Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:18

BraveSpots schreef:
Lovely1 schreef:

Een open relatie waarbij één persoon je levenspartner is kan ondanks meerdere seksuele contacten kan meer diepgang en kwaliteit bevatten dan een gesloten relatie. Dit is nog steeds het keurslijf van de gemeenschap.. je moet bij één persoon gelukkig zijn en alles vinden en deze vlieger gaat dus vaak niet op. Daarnaast moet men zich vaker afvragen of monogamie wel bestaat en of je iemand wel lichamelijk moet vastpinnen in een relatie.

Misschien kunnen we wél besluiten dat alletwee de vormen ok zijn, zolang iedereen maar instemt met hetgene wat hij/zij (en partner) graag wilt :D .

Lijkt me geen slechte conclusie zo.

Inderdaad! Ben ik het helemaal mee eens. Maar ik vond dat er in de eerdere zin veel negativiteit uitging naar een open relatie en dat het gelijk zou zijn aan oppervlakkigheid en kwantiteit. Dit vind ik dus wel grote ongein.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:22

Lovely1 schreef:
Inderdaad! Ben ik het helemaal mee eens. Maar ik vond dat er in de eerdere zin veel negativiteit uitging naar een open relatie en dat het gelijk zou zijn aan oppervlakkigheid en kwantiteit. Dit vind ik dus wel grote ongein.

Voor jou waarschijnlijk niet, voor mij is dat wel oppervlakkig.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:55

Brainless schreef:
Lovely1 schreef:

Voor jou waarschijnlijk niet, voor mij is dat wel oppervlakkig.

Die opvatting vind ik vervolgens weer heel oppervlakkig. Een relatie is zoveel meer dan het lichamelijke aspect. Ik heb liever dat mijn partner kiest voor mij omdat ik een mooi mens ben en niet om mijn lichaam. Mijn lichaam is maar plastisch en vergankelijk, wie en wat ik ben niet. Daarnaast heeft elk mens andere behoeften dus een gesloten of open relatie maakt mij niet uit maar om één van beide oppervlakkig te noemen gaat in mijn ogen te ver. Overigens heb ik een prille relatie en is die gesloten maar wel met openheid om over (lichamelijke) gevoelens voor anderen te praten.

Pashon

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:59

ik ben nog nooit vreemdgegaan en mocht mijn partner het ooit in zijn hoofd halen om vreemd te gaan dan sta ik niet eens open voor een "uitleg/ excuus" ik werk hem (mijzelf kennende) hardhandig het huis uit!
Wij grappen er wel eens over van ga toch eens naar die en die toe dan kom je nog eens aan je trekken maar weten van elkaar dat als een van ons het zou doen het echt einde relatie is.

open relatie's vind ik zo'n onzin. neem dan geen relatie.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:00

Pashon schreef:
ik ben nog nooit vreemdgegaan en mocht mijn partner het ooit in zijn hoofd halen om vreemd te gaan dan sta ik niet eens open voor een "uitleg/ excuus" ik werk hem (mijzelf kennende) hardhandig het huis uit!
Wij grappen er wel eens over van ga toch eens naar die en die toe dan kom je nog eens aan je trekken maar weten van elkaar dat als een van ons het zou doen het echt einde relatie is.

Voor jou betekend een relatie dus eigenlijk alleen maar seks met één persoon...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:02

Ik ben nooit vreemdgegaan, mijn vriend wel.
Al was hij destijds 14 en had hij met een ander meisje gekust, weet dus ook niet of dit als vreemdgaan telt.

Ik vind vreemdgaan een absolute no-go, al zou ik wel het verhaal aanhoren en eerder nog geen beslissingen (zoals het uitmaken) maken, want ik vind (goede) relaties te mooi om zomaar weg te geven.
Al kun je natuurlijk wel gaan bedenken of je relatie nog wel zo goed is wanneer 1 van de 2 vreemd gaat!

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:06

Lovely1 schreef:
Pashon schreef:

Ben benieuwd hoe je de laatste zin bedoeld Loveley1?
Bedoel je: Een relatie is iets waarbij je slechts seks hebt met 1 persoon, en verder niemand
Of bedoel je een relatie is iets waarbij er slechts sprake is van seks en verder niets..

Even voor een duidelijke interpretatie.. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:13

vreemdgaan.......... wat is voor mij vreemdgaan.........

vreemdgaan is voor mij dat ik mijn partner niet kan vertrouwen......... dat kan in smsjes zijn dat kan in fysiek contact zijn........

sex is een heel banaal iets............ door een puur alleen sexueel contact zal ik niet snel over de zeik raken......

op het moment dat er dingen te verbergen vallen en dingen een geheim moeten zijn dan is er meer aan de hand........ en dan heb je bij mij de poppen aan het dansen.........

ik ben niet echt heel erg lastig in lichamelijke ontrouw........ ik ben vele malen lastiger in geestelijke ontrouw........ want je hebt een band met je partner geestelijk.........

ik heb liever (hypothetisch) dat mijn man tegen me zegt van ze stept zo lekker, dan dat hij zegt dat hij zo goed met haar kan praten.........

met mij heb je de band, met mij deel je het geestelijke, met mij heb je de connectie............ en als er ergens zich iets aandient waar je lust bij hebt......... dan is dat zo.......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:16

Lovely1 schreef:
Die opvatting vind ik vervolgens weer heel oppervlakkig. Een relatie is zoveel meer dan het lichamelijke aspect. Ik heb liever dat mijn partner kiest voor mij omdat ik een mooi mens ben en niet om mijn lichaam. Mijn lichaam is maar plastisch en vergankelijk, wie en wat ik ben niet. Daarnaast heeft elk mens andere behoeften dus een gesloten of open relatie maakt mij niet uit maar om één van beide oppervlakkig te noemen gaat in mijn ogen te ver. Overigens heb ik een prille relatie en is die gesloten maar wel met openheid om over (lichamelijke) gevoelens voor anderen te praten.

Met mijn 1ste opmerking (zie hieronder) bedoelde ik dat ik juist de diepgang van 1 relatie prefereer boven meerdere seksuele contacten van een open relatie. Juist omdat ik een diepere relatie wil (en heb), kan ik mij niet vinden in extra losse contacten. Omdat dit juist losse contacten zijn zit er vaak geen diepgang in (en is meestal alleen lichamelijk) en is dus (in mijn ogen) oppervlakkig.

Brainless schreef:
Ik ga voor diepgang en kwaliteit (bij 1 persoon) en niet voor oppervlakkigheid en kwantiteit (bij meerdere)!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:18

Lovely1 schreef:
Pashon schreef:

ja als mijn partner met iemand anders als mij sex heeft of echt mee zoent dan is het einde relatie. uiteraard is een relatie meer als alleeen sex.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:20

Ghani schreef:
Lovely1 schreef:

Ben benieuwd hoe je de laatste zin bedoeld Lovely1?
Bedoel je: Een relatie is iets waarbij je slechts seks hebt met 1 persoon, en verder niemand
Of bedoel je een relatie is iets waarbij er slechts sprake is van seks en verder niets..

Even voor een duidelijke interpretatie.. :+[/quote]

Of een relatie voor haar alleen maar bestaat uit het lichamelijke aspect?
Bij mij bestaat het op de eerste plaats aan de geestelijke band die ik met iemand heb, de klik, het echt bij elkaar passen. Het lichamelijke aspect is daar een uiting van, met mijn vriend vind ik dat dus ook het fijnst en het mooist. Echter kan ik wel aangetrokken zijn tot andere mannen en andersom. De lichamelijke relatie staat bij mij los van de relatie die ik met mijn vriend heb, het geeft aanvulling geen invulling aan mijn relatie.

Brainless: ik ging net posten toen las ik jou post weer.
Een quote van een gewone vriend van mij:
Na jaren broccoli gegeten te hebben wil je toch ook wel eens bloemkool eten toch? ;)

Op basis hiervan kan ik mij heel goed voorstellen dat mensen hiervoor kiezen. Seks hebben met iemand betekend niet dat je geestelijk een connectie hebt. Verandering van spijs doet soms ook eten.. klinkt allemaal heel crux zoals ik het nu formuleer. Maar ik denk dat ik in de toekomst kan gaan kiezen voor een open relatie gebaseerd op wederzijds respect en liefde.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:23

Haha ik denk wat een bekend paard op je profielfoto! Dat is toch abdullah?

Maar bij mij betekend vreemd gaan einde van de relatie. Ik kan me niet voorstellen dat iemand vreemd gaat als de relatie goed is.
Ik denk dat ik mijn vriend gewoon niet meer kan vertrouwen.
Andersom zou mijn vriend mij wel een kans geven, hij vind onze relatie te belangrijk om door zo iets uit te laten gaan. Ik begrijp zijn standpunt goed maar toch zou ik er denk ik niet mee kunnen leven. Met alleen zoenen misschien wel, maar dan moet er echt geen sprake zijn van verliefdheid.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:24

KiWiKo schreef:
vreemdgaan.......... wat is voor mij vreemdgaan.........

vreemdgaan is voor mij dat ik mijn partner niet kan vertrouwen......... dat kan in smsjes zijn dat kan in fysiek contact zijn........

sex is een heel banaal iets............ door een puur alleen sexueel contact zal ik niet snel over de zeik raken......

op het moment dat er dingen te verbergen vallen en dingen een geheim moeten zijn dan is er meer aan de hand........ en dan heb je bij mij de poppen aan het dansen.........

ik ben niet echt heel erg lastig in lichamelijke ontrouw........ ik ben vele malen lastiger in geestelijke ontrouw........ want je hebt een band met je partner geestelijk.........

ik heb liever (hypothetisch) dat mijn man tegen me zegt van ze stept zo lekker, dan dat hij zegt dat hij zo goed met haar kan praten.........

met mij heb je de band, met mij deel je het geestelijke, met mij heb je de connectie............ en als er ergens zich iets aandient waar je lust bij hebt......... dan is dat zo.......

Ik hecht dan ook waarde aan afspraken die ik met iemand maak en ik vertrouw erop dat hij die nakomt. Lichamelijk ontrouw is op lust gebaseerd, geestelijke ontrouw op liefde. Vreemdgaan keur ik echter ook af, dat is een vertrouwensbreuk (als er "afspraken" zijn).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:33

@Lovely1,
Dat is jou goed recht hoor! Als je daar afspraken over maakt en de ander denkt daar net zo over, zeg ik doen :j
Maar ik weet dat dat voor mij niet werkt.
Ik heb al 18 jaar een relatie en heb nog steeds geen zin in bloemkool. hahaha :D
En onze relatie is ook absoluut niet eentonig. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:42

gaat niet om eentonig........... gaat om wat er op je pad komt :) en of je vent/vrouw genoeg bent om daar eerlijk over te zijn :)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:42

Brainless schreef:
@Lovely1,
Dat is jou goed recht hoor! Als je daar afspraken over maakt en de ander denkt daar net zo over, zeg ik doen :j
Maar ik weet dat dat voor mij niet werkt.
Ik heb al 18 jaar een relatie en heb nog steeds geen zin in bloemkool. hahaha :D
En onze relatie is ook absoluut niet eentonig. ;)

Haha gelukkig :) Het hoeft natuurlijk ook helemaal niet! Ik heb nu ook nog geen behoefte aan bloemkool (na amper een jaar maargoed). Maar mocht het wel zo lopen weet ik voor mezelf dat ik daar geen probleem mee zou hebben. Het is natuurlijk wel wennen maar ik zou mijn geestelijke relatie onder geen beding op het spel zetten door zoiets als seks of lust. En dat is natuurlijk ook aan iedereen zelf om te bepalen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:44

precies.............. je geestelijke relatie is het belangrijkste.........

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:06

ik heb nooit gezegt dat onze relatie puur op sex gebasseerd is. ik zeg enkel als hij sex heeft met een ander dat het einde relatie is.

wij zijn al geruime tijd erg gelukkig bij elkaar, hebben een prachtige dochter en beeb nummer 2 is onderweg.
Onze relatie bestaat door onze geestelijke gebondenheid maar ook de sex hoord er bij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:13

tuurlijk hoort sex daarbij...........

maar wat zie jij als een grotere bedreiging........

"ik heb lekere sex met haar"
of
"ik kan zo goed praten met haar"

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:22

bij het eerste geval zou die er al uit vliegen.

de 2de zal nooit gebeuren, maar mocht het gebeuren dan zou ik me ook in dit geval bedreigd voelen. mja ik ben niet perfect en we kunnen overal over praten maar sommige dingen snapt hij niet zo goed om er " echt" over te kunnen praten en andersom net zo, zou het alleen maar mooi vinden als die iemand had waar die met sommige dingen over kan praten. tot op zekere hoogte natuurlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:23

ik heb liever dat de man de geestelijke connectie heeft dan de lichamelijke :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:24

KiWiKo schreef:

met een andere vrouw bedoel je? of gebasseerd op jezelf?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:25

Blue_Eyes schreef:
Dan nog is het wel heel erg kort door de bocht. Het huwelijk kan een manier zijn om je bezittingen te beheren, maar het is veel meer dan dat.

Die overtuiging en dat ideaalbeeld had ik ook ooit, maar die mening heb ik bij moeten stellen, omdat de praktijk anders uit wees.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:35

Pashon schreef:
KiWiKo schreef:

met een andere vrouw bedoel je? of gebasseerd op jezelf?

ik heb in mijnj relatie liever de geestelijke handel dan de lichamelijke..............

ik wil soulmates zijn............. zn vriendje......

zijn ding.....

en dat staat zo ontzettend ver buiten het sexgebeuren

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:41

ho ik heb nooit gezegt dat sex boven het geestelijke staat!
ik zeg enkel dat beide belangrijk zijn in een relatie.

Ik ga er vanuit dat iedereen liever heeft dat het geestelijke goed zit dan andersom.

ik zeg enkel dat ik niet perfect ben wat niemand is. en dat ik overal naar luister maar niet altijd een goed antwoord/ gesprek over bepaalde onderwerpen kan voeren en dat ik het dan fijn zou vinden voor mijn partner dat hij dat met iemand anders wel kan. heeft simpel weg te maken met een stukje vertrouwen.