Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:42

RicardoOpa schreef:
Haha, kleur zegt veel :')

Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
Net begonnen, of al bijna klaar om af te rijden?
En hebben jullie al je theorie?

Ik heb 22 lessen gehad. theorie ook al op zak.
Mag in mei afrijden dus schiet al op

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:43

Pffffffff heb op dit moment zo'n gez*ik met mijn rij-instructeur.. Echt niet leuk meer. Ben voorlopig echt niet meer van plan om OOIT nog te gaan lessen... :+

MaaikeMo

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:41

Heb over iets meer dan een uur mijn eerste rijles.
Ik durf echt niet meer haha! Heb wel is autogereden, ging allemala goed, schakelen enzo.. maar nu moet ik meteen in het verkeer...
iewl... eng..
wat is er met je rij-instructeur dan sheerza?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:21

Zo eerste rijles gehad! ging goed! zolang ik maar niet te lang over alles ging nadenken ging het goed.. hebben uiteindelijk over vanalles kunnen praten, paarden enzo, doet hij ook veel mee dus dat scheelt dan ook :D ben erg tevree

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:27

nou hartstikke goed toch! ik mag vanmiddag weer! en heb vanacht maar 2 uur slaap gehad :P dus ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen ;)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:49

Sheerza schreef:
Pffffffff heb op dit moment zo'n gez*ik met mijn rij-instructeur.. Echt niet leuk meer. Ben voorlopig echt niet meer van plan om OOIT nog te gaan lessen... :+

Wat is er dan?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:08

En ik heb vandaag na meer dan een jaar mijn rijbewijs gehaalt ... eindelijk. met een faalangst examen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:18

gefeliciteerd!! :D
Nou heb je hem eindelijk!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:25

pfff, ik wil ook wel weer is rijles, heb dinsdag overgeslagen, en nog niet zoveel gehoord, dus ik zal is aan mn schoonzussies mouw gaan trekken.. hihi

Gefeliciteerd shadowflower!!!

en cheerza, ik ben eigelijk ook wel benieuwd wat er was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:12

Pfff.. vandaag les 28, en het ging lekker, tot ik een stuk op het navigatiesysteem moest rijden.. ik weet in praktisch heel Nederland de weg, omdat ik overal kom, vraag mij naar Baak te rijden en ik vind het, vraag mij om naar Aalden te rijden en ik weet het.. maar door een navigatiesysteem word ik zenuwachtig en kan ik gewoon niets meer :\

Gelukkig is navigatie niet verplicht op het examen en mag je dat weigeren.. voor mij echt nooit een tomtom ofzo, klotedingen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:12

shadowflower schreef:
En ik heb vandaag na meer dan een jaar mijn rijbewijs gehaalt ... eindelijk. met een faalangst examen.

Gefeliciteerd! :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:15

Gefeliciteerd shadowflower!

Ik had vanmorgen sinds 2 weken weer les. Maar ik was hartstikke beroerd dus bij elke drempel draaide mijn maag zich zo ongeveer om. :+ Verder moet ik nog steeds rustiger rijden en eerder beginnen met kijken zodat ik meer tijd heb. Zelf vond ik dat het rijden wel goed ging, had de auto heel best onder controle.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:29

Ik ga over 2 weken maar weer beginnen -O-

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:36

Wat is er aan de hand dan Sheerza?

Ik heb net ook weer les gehad. Het ging echt dramatisch! Echt oliebol ik kan op zo'n moment echt wel janken als alles fout gaat. :P
Ofnouja alles.. maargoed ook steeds te laat op kruispunten, laat ik de koppeling weer te snel opkomen en dan is het weer kedeng kedeng. :+ Dan kijk ik weer niet goed, hou ik niet voldoende afstand blegh. Hij vergelijkt ook alles met een fiets. Opzich klopt dat ook wel en ik weet het ook wel maar ik doe het niet. :+

Zweten jullie ook altijd zo als je moet autorijden? :Y)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:04

Dan gaat het de volgende les waarschijnlijk weer heel goed Pasamba. :j Hoeveelste les had je?
Haha ja, ik zit ook altijd te zweten.
Wat vergelijkt 'ie met een fiets?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:44

Van dat zweten heb ik ook wel last, ja... :o
Mijn instructeur zegt ook steeds dat ik dingen doe alsof ik op de fiets zit. De rem op het einde nog even hard in willen trappen, zo rem ik ook op de fiets. Verder vind ik het ook nog moeilijk dat ik met twee voeten tegelijk iets moet doen, op de fiets is het altijd om en om, en het is even wennen dat ik niet meer in het midden zit. Hij heeft dus wel gelijk hoor, dat fietsen moet nog even uit mijn systeem als ik auto rijd, maar ik ga er van uit dat het wel komt als ik wat vaker in de auto zit.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:21

Pasamba schreef:
Zweten jullie ook altijd zo als je moet autorijden? :Y)

Je wilt niet weten hoe erg :P :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:26

Het enige wat mijn instructeur over fietsers zegt is dat zij zich nooit aan de regels houden. :+

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:08

Nouja hij zegt dan van, als je op een kruispunt affietst dan stop je ook even met trappen, als het een onoverzichtelijk kruispunt is dan stop je of je kijkt heel goed blabla, nouja en dat moet ook in de auto.

Dit was mijn 6e les. Hoop dat je gelijk hebt. ;)

Mijn instructeur zegt ook altijd, hier moet je voorrang krijgen, of je het ook echt krijgt is nog de vraag. :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:25

Ik word het een beetje zat dat ik nooit weet hoe hard ik mag, en ik zie niet snel genoeg aan een kruispunt of ik voorang heb. In theorie weet ik het allemaal wel maar als ik rij is het een ander verhaal. En ik weet dondersgoed wat ik fout doe maar telkens weer he. :n

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:37

Ik mag maandag weer :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:41

Paula schreef:
Ik word het een beetje zat dat ik nooit weet hoe hard ik mag, en ik zie niet snel genoeg aan een kruispunt of ik voorang heb. In theorie weet ik het allemaal wel maar als ik rij is het een ander verhaal. En ik weet dondersgoed wat ik fout doe maar telkens weer he. :n

Ja dat probleem heb ik ook. En aangezien ik mijn theorie al heb zegt m'n instructeur altijd van; nou jij hebt je theorie dus je weet vast wel hoe hard je hier mag.

Eeeeh. :o

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:03

Haii! :wave:

Ik meld me ook even hier! :D ik heb al 22 uur doorgebracht in de leswagen en het gaat gewoon echt niet goed... :\ Mijn instructeur wist me woensdag ook nog even mee te delen dat 35 uur écht niet voldoende ging zijn voor mij... := Ik kijk niet goed genoeg, ik heb de nare gewoonte om soms nog naar mijn pook te kijken (en die 1 seconde kijk ik natuurlijk niet door mijn spiegels), ik rij veel te hard, ik rem te weinig af bij kruispunten en dan ben ik nog niet begonnen over de inparkeermaneuvres... :Y) Zweet me overigens ook echt te pletter in de auto :+ Het enige wat ondertussen wel lekker vlotjes gaat, is het wegrijden :))

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:25

Jaaa, ook eerste rijles gehad! En het ging goed (voor een beginner he). Zelf lekker zitten schakelen (ook nog goed), richtaanwijzer gebruikt, beetje gestuurd (hij zocht expres zigzagweggetjes op :( ), beetje geklierd met remmen..
Ik vind remmen wel lastig. Dan begin ik mooi rustig en dan ineens boem, duw ik dat ding in en staan we stil XD. Met optrekken net zo; koppeling komt net iets te snel op (je hoort de motor klagen) en gas druk ik te langzaam in XD. Maar het was mijn eerste les, dus het mocht nog allemaal :o

Heb meteen twee afspraken gemaakt voor volgende week, ik heb er zin in!

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:18

Ik zie alle borden over het hoofd dus moet ook steeds vragen hoe hard we mogen. :')
Al houdt hij het in Nijmegen zelf wel in de gaten. (Al die flitspalen... :D )

Net even met papa in mijn toekomstige autootje wezen rijden. oliebol zeg, dat is een benzine. :') En met lessen rijdt ik in een diesel. Dus de auto sloeg wel 10x af haha. :o

Maandag mag ik weer, 10e les. :)