En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:03

Ik ben ook heel benieuwd hoe het gesprek gisteren verlopen is !

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:29

Jee wat een verschrikking... vier jaar lang!!
TS, veel sterkte, ik ben benieuwd hoe dat gesprek is verlopen...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:58

Niet intrappen!

Heeft mijn zusje ook gehad. haar vriend is een jaar geleden vreemd gegaan. mijn zusje is erachter gekomen maar wou het nog wel een keer proberen.

Die vriend deed niks anders dan haar controleren en ze mocht niet meer alleen weg. Hij vertrouwde haar niet omdat hij vreemd was gegaan :?

Nu een jaar later is het alsnog uit.

Dus bespaar de moeite, kies voor jezelf, en laat je vooral niet gebruiken.

Vertrouwen dat kapot is gemaakt komt nooit meer volledig terug
Als ze het eenmaal gedaan hebben, gebeurt het steeds weer. Die mensen zijn gewoon zo. daar is niks aan te veranderen

Sterkte met welke beslissing je dan ook neemt!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:15

Het is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen, voor de meeste mensen, maar als ik bij hem ben, voelt het goed. Het lijkt zelfs nu beter te gaan dan dat het jaren is geweest, wat suggereert dat we hier samen sterker uit gaan komen.
Ik kan me ook erg goed vinden in dit artikel;
http://www.vreemdgaan.nl/goedgevoel.htm

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:17

Wens je heel veel sterkte iig. Je zou de uitzondering op de regel vormen en hij al zéker.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:17

Als jij denkt dat je er goed aan doet om het opnieuw te proberen dan moet je het zeker doen. Volg je eigen gevoel maar zorg ervoor dat jullie met elkaar blijven praten.
Stel het wordt toch niks meer of het gaat fout dan heb je in elk geval geprobeerd. Ik hoop alleen dat je vriend beseft wat hij je heeft aangedaan.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:18

Ik hoop echt voor jou dat jullie gelukkig worden samen, als dat is wat je wilt.
Toch zou ik m verdomd goed in de gaten houden.
Je hebt 4 jaar lang niets door gehad, dus waarom zou je nu wel iets merken als hij weer vrolijk zijn gang gaat?

Enne... als jullie daadwerkelijk besluiten samen verder te gaan... zorg dan voor een eigen spaarrekening waar je voor jezelf wat geld opzij zet.
Áls het dan weer mis gaat, heb je iets om op terug te vallen.
Niet afhankelijk willen zijn van een vent, en al helemáál niet van zo één.

Sterkte!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:19

Nou dan wens ik je er heeeel veeeel succes ermee, je moet het zelf weten. Maar hij is een geweldig acteur vergeet dat niet, en ik vrees dat je er nu opnieuw in gaat trappen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:22

Tijd zal het leren. Dat het nu beter gaat en je veel aandacht krijgt is normaal, idem dat je jou kan vinden in het artikkel het is wat je wil horen. Ik hoop wel dat je jou ogen openhoud en niet blind word voor de dingen.

Veel succes!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:27

Oei meis..ik ga je een gewetensvraag stellen, je hoeft m niet te beantwoorden hier, maar puur voor jezelf.
"Houd je echt van hem, onvoorwaardelijk, dus ook dit wat hij je heeft aangedaan, of ben je bang dat de illusie waarin je zat waarheid wordt, bang om de illusie kwijt te raken?"

Het is algemeen bekend dat het vlak na dit soort 'incidenten' een relatie sterker is, de seks is opeens veel beter, alles is veel intiemer, omdat er een vorm van opluchting is van beide kanten uit. Hij, omdat je hem vergeeft en met hem door wilt en jij omdat je hem niet kwijtraakt en het gevoel te hebben dat hij voor jou alleen gekozen heeft.
Ik gun het je zo van harte..zo van harte dat dit het waard is..hij heeft zn vrijbriefje in zn pocket kunnen steken. Hopelijk communiceren jullie met elkaar en treed hij niet in de slachtofferrol, want dat was jij en niet hij! Dat hij geen excuses maakt voor wat hij gedaan heeft, bewust, met zn volle verstand, al jaren en op die manier compassie bij je wekt.

Ik hoop voor je dat je niet een al te grote deuk hebt opgelopen en gelukkig wordt in jullie relatie. Wens je iig erg veel sterkte, want dat heb je erg nodig als straks de roze wolk weer voorbij is en het 'gewone' leven weer begint ;)

Laat nog eens van je horen hoe het over een poos gaat..ben nl erg benieuwd of zoiets idd gaat werken..sterkte meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:33

cremellogek schreef:
Het is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen, voor de meeste mensen, maar als ik bij hem ben, voelt het goed. Het lijkt zelfs nu beter te gaan dan dat het jaren is geweest, wat suggereert dat we hier samen sterker uit gaan komen.
Ik kan me ook erg goed vinden in dit artikel;
http://www.vreemdgaan.nl/goedgevoel.htm

Het is ook goed om niet over 1 nacht ijs te gaan en overhaaste beslissingen te nemen. Komt tijd komt raad immers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:36

alleen jij kunt voelen of het goed is om door te gaan of niet maar een slimme meid is op haar toekomst voorbereid is nu zeker van toepassing , zorg voor een eigen rekening en sluis er zoveel mogelijk geld naar toe, allebei bijdragen in de onkosten en derest gescheiden houden en dit naar rato van inkomsten,
stel een samenlevingscontract op, wat is van jou en wat is van hem.
dit klinkt super zakelijk en misschien lijkt dit voor hem een motie van wantrouwen maar jij staat sterk op dit moment en je moet nu niet alleen aan een toekomst samen denken maar ook dat het eventueel toch fout kan gaan, dus dek je in.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:36

Ik kan alleen maar zeggen: volg je eigen weg, je eigen gevoel. En als kersje op de taart: ja, het kan heus - het vertrouwen kan weer terugkomen.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:38

hoop voor je dat hij nu weer geen toneelstukje aan het opvoeren is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:01

Ik wens je heel veel geluk en succes! Ik hoop van harte dat het (op welke manier dan ook) goed afloopt.

En mocht het toch nog mis gaan, dan kan je beter spijt hebben van het nog een keer proberen, dan spijt van nu weglopen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:41

Wat wij ook zeggen, hoe we je ook waarschuwen, wat onze ervaringen ook zijn.

Jij moet het zelf ondervinden. En dat zul je ook. Een harde pijnlijke les waarschijnlijk. Maar dat heb je gewoon nodig om straks beter te herstellen.

Wel jammer dat je jezelf zo wegcijfert.

Dat artikel waar je naar verwijst gaat over een keer vreemdgaan. Jouw vriend is echter vaker opnieuw begonnen aan vreemdgaan. Dus eigenlijk niet te vergelijken.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:42

Het gebeurt niet vaak... maar kan mij alleen maar bij slimmerik aansluiten ;)

Succes met deze beslissing.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:46

Sterkte met je beslissing, ik gun het je van harte dat je hier sterker uit komt mét hem, maar ik betwijfel of het niet meer dan een illusie is..

Sterkte meid!

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:17

Soms heb je het nodig, neem mezelf als voor beeld, om nog een keer kei hard een klap te krijgen, weer met je neus op de feiten gedrukt te worden, in mijn geval is mijn ex een pathalogisch leugenaar, die weten zelf het verschil tussen leugens en de waarheid niet meer, hij liegt niet eens expres, komt er gewoon niet meer los van. Ik ben veel hier over gaan lezen, dat heeft mij enorm geholpen, in ieder geval om te besluiten dat dit het niet is en ik alleen verder 'moet'. Ook bij onze tweede poging deed hij ontzettend zijn best en was hij driedubbel zo lief voor mij, alleen is mijn vertrouwen zo beschadigd dat ik me van alles in mijn hoofd haalde en compleet doordraaide, zo iemand zou je toch nooit meer voor de volle honderd procent kunnen vertrouwen, terwijl daar toch heel veel om draait in een relatie.

Ik hoop voor jou dat je een uitzondering op de regel hebt getroffen!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:23

Als het goed voelt kun je het nog een kans geven, voor een ander is het raar maar voor ieder is dit anders en als jij het wilt moet je dat natuurlijk gewoon doen. Kijk alleen wel uit met het werken aan je relatie. Zodra je merkt dat zijn moeite verminderd, aangeven en op je strepen blijven staan.. jullie zijn met zijn tweetjes in deze relatie en ook hij moet daar aan blijven werken. Vooral nu.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:30

ongelovelijk.. :n
ik snap het echt niet hoor..

maar ondanks dat ik niet kan begrijpen dat je uberhaupt met zo'n iemand verder wil, wil ik je veel sterkte en vooral succes toe wensen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:33

Niets raar Georgette, vind ik juist goed..wie weet waar hij dr allemaal mee heeft bekogeld..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:36

Jeetje zeg, sterkte ermee.

IK zou heel erg boos worden en hem helemaal de huid vol verrot schelden.

Daarna hem eruit schoppen, of weggaan, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem een kans te geven, over is over en uit, klaar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:41

Ik hoop dat de toekomst je brengt waarop je hoopt.
Overigens nog een mooie quote van dr Phil: The best indicator of future behavior is past behavior

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:00

Liefde is een raar iets. Ik had ook altijd gezegd dat als ik ook maar vermoedde dat hij vreemdging ik hem er uit zou kicken, tegen overgestelde heb ik gedaan, alleen voor mij werkte het niet meer. Als ik hem nu zie voel ik echt nog wel iets voor hem, maar als ik dan denk aan wat hij mij (en ook die ander, alleen dat vind ik, heel gemeen, nou weer niet zo erg) heeft geflikt, ben ik zo boos dat ik hem het liefst iets aan zou doen, maarja, wat hebben we daar aan, kan ik me daarna schuldig gaan voelen.

TS als het voor jou goed voelt, dan moet je er voor gaan, ik vind het heel knap van je en hoop dat je stevig in je schoenen staan, dus niet meer over je heen laten lopen!