Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:26

ja bij mijn vriend in de buurt is ook zo'n huis is toen ook in een programma van bnn geweest, weet niet meer hoe het heet

ben er laatst met vriend heen gegaan overdag en hebben door de ramen naar binnen gekeken
vet eng allemaal oude spullen

het is zo het huis staat al jaaaaaaaaren leeg verwaardeloost huis.
en dan opeens is het bed netjes opgemaakt, lijkt het alsof er iemand op ligt (afdruk op laken)

de ene ochtend zijn opeens de gordijnen open dan weer dicht
dan is de tafel opeens netjes gedekt e.d.

en er woont niemand komt niemand.....

creepy

ook word er soms iemand gezien tussen de gordijnen te gluren naar buiten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:31

flettie schreef:
LDRD schreef:
Ooit heb ik een keer het gevoel gehad dat er een kat op het voeteneinde van het bed sprong en schrok daarvan omdat onze katten nooit boven komen en zeker niet 's nachts. Ze waren het ook inderdaad niet, maar er was ook niks te zien verder?

:= Dit heb ik ook eens gehad. Ik voelde dat er een kat bij mij op bed sprong (hier thuis in DLD) en zich in mijn knieholtes nestelde net zoals de oude kat van mijn ouders altijd had gedaan toen ik nog thuis woonde. Ik was echter al voor driekwart in slaap en heb dus niet gekeken wat het nou was maar een van mijn eigen katten kon het niet zijn want die waren op dat moment allemaal buiten.
Twee dagen later belde mijn moeder op dat ze de oude kat de dag ervoor hadden laten inslapen op 19 jarige leeftijd. Hij was al maanden doof en slechtziend maar zijn conditie was opeens heel hard achteruit gegaan dat ze besloten hadden om hem in te laten slapen.
En dan ga je toch denken, toeval of....

Uhuh heel raar maar zeer herkenbaar.. had het ook toen mijn vorige kat net overleden was..
Dan slaap je echt nog half en dan lijkt het allemaal nog zo normaal maar de volgende dag is het toch even.. 'euh.. gebeurde dat nou echt :? :? '

In het begin regelmatig, later wat minder vaak... tot mijn huidige kat kwam, daarna was het niet meer gebeurt.
Misschien dat het bij mij in mn kop zat dat ik nooit alleen slaap zonder kat, geen idee

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:36

goh mee dat ik dit topic zit te lezen hoor ik allerlei geluiden boven en gaat de kamerdeur ineens open.
het doet me verder niks sta heel erg open maar alleen voor het goeie.
vindt het vaak wel gezellig. hoef me nooit eenzaam te voelen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:12

_Daniella schreef:
ja bij mijn vriend in de buurt is ook zo'n huis is toen ook in een programma van bnn geweest, weet niet meer hoe het heet

ben er laatst met vriend heen gegaan overdag en hebben door de ramen naar binnen gekeken
vet eng allemaal oude spullen

het is zo het huis staat al jaaaaaaaaren leeg verwaardeloost huis.
en dan opeens is het bed netjes opgemaakt, lijkt het alsof er iemand op ligt (afdruk op laken)

de ene ochtend zijn opeens de gordijnen open dan weer dicht
dan is de tafel opeens netjes gedekt e.d.

en er woont niemand komt niemand.....

creepy

ook word er soms iemand gezien tussen de gordijnen te gluren naar buiten

Misschien een zwerver of crimineel daar :+ (die zich daar verstopt)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:38

Dat kan best toch? :D Dan gaat ie de tafel dekken om het gevoel van eenzaam niet te hoeven hebben.
Hoe dan ook, het lijkt me wel creepy.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:44

_Daniella: zo'n huisje stond ook vlakbij een van de stallen waar ik gewerkt heb... heel klein huisje, midden in het bos. ben wel eens naar binnen wezen gluren, stonden nog gewoon allemaal hele oude kopjes op het 'aanrecht' enzo... maar dit was inmiddels allemaal al zo verstoft dat het niet leek of er iemand woonde. ook het schuurtje erachter stonden nog allemaal spullen in. maar ben daar nooit naar binnen geweest, er hingen allemaal bordjes aan de buitenkant dat het vol zat met asbest, dus dat het gevaarlijk was enzo..
ik fietste daar ook wel eens 's avonds in het donker langs en dan deed ik het toch wel een beetje in mn broek. echt super creepy daar!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 18:53

Er was toch ook een bokker die opeens allemaal bloed aantrof in haar stal? Er werd toen ook gedacht aan een geest oid :=
Geen idee hoe het daarmee afgelopen is.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:54

@zevenmoor: wat voor programma was dat van dat nh hotel? Misschien is hij wel op youtube te vinden :Y)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:09

wou hebben bij ons ook een heel oud zwembad echt creepy als je daar bent...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:10

Cayenne schreef:
Er was toch ook een bokker die opeens allemaal bloed aantrof in haar stal? Er werd toen ook gedacht aan een geest oid :=
Geen idee hoe het daarmee afgelopen is.

Dat bleek toch dierlijk bloed te zijn, een of andere smerige grap meen ik :\

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:19

Ben net even bij de ijsbaan geweest in capelle..... nou, ik weet het zo net nog niet. Hoe verder ik daar liep hoe bedompter ik me voelde, er hangt daar een hele treurige sfeer! (vooral wat later op de avond, hoe later hoe erger het wordt!)

Ook moest ik vroeger in het donker terug in het park naar huis toe fietsen en juist het pad richtig het bruggetje met het bord (medebokkers uit capelle kennen het vast wel) dat ene paadje in het pikkedonker: ik weet vaak niet hoe snel ik dan moet trappen om dat pad uit te komen! Gatverdegatver, wat hangt me dáár een rotsfeer! Alsof duizenden ogen naar je loeren, vreselijke meters om dat te fietsen.

En ook dat klimrek in het park (die spin) waar een meisje zelfmoord had gepleegd... iel, geen andere woorden voor! Iets zegt me dat het daar niet veilig is!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:30

HD,laat je niet zo gekmaken joh.

Veel spookverhalen hier moet je met een korreltje zout nemen, niet overal spookt het hoor.

Maar jij laat je nu duidelijk gek maken, dat moet je niet doen :n

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:35

Citaat:
Nou, maar ik kan je met 100% eerlijkheid vertellen met mijn hand op mijn hart dat er bij ons in het park 's-avonds echt niet pluis is!
Oeps, even tjes uitgesteld, ze hebben regen voorspeld voor vanavond!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 02-07-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

zevenmoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:36

mellamoshan schreef:
@zevenmoor: wat voor programma was dat van dat nh hotel? Misschien is hij wel op youtube te vinden :Y)

Programma ging over de hotelketen in nederland hierbij werd het personeel gevolgt. Volgens mij was het iedere dag om zeven uur op sbs6. Hoe het precies heette weet ik niet meer. Was tot vorig jaar op tv.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:37

zevenmoor schreef:
mellamoshan schreef:

Programma ging over de hotelketen in nederland hierbij werd het personeel gevolgt. Volgens mij was het iedere dag om zeven uur op sbs6. Hoe het precies heette weet ik niet meer. Was tot vorig jaar op tv.
HOTEL? Dat nu op Net5 is?

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:48

Nou dit gaat niet echt over een spookhuis ofzo maar toch :D
Wel alweer een tijd geleden was er elke nacht een soort licht in mijn kamer.
En het was er alleen als het echt donker was. Ik heb al vaker naar die plek
gekeken maar er valt niks aan te zien ofzo. Eerst was ik altijd bang ervoor
maar later begon ik eraan gewend te raken. En een tijd daarna was het
inneens weg :?

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:52

HorseyDude schreef:
crossmonster schreef:
HD,laat je niet zo gekmaken joh.

Veel spookverhalen hier moet je met een korreltje zout nemen, niet overal spookt het hoor.

Maar jij laat je nu duidelijk gek maken, dat moet je niet doen :n

Nou, maar ik kan je met 100% eerlijkheid vertellen met mijn hand op mijn hart dat er bij ons in het park 's-avonds echt niet pluis is! Ik durf zelfs vanavond even wat foto's te nemen, mijn camera heeft een nachtstand!

Nou ben benieuwd :P

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:53

_Lydia_ schreef:
Nou dit gaat niet echt over een spookhuis ofzo maar toch :D
Wel alweer een tijd geleden was er elke nacht een soort licht in mijn kamer.
En het was er alleen als het echt donker was. Ik heb al vaker naar die plek
gekeken maar er valt niks aan te zien ofzo. Eerst was ik altijd bang ervoor
maar later begon ik eraan gewend te raken. En een tijd daarna was het
inneens weg :?

vast iemand waarvan je hield die overleden is! :Y)

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:56

Nou ik ken niemand die overleden is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:56

zevenmoor schreef:
Hoi Hoi,

Hebben jullie de uitzending niet gezien dat op tv over de NH hotels ging geloof ik over de vestiging in Amsterdam.
Daar hebben ze een oud en nieuw gedeelte.
In het oude gedeelte was een grote zaal en er liggen allemaal spullen voor housekeeping.
Nou het meisje wat de spullen moest halen was niet zo blij dat ze daar heen moest en niet zo gek.
Tijdens de opnames ging het licht uit en grote gordijnen begonnen spontaan te schuiven. Zelfs de presentator was er een beetje stil van.
Daarna vertelde het meisje dat er wel vaker vreemde dingen gebeurden. En dat niemand alleen daar naartoe wil in de avond of nacht.

Zelf woon ik in een drive in woning waar nooit iemand is dood gegaan en toch weet ik zeker dat de oude bewoner hier af en toe langs komt.

Vaak ineens kippevel, koude vlaag langs je heen en ook bij mijn vriend terwijl als je aan de andere kant gaat zitten het gewoon warm is.

Op een dag sprong de lamp boven de trap gewoon uit kapot niets aan de hand, wij weg om de paarden te doen, komen we thuis ligt gewoon de hele plafoniere aan diggelen over de trap. Er komt bij mij geen zwaar verkeer langs.

Het rare is dat ik een paar dagen later van de buurvrouw hoorde dat de oude bewoner was overleden op de dag dat het met de lamp bij ons gebeurde.

Nu horen wij regelmatig iemand de trap naar de slaapverdieping op gaan dit is een open trap tegenover de bank waar we zitten in de woonkamer, je hoort het wel maar ziet niemand. Ook als we op de bank zitten is het net alsof er iemand in de slaapkamers boven loopt. We hebben betonnen vloeren met vloerbedekking dus dat is zo wie zo al vreemd. Ik dacht dat ik het alleen hoorde maar pas geleden begon mijn vriend er ook over. Vaak maken we er maar een grapje van. "Hij is weer even aan het kijken hoe het met zijn oude huisje is" of zo.

Maar pluis is het niet helemaal.

Ik heb die aflevering maar die ging volgens mij ietsjes anders, Het was in Amsterdam in een oud klooster, ze hadden alles opgeknapt behalve 1 deel van het klooster, de schoonmaaksters wilden er niet heen maar de beveiliging moest er wel heen, toen ze daar waren viel elke keer de stroom uit en gingen de gordijnen open en dicht. Geen enkele medewerker van het hotel wilde naar die kant toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:57

HorseyDude schreef:
mellamoshan schreef:

HOTEL? Dat nu op Net5 is?

nee het was echt op SBS6, dan werden alle medewerkers van NH hotels gevolgt op verschillende vestigingen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:06

Das toch alsnog 'hotel'?
Volgens mij is het nl verplaatst van SBS6 naar NET5. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:08

ja het het hotel maar niet op net5. het is altijd op sbs6 gebleven en het is gewoon nederlands talig. Niet dat andere hotel wat wel op net5 komt. Dat is nl gewoon een serie en dit is een reality serie

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:10

Uhm, dat wat op net5 komt is ook grotendeels nederlandstalig, op wat buitenlandse medewerkers na en daarin volgens ze de bezigheden in de hotels ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 08:09