wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:49

waarom moet je daar om lachen dan?als ik mag vragen?

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:51

Marloez schreef:
Candymarilyn schreef:
Als ik hier de reactie's lees, vind ik ze soms enorm overdreven en ook gelogen
Wedden dat het enorme rel is als je tegen een moslima zegt: Wat doe jij met mijn kamergordijn op je hoofd?
Dit is iets groffer, maar het blijft racistisch tegenover getuigen.
Getuigen lopen helemaal niet weg voor metalmuziek, 666 of iets met de duivel.
Voor hun is Satan een kracht dat het slechte in de mensen bovenhaald. Ze hebben dus helemaal niets tegen mensen ( welke mensen dan ook) maar wel tegen hun geaardheid, dingen die mensen doen,... Volgens hun gaan mensen ook gewoon dood na hun leven (komen ze pas later terug tot leven op een 'vernieuwde' aarde) en kunnen ze niet voorspellen wanneer 'alles vergaat' In de bijbel staat dat alleen Jehova weet wanneer hij al het slechte laat vergaan en niemand weet hoe. Nee, de aarde vergaat niet maar wordt weer zoals in het begin. Het kan gewoon zijn dat er plots vulkaanuitbarstingen zijn ofzoiets. Bekijk Jehova als een honderd keer sterkere kracht als Satan. Satan komt vanzelf ( je krijgt een slecht gevoel, wilt gaan roken en drinken, drugs,...) en Jehova komt als je erom vraagt en dat geeft je weer kracht om de dingen van Satan te weerstaan en een goed gevoel te krijgen.

De reden dat ze van deur tot deur gaan?
Ze dringen hun geloof niet op maar willen gewoon gewoon tegen de mensen zeggen dat de getuigen voor hen klaar staan ( zo ook als Jehova).
Owja, als ze opdringen kunnen ze uit de gemeenschap worden gezet. Dan kun je ze beschouwen als niet 100% getuige
Waarom zijn 'gewone' christenen' plots veel beter? In de middeleeuwen staken ze zelfs mensen in de fik?! Ja, veel geld in de kerken stoppen met goud en al die zwets. Maar neem welke bijbel dan ook en je vind erin terug dat God, Jehova, ( eender wie) zegt dat er helemaal geen gebouw gebouwd moet worden.

En er zijn natuurlijk ook altijd neppe getuigen die wél verjaardagen vieren, wél bang zijn van de duivel, enz. Dat heb je ook bij de katholieke kerk. Wie is er nu nog maagd tot het huwelijk?
Wie van jullie heeft al ooit eens gevraagd WAT ze geloven WIE ze zijn? Mmh, minder dan 10 procent hier?
Vorig jaar wist ik dus ook niet wie ze waren. Totdat iemand in mijn klas kwam die dat was. Nieuwschierig als ik was vroeg ik wat dan inhield.
Toen ze het de eerste keer uitlegde geloofde ik er geen snars van. Ik dacht echt van: en dit moet ik geloven? Maar hoe meer argumenten ze bovenhield, hoe meer dat er bleek te kloppen en geloof mij ik ben niet de makkelijkste om te overtuigen. Kortom, ik ben geen getuige en ik ben nog altijd niet overtuigd maar het zou best kunnen dat ik ooit nog wel 100 % geloof.

Ik vind dat je het goed en duidelijk hebt uitgelegd. :j

celticpony schreef:
dat goede doel van de JHV-getuige daar heb ik dan weer echt mijn allerdiepste bedenkingen bij. het spijt me zeer al ik iemand kwets en misschien verval ik in herhalingen, maar het raakt me wel erg als er over goede bedoelingen word gesprokenen terwijl als ik lid was geweest van de jhvs, ik geen bloedtransfusie had mogen hebben en mijn kind ook niet en waren we hartstikke morsdood (5 liter heb je ZELF niet genoeg om aan te maken). Terwijl het met wat bloed nu "simpel" op te lossen was...

....neeee er zit wel veel meer achter dan fijn zomaar even lid worden voor het goede doel. ben wel benieuwd wat de (ex) jhvgangers hiervan vinden. want je verkondigt niet zomaar wat, er zitten ook een hoop beperkingen achter (naast de positieve, blije gedachten)

JG'S bepalen niet zelf hun regels, ze volgen precies wat er in de bijbel staat. Niet zo van: 'nah dat van het bloed komt me vandaag niet zo goed uit'. Bovendien kunnen er via bloedtransfusies (ondank dat bloed goed gecheckt wordt!) alsnog vreselijke ziektes overgedragen worden. En omdat er tegenwoordig ook artsen zijn die heel goed met een bloedvervanger kunnen opereren is dit nooit een punt geweest waar ik mee zat.

Wel heb ik (als groot dierenliefhebster) altijd erg gezeten met het opofferen van dieren in opdracht van God in de oudheid. Ik vind het raar dat onschuldige dieren erbij betrokken worden door de zonde van mens.
Ook staat er in de bijbel dat in het toekomstig aardse paradijs de leeuw net als de stier stro zal eten en dat ze in eenheid samen leven. Misschien wordt dat niet letterlijk bedoelt, maar ik vraag me nog altijd af in hoe verre een leeuw een leeuw blijft als ie stro gaat eten. :+ Zijn hele bouw, verteringsstelsel en gebit zijn er immers op gebouwd om vlees te eten!

Bloed van een ander is toch verboden want bloed is strikt persoonlijk staat er in de bijbel.
Is er dan geen mogelijkheid om je eigen bloed in zakjes te bewaren? (weet de houdbaarheid niet ofzo)
Kijk, alles weet ik er nu ook niet van maar ik weet wel dat bv. bij een operatie je eigen bloed gefilterd kan worden zodat er geen zakjes moeten gebruikt worden. (Had ik van die vriendin) Van dat de mens dieren eet en offert is toch hetzelfde net als mensen ziektes krijgen enzo.
Is dat niet gekomen na Adam en Eva ofzoiets? Van de bouw van de leeuw zou ik ook echt niet weten en van dat een mens dat niet meer kan voortplanten weet ik ook niet. Zijn mannen en vrouwen dan gelijk? :+ Kijk, dat zijn nog mijn twijfelpunten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:56

bloed kan je toch niet al te lang bewaren?

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:58

Snoevie schreef:
bloed kan je toch niet al te lang bewaren?

(even offtopic)
Ik weet het niet. Kan je dat niet invriezen net zoals ze met sperma doen?
Kan ook zijn van niet hoor. Het was gewoon een gedachte dat opkwam.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:59

Bij ons gebeurd dat gelukkig niet zo vaak. Kennissen van m'n zusje hebben t een keer mee gemaakt dat ze langs kwamen en zeiden "wij komen jezus brengen" en toen had degene gezegd "Ja is goed, zet maar in de schuur".

Op straat stonden ze een keer kaarten uit te delen, en iets te eten. Dus ik zei "wie is er jarig?" :+ was net voor de kerst :=.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:27

Citaat:
Bloed van een ander is toch verboden want bloed is strikt persoonlijk staat er in de bijbel.
Is er dan geen mogelijkheid om je eigen bloed in zakjes te bewaren? (weet de houdbaarheid niet ofzo)
Kijk, alles weet ik er nu ook niet van maar ik weet wel dat bv. bij een operatie je eigen bloed gefilterd kan worden zodat er geen zakjes moeten gebruikt worden. (Had ik van die vriendin)

Ja, daar heb ik ook wel eens aan gedacht. :P Blijkbaar kan dat niet. :D
Citaat:
Van dat de mens dieren eet en offert is toch hetzelfde net als mensen ziektes krijgen enzo.
Is dat niet gekomen na Adam en Eva ofzoiets? Van de bouw van de leeuw zou ik ook echt niet weten en van dat een mens dat niet meer kan voortplanten weet ik ook niet. Zijn mannen en vrouwen dan gelijk? :+ Kijk, dat zijn nog mijn twijfelpunten

Volgens mij mochten mensen dieren gaan eten van God tijdens voedselschaarste ofzo. := Maar zeker weten doe ik het niet. :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:36

Lees dan het verhaal van Noach nog maar eens goed door, want daar staat het in ;)

Edit: Genesis 9 (God heeft net de zondvloed gestuurd en die is nu drooggevallen. Noach en zijn gezin komen nu uit de boot en dan gebeurt er dit - je ziet hier zowel vlees eten als het bloedverhaal terugkomen).
Citaat:
1 Toen zegende God Noach en zijn zonen, hij zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en bevolk de aarde. 2 De dieren die in het wild leven, de vogels van de hemel, de dieren die op de aardbodem rondkruipen en de vissen van de zee zullen ontzag en angst voor jullie voelen – ze zijn in jullie macht. 3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven. 4 Maar vlees waarin nog leven is, waar nog bloed in zit, mag je niet eten. 5 En ik zal genoegdoening eisen wanneer jullie eigen bloed, waarin je levenskracht schuilt, wordt vergoten; ik eis daarvoor genoegdoening van mens en dier. Van iedereen die zijn medemens doodt, eis ik genoegdoening. 6 Wie bloed van mensen vergiet, diens bloed wordt door mensen vergoten, want God heeft de mens als zijn evenbeeld gemaakt. 7 Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de hele aarde.’

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:11

Marloez schreef:
Misschien wordt dat niet letterlijk bedoelt, maar ik vraag me nog altijd af in hoe verre een leeuw een leeuw blijft als ie stro gaat eten. :+ Zijn hele bouw, verteringsstelsel en gebit zijn er immers op gebouwd om vlees te eten!

Offtopic: Ik denk dat het dan net zoiets wordt als een panda. Qua gebit en bouw helemaal gebouwd op vleeseten, maar qua dieet volledig vegetarisch (en dus eigenlijk niet voor niets bijna uitgestorven).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 06:41

elmiran schreef:
Op straat stonden ze een keer kaarten uit te delen, en iets te eten. Dus ik zei "wie is er jarig?" :+ was net voor de kerst :=.

flauw hoor..........

en het jezus aan de deur verhaal,nu ben ik in de war,want Jehovah's Getuigen zeggen dat toch ook nooit volgens mij?hoe zit het nou ook alweer?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:28

ik vind die mensen brutaaaaal :+
beetje geloof opdringen, de voet tussen de deur zetten, en Jezus brengen... :+
iedereen zou maar inneens Jezus in huis hebben *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:57

Bij ee collecte gaat het vaak om geld in te zamelen om ziektes te genezen. Dat is wezenlijk anders dan een JG die voor zijn eigen gevoel het goed te doen in ZIJN geloof langs de deuren gaat. Maar goed, ik vind geloof iets persoonlijks en daar leur je niet mee. Het is niet mijn probleem dat een ander iets moet voor zijn geloof. Val mensen daar gewoon niet mee lastig :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:15

panache schreef:

Anders lees je het topic effe door...?

@Elmiran: ik heb anders wel eens op straat beschuit met blauwe muisjes uitgedeeld met Kerst hoor... ;) Als koor waren we gevraagd om in het overdekte winkelcentrum kerstliederen te komen zingen en daarbij werd deze *ludieke* actie uitgevoerd :D

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:26

Blue_Eyes schreef:
panache schreef:

Anders lees je het topic effe door...?

@Elmiran: ik heb anders wel eens op straat beschuit met blauwe muisjes uitgedeeld met Kerst hoor... ;) Als koor waren we gevraagd om in het overdekte winkelcentrum kerstliederen te komen zingen en daarbij werd deze *ludieke* actie uitgevoerd :D

anders val je niet zo aan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:26

Ik val niet aan, ik geef advies ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:27

Jullie moeten even kijken op uitzending gemist, dat programma van in de boeien.
Per toeval was ik aan het zappen en kwam ik dat tegen.
Hij had een jehovah getuigen in de boeien geslagen en ging dus mee langs de deuren.

Daar kun je dus zien hoe het echt gaat.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:39

en ik zeg puur wat ik van Jehova's vind.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:47

panache schreef:

En dat bedoel ik - als je nou had gelezen, had je geweten dat als je dit overkomen is, je zeker niet met Jehovahs getuigen te maken hebt gehad ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:14

Candymarilyn schreef:

Volgens mij is het zelfs voor een JG helemaal niet zo'n essentieel punt; zo was het nog niet zo heel lang geleden voor een JG ook verboden een orgaantransplantatie te ondergaan. Nu wordt dat aan 'het eigen geweten' overgelaten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:17

Het hoort niet.

Ik heb er een film over gezien, en een bloedtransfusie kan ook met een vervangend middel.

In feite heb je het dus helemaal niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:22

Dat gaat zeker niet altijd op Nathalie. Soms heb je gewoon bloed nodig anders sterf je.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:27

soms, maar in de meeste gevallen is vervangend bloed ook prima.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:20

Blue_Eyes schreef:
panache schreef:

En dat bedoel ik - als je nou had gelezen, had je geweten dat als je dit overkomen is, je zeker niet met Jehovahs getuigen te maken hebt gehad ;)

niet?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:21

nee dus lees het topic maar even door.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:28

__Nathalie__ schreef:
nee dus lees het topic maar even door.

nou als jullie concluderen dat ik niks met jehova getuigen temaken heb gehad, prímaa..
Fijn dat jullie mijn leven zo goed weten :Y)

Maar ik heb zo toch echt wel aan de deur gehad, en ik vind 't irritante en brutale mensen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:35

Als je nou even de moeite neemt eerst te lezen voor je reageerd dan kun je lezen dat jehovah's getuigen geen god of jezus komen brengen. En dat als jij mensen aan de deur gehad hebt die dat wel deden dat geen echte jehovah's getuigen zijn.

Evenals het voet tussen de deur verhaal.

Verdiep je er eerst eens in voor je als een klein kind gaat lopen schreeuwen.