Fritsiej schreef:Ik heb ook niet het gehele topic door gelezen, maar goed.
Ik ben over 5 dagen 18. Ben vrijgezel, woon thuis. Als ik op dit moment zwanger zou worden zou ik het zoiezo laten weg halen. Niet omdat ik de verantwoording niet aan kan, dat kan ik. Maar gewoon omdat ik dan mijn hele leven vergooi. Zo denk ik er dan teminste over. Ik ben september dit jaar begonnen aan m'n hbo opleiding die nog 4 jaar duurt. Hierna zou ik nog heel graag een master gaan doen op het uni.
Ik vind gewoon dat als je s*x hebt, je moet zorgen voor de juiste bescherming. Niet zwanger worden, tenzij je er echt klaar voor bent om zwanger te worden en een relatie hebt met de juiste persoon. Ik zou ook echt niet een kind willen van een volslag vreemde die heel leuk is voor één nachtje. Er moet goed over nagedacht zijn.
Kortom, ik zou het weg laten halen.
Maar wat als je nou aan de pil bent en een condoom gebruikt en op onverklaarbare wijze word je toch zwanger?
Mocht ik zwanger worden, ik ben nu 16, dan weet ik niet of ik het zou willen houden. Daar denk ik niet aan, want eigenlijk is de kans dat ik zwanger word 0,0. Maar nu ik er over nadenk, zou ik het écht niet weten. Ik wil graag m'n VWO afmaken, wat nog 1,5 jaar duurt. Daarna wil ik graag studeren, wat me denk ik ook wel 4 à 5 jaar gaat kosten. Als ik nu zwanger zou worden en het zou houden, denk ik dat ik mijn hele toekomst vergooi en dat wil ik niet. Maar aan de andere kant weet ik niet of ik het aan zou kunnen het weg te halen. Abortus lijkt mij echt afschuwelijk, maar als het moet dan moet het. Ik denk dat ik pas echt een keuze zou kunnen maken als het zo ver zou komen.
Daarnaast, ik weet niet of ik wel een kind wil, die evenoud is als het kindje van mijn tante. Mijn tante is op het moment ook zwanger, ik heb een zusje van 4 jaar en een nichtje van 2 jaar. Dus wel een rare situatie, maar het zou wel meteen speelkameraadjes hebben.
pinuts schreef:suus.. zo bedoel ik het niet.. natuurlijk zijn er mensen die het weg laten halen, maar ik zeg dat je dat vantevoren niet kan zeggen, dat kun je passen zeggen als je het voelt, en er zijn genoeg die geen kinderen wouden maar als ze zwanger zijn er toch wel helemaal voor willen gaan. Maar sommigen ook niet nee, en die laten t weghalen. Maar ik vind het raar als mensen vantevoren al zeggen: als ik zwanger word laat ik het weghalen. Terwijl ze nieteens weten hoe het voelt.
Hier ben ik het ook mee eens. Je kunt nu nóg zo hard roepen dat je het weg laat halen. Maar als je eenmaal zwanger bent, het gevoel hebt dat er iets in je groeit en dat JIJ daar de moeder van bent. Als je hormonen opspelen ...... Ik denk dat er hier velen zullen zijn die dan wel anders piepen.