijken.
Dat je überhaupt zo onbeleefd durft te zijn.. :n
Volgens mij hadden die meisjes wel wat drank op ofzoo..
Anders zeg je zoiets toch niet ? >;)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:24

grassie schreef:
Hehe, nice al die verhalen.

Ik werk als receptioniste, en er gebeurt hier niet zoveel maar soms maak je wel is wat mee :D.
Zo zat ik net rustig te computeren (op deze tijd is het erg rustig hier, dus ziet je er mee voor 'de sier' :+), komt er een vrouw langs die ik vaag ken. Normaal is het dan even zwaaien en doorlopen, maar nu stond ze met een stralend gezicht ineens stil voor mijn balie. Zo kijkt ze wel vaker,dus ik denk, goh, ze wil wat zeggen/vragen over iets van kantoorartikelen die ze nodig heeft ofzo.
Maar nee, out of the blue kwam er het volgende; 'Ik heb sinds kort een nieuw vriendje!'. Aangezien dit een vrij opmerkelijke mededeling is van een vrouw van in de 50 tegen de receptioniste die ze amper kent, denk ik daar het mijne van en knik eens belangstellend. Maar het verhaal was nog niet klaar.. Stralend vervolgd ze 'en we gaan zometeen naar de sauna, en ik vind het zo spannend!'.

Ja jaa := . Daarna bleef het verwachtingsvol stil, dus ik moest schijnbaar commentaar geven. Dus ik heb uiteraard een blije reactie gegeven en gezegd dat het allemaal goed kwam. Ook wilde ze graag met mij bespreken of het enger is om op de 50e of op je 20e naar de sauna te gaan met je nieuwe lover 8-) .

Ach ik vind het leuk voor haar en je mag mij alles vertellen, maar deze had ik niet aan zien komen :D

Haha zoiets had ik laatst ook. Zit achter de kassa en kwam een mevrouw bij afrekenen. Begint ze een heel verhaal dat er net een man naar haar toe was gekomen met de vraag of ze nog vrijgezel was want ze zag er zo leuk uit en of ze misschien niet met hem naar huis wilde gaan. Uitgebreid verhaal dat meneer 67 jaar was en een paar jaar geleden zijn vrouw was verloren aan kanker en dat hij nu 'opzoek' was naar een nieuwe vrouw in zijn leven. Helaas voor meneer had deze mevrouw al een aantal jaren een ' nieuwe' vriend en haar kinderen vonden deze meneer helemaal geweldig en als ze een van haar kinderen aan de telefoon had moest hem ook altijd een dikke pakkerd geven van hun :+ . Was best schattig maar stond er een beetje van te kijken zo midden op de dag opeens zo'n verhaal.

DeSa

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:26

:D mensen vinden het soms nodig om overal uitleg bij te geven. Zo had ik gister een klant die heeft altijd een vaste bestellen van 2 halve broden. Gister hoefde ze die niet want dit weekend gingen ze weg naar .. (weet het niet meer) en daarom kwam ze vandaag broodjes halen want dat was makkelijker nietwaar? :j

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:31

Zit ik weer eens even achter de kassa bij mijn Appie, zegt een klant: jij werkt hier ook al honderd jaar he.... ?
Schoot het er bij mij uit: Klopt en als ze weer gaan verbouwen, nemen ze mij gelijk mee .... (soms zeg je dingen die je pas later 'hoort' zegmaar ..... )

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:42

Ook nog laatst,
Het was mega druk. Komen er een buitenlandse man & vrouw een horloge kopen, met de vraag of ik hem even wou testen? :+
Ik zeg: Uhm nee dat ga ik nu niet doen..
Krijg ik antwoord: Jaa dan hoef ik hem niet...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:52

Oudere Mevrouw:'Kunt u mij misschien vertellen waar de Maggie staat?'
Ik: 'Ja natuurlijk mevrouw, die staat bij de soep. Zal ik even met u meelopen?
Mevrouw:' Nee die staat niet bij de soep, die hoort hier te staan. Ik bedoel de Maggie van Knor he! (ja daar begint de grap al :+ ) Ik weet zeker dat ie hier staat, hier haal ik 'm altijd vandaan en nu kan ik hem niet vinden.' We stonden op dat moment bij de pasta's.
Ik: 'Mevrouw naar mijn weten staat de Maggie bij de soep, maar het kan gerust zijn dat ik me vergis. Ik zal het even bij mijn baas navragen.' Naar mijn baas toegelopen en die is meegelopen naar die mevrouw.
Baas: 'De Maggie staat gewoon bij de soep hoor mevrouw!'
Mevrouw: Zucht, steun. 'Dat zeg ik al de hele tijd tegen dat meisje, maar ze wil me maar niet geloven!'
Nou ja zeg. Bijdehand :oo

Heb het maar genegeerd en ben met de mevrouw meegelopen naar de Maggie. (van Knor := )
Echt hoor, sommige klanten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:09

Dan ook nog tegen je baas schijnheilig gaan doen! :oo :=

Vandaag een klant die naar bretels vroeg. Naar mijn weten hadden we deze niet, heb ik de beste man vertelt. Komt hij even later aan de kassa, en zegt op een zeer rotte toon "Als jullie ze toch niet hebben, kan ik deze wel gratis meenemen hé?!"

Heb me verontschuldigd en gezegd dat het mijn fout is geweest, maar meneer begon toch te tieren dat ik mijn doppen moest openen en eens na moest denken voor ik klanten wat vertelde. Naar mijn weten is fouten maken nog steeds menselijk, maar oké. := Na nogmaals excuses aangeboden te hebben smeet meneer de bretels voor me neer en stormde de winkel uit. :=

Wel leuk was vandaag een mevrouw die zowat iedere dag komt. Sinds het vakantie is werk ik ook echt iedere dag, en zie ik deze mevrouw ook dagelijks voorbij komen aan de kassa. Komt ze vandaag wat ruilen samen met haar man, draait ze zich om naar hem. "Ja dát is dus dat meisje waar ik het telkens over heb!" Dus ik keek al een beetje van :o?? Hoezo hebben ze het over mij? :') Zegt ze even later tegen mij: "Ja ik heb mijn man vertelt dat ik de laatste week telkens geholpen ben door een heel vrolijk, lief meisje!" Nu zeg ik doordeweeks iedere keer "fijne dag verder" en vrijdag/zaterdag "fijn weekend".

"Fijn weekend mevrouw!"
- Nee nee! Normaal zeg je wat anders?
"Hoe bedoelt u?"
- Fijne dag! :D
Ondertussen beide in de lach geschoten en even gepraat.
"En nog een fijne dag mevrouw!"
- Jaaa! U ook!

Nou heeft toch mijn dag goedgemaakt! :o _O-

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:18

Tja, sommige mensen zijn gewoon erg..
Ik zeg altijd heel vrolijk: Goeddemidag!!!
Zeggen ze niks terug...
Of gewoon op een boze toon, hallo..
Dan ga ik nog blijer reageren: Fijne dag en tot ziens menneeer!!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:21

Haha zitten weer leuke tussen :')

Ik werk zelf ook in een supermarkt, maar wat is Maggi precies als ik vragen mag? :')
Soep of pasta ofzo? Als iemand het aan mij vroeg zou ik het niet weten namelijk. :o

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:23

Dat is volgens mij dat spul in dat flesje wat je in je soep doet om het op smaak te brengen..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:24

Of op een loempia :9

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:25

Nog nooit van gehoord!
Kan ook lekker zijn denk ik.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:29

haha ja dat is in een appart ding (soort flesje :')) wat je door je soep oid doet om er meer smaak aan te brengen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:37

Maggi wordt vaak geassocieerd met het bruine spul in een flesje, maar Maggi is gewoon een merk die dat toevallig verkoopt :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 01:21

Onder collega's vandaag...

*Collega pakt SATO en plakt prijsetiketje op mijn rug*
*Ik draai me om en kijk naar de prijs*
Ik: Ooooh nog 25 euro, das best een nette prijs, dank je!
Hij: Ja en je bent al afgeprijsd!
Ik: Hoezo ben ik over datum?
Hij: neen je gaat uit het assortiment wegens gebrekkige kwaliteit.

:')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:41

Afbeelding
Voila, Maggi :D

Maggi inderdaad vaak gebruikt om soep op smaak te maken, en dat was dus ook het product dat mevrouw zocht. Dat ze al begon met 'Maggi van Knor' vond ik al heel grappig, want Maggi is dus gewoon het merk zelf :P Hoe het spul eigenlijk heet weet ik trouwens ook niet.. Maar als iemand het over 'Maggi' heeft wordt er gelijk aan dat spul gedacht, terwijl Maggi inderdaad ook hele andere dingen verkoopt :=

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:55

Volgens mij heet het officieel maggi aroma :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:55

Maggismaakversterker is volgens mij inderdaad 'ondekt' door het merk maggi zelf. Maar omdat ze vergeten waren er patent op aan te vragen konden andere merken (zoals knorr :+) met het zelfde recept vandoor gaan.
Meestal wordt met Maggie het flesje in de post hier boven bedoelt, maggie is ook een merk op zich maar Maggie als in smaakversterker is nu dus ook van andere merken.
Hebben we ooit gehad op de middelbare school, bij economie of maatschapijleer oid. :')

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:16

Geen rare opmerking, maar wel een rare klant :+

Toen ik nog in een restaurant werkte had ik een keer een tafel met 6 personen. Het was super druk dus ze moesten iets langer op hun eten wachten. De mensen hadden al een aantal glaasjes wijn op en een voorgerecht gehad toen ik hun hoofdgerecht kwam brengen. Terwijl ik bij de tafel stond zei een vrouw: Ik vind het niet normaal dat we zolang moesten wachten (terwijl het eigenlijk nog wel meeviel). Ze zij het ook tegen haar vriendinnen maar op zo'n manier dat ik het wel moest horen. Toen ik het eten had neergezet en iedereen 'Eet smakelijk' had gewenst, pakte diezelfde vrouw haar bord en bracht het terug naar de keuken. Dit deed ze ook met de borden van haar vriendinnen met als reden; Dit is niet gaar, dit heb ik niet besteld, dit ziet er niet uit. En ga zo nog maar even door. In de keuken stond iedereen haar met open mond aan te kijken aangezien ze altijd heel zorgvuldig het eten klaarmaken.

Als je daar bij staat dan schrik je er wel van. Nu kan ik er wel om lachen :+ Uiteindelijk hebben die mensen ook nog korting gehad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:51

Was het niet in orde dan?

Ik heb een tijd gewerkt in een restaurant waar we met bakjes de bestelling opnamen, en dan zag je op de pc exact hoe lang de mensen al wachtten... héél leuk. Klanten die zeurden: Ja ik zit al meer dan een uur te wachten kon ik dan piekfijn tonen van kijk u hebt nu exact 20 minuten geleden besteld, na 3 minuten had u u aperitief etc etc :')

Vandaag bij de traiteur een leuke:

Man komt binnen.
Verkopen jullie room?
Ja dat doen we dus wel, maar niet in flesjes of zo, gewoon om mensen uit de nood te helpen in een potje.

dus ik: hoeveel hebt u er nodig?
Hij: um geen idee?
Ik: ok wat bent u aan het maken?
Hij: geen idee mijn vrouw is aan het koken.
Ik: en weet u wat?
Hij, ondertussen beetje beteuterd: neen.
Ik: ok ik geef u anders een half litertje mee en hopen dat het geen slagroomtaart moest worden he?
Klant nog steeds met vragende blik :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:54

Whaha :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:00

@Shannon_juul: Dat krijg je idd als mensen ook nog is hebben gedronken, gaan ze raar doen. Sommig mensen zijn wel grappig dan, maar veel ook erg vervelend...

@poes: Zo'n kastje is wel handig dan! Hier gaat alles op papier, maar op de bon kunnen we geloof ik wel een tijd zien :) Wij hebben ook wel is mensen die het te lang vinden duren, omdat ze haast hebben. Dan denk ik: als je haast hebt, moet je niet gaan uit eten, of alleen een hoofgerecht nemen (zo had ik laatst mensen met haast die een 4 gangen menu gingen eten????)

Mijn moeder werkt bij de bakker en daar vragen ze wel is om broodjes met sesamstraat :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:28

Ik had een kalnt die altijd om rozijnenbrood kwam, en dan zei die: Een brood met vliegjes graag.
Ik vond dat zo mooi gevonden :')

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:03

Ik werk achter de TNT en moet elke dag een uitgebreide demonstratie geven van super dikke enveloppen of pakketjes die absoluut niet door de brievenbus passen. De klant vind namenlijk van wel. :7

Of met geld, ook altijd zo'n gedoe.

Ik: word het 1,50 alstublieft
Meneer: Geeft 50 euro.
Ik: Heeft u het misschien kleiner?
Meneer: Ik geef je toch 50 euro?
Ik: Ja misschien heeft u het kleiner, heb nog niet zoveel geld in deze la.
Meneer: Ik geef je 50 euro en dat is wat ik geef.
Ik: Het was maar een vraag hoor :+

Ben trouwens ook nog een keer uitgescholden voor Arrogante trut omdat ik op een oma wachtte die haar boodschap nog moest wegen :Y) Hij moest toen eventjes wachten en was hier niet zo van gedient :+

Sommige mensen halen het bloed onder mijn nagels vandaan :D
Morgen weer! :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:11

M_aaike schreef:
Laatst had ik toch wel dé walgelijkste ervaring achter de kassa ooit!

Was aan het werk op een avond dat NL een WK wedstrijd moest spelen, dus het was niet zo heel druk.
Ik was gewoon heel geconcentreerd aan het scannen, ( :D ) en ik zag in mijn ooghoeken wel een jochie (max 13) met zijn hoofd op de kassaband ligggen, maar ik besteedde er niet te veel aandacht aan, dacht dat ie gewoon moe was. }:0.
Maargoed, uiteindelijk waren hij, zijn vriendjes en een oudere vrouw die er bij was, aan de beurt.
Ik zeg heel netjes: Goedenavond! En het volgende moment tilt het jochie zijn hoofd van de kassaband af, en hij begint me toch in het rond te spugen!
Over de kassa, over MIJN kassascherm, over MIJN kleding, over de band, over de grond..

En ik stond alleen maar met mn mond vol tanden.. heb wel een minuut met grote ogen staan kijken..
Ondertussen schreeuwt die oudere vrouw tegen het jochie: 'IK HEB OE TOCH 'EZEGD DA IE ALLEEN MET MOCHT ASSIE DE BOEL NIET ONDERKOTST? V*RD*MM* IE OOK ALTIED, ZOVEEL TE ZOEP'M, NOU IK ZAL OE VERTELL'N, IE KOMT 'T HUUS NIET MEER IN!! EN NU NOAR BUUT'N, VUIL ETTERTJE!!'

En ik stond nog altijd met open mond toe te kijken! :D
Jochie is uiteindelijk voor de deur (echt récht voor de deur) verder gaan kotsen, en de vrouw zegt tegen mij: 'Ja, nou mottie mij niet zo stom aan goan stoan te kiek'n, tis mien zoontie ja niet, tis een vriendtie van mien zoontie, ik bedoel moa, mien zoontie hef ook een poar borrels op, moar die stoat hier ook niet te kots'n!

Naja, toen kwam ik eindelijk bij mijn positieven, en heb toen verontwaardigd gezegd: "Weet u wel hoe OUD die kinderen zijn mevrouw? Om zulke jonge kinderen al drank te geven, om ze gewoon dronken te laten worden! En dan nog iets, wie gaat dit eigenlijk opruimen?''
Zij: ''EN WAT DENK IE NOU, DAT IK DE PRUT VAN DAT STINKJOCH GOA RUUM'N? DOAR BENNIE TOCH KASSAMEISSIE VEUR, TOCH?''

Naja toen heb ik het maar opgegeven, spullen afgerekend, (drank drank drank;)) kassa gesloten en alles maar opgeruimd. ;(

Normaal ben ik écht de beroerdste niet hoor, wil alles wel opruimen, ook wel overgeefsel en alles, maar niet van dronkelappen.. :?

Netjes van je... Was mij niet gelukt denk ik.