Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Adil18 schreef:Ik vond de opmerking van IkbenEllen geniaalIk weet ook echt nog steeds niet wat geniaal is aan te snel rijden [...]

Adil18 schreef:Ik moet de eerste persoon nog tegen komen die dáár een boete voor heeft gekregen. Volgens mij komt dat echt zo ongelofelijk weinig voor dat je je daar echt niet druk om hoeft te maken. Als je er al een boete voor krijgt is het vast van een of andere gefrustreerde agent op weg naar huis zonder leven die thuis de baas niet is en het dus maar over een ander speeltNou ja, gewoon blijven seinen dan maar, tot je er de eerste boete voor te pakken hebt, misschien denk je er dan anders over
. cloris schreef:Adil18 schreef:Wanneer ben je een aso en wanneer ben je het niet en wie verdient een waarschuwing en wie niet...denken jullkie nou echt dat dit aan jullie is om te beslissen?
Dat denk ik niet alleen dat VIND ik ookik ben altijd nog baas over mijn eigen beslissingen als je het ff niet erg vindt

Skygirl schreef:Mensen met 5 km te hard worden toch niet bekeurd? Want er gaat altijd een correctie vanaf (ook ongeveer 5 km dacht ik). Dus dan zit je al op 10 km te hard.
edit: Sorry, correctie is 3% op de gemeten snelheid. Dus als je 65 rijdt waar je 60 mag en er gaat 1,95 af houd je 63,05 over en als ik het goed begrepen heb krijg je pas een boete als je na de correctie 4 km of meer te hard rijdt.
Huertecilla schreef:Jouw persoonlijke beslissingsvrijheid kent een grens waar deze de rechten van een ander treedt Cloris.
In de openbare ruimte heb je te maken met andere mensen die exact net zoveel en even zwaar wegende rechten hebben als jij.
De veiligheid in die openbare ruimte is zo´n recht. De overhied heeft mbt het verkeer daartoe máximum snelheiden gesteld. Je mag NIET sneller, gerust langzamer.
Wanneer jij ook maar 1!!!! kilometer sneller rijdt dan hóóguit mag, is dat over de grens en schendt de rechten van de rest van de wereld.
Je kan over 1, 5 of 10 kilometer te snel, waar en wanneer ook vínden wat jij wil, het IS over de grens en schendt de rechten van anderen in de openbare ruimte. Die vrijheid heb je niet![]()
hc
Dat er aan het overtreden van een regel consequenties hangen is een gevolg van mijn eigen beslissing. Maar vermoedelijk zal jij nooit enige regel overtreden toch HC?
IKbenEllen schreef:Adil18 schreef:Ik snap hem alweer niet
Ik weet ook echt nog steeds niet wat geniaal is aan te snel rijden en mensen die te snel rijden behoeden van hun verdiende straf, 't is eerder dom en onverantwoord...
Jeetje, het humor-hersencelletje is bij jou niet bijzonder ontwikkeld is het wel
Ik rij niet een paar km te hard om kinderen dood te rijden, maar omdat de situatie dat toelaat in mijn ogen. En nogmaals, ik geloof gewoon ECHT niet dat jij NOOIT een paar km te hard rijdt, want dat doet imo iedereen.