Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:47

Zo bedoel ik het niet. ;)
Ik zou gewoon niet weten hoe je en je kinderen goed op kunt voeden (er voor ze zijn dus!) en hoe je dan ook je volle inzet op je baan kunt doen?

Ik zou hier dieper via PB op in kunnen gaan, wil best dingen aanhalen uit m'n eigen jeugd en ervaring en hoe ik hier met volwassen over praat. Sta open voor andere meningen en dingen, dus zou het wel graag willen. Maar ik ga niet alles open en bloot op bokt zetten :) *dan haal ik dus m'n eigen situatie aan, waar mijn posts ook vandaan komen*

Blue_Eyes

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:56

Ik zie die mogelijkheden dus wel. Want het is maar wat je verstaat onder 'volle inzet op je baan'. Moet je daarvoor 40 uur in de week aanwezig zijn of kun je voor een baan kiezen die minder tijd vergt en waar je jezelf toch in kwijt kunt? Die kinderen gaan ook naar school en kunnen naar het kinderdagverblijf. Onderzoeken zat waaruit blijkt dat dat goed is voor een kind. Je kunt er prima voor je kind zijn als je ook werkt. Er zijn voor een kind is imo vooral het kind niet aan de kant schuiven, er zijn als er iets aan de hand is, klaarstaan. Niet per se 24/7 bij dat kind op de lip zitten.
Je mag mij best pb'en hoor :) Ik krijg alleen vanavond (als het grut in bed ligt) wel een klant over de vloer, dus kan even duren voor ik antwoord geef ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:40

Sorry ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog geen tijd heb gehad om het hele topic te lezen...
Wat ik wel even graag kwijt wil: Ik zie een paar keer voorbij komen, ik zou de verantwoordelijkheid niet aan kunnen, ik ben zelf nog een kind. (Wil hier niemand mee aanvallen, ben het helemaal met jullie eens) Maar wat ik dan ook denk, begin dan niet aan s*x. Of zorg ervoor dat je dubbel beschermd bent. Maar ik denk dus wel dat als je zegt ik ben zelf nog een kind, je dus ook niet aan s*x toe bent.
Mocht je om een andere reden zwanger raken is het een heel ander verhaal uiteraard.
Maar ik denk dus dat als je (nog) geen kinderen wilt, je er zelf voor moet zorgen dat je goed beschermd bent, en dus niet op een bescherming moet rekenen.

Ik heb eens een programma gezien waarbij een tiener ging bevallen. Moeder was er ook bij, meisje wou pijnstilling, maar omdat ze nog onder de 18 was moest er toestemming gevraagd worden aan de moeder. Moeder vond de pijnstilling niet nodig, die had zo iets van dan doet ze het tenminste niet nog een keer.

Als je als tiener zwanger raakt, en je besluit het te houden vind ik dat een moedigge keuze. Hoop dan wel voor de tiener dat er voldoende hulp uit de omgeving is....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:44

Mijn kind zou doodongelukkig worden dus ik zou het weg laten halen.

Vriendlief houdt niet van kids en ik zelf al helemaal niet, maar ook al zit je zo veilig beschermd het is nooit 100% veilig, dus ook ongeluk zit in een klein hoekje.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:52

Ik word over 3 dagen 17 ( *\o/* ) en mijn vriend is een half jaar ouder dan mij en we hebben het hier al regelmatig over gehad. Omdat ik volgend jaar naar de USA vertrek zouden we het nu wel weg laten halen, maar als ik terug ben op mijn 19de en het zou onverhoopt gebeuren dan is er nog een klein kansje dat ik het laat zitten.

Als ik dan tenminste geen gruwelijke hekel meer aan kinderen heb. :D

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:55

Zeker weten houden :D
Als ik nu zwanger zou raken, zou zowel mijn vriend als ik dolblij worden :)
Gesteund zou ik zeker weten worden.
Heb een enorme kinderwens!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:26

je kan niet zeggen als je nog geen kinderen hebt, en niet weet hoe het het "als ik zwanger word laat ik het weghalen" Dat kan gewoon niet, omdat je niet weet hoe het voelt. Daarom zeg ik dat dus ook niet, als het gebeurt zie ik het dan wel weer, maar het zou totaal niet in mijn leven passen, en zit er ook niet op te wachten! Vriendin van mij (19) is zwanger en is er hardstikke blij mee, maar ik moet er niet aan denken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:28

Saffier: dus iemand die geen kinderen wilt, niet de verantwoordelijkheid van kinderen wilt, zou eigenlijk gewoon geen sex mogen hebben en als je dan perse toch wil kan het eventueel met dubbele bescherming?

pinuts: reken maar dat ik dat kan := Je weet toch wel ongeveer of je kinderen wilt of niet? Ik snap net niet dat mensen daar over kunnen twijfelen... Of je hebt dat, of je hebt dat niet..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-11-09 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:32

dat geloof ik dus niet:) Behalve als je weet hoe het is om een kind te dragen, anders kun je niet zeggen " ik laat het zeker weten weghalen"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:32

Waarom niet? Zou jij een kind blijven dragen en bevallen enkel omdat je het gevoel leuk vind ook al wil je helemaal geen kinderen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:34

Ik denk wel dat Pinuts een punt heeft als ze zegt dat hormonen veel kunnen doen met een mens :j Is heel verbazingwekkend om te zien.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:34

" het gevoel leuk vindden" klinkt wel beetje plat..

Ik geloof dat je idd als je zwanger bent echt ineens een gevoel krijgt van, hier ga ik voor.. ookal wou je dat daarvoor niet. En dat je dan alles op alles zet om voor het kind te gaan, en dan er ook gelukkig mee word. Oh, ja ik heb het zien gebeuren

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:41

En ik heb mensen mee gemaakt die het helemaal niet leuk vonden en het weg hebben laten halen.
Niet iedereen heeft dat hoor, dat kan ik me echt niet voorstellen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:43

Ik ben nu 18, mijn vriend is 19.
Denk niet dat mijn vriend er blij mee is. Maar ik wil het wel houden. Ik denk dat als ik het laat weghalen er altijd aan blijf denken!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:52

Wat mij opvalt ben 24 zelf ben ook wonder boven wonder zwanger geworden, wilde het eerst echt niet houden was zo bang, ik zij ik wil het niet me paarden gaan eronder lijden, na een goed gesprek met mijn ouders was ik er ineens wel blij mee. Maar de volgende dagf kreeg ik een bloeding, mogelijk een miskraam. Ze konden pas 2 weken later zien of het er nog zat. Omdat ik in zo n vroeg stadium zwanger was, pas als je weet dat je iets mischien kwijt bent, besef je pas hoe graag je iets wil. Was mogelijk een 2de vruchtje wat afgekomen was. Ben dus nu 7 en halve maand zwanger, ik heb een eigen beaty centrum, werkte iedere vrijdag en zaterdacht nacht achter de bar, me paarden ik zag er geen plek voor om een kind op te voeden in mijn drukke leven. Maar in die maanden leer je het accepteren en groei je er naar toe, tot 7 maanden achter de bar gewerkt. Ben work a holic. Stop 1 maand van te voren met werken in me zaak, het is heel veel geregel, maar weet zeker als ik het toen weg had laten halen, had ik zeker spijt gehad, hoor het zoveel om me heen die ze ooit hebben weg laten halen en nooit kinderen konden krijgen. Ik heb een pesthekel aan kinderen mag je weten, dieren staan bij mij op nr 1 me 2 paarden zijn me kinderen. Tot 5 maanden zwangerschap deed het me ook niet veel je zag niks aan me, pas toen ik begon met groeien en haar voelde bewegen kwamen die gevoelens pas. Nu ben ik er zo blij mee. Ik geloof ook heel erg in het leven loopt zoals het lopen moet!
Denk er heel goed over na in de toekomst wat jullie keuzes zijn ik zij altijd ik laat het weghalen, , moet niet zo n zijk jong. Hoe een mens kan veranderen :o

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:56

Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik het houden.
Ik ben 20, heb een vaste baan, sinds kort een huis met mijn vriend, en we gaan trouwen. Dus het zou zeker welkom zijn :j

Daarbij zou ik nooit abortus laten plegen. Ook niet als het kind ongewenst is, of als we er nog niet klaar voor zouden zijn. Stel dat je het weglaat halen, en later wil je wel kinderen, en het lukt niet. Dan heb je je leven lang spijt.

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:08

Hoi,
Heb niet alles gelezen maar wel een paar dingen,
Ik ben nu 23 jaar en was 18 toen ik zwanger werd(eigen keus)
Ik ging al bijna samen wonen dus dan mis je toch wat om je gezin uit te breiden,dus heb nu een zoontje van bijna 4ben er super blij mee en trots op dat hij er is.
Ik zou nooit kiezen voor abortus, waarom niet? er zijn genoeg mensen (ook die ik ken) kinderen willen en niet kunnen krijgen en bovendien vind ik dat je je kind vermoord.... Maar goed dat is mijn mening dus hoop niet dat ik hierop aangevallen word...
ik weet ook wel als je 15 bent en per ongeluk zwanger word dat je er zelf niet voor zou kunnen zorgen maar dan zijn er altijd je ouders nog of iemand die een handje meehelpt, en trouwens wat hier boven al genoemd word,zou diegene van mindere leeftijd of diegene die geen kinderen wilt, die zou er toch op moeten letten dat je het veilig doet, of geen s*x heeft, ik ben nu ook weer bezig voor de 2e dus lekker een jonge moeder....

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:16

Ik heb ook niet het gehele topic door gelezen, maar goed.
Ik ben over 5 dagen 18. Ben vrijgezel, woon thuis. Als ik op dit moment zwanger zou worden zou ik het zoiezo laten weg halen. Niet omdat ik de verantwoording niet aan kan, dat kan ik. Maar gewoon omdat ik dan mijn hele leven vergooi. Zo denk ik er dan teminste over. Ik ben september dit jaar begonnen aan m'n hbo opleiding die nog 4 jaar duurt. Hierna zou ik nog heel graag een master gaan doen op het uni.
Ik vind gewoon dat als je s*x hebt, je moet zorgen voor de juiste bescherming. Niet zwanger worden, tenzij je er echt klaar voor bent om zwanger te worden en een relatie hebt met de juiste persoon. Ik zou ook echt niet een kind willen van een volslag vreemde die heel leuk is voor één nachtje. Er moet goed over nagedacht zijn.
Kortom, ik zou het weg laten halen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:29

suus.. zo bedoel ik het niet.. natuurlijk zijn er mensen die het weg laten halen, maar ik zeg dat je dat vantevoren niet kan zeggen, dat kun je passen zeggen als je het voelt, en er zijn genoeg die geen kinderen wouden maar als ze zwanger zijn er toch wel helemaal voor willen gaan. Maar sommigen ook niet nee, en die laten t weghalen. Maar ik vind het raar als mensen vantevoren al zeggen: als ik zwanger word laat ik het weghalen. Terwijl ze nieteens weten hoe het voelt

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:48

Ik ben 19, woon samen met mijn vriend en ben echt niet van plan om zwanger te worden komende tijd.
Maar als ik toch zwanger zou worden, dan houden wij het kindje wel, het is dan meer dan welkom en zou alle liefde krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:10

Dus iedereen hier moet eerst eventjes testen of ie het zou willen houden en afhankelijk daarvan reageren? := Het gaat er om wat je NU denkt. Ik kan absoluut niet om met kinderen, ik verfoei ze en dult ze niet in mijn buurt, al zou ik het nog zo heerlijk vinden om zwanger te zijn, dan nog ging het weg :o Het idee alleen al dat ik zo een kind moet opvoeden terwijl ik er niet eens mee om kan, ook niet als ze wel netjes opgevoed zijn en niet schreeuwen. Dat gezeur altijd en ik kan niet eggen "goh wat leuk" als ik iets helemaal niet leuk vind terwijl het voor hen een hele prestatie is :+ Dus rekening houdende met mijn karakter en hoe ik me voel in de buurt v kinderen zou het weg gaan. Overigens moet "men" zich geen zorgen maken. De kans dat ik zwanger wordt is voorlopig iig 0.0 :+

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:43

Fritsiej schreef:
Ik heb ook niet het gehele topic door gelezen, maar goed.
Ik ben over 5 dagen 18. Ben vrijgezel, woon thuis. Als ik op dit moment zwanger zou worden zou ik het zoiezo laten weg halen. Niet omdat ik de verantwoording niet aan kan, dat kan ik. Maar gewoon omdat ik dan mijn hele leven vergooi. Zo denk ik er dan teminste over. Ik ben september dit jaar begonnen aan m'n hbo opleiding die nog 4 jaar duurt. Hierna zou ik nog heel graag een master gaan doen op het uni.
Ik vind gewoon dat als je s*x hebt, je moet zorgen voor de juiste bescherming. Niet zwanger worden, tenzij je er echt klaar voor bent om zwanger te worden en een relatie hebt met de juiste persoon. Ik zou ook echt niet een kind willen van een volslag vreemde die heel leuk is voor één nachtje. Er moet goed over nagedacht zijn.
Kortom, ik zou het weg laten halen.

Maar wat als je nou aan de pil bent en een condoom gebruikt en op onverklaarbare wijze word je toch zwanger?

Mocht ik zwanger worden, ik ben nu 16, dan weet ik niet of ik het zou willen houden. Daar denk ik niet aan, want eigenlijk is de kans dat ik zwanger word 0,0. Maar nu ik er over nadenk, zou ik het écht niet weten. Ik wil graag m'n VWO afmaken, wat nog 1,5 jaar duurt. Daarna wil ik graag studeren, wat me denk ik ook wel 4 à 5 jaar gaat kosten. Als ik nu zwanger zou worden en het zou houden, denk ik dat ik mijn hele toekomst vergooi en dat wil ik niet. Maar aan de andere kant weet ik niet of ik het aan zou kunnen het weg te halen. Abortus lijkt mij echt afschuwelijk, maar als het moet dan moet het. Ik denk dat ik pas echt een keuze zou kunnen maken als het zo ver zou komen.

Daarnaast, ik weet niet of ik wel een kind wil, die evenoud is als het kindje van mijn tante. Mijn tante is op het moment ook zwanger, ik heb een zusje van 4 jaar en een nichtje van 2 jaar. Dus wel een rare situatie, maar het zou wel meteen speelkameraadjes hebben. :+

pinuts schreef:
suus.. zo bedoel ik het niet.. natuurlijk zijn er mensen die het weg laten halen, maar ik zeg dat je dat vantevoren niet kan zeggen, dat kun je passen zeggen als je het voelt, en er zijn genoeg die geen kinderen wouden maar als ze zwanger zijn er toch wel helemaal voor willen gaan. Maar sommigen ook niet nee, en die laten t weghalen. Maar ik vind het raar als mensen vantevoren al zeggen: als ik zwanger word laat ik het weghalen. Terwijl ze nieteens weten hoe het voelt.

Hier ben ik het ook mee eens. Je kunt nu nóg zo hard roepen dat je het weg laat halen. Maar als je eenmaal zwanger bent, het gevoel hebt dat er iets in je groeit en dat JIJ daar de moeder van bent. Als je hormonen opspelen ...... Ik denk dat er hier velen zullen zijn die dan wel anders piepen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:49

Nou idd! Het is niet even een wrat weghalen ofzo, het gaat om een kind. Ik vind het gewoon vreemd dat je al kan zeggen wanneer je groot genoeg bent voor seks, " oh als ik zwanger word, haal het dan maar weg.." Alsof t niets is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:58

Weet je wat ik straf vind? Als het om dit soort dingen gaat, meent iedereen je altijd beter te kennen dan jij zelf. Niet iedereen is zo veranderlijk als de wind. Er is mij van zoveel gezegd "wacht maar tot je er voor staat dan piep je wel anders" of "daar ga je nog spijt van krijgen" maar tot op heden heeft nog geen van hen gelijk gekregen.

Ik zeg nergens dat het een wrat is. Wat ik wel zeg, is dat ik kinderen haat. Ik kan me heel, heel moeilijk voorstellen dat mijn huidige afkeer van kinderen ineens liefde gaat worden van oeh oeh oeh baby :+:

Zoals ik al zei is de kans dat ik zwanger raak 0.0 maar moest het zo zijn dan zeg ik idd het gaat weg. Waarom is het vreemd? Mag je enkel seks hebben als je kinders wilt?

Overigens ben ik ook van mening dat zolang het nog een vruchtje is het geen mens is :+ (en dat is de wet met me eens) Zal nu vast een hoop over me heen krijgen maar goed. Voor mij is het dus idd geen mensje dat ik weghaal. :+ Zou het ook zo vroeg mogelijk laten weghalen. Dus voor mij is het dan gewoon een ontwikkeld eicelletje. Dat zal miss het e.e.a verklaren.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-11-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:59

pinuts schreef:
Nou idd! Het is niet even een wrat weghalen ofzo, het gaat om een kind. Ik vind het gewoon vreemd dat je al kan zeggen wanneer je groot genoeg bent voor seks, " oh als ik zwanger word, haal het dan maar weg.." Alsof t niets is..

:j vind ik ook