Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:29

En als we dan alcohol met drugs gaan vergelijken, voor de mensen die nooit harddrugs op hebben; ja, met een pilletje weet je precies wat je doet! na 2 of 3 ook.
Hoevaak ben ik na een nacht stappen wel niet op gestaan met een schaamtegevoel wat ik gister allemaal gedaan heb.
Met drugs daarintegen NOOIT.
Drugs en alcohol zijn en blijven allebei slecht. ik raad het ook niemand aan ofzo. Heb de mooiste/lekkerste momenten van mijn leven beleefd met drugs, en ook de ergste momenten.
En waarom de ergste... omdat ik teveel nam. dat is vrijwel het enige gevaarlijke met drugs.
Dat een pilletje "fout is gevallen" heb ik nog nooit meegemaakt niet bij mezelf en niet bij anderen!

Mensen moeten lekker zelf doen wat ze willen. zolang ze er een ander niet meer lastig vallen.
En dat ze de ehbo ermee lastig vallen is nog bijna een grappigste van deze discussie. wat vind je dan van paardrijders? voetballers?
Ook een risico wat je neemt en waarbij ongelukken kunnen gebeuren.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:31

Missy123 schreef:
phaser schreef:
Je kan niet voor iedereen spreken wanneer je spreekt over een bepaalde hoeveelheid alcohol.
Voor elke persoon is dit anders, de tolerantie van je lichaam, je leverwerking enzovoort.

Als je vaak alcohol drinkt geloof ik niet dat je telkens dezelfde hoeveelheid drinkt.
Je lichaam zal wennen aan de alcohol, na 20 feestjes voel je al niets of weinig van je "3 consumpties".
Je lichaam zal meer nodig hebben om even 'ontspannen' te zijn als bij je eerste feestje.

Ik vind het sowieso een belachelijk idee dat je een pep-middel nodig hebt om je te amuseren op een feestje.
Ik heb vroeger veel gedronken op feestjes, maar wat haalt het uiteindelijk uit?

Toon je sterk, toon karakter en wijs die troep af ;)
Alcohol is schadelijk, is een drug... Ook van mij mag het illegaal worden :)

Je zegt dat je zelf veel gedronken heb op feestjes vroeger, maar dat je er uiteindelijk erachter bent gekomen dat het niks uithaalt.

Waarom zeg je dan het volgende :

Toon je sterk, toon karakter en wijs die troep af ;)
Alcohol is schadelijk, is een drug... Ook van mij mag het illegaal worden :)

Beetje scheef vindt je niet !

Ik heb die troep toch afgewezen? :?
Ik heb gestudeerd in dé studentenstad in Belgie, in Leuven. Hier wordt bier met de liter naar binnen gekapt.

Dus heb karakter en stop met die troep.
Ik ben er ook aan begonnen, maar voor een héél korte tijd. Veel mensen zouden niet kunnen zonder bier of kunnen niet stoppen van de ene dag op de andere. Daarom mijn uitspraak dat je karakter moet tonen en al die chemische rotzooi moet stoppen ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:31

Een pil kan best heel fout vallen hoor maar dan ga je als eerste kotsen. Groter gevaar is de uitgaansscene is GHB, als je daar maar een klein beetje alcohol bijkrijgt dan lig je zo bij de eerste hulp.

Ik ben het niet met je eens dat je met een pil nog altijd weet wat je doet. Het effect is anders maar ook van een pil kun je flink de weg kwijt zin.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:32

Idd, daarom vind het het niet kloppen dat er gezegt werd dat EHBO alleen maar nodig is als er drugs word gebruikt. Ook zonder drugs kan er vanalles gebeuren, ook met alcohol.
Die EHBO ers staan daar ook echt niet gedwongen hun werk te doen, ze kiezen er zelf voor.
En als ik een pilletje opheb kan ik ook zeker nog helder nadenken, maar als ik alcohol opheb niet.. dan heb ik geen schaamtegevoel en overtreed ik mijn grenzen.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:33

Kostolany schreef:
Phaser: ahahah..je bent duidelijk anti alles. Denk inderdaad dat mensen hun eigen keuzes moeten maken. Zo lang ze maar nooit onschuldige mensen meenemen bij problemen.

Waar trek je de grens bij het vernoemen van het woord 'problemen' ?

Iemand die tegen je staat te praten in een zatte bui en die je irriteert? Dit noem ik dit al een probleem ;)

Het is niet omdat er geen gewonden of geen doden vallen dat alcohol en pillen voor onschuldige bijstanders geen problemen of irritaties kunnen opwekken !

Ik ben niet anti-alles. Ik vraag mij gewoon af waarom je genotmiddelen nodig hebt om een leuke tijd te hebben...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:34

Tja dat kan ja maar vaak ben je dan zelf het riscio in het spel. Bij voetballers is het vaak de voetballer zelf die ligt. Bij paardrijden is het de rijder zelf die vaak ligt. En bij Alchol en verkeer....en pillen blowen en verkeer zijn het vaak de onschuldige die liggen en de gene die het veroorzaken hebben niets.

EHBOer in dienst op een feest weet ook..dat dat soort dingen daar gebeuren. Ziekenhuizen weten ook dat soort mensen langs kunnen komen. Maar mensen ergens anders rekenen daar niet op.

De verantwoordelijkheid met wat je doet en hoe je het doet...moet iedereen zelf weten.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:35

Tjah dat is ieder zijn eigen keus, tis toch ook jou eigen keuze om geen drugs te gebruiken? De mensen die het wel doen hebben die keuze ook zelf gemaakt. Iedereen is anders ;)

Almighty

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:38

Gelukkig wel anders zou het leven erg saai worden als iedereen gelijk is. Wat zou de wereld dan raar zijn.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:39

Vudress schreef:
Een pil kan best heel fout vallen hoor maar dan ga je als eerste kotsen. Groter gevaar is de uitgaansscene is GHB, als je daar maar een klein beetje alcohol bijkrijgt dan lig je zo bij de eerste hulp.

Ik ben het niet met je eens dat je met een pil nog altijd weet wat je doet. Het effect is anders maar ook van een pil kun je flink de weg kwijt zin.

Ik weet niet hoe dit bij anderen is (dat je met een pil nog altijd weet wat je doet) maar bij mezelf weet ik 100% wat ik doe. Ook wanneer ik mega hard ging.
Ik kan me ALLES wat ik met drugs op meegemaakt heb nog herrineren als de dag van gisteren, beter dan de nuchtere momenten ;)
heb dan ook nooit rare dingen gedaan met drugs, naja rare dingen zeker :9 maar niet in raar:dom. Ben dan ook echt niet losser als in nuchtere toestand ofzo hoor.

GHB kan inderdaad gevaarlijk zijn, omdat het best moeilijk doseerbaar is. maar wel de minst schadelijke drug van alle.

Bastarasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:39

Alcohol is het meest geaccepteerde geestverruimende (of vernauwende) middel ter wereld. Als pappa en mamma ipv een wijntje op zaterdagavond een snuifje of een pilletje nemen, was er lang niet zoveel weerstand tegen drugs (maar waren er wel meer drugsverslaafden, net zoals er meer alcoholisten zijn nu want; makkelijk verkrijgbaar).

Voor alles geld; geniet maar drink of gebruik met mate!
(cliche! Maar wel de waarheid!)
Doen mensen dat niet dan hebben ze een probleem.
Dan zijn ze verslaafd en hebben een ellendig leven en/of gaan dood. (er zullen vast ook hele gelukkige junken of alcoholisten zijn, maar de meesten zijn dat niet.)

Zo denk ik over drugsgebruik. Alles waar TE voor staat is niet goed (ook weer zo'n lekkere dooddoener).

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:40

Deze hele discussie gaat allang niet meer over waar het uiteindelijk op doelde.

Iedereen zal altijd en overal een mening over hebben, dat is alleen maar mooi zo kun je een ieder als individu blijven zien !

Mensen fietsen door rood om sneller thuis te zijn / anderen niet, omdat ze bijvoorbeeld iemand kennen/konden die dat heeft gedaan en het niet goed afliep.

Mensen gaan met alcohol of drugs in de auto omdat ze denken dat het nog wel kan / anderen niet, omdat ze bijvoorbeeld iemand kennen/konden die dat heeft gedaan en het niet goed afliep, of omdat ze het gewoonweg niet goed keuren.

Mensen drinken alcohol / anderen niet, omdat ze het niet lusten of omdat ze er niet van houden.

Mijn punt is alleen maar:

Over alles kun je discuseren, want iedereen keurt wel iets af van wat een ander doet !!

Drugs, alcohol, fietsen door rood, rooie schoenen onder een gele broek, laat iedereen zelf doen wat ze willen doen.

Zolang de mensen die het doen het zelf willen doen en een ander er niet mee lastig valt dan is er toch niks ergs aan de hand !

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:40

Blondie, het idee achter drugs is juist dat het je mentale toestand verandert. Hoe kan je dan zeggen dat je altijd weet wat je doet, onder invloed van drugs?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:41

Blondie_ schreef:
Heb de mooiste/lekkerste momenten van mijn leven beleefd met drugs, en ook de ergste momenten.
En waarom de ergste... omdat ik teveel nam. dat is vrijwel het enige gevaarlijke met drugs.
Dat een pilletje "fout is gevallen" heb ik nog nooit meegemaakt niet bij mezelf en niet bij anderen!

Mensen moeten lekker zelf doen wat ze willen. zolang ze er een ander niet meer lastig vallen.
En dat ze de ehbo ermee lastig vallen is nog bijna een grappigste van deze discussie. wat vind je dan van paardrijders? voetballers?
Ook een risico wat je neemt en waarbij ongelukken kunnen gebeuren.

1) je beste momenten beleefd tijdens drugs... dus je was jezelf niet en je zou die dingen niet hebben gedaan zonder drugs? Wat zou je dan nog zijn zonder die drugs ? ;)

2) Een pilletje of 3 kan geen kwaad zei je ook... Geef eens 3 pillen aan iemand die nog nooit gebruikt heeft.
je kan nooit voor iemand anders zeggen dat 3 pillen niet schadelijk zouden zijn !

3) Mensen die drugs nemen zorgen ervoor dat EHBO'ers soms niet genoeg tijd hebben voor de ECHTE ongevallen (alsin epilepsie, uitdroging, vechtpartijen, ...) omdat een of andere kloothommel teveel drugs heeft genomen en indirect de mensen die écht hulp nodig hebben, in gevaar brengt omdat de EHBO'ers hun handen ook vol hebben met die junkie.

4) Wat voor een vergelijking is dat nu? Drugs nemen en sporten...
De laatste keer dat ik keek was sporten nog niet illegaal en zijn het aantal doden of zieken na sporten nog steeds minder dan het aantal problemen enzo bij druggebruikers.

Neem je een risico als je gaat voetballen? Je gaat je gewoon ontspannen. Natuurlijk kunnen daar SPORT-letsels en ongelukken gebeuren.
Maar ga je dit met drugs gebruiken? Denk dat je aan het einde van je latijn zit als je al dergelijke onzin-argumenten het web op moet smijten ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:43

Alle anti drugsgebruikers denken echt dat iedereen die wel eens drugs gebruikt omzat ze zich anders niet vermaken. Tuurlijk zullen er mensen zijn die het daarom doen en dat is heel triest.

De enige drugs die ik gebruik is wiet. Ik blow dus wel eens. Ik ben begonnen met blowen omdat ik problemen had in mijn familie. Door het blowen werd ik rustiger, had ik geen paniekaanvallen meer en kon ik beter nadenken. Ondertussen gaat het weer helemaal goed met mij maar nog steeds blow ik. Ik vind het gewoon soms prettig om na een drukke dag of iets dergelijks op deze manier even onderuit te zakken.

Ik ken een vrouw die lichamelijk en geestelijk heel veel pijn heeft. Zij blowt iedere avond om haar pijn niet meer te voelen. Is zij dan ook slecht bezig en onnozel of triest?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:43

Nee dat denken we niet, dat word hier elk bericht gezegd. ;)

Zoek het op, drugs gebruikt voor medische doeleinden werkt in op een ander deel van de hersenen. Heeft dus ook een ander effect. ;) Dat is ook de reden waarom mensen die drugs krijgen omwille van medische doeleinden er niet verslaafd aan raken.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:46

Moelie schreef:
Tjah dat is ieder zijn eigen keus, tis toch ook jou eigen keuze om geen drugs te gebruiken? De mensen die het wel doen hebben die keuze ook zelf gemaakt. Iedereen is anders ;)

Ik zorg in mijn job liever voor mensen die een ongeluk hebben gehad zonder drugs en alcohol, dan voor een alcoholieker die zichzelf de pleuris zuipt en met zijn auto tegen een boom reed.

Neen ik zeg niet dat ik de alcoholieker zou verwaarlozen, beiden verdienen evenveel zorg.
Maar vind het erg voor de 'onschuldige patient' die nu gedeelde aandacht krijgt omdat een of andere idioot nog in de wagen kruipt na een avond stappen.

Nog 1 uitspraak: in alcohol-gebruik of drug-gebruik heb je ALTIJD onschuldige mensen die hier hinder aan ondervinden. (behalve als je thuis alleen drinkt en alleen blowt enzo en nadien de deur niet meer uitgaat.)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:47

Misschien denk jij dat niet pharagirlke, maar er zijn toch een aantal mensen die het wel gezegd hebben.
Een beetje fout verwoord van mijn kant door te zeggen dat alle mensen die ertegen zijn zo denken. Sorry :o

Maar het is onzin dat mensen die het gebruiken voor medische doeleinden er niet verslaafd aan kunnen raken.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 22-07-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:49

Zolang je verantwoordelijk met drugs om gaat en weet wat je doet is het een mijn ogen geen probleem, helaas zijn er nog altijd mensen die hun grenzen niet kennen of vanalles in hun mond duwen zonder de herkomst te weten en dat zijn de gevallen waarbij het fout gaat. Maar zo geld dat voor alles in het leven, je moet gewoon je grenzen kennen anders gaat het fout.

@Phaser: Als je op een feestje drugs gebruikt en verder gewoon je ding doet zie ik niet hoe je daarmee altijd onschuldige mensen hinderd?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:54

Phaser, het gaat wel wat ver om iedereen die wel eens drugs gebruikt een junkie te noemen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:55

Als iemand drugsgebruikt voor medicische redenen worden alsnog de hersenen aangetast hoor pharagirlke, hoe kom je erbij dat dat niet zo is? Alsof je lichaam/geest weet: Ohh dit is voor medicische redenen, dus het moet mijn hersenen niet aantasten.
Zo werkt het helaas niet ;)

We kunnen hier nog eeuwen over doorgaan maar ieder heeft gewoon zijn eigen mening en die hebben andere maar te accepteren. Iedereen die drugs gebruikt moet het zelf weten, daar heeft niemand anders wat over te zeggen.
Diegene die drugs gebruikt moet het zelf weten, diegene die daartegen zijn en het nooit zullen doen moeten dit ook zelf weten.

De EHBO bereid zich op zo'n feest echt wel goed voor hoor. Ze zijn dan met zoveel mensen, dat ze echt niet snel iemand tekort komen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:57

Waarom zou je als je drugs gebruikt hier onschuldige mensen bij betrekken? Als ik een pilletje neem op een feest heeft toch niemand last van mij? In sommige gevallen kan het wel hinderlijk zijn voor onschuldige ja... maar echt niet in alle gevallen.

Als mensen zat achter het stuur stappen en daarbij onschuldige mensen gewond raken, dat vind ik ook behoorlijk triest ja!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:01

BraveSpots schreef:
Ik heb nog nooit drugs gebruikt, en drink zelfs geen alcohol of rook geen sigaretten ;) . In mijn dichte omgeving kan ik er erg moeilijk tegen als mensen dronken zijn of onder de drugs zitten. Het heeft me het gevoel dat ik niet op ze kan rekenen en ze niet kan vertrouwen.
Iemand die regelmatig drugs neemt zal dus heel wsl geen vriend van mij zijn.

In het algemeen vind ik het persoonlijk een teken van zwakte, en mensen waarvan ik het zie/weet heb ik eigenlijk weinig tot geen respect voor.

Ergens ben ik het eens met Bravepots... maar ergens ook weer niet. Niet bij ieder persoon is drugsgebruik een teken van zwakte. Je weet nooit de achterliggende reden van het gebruik. Als je het gebruikt, omdat je je met niks anders kan amuseren vind ik het uiteraard wel een teken van zwakte. Het belangrijkste is dat je maar je grenzen kent.

Zelf het ik ook een paar keer drugs gebruikt en ben ik eerlijk gezegt zwaar over m'n grenzen heen gegaan.

Speed/coke/heroiene/mdma/hasj/weet, Veel Pepmiddelen. Toen ik het voor de 1ste keer gebruikte heb ik 4 nachten lang niet geslapen en begon door de drugsgebruik en slaaptekort dingen zien. %) Ik had een andere reden voor dit drugsgebruik en was toen jonger en was mijn grenzen aan het opzoeken.

Drugsgebruik is funest voor je gezondheid en er sterven bij één zo'n pilletje weet ik het hoeveel hersencellen af. Alhoewel ik vaak hoor dat drugs minder schadelijk voor je lichaam is dan alcoholgebruik. Ik weet niet of ik dat zo zeer moet geloven.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:01

Ik word anders ook wel eens gehinderd door mensen die helemaal nuchter maar gewoon irritant zijn :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:04

arian_wolf schreef:
Alhoewel ik vaak hoor dat drugs minder schadelijk voor je lichaam is dan alcoholgebruik. Ik weet niet of ik dat zo zeer moet geloven.

Ik denk dat het vooral ligt aan hoe puur de drugs is, hoe meer extra troep er in gegooid wordt, hoe schadelijker het voor je lichaam is. En voor het wegvreten van je neusschotjes of andere stukken huid in je gezicht bijvoorbeeld hoef je echt geen jaren te gebruiken :n

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:06

Ik ga mezelf even buiten deze discussie houden. Wordt er niet echt vrolijk van. Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes.