Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:10

Dat weet ik allemaal niet (meer) hoor :')

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:59

Om half twee word ik opgehaald voor mijn TTT! Ik ben echt zó zenuwachtig. Ik weet dat ik niet moet stressen, maar dat doe ik dus wel. Vooral onthouden dat ik goed moet KIJKEN en afstand aan de rechterkant van de auto houden, verder gaat alles op zich wel prima. En om die bijzondere verrichtingen te verdienen, moet ik ook goed om me heen kijken! Ik kan prima inparkeren maar daarbij zie ik fietsers nooit.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:00

Succes vanmiddag Ukkiee. :) Komt goed!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:06

Nou ja, ik ben nu gewoon zenuwachtig voor alles wat ik moet doen eigenlijk (zie mijn eigen topic: [MW] Stress.. het is niet leuk meer...). Ik heb een telefonisch spreekuur met mijn huisarts dus hopelijk kan hij me helpen d.m.v. medicijnen of nog beter een behandeling bij een psycholoog ofzo.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:09

Sterkte Ukkiee, snap precies wat je bedoelt. Je kunt het!! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:11

Hmm, ook ik moet hier binnenkort aan gaan geloven. :+
Ik twijfel of ik mijn theorie al zal gaan halen of dat ik nog even wacht..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:23

Ik zelf dacht toen ik begon met rijlessen van, ik ga gelijk mijn theorie halen dan heb ik dat maar! In december vorig jaar heb ik mijn theorie gehaald en nu is het inmiddels bijna oktober en ben ik pas bezig met een tussentijdse toets! Dus ik denk zelf dat je beter nog even kan wachten tot het moment dat je examen echt al dichtbij komt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:41

Tja ik zou juist je theorie gewoon al halen. Valt allemaal hartstikke mee kwa moeilijkheid en dan heb je 't maar vast toch :) Neem aan dat je toch ook binnen een jaar je rijbewijs wel hebt.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:05

Ja, dat dacht ik dus ook, maar toen kreeg ik het druk met school en eindexamens en toen kon ik ineens een stuk minder rijden. En in de zomervakantie heb ik niet kunnen rijden. En toen was het ineens al september en komt de verloopdatum van mijn theorie akelig dichtbij!

Moeilijk is het inderdaad niet dus dáárom kun je het beter pas halen als je examen wat dichterbij is. Mocht je examen dan niet lukken, dan heb je in ieder geval nog rustig de tijd om het over te doen. Want ik zit nu met de stress dat ik straks MOET slagen! Anders moet ik mijn theorie opnieuw doen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:08

Daar zit ook weer wat in. Maar als je bv een cursus van 6 tot 8 weken gaat doen zou ik juist weer aanraden je theorie zo snel mogelijk te halen. Anders kom je later weer in de stress dat je TTT moet doen maar bv je theorie nog niet hebt.
Hangt dus heel erg van de situatie af.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:15

Ah, ***! Ik moet mijn theoriepapiertje meenemen!! Waar is het?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:17

Rustig blijven :(:) Je hebt nog een uur om te zoeken. Goed nadenken waar je zoiets neer zou kunnen leggen en eigenlijk ook vooral waar je 't niet zou neerleggen. Daar ligt 't meestal :P Misschien een van je ouders even vragen of zij weten waar 't is?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:18

Pfew, ik belde gelijk mijn moeder en zij wist waar het was. Tussen de belastingpapieren die ik niet mag zien :Y) Maar goed, ik mocht 'm wel pakken.

Wat moet ik eigenlijk nog meer meenemen? ID toch?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:20

Volgens mij inderdaad je ID en je theoriecertificaat. Die verklaring van gezondheid ofzo is pas bij je eindafrijden als ik 't goed heb... Maar heb zelf nog geeneens m'n TTT gedaan dus weet 't niet zeker!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:22

Maar die heb ik toch al ingevuld en die heeft mijn instructrice. Ik ben nu in dubio of ik met bril ga rijden of niet. Want, als ik ook met bril afrijdt, komt er op je rijbewijs te staan dat je brildragend bent en moet je altijd je bril op. Terwijl ik 'm negen van die tien keer niet bij me zal hebben, want ik draag 'm nooit. En in principe zie ik prima zonder bril, alleen bijv. met stress of als ik heel moe ben doe ik 'm op want dan heb ik net een iets rustiger beeld. Dus, wat ga ik doen? Ik heb dit verhaal ook voorgelegd aan mijn instructrice en die vond dat ik met bril moest rijden want dan zag ik beter. Maar dat is niet zo, hij irriteert me juist alleen op momenten dat ik hem niet nodig heb.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:24

Jeetje... Dus verder heb je je bril nooit op? Dan zou ik 'm nu ook niet op doen. Al is de kans op controle later als je je rijbewijs hebt wel weer heel klein natuurlijk.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:28

Nee, eigenlijk niet. Soms met rijlessen dan weer dus wel, omdat ik het soms prettig vind. Soms doe ik hem ook op als ik ga leren want dan kan ik me toch net iets beter concentreren. Maar ik denk dat ik hem zo'n 2% van de tijd op heb. Weinig dus. Ik neem hem in ieder geval mee en dan probeer ik het tijdens het rijden wel even met en zonder en kijk ik wat ik zelf het prettigst vind. En desnoods vraag ik het aan mijn examinator, het is natuurlijk nog geen echt examen.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:34

_Lindsey schreef:
:wave:
ik word in december 18
nu zijn de centjes er en wil ik gelijk beginnen met lessen

moet je je daar nog heel vroeg voor inschrijven/opgeven of kan dit bijvoorbeeld 2 weken van te voren

He! Jij ook hier? ;)

Ik heb de rijschool een maand van tevoren gebeld.
Ik weet eigenlijk niet wat normaal is...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:37

Het ligt ook aan de omgeving waar je woont en wat voor rijschool je kiest. Ik belde twee weken van tevoren wat rond, ééntje zat helemaal vol tot aan december (was in oktober jarig) en de ander moest ik een paar weekjes wachten. Dus het is wel handig als je iets van tevoren belt, één of anderhalve maand, denk ik. Daar kijken ze heus niet zo raar van op.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:37

ik ga vanmiddag afrijden voor de 2e keer. ik merk dat ik nu nog geen zenuwen had. Vorige keer had ik de avond ervoor al zenuwen haha

heb vanmorgen ook nog heerlijk op me hafje gereden. Hopelijk blijven mijn zenuwen ver weg

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:42

Succes!
Hoelaat moet je?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:44

Succes!!

En daan, morgen je rijbewijs ophalen?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:45

Jep! Vanmorgen aangevraagd..
Kan hem morgen na 12 uur ophalen :D

Waar wil jij eigenlijk lessen?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:16

Rijschool Istha :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:17

ik moet om 14.55 afrijden

moet zeggen nu komen langzaam de zenuwen watn om 13.55 heb ik nog een uurtje les haha