Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:43

efaa schreef:
ik gebruik dus heel veel sausjes wij eten namelijk heel vaak nasi kip tandoori lasagne en andere pasta en rijst dingen. of ovenschotels met een sausje der door. gewoon aardappelen groente en vlees eten we haast nooit en als we dat wel doen zijn het nooit gewone gekookte aardapelen altijd net iets anders

Dat bedoelde ik vooral met sausjes, van die dingen als Knorr wereldgerechtgen e.d. Ik gebruik dat soort spul maar zelden, kook dus meestal vanaf de basis. Weet niet of het hem daar in zit maar denk wel dat dat geld scheelt.

Emytje

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:58

Hmmm, ik weet het niet. Ik kook eigelijk bijna altijd met sausjes (wel zelfgemaakte) en wij geven vrij weinig geld uit aan de boodschapjes.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:00

tuurlijk is koken met zulke pakjes duurder, want je moet zelf bijna alle ingrediënten nog toevoegen.
Als je zelf eenmaal een portie kruiden aanlegt, ben je goedkoper, lekkerder en gezonder uit.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:05

mja en toch als ik zelf dan probeer met kruiden dan is het meestal toch niet zo lekker, (ik denk dat ik gewoon niet zon goede kok ben)
want normaal gesproken zouden zelf gemaakte sausjes lekkerder moeten zijn dan uit een pakje haha

maar ik denk dat wij daar idd ook veel geld aan uit geven, en natuurlijk teveel aangezien mijn vriendvooral een grote eter is
en we allebei van snoepjes en koekjes enz houden :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:08

je moet het even weten hoe, en dat is inderdaad even een kwestie van experimenteren en dat leuk vinden :)
Ik vind pakjes altijd zoutig en heb altijd het idee dat knorr een soort standaard knorr-samenstelling hebben, zit altijd een bepaald smaakje aan.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:10

Inderdaad, even zelf oefenen. Ik vind juist al die 'pakjes' niet lekker. Vooral spaghetti saus enz. brrr.. En eigenlijk is het heel makkeljik als je het zelf eenmaal doorhebt..

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:11

haha ja knorr vind ik vaak ook niet lekker alleen de lasagne is daar lekker van, maar van honig of maggi vaak wel
ik zelf hou heel erg van zout eten (moet dat ook ivm lage bloeddruk) dus dat scheelt, maar ik snap best dat er mensen zijn die die pakjes echt niet lekker vinden. mn moeder vind ze ook niet om te eten !

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:11

efaa schreef:
hyawatta schreef:
Ik heb net de grote boodschappen gedaan voor de hele maand.
Moest bij de aldi €19.85 betalen en bij de nettorama €63.25

Vlees enzo haal ik meestal voor 2 á3 dagen bij de Golff en soms nog andere kleine dingetje.
Maar red het meestal wel aardig 1x in de maand ongeveer de grote boodschappen te doen.

wat zijn dan die grote boodschappen vor een maand? frisdrank, koffie, koekjes enz want ik neem aan dat je brood en groente/ fruit niet in 1 keer kan kopen voor een maand toch?

Frisdrank, groente in potjes ;), koffie, thee, koekjes, brood, snacks, aardappels, uien, sauzen, suiker, koffiemelk en ga zo maar door.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:12

pasta en zo eten we thuis ook niet uit die pakjes... wel maakt mijn moeder regelmatig overnschotel of pannetjes van de (???). Voor de rest eten we eigenlijk weinig sausjes overal bij.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:14

Wij zijn denk ik zo,n 250 euro kwijt met z,n 2en inclusief honden en kattenvoer, doen veel boodschappen bij de super de boer en daar heb je een merk dat heet E en is gewoon heel goedkoop en heel lekker.. en ja de lidl he XD

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:37

efaa schreef:
mja en toch als ik zelf dan probeer met kruiden dan is het meestal toch niet zo lekker, (ik denk dat ik gewoon niet zon goede kok ben)
want normaal gesproken zouden zelf gemaakte sausjes lekkerder moeten zijn dan uit een pakje haha

Ik kon het eerst ook niet. Maar ik heb nu een mooie collectie kookboeken waarin uitgelegd staat hoe je bepaalde sausjes maakt en nu maak ik ze zelfs zonder kookboek. ;) Maar inderdaad, eerst een flinke collectie kruiden aanleggen, dat is al het halve werk.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:14

Ik zit nog net in de € 150 - € 250 categorie. Best knap van mezelf ;-) Ik kan niet tegen gluten en ben daardoor een stuk duurder uit.

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:42

Ik heb het geluk dat ik eigenlijk 's avonds bij m'n ouders eet, maar daarnaast geeft ik nog ongeveer € 100-125 aan boodschappen uit, zoals wasmiddelen, lekkers voor 's avonds op de bank etc....

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:40

Erg jammer dat dit topic een beetje stil is, vond het wel interessant hoeveel anderen uitgaven aan boodschappen per maand....

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:40

ik merk dat ik een stuk minder uitgeef nu ik er meer op let en niet al mijn boodschappen meer bij de c1000 doe, maar kijk wat in de aanbieding is, stiekem scheelt het toch best snel wat :D

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:41

Ik krijg eters zowel 1e als 2e paasdag, dan schrik je wel weer wat je moet afrekenen bij de kassa :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:43

Inderdaad Issy, ik was ook iets meer kwijt dan normaal...
Maar goed, de laatste tijd heb ik erg veel bezuinigd, dus het mag ook wel een keertje. :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:46

Ik merk de laatste tijd wel dat de boodschappen iets duurder worden, terwijl wij volgens mij niet meer verbruiken. Voorheen redde ik het met 50 a 55 euro per week (met 2 personen), nu zit ik toch meer op 58 a 65 euro per week. Geen wereldschokkend verschil en ik mis het ook niet in mijn knip, maar ik ben kniert genoeg om me er aan te irriteren.

Meer mensen die dit merken, of moet ik onze eetgewoonten maar weer eens onder de loep nemen?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:47

MARILYN_ schreef:
Ik vroeg net aan mijn moeder hoeveel zij kwijt was per maand toen we nog allemaal thuis woonde.. en daar schrok ik toch wel een beetje van. Tussen de 800/900 euro per maand (11 pers.) :=

Voor 11 personen vind ik dat eerlijk gezegd echt niet veel.
Dat geven wij hier uit voor 4 personen.
Wij geven misschien wel bovengemiddeld uit, maar dan nog.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:02

Wij halen meestal de standaard boodschappen bij de Aldi en zijn dan rond de €30/40,- kwijt.
De dingen die ik bij de Aldi niet lekker vind (vlees, brood, chips) of die ze daar niet hebben die haal ik bij de Jumbo en daar betaal ik meestal rond de €15/20,-

@Issy: Wij krijgen eerste paasdag ook 4 mensen te eten en dan schrik je inderdaad....Maar ik heb dan wel gewoon gekocht wat we lekker vinden.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:09

het nadeel met pasen is dat er in de winkel allemaal van die speciale extra lekkere dingen liggen die veel duurder zijn dan je normale boodschappen, maja die je dan vaak toch mee neemt want het ziet er zo lekker uit.

wij vieren bij mijn ouder pasen dus heb zelf geen boodschappen daarvoor gedaan speciaal. maar ik kan me voorstellen dat dat een berg kost!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:11

Het ligt er maar helemaal aan wat je doet. Als je luxe (kant en klaar) producten koopt en dan ook nog eens extra omdat je met meer mensen bent dan tikt het hard aan. Maar als je normale producten koopt en het een en ander helemaal zelf maakt dan valt het wel mee. Zelf cake/taart/koekjes bakken is niet duur en hele gezellig! Ook brood kun je prima zelf maken in zo'n weekeind. Bladerdeeg is ook niet zo duur en lekker makkelijk voor allerlij verschillende hapjes. Luxe en toch goedkoop is best te doen als je een beete creatief bent en niet bang om te koken/bakken.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:10

Om zelf te koken en te bakken ben ik absoluut niet bang, leuk juist met deze dagen. Maar ik maak bijvoorbeeld een rundvlees stoofschotel, voor 8 personen, daar gaat al vlees in voor 20 euro. voor borrelhapjes, neem ik dan lekkere serranoham, olijven, geitenkaasjes enzo tikt ook weer aan, voorgerecht met gamba's en tonijn, daar moet dan witte wijn bij, hoofdgerecht rode wijn....toch alweer snel 6 flessen wijn extra ingeslagen. Dan geef je zo 100 euro uit voor 2 dagen.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:11

Best idioot, maar ik heb eigenlijk geen idee. Misschien toch wel eens verstandig om te kijken wat we ervoor kwijt zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:30

Issy,
Maar dan heb je het ook echt over allemaal luxe producten. Is het nou echt gezelliger en leuker als je allemaal van dat soort producten in huis hebt? Ik vind het ook fijn om een goede gastvrouw te zijn en mijn gasten te kunnen verwennen. Het liefst organiseer ik elke maand 1 of 2 avondjes. Maar dat kan in mijn ogen ook voor een stuk minder geld. Ik werk graag met thema's. Dat helpt wel om het al snel groter te laten ogen dan het is. Ik houd van simpele maar lekkere gerechten. Net even anders bereid dan dat mensen normaal doen. Heerlijk als gasten weg gaan met inspiratie.