Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Missy123 schreef:phaser schreef:Je kan niet voor iedereen spreken wanneer je spreekt over een bepaalde hoeveelheid alcohol.
Voor elke persoon is dit anders, de tolerantie van je lichaam, je leverwerking enzovoort.
Als je vaak alcohol drinkt geloof ik niet dat je telkens dezelfde hoeveelheid drinkt.
Je lichaam zal wennen aan de alcohol, na 20 feestjes voel je al niets of weinig van je "3 consumpties".
Je lichaam zal meer nodig hebben om even 'ontspannen' te zijn als bij je eerste feestje.
Ik vind het sowieso een belachelijk idee dat je een pep-middel nodig hebt om je te amuseren op een feestje.
Ik heb vroeger veel gedronken op feestjes, maar wat haalt het uiteindelijk uit?
Toon je sterk, toon karakter en wijs die troep af
Alcohol is schadelijk, is een drug... Ook van mij mag het illegaal worden
Je zegt dat je zelf veel gedronken heb op feestjes vroeger, maar dat je er uiteindelijk erachter bent gekomen dat het niks uithaalt.
Waarom zeg je dan het volgende :
Toon je sterk, toon karakter en wijs die troep af
Alcohol is schadelijk, is een drug... Ook van mij mag het illegaal worden
Beetje scheef vindt je niet !
Kostolany schreef:Phaser: ahahah..je bent duidelijk anti alles. Denk inderdaad dat mensen hun eigen keuzes moeten maken. Zo lang ze maar nooit onschuldige mensen meenemen bij problemen.

Vudress schreef:Een pil kan best heel fout vallen hoor maar dan ga je als eerste kotsen. Groter gevaar is de uitgaansscene is GHB, als je daar maar een klein beetje alcohol bijkrijgt dan lig je zo bij de eerste hulp.
Ik ben het niet met je eens dat je met een pil nog altijd weet wat je doet. Het effect is anders maar ook van een pil kun je flink de weg kwijt zin.

maar niet in raar:dom. Ben dan ook echt niet losser als in nuchtere toestand ofzo hoor.Blondie_ schreef:Heb de mooiste/lekkerste momenten van mijn leven beleefd met drugs, en ook de ergste momenten.
En waarom de ergste... omdat ik teveel nam. dat is vrijwel het enige gevaarlijke met drugs.
Dat een pilletje "fout is gevallen" heb ik nog nooit meegemaakt niet bij mezelf en niet bij anderen!
Mensen moeten lekker zelf doen wat ze willen. zolang ze er een ander niet meer lastig vallen.
En dat ze de ehbo ermee lastig vallen is nog bijna een grappigste van deze discussie. wat vind je dan van paardrijders? voetballers?
Ook een risico wat je neemt en waarbij ongelukken kunnen gebeuren.

Moelie schreef:Tjah dat is ieder zijn eigen keus, tis toch ook jou eigen keuze om geen drugs te gebruiken? De mensen die het wel doen hebben die keuze ook zelf gemaakt. Iedereen is anders

BraveSpots schreef:Ik heb nog nooit drugs gebruikt, en drink zelfs geen alcohol of rook geen sigaretten. In mijn dichte omgeving kan ik er erg moeilijk tegen als mensen dronken zijn of onder de drugs zitten. Het heeft me het gevoel dat ik niet op ze kan rekenen en ze niet kan vertrouwen.
Iemand die regelmatig drugs neemt zal dus heel wsl geen vriend van mij zijn.
In het algemeen vind ik het persoonlijk een teken van zwakte, en mensen waarvan ik het zie/weet heb ik eigenlijk weinig tot geen respect voor.
Ik had een andere reden voor dit drugsgebruik en was toen jonger en was mijn grenzen aan het opzoeken.arian_wolf schreef:Alhoewel ik vaak hoor dat drugs minder schadelijk voor je lichaam is dan alcoholgebruik. Ik weet niet of ik dat zo zeer moet geloven.