Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:48

Ahjoh, dan ben je nog maar net bezig dus dan gaat het zeker weten helemaal goed komen. Juist na zo'n slechte les gaat het de volgende keer weer helemaal goed. :j (welterusten/sterkte met werken :D )

Steenbok12

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:25

Ik heb nog niet echt gehad van wat een boutles, :P maar wel het idee dat het allemaal wat lang duurt voordat ik naar het volgende ga. Heb nu mijn 15e les gehad, en maak nog net teveel kleine foutjes, soms net wat te hard, soms te dicht naar links/rechts, af en toe vergete terug te schakelen, maar verder rij ik best al prima, alleen dus weer geen snelweg gehad, inparkere etc. Ik weet niet of je dat in 10 lesse ook kunt lere, naja heb ook nog 18 lesse maar dus bijna op de helft. heb wel het idee dat kijken bijvoorbeeld wel weer redelijk goed gaat. Naja donderdag weer les!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:38

Rijles ging niet heel goed, maar ook niet super slecht. Hij sloeg in ieder geval niet af :Y)
Meisje voor me had behoorlijk wat parfum op, zat denk ik ook op de stoel want ik ruik nu ook zo _O-

Heb kruisingen behandeld, man da's nog best lastig! Waar je je op moet stellen ed.

Woensdag weer les!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:23

Ik kom hier maar even binnenvallen, als dat mag tenminste ;) Ik wil namelijk gaan beginnen met lessen, maar vind het eerlijk gezegd erg eng :o Inmiddels ben ik alweer 22 en het lijkt wel alsof het steeds moeilijker wordt om eraan te beginnen. Ben ik de enige die hier last van heeft? :+

Edit: ik ben overigens ook wel benieuwd hoe jullie tot de keuze voor een bepaalde rijschool zijn gekomen...

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:06

Ik krijg volgende week woensdag mijn eerst rijles!! nou ja de proefles!
Ik betaal 29 euro per 60 min!
Ben wel zenuwachtig, hoop dat ik hem snel kan halen

Pluutje: Ik ben trouwens ook 22 jaar en heb daar geen last van, wil dolgraag beginnen.

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:13

Ik heb vandaag een vrijstelling gehaald voor de bijzondere verrichtingen :D

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:18

malie schreef:

Pluutje: Ik ben trouwens ook 22 jaar en heb daar geen last van, wil dolgraag beginnen.

Pff ben jalours haha. Ik denk dat het bij mij niet eens zoveel met mijn leeftijd te maken heeft dat ik het zo eng vind, meer met het feit dat ik in mijn jeugd nooit zoveel met auto's te maken heb gehad (heb tot een jaar geleden in A'dam gewoond en daar nooit behoefte gehad aan een rijbewijs, we hadden thuis ook geen auto). Achteraf had ik het ergens wel fijn gevonden als mijn ouders direct op mijn 18de verjaardag een rijles hadden geregeld, zodat ik er niet over na zou hoeven denken. Maar aan de andere kant had ik dan waarschijnlijk de eerste paar jaar niet tot zeer weinig gereden en dat is denk ik ook niet erg handig.

En op dit moment vertoon ik vooral erg veel uitstel gedrag :o

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:10

Paula schreef:
Saskiaatje schreef:
Veel kijken en vooral vroeg kijken. Waar wil je er tussen? Kan je er tussen? Zit je niemand in de weg als je met aanhoudende snelheid invoegt? Geef goed aan dat je in wil voegen en geef mensen de kans om te zien dat jij in gaat voegen. :)

En bij mijn instructeur snap ik dat laatste dus niet. Ik mag niet laten zien dat ik wil invoegen op welke manier dan ook want dan 'dwing ik het af'. Wat nou dwing ik het af, als ik het laat zien laten ze een gaatje vallen en anders ben ik constant aan het zoeken naar een gaatje dat van zichzelf al groot genoeg is.

snelheid maken en indien mogelijk al aanpassen aan de verkeerstroom. blokken opzoeken, koers houden, al vroeg beginnen te kijken waar je evt. tussen kunt.
Binnen spiegel. buitenspiegel, linker schouder, richting aangeven en invoegen.

Dus niet maar alvast je richting aanzetten naar links in de hoop dat ze je er tussen laten en daarna aankomen rijden bij de doorgaande rijbaan en hoppe ertussen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:16

Pluutje schreef:
Ik kom hier maar even binnenvallen, als dat mag tenminste ;) Ik wil namelijk gaan beginnen met lessen, maar vind het eerlijk gezegd erg eng :o Inmiddels ben ik alweer 22 en het lijkt wel alsof het steeds moeilijker wordt om eraan te beginnen. Ben ik de enige die hier last van heeft? :+

Edit: ik ben overigens ook wel benieuwd hoe jullie tot de keuze voor een bepaalde rijschool zijn gekomen...

heb ik ook last van (ben dan wel net 18 :P ) nog geen rijschool gevonden, wel al theorie geleerd :P
maar ik zie gewoon vreselijk er tegen op, al lijkt me een rijbewijs hebben wel geweldig

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:25

Zo weer rijles, heb geen zin _O-

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:44

ik ook :P

weet alleen niet meer of hij nou zei tien voor twee of tien voor drie aan de telefoon :')

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:55

Pluutje schreef:
malie schreef:

Pff ben jalours haha. Ik denk dat het bij mij niet eens zoveel met mijn leeftijd te maken heeft dat ik het zo eng vind, meer met het feit dat ik in mijn jeugd nooit zoveel met auto's te maken heb gehad (heb tot een jaar geleden in A'dam gewoond en daar nooit behoefte gehad aan een rijbewijs, we hadden thuis ook geen auto). Achteraf had ik het ergens wel fijn gevonden als mijn ouders direct op mijn 18de verjaardag een rijles hadden geregeld, zodat ik er niet over na zou hoeven denken. Maar aan de andere kant had ik dan waarschijnlijk de eerste paar jaar niet tot zeer weinig gereden en dat is denk ik ook niet erg handig.

En op dit moment vertoon ik vooral erg veel uitstel gedrag :o

Ik ken dat ook wel, maar ik heb mijzelf gewoon een schop verkocht! Ik moet toch een keer mijn rijbewijs gaan halen. Tot nu toe kriebelde het totaal niet, maar nu wil ik hem echt wel hebben.
Eigenlijk moet je het gewoon doen! Een proefles aanvragen en misschien dat je dan wel doorzet

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:16

zoo ik ben weer terug,
moet nog rustiger aandoen haha

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:24

Ik zit echt niet op te letten met de lessen ofzo. Naar mijn gevoel kan ik al prima zonder instructeur op stap, maar moet eerst dat verrekte roze pasje/papiertje binnenhalen.
En doordat ik zo denk, gaat alles mis :o Ik laat ALTIJD de koppeling te snel opkomen. Gaat dat ding weer schokken enzo. Word er zelf ook knetter van. Pfff, ik wil gewoon te snel.

Ben ook bang dat mijn TTT bagger zal gaan ;(

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:26

Als je zo denkt, dan gaat het ook bagger ;)

Vanavond weer rijles, iemand had afgebeld.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:36

Ik stel eht steeds uit om m'n rijleraar weer te bellen voor lessen. := Heb er even geen zin meer in enn ben ook echt vet onzeker achter het stuur.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:34

Dan les je een tijdje toch gewoon niet :) Als je je er niet prettig bij voelt!

Les net ging wel oké. Bijna overal 6jes staan! Bij vooruit parkeren in schuin vak had een 7 kunnen staan, alleen ik keek niet ^) Dus nu een 5. Ik had het pas door toen ik al half in het vak stond, zucht.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:57

Er zijn geloof ik trouwens speciale instructeurs/rijscholen voor mensen die onzeker zijn geloof ik :) ?

Ik mag morgen weer.. half 10, lekker vroeg :P Ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:38

Half 10 is niet vroeg :+ zaterdagochtend half 8 dan ga ik weer :') anderhalve week terug ging perfect.. Ik hou van die qashqai :+: over 2 weken herexamen..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:49

Ik mag morgen weer van 3 tot 5. Dan maar eens informeren wanneer ik mag afrijden... :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:04

pff dan zit je nu al lekekr in de auto :P !
Ik moet volgende week ook een keer om 8 uur, pff :P zie er nu al tegenop. Nog 4 uur lessen volgende week en dan isie 3 weken op vakantie, wel balen want ik was graag bijna klaar geweest voor mijn drukke jaarstage, maarja beter dan wanneer ik nu nog maar 5 lesse had gehad ofzo :P Les gister ging trouwens redelijk, begin vond ik mezelf echt heel goed en relax rijden, eignelijk ook geen kleine foutjes meer. Maar toen gingen we de snel weg op voor het eerst... vond het echt te hard, had niet het gevoel alsof ik de auto echt onder controle had.. ga dan oo kwat slingere, naja dus mijn rust was eruit en deed echt alles fout.. niet terugschakele, richting niet aan etc.. naja toen had ik mijn rust teurg en ginge we nog 2 x op de snelweg, en daarna was het ook weer chaotisch en dat is ook niet meer goed gekomen, beetje jammer was dat :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:05

Hoor ik wel meer, dat je bij een van de eerste keren op de snelweg het gevel hebt dat je de auto niet onder controle hebt! Ben benieuwd wanneer ik de snelweg op ga :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:09

ja, ik zat me dat ook af te vragen, en dacht dat ik weer een 90 weg op ging, en toen stond opeenss dat bord van autosnelweg := dus toen moest ik wel :P
Had gister echt zoiets van laat mij maar 80 tuffe :P vind het ook zo raar als je peens vanuit 120 km opeens stil moet staan ofzo :P
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 31-07-09 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:09

ik vind de snelweg leuk haha :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:23

ik vind het ook gewoon lastig om de auto recht te houden als je zo hard gaat :P