Polly schreef:iedereen die geslaagd is gefeliciteerd!!! En de mensen die gezakt zijn balen..
Heb hier een poosje terug gereageerd toen er gepraat werd over dat sommige om "niks" gezakt waren. Nu wil ik eigenlijk ook even een tegenovergesteld bericht geven.
Gister moest een leerling van mij op, ik noem hem even T. Op zich niks mis mee, ware het niet dat T behoorlijk eigenwijs was en op elke aanwijzing van mijn kant standaard reageerde met "ja maar" en overal over wilde discusieren. Prima maar op een gegeven moment word het een beetje vermoeiend, zeker als het over dingen gaat waar al tig keer over gesproken is.
T. was voor het 1e examen gezakt en moest dus voor de tweede keer. De lessen ervoor ging het ronduit beroerd en normaal zou ik iemand dan van het examen afhalen, wil wel graag redelijke kansen voor de leerling. Aangezien er met deze jongen geen gesprek te voeren was heb ik in overleg met de directie besloten hem te laten gaan.
Tijdens het examen zijn er een aantal dingen voorgevallen (ik ben meegereden).
- T. keek NIET naar fietspaden voor rotondes en bij het afslaan (dat kan je achterin goed beoordelen door de ogen te volgen in de binnenspiegel)
- T. heeft bij de omkeeropdracht niet een keer om zich heen gekeken of de weg wel vrij was.
- Op de snelweg staan sinds begin dit jaar borden met een maximum snelheid van 70 km/u, dit weet ie want daar rijden we vaker langs, echter met examen ging T. inhalen met 125 km/u (!! 55 km te hard!!) werd niks van gezegd
- Op de terugweg reed er een ambulance achter ons (ZONDER zwaailicht/sirene) en toen vond de examinator dat T maar even door rood moest gaan rijden, hier heb ik wat van gezegd.
Voor mij was de uitslag meer dan duidelijk, echter toen we terugkwamen op het CBR feliciteerde de examinator T met het behaalde rijbewijs.
Wel maakte zij een opmerking over de snelweg, dat als T dit had gedaan met het rijbewijs in bezit dat het hem dan een punt had gekost op zijn rijbewijs (een punt!! dan was ie zijn rijbewijs kwijt geweest als ie gepakt was!!).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij voor T dat ie geslaagd was maar eigenlijk vind ik dat iemand op deze manier niet had mogen slagen, ik vind de gang van zaken ronduit belachelijk!
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie, kandidaten, hier tegenover staan. Gaat slagen voor alles of zijn er grenzen?
Overigens wil ik bovenstaande wel aanhalen bij de kringcoördinator.
Dit vind ik echt van de zotte! Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat iemand dan nog slaagt
ben het volkomen met je eens!