Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:38

KiWiKo schreef:
E_dicky schreef:
Weet iemand wat Aggravated Arson betekent?

brandstichting Lachen

Arson is brandstichting, aggravated is verergerd(e), zo zitten er ook een aantal die aggravated murder hebben staan, niet goed

Wat ik me wel afvraag is of er verschil zit tussen murder, manslaugther, murder 1st, murder 2nd enz. Laatste 2 weet ik wel dat het niet hetzelfde is maar in hoeverre is het verschillend van 'gewoon' murder? En bv Aggravated murder, is dat weer vergelijkbaar met murder 1st?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:40

Myfairytale schreef:
Ik zou er wel met eentje willen schrijven die vastzit voor moord.
Ben ik de enige?

Nee, ik zit erg te twijfelen.
Heb gewoon een beetje geneusd maar de tekst van een van die gasten prak me ontzettend maar maar op de foto lijkt het wel een neo-nazi en hij zit voor Aggravated Murder, daarnaast kan ik niet meer info over hem krijgen via DOC, weet niet goed wat ik ermee aan moet.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:41

katiavl schreef:
ManonR_ schreef:
Ik ga met twee mensen schrijven; eentje is veroordeeld voor het koerieren van drugs, de andere voor medeplichtigheid bij oplichting.
Heb je wel gezien dat ze niet in dezelfde instellig zitten?
Jahoor. De ene in Kentucky, de andere in Californië Lachen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:41

Juk, ik wil wel, maar ik durf niet Bloos

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:43

anneliesdj schreef:
Myfairytale schreef:
Ik zou er wel met eentje willen schrijven die vastzit voor moord.
Ben ik de enige?

Heb gewoon een beetje geneusd maar de tekst van een van die gasten prak me ontzettend maar maar op de foto lijkt het wel een neo-nazi en hij zit voor Aggravated Murder, daarnaast kan ik niet meer info over hem krijgen via DOC, weet niet goed wat ik ermee aan moet.

Welke is dat dan?
Klinkt miss beetje eng ofzo, maar juist die mensen, die voor moord zitten intrigeren mij... Bloos
Zie er nu eentje met dubbele moord... maar toch klinkt ie sympathiek.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:43

Erg interessant dit. Ik heb vanochtend ook even zitten kijken naar een boel profielen, maar ik durf het inderdaad ook niet zo goed. Bloos

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:44

pharagirlke schreef:
Waarom durf je niet? Je kunt toch een 'minder erge' uitzoeken! Heb ik ook gedaan Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:45

ManonR_ schreef:
pharagirlke schreef:
Waarom durf je niet? Je kunt toch een 'minder erge' uitzoeken! Heb ik ook gedaan Lachen

Dat zal ik ook te denken inderdaad, een 'minder erge', maar als ik het goed begrijp hebben zij jouw privé adres om naar terug te schrijven. Vind dat toch een beetje een eng idee op één of andere manier. Nagelbijten / Gniffelen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:47

Ze komen echt niet zomaar naar de andere kant van de wereld toe. Die mensen zijn gewoon blij dat ze iemand hebben om mee te schrijven. Of je moet juist met iemand schrijven die levenslang vastzit. Die hebben over het algemeen wel 'ergere' dingen gedaan. Eentje waar ik mee wil schrijven zit levenslang vast voor verduistering en medeplichtigheid bij oplichting. Dat vind ik dan nog meevallen qua misdaad. Een andere waar ik mee ga schrijven komt volgend jaar vrij en heeft vastgezeten voor koerieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:48

Hmm, als ik straks thuis ben ga ik ook maar eens een kijkje nemen op die site.
Weet nog niet wat ik ga doen, maar wie weet spreekt iemand mij wel zo aan, dat ik het toch ga doen... We'll see...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:48

Elessar schreef:
Dat zal ik ook te denken inderdaad, een 'minder erge', maar als ik het goed begrijp hebben zij jouw privé adres om naar terug te schrijven. Vind dat toch een beetje een eng idee op één of andere manier. Nagelbijten / Gniffelen

ja inderdaad, dat begrijp ik er ook uit en dat vind ik toch ook een beetje eng...

Wat voor misdaad ze hebben begaan doet me niets.... Ik ben vrij sterk wat dat betreft, maar gewoon het idee dat ze mijn adres hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:51

Daar moet je je niet zo druk om maken.
De heren waar ik mee werk, weten ook mijn voor en achternaam, dus dat zou slechts een kwestie zijn van kijken in het telefoonboek Haha!
En zó veel komt mijn achternaam niet voor in Nl... Ik zou dus vrij makkelijk te vinden zijn.
Maar goed, als ik me daar ook nog druk om zou moeten maken. Kan ik beter ander werk kiezen Clown
Denk dat voor mij statistisch gezien, de kans groter is dat ik opgezocht wordt ( en ik maak me er echt niet druk om ), dan dat er iemand uit de VS naar Nl. vliegt voor een 'bakkie' Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:52

Ik zag wel iemand staan die ik wel 'interessant' vond, maar dan lees je dat diegene in 2010 vrij komt en dan krijg ik al een beetje de kriebels. Clown Vast heel stom, maar ben daarin gewoon wat wantrouwend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:52

Ik heb tijden geleden ook via deze website met mensen geschreven. Uiteindelijk ben ik er toch mee gestopt..
Doe nu maar 'gewoon' aan postcrossing, zonder al die criminal minded people. Haha!

Toch blijven die gevangenissen in de USA me boeien. Kijk ook heel vaak naar tv programma's erover. Het is afschuwelijk wat daar allemaal gebeurt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:55

Kanelly schreef:
Daar moet je je niet zo druk om maken.
De heren waar ik mee werk, weten ook mijn voor en achternaam, dus dat zou slechts een kwestie zijn van kijken in het telefoonboek Haha!
En zó veel komt mijn achternaam niet voor in Nl... Ik zou dus vrij makkelijk te vinden zijn.
Maar goed, als ik me daar ook nog druk om zou moeten maken. Kan ik beter ander werk kiezen Clown
Denk dat voor mij statistisch gezien, de kans groter is dat ik opgezocht wordt ( en ik maak me er echt niet druk om ), dan dat er iemand uit de VS naar Nl. vliegt voor een 'bakkie' Haha!

Wat voor werk doe je?

Ja als je mijn achternaam hebt, heb je me ook zo gevonden... Nagelbijten / Gniffelen

Heb ook iemand gevonden die ik interessant vind... Bloos

Edit: hij komt wel pas vrij in 2034 dus Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel vrij veilig lijkt me Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-01-09 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

even aan de mensen die met een gevangen schrijven. Als ze je om een foto vragen (wat ik best kan begrijpen want iedereen wil graag weten met wie hij/zij dan echt schrijft) zou je dan een foto geven ?

Ik zelf niet, (niet dat ik met iemand schrijf hoor ) maar ben erg benieuwd !

anneliesdj

Myfairytale schreef:
anneliesdj schreef:

Welke is dat dan?
Klinkt miss beetje eng ofzo, maar juist die mensen, die voor moord zitten intrigeren mij... Bloos
Zie er nu eentje met dubbele moord... maar toch klinkt ie sympathiek.

http://www.writeaprisoner.com/Template. ... z-15078874
Hij klinkt ook wel sympathiek... Enkel tjah.

Hoe gaat dat aanvragen van een postbus, wat kost dat?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:57

Hahahaha, ja, dat van een postbus zit ik mook al te overwegen, hahahaha!
Ben blij dat ik dan ook niet de enige ben die voor eventuele moord gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:59

@ Phara, ik werk in een TBS kliniek..

lesilla

Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-01-09 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eponastable

Ik zou voor iemand van Death Row gaan... geen idee waarom misschien omdat ze echt weinig overhebben?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:04

Eponastable schreef:
Ik zou voor iemand van Death Row gaan... geen idee waarom misschien omdat ze echt weinig overhebben?

Daar twijfel ik dus nog over... die hebben echt he-le-maal niets meer..... en zit nu ook niets voor mij tussen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:07

katiavl schreef:

Bloos
2e stuk is nogal lastig te lezen om eerlijk te zijn maar ik begrijp uit het eerste artikel dat hij vastzit voor de moord op een man en poging tot moord op zijn 5 jaar oude zoontje, gepleegd toen hij 17 was... Jee, is nogal wat.

Myfairytale schreef:
Eponastable schreef:

Daar twijfel ik dus nog over... die hebben echt he-le-maal niets meer..... en zit nu ook niets voor mij tussen.

Die kunnen je iig niet komen opzoeken...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:08

Er zitten wel extreme op death row maar ik denk toch dat er enkele leuke tussen zitten, zit die Clinton niet op Death Row? ik dacht van wel...
Ik had hem opgezocht die zit voor dubbele (roof)moord - carjacking en dit op 48 uur.
--> Als ik juist ben tenminste

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:09

Ja, Clinton zit op Death Row, onschuldig volgens hem...