Ook nog een afwijzing binnen.
Wel weer aan het sporten geslagen en ik had gister een spelend paard in de wei...dat laatste maakte me wel erg blij omdat ik al een tijdje dacht dat er iets niet in orde was met paard.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Misschien is het dan voor jullie handig om je even te verdiepen?
Een wajong uitkering moet aangevraagd worden voor je 18e. Dus voor shilady is het waarschijnlijk al te laat.
Ook zijn er nieuwe regels voor de aanvraag van een wajong uitkering. Meer daarover kun je bijvoorbeeld hier vinden http://www.uwv.nl/wajong/index.aspx
Ik denk eerlijk gezegd dat jullie er te makkelijk over denken; dat je niet alle soorten werk kunt doen, betekent nog niet automatisch dat je ook arbeidsongeschikt wordt verklaard. Ook niet voor een bepaald percentage.
En als je maar voor een bepaald percentage arbeidsongeschikt wordt verklaard, dan heb je daar ook niet zoveel aan.
Uitgangspunt is op dit moment: werk gaat boven uitkering.
En als je nog jong bent, kan het zijn dat je gedwongen wordt om toch weer een opleiding te gaan volgen, om zodoende je kansen op werk te vergroten.
Ilzas schreef:zeanine schreef:Je moet doen wat je het leukste lijkt!! Niet kijken naar hoeveel geld het gaat opbrengen enz.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat plezier in het werk het allerbelangrijkste is!
Maar goed bezig Kim! als je er de mogelijkheid voor krijgt zou ik inderdaad proberen zoveel mogelijk bij te leren.
Ja, beide is belangrijk, zo "hoog" mogelijk komen en plezier in het werk ook... En je lijkt het toch wel nooit goed te doen...
Mijn vriendin deed HEAO-MER, op zakelijke gronden en vond er weinig aan, toen is ze geswitched naar Diermanagement en nu is ze dierkundig ingenieur: geen baan in te krijgen.
Ik heb Rechten gedaan, ook puur op zakelijke gronden en jarenlang in de advocatuur gezeten en jaren gebaald als een stekker van mijn werk. En nu heb ik zoiets van: had ik maar Deurne gedaan, want dat wilde ik. Aan de andere kant had ik het dan materieel gezien weer nooit zo "goed" gehad als ik het nu heb...
Blijft een dilemma hoor...
Ik zou persoonlijk ook niet de hele dag aan nagels willen frunniken, maar ja, dat ben ik...
Cowgirl schreef:kwa reistijd wil ik best een uurtje in de auto maar ik ga niet in de spits 'rijden'. Daarom vond ik mijn wisseldiensten super, soms wel erg vroeg op staan maar geen spits en s'middags tijd voor de beesten.
Ik zoek dus eigenlijk weer iets met wisseldiensten maar ja ik heb niet zoals Bregje een denderend cv.
Mijn Vacansoleil sollicitatie is gisteralweer beantwoord met een afwijzing omdat ik niet meer talen spreek als engels en nederlands.
Nu loopt alleen de Burgerking op schiphol nog.
Ik wou dat ik weer 15 jaar jonger was...dan ging ik het toch echt heeeeelllll anders doen.
Cowgirl schreef:meid ik wil het al jaren anders maar het wil gewoon niet lukken.
Zelfs de hamburger tent wil me niet dat valt net even binnen. wat ook binnen valt is mijn definitieve uitkering...hoe kan je in godsnaam rond gaan komen van 700 euro???? auto eruit....et enige waarvpoor ik nog opsta sóchtend de deur ui..nee dat ga ik echt niet trekken.
Je bent 34, hebt al 2x lange tijd thuis gezeten omdat je je voor deze maatschappaij 3 hernia's hebt gewerkt...dan vind je eindelijk een baan waarvan je het gevoel hebt dat je eindelijk iets betekent en dan wippen ze je er zonder enige reden op te geven uit.
sorry hoor maar op dit moment zie ik het echt helemaal niet meer zitten. Loop al 2 uur te janken en van mij mag de wereld ontploffen.