Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:35

Diegene die het geweldig spannend vind om te zien hoe zo'n ding aan barrels word gereden.
Zo heb ik inmiddels 1 winkelwagen, 3 fietsen, stenen, en 1 boomstam gehad.
Stelletje kansloze losers Boos! .

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:59

Vandaag heb ik muziek geluisterd in de trein en een beetje naar buiten gestaard. Maar heb ook vaak een leesboek of leerboek bij me.
Vandaag ging het reizen ook weer niet vlekkeloos. De trein op Utrecht van 23 had 30 minuten vertraging, de volgende 38 had ook vertraging en de eerst volgende vertrok om 53. Dus een half uur in de vrieskou staan wachten, ik had het echt zo koud.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:03

ik hou echt van die warmte 'palen' op amstel...
ik ben zo'n enorme koukleum, dus als ik al 10 minuutjes op mn trein moet wachten heb ik al bevroren handen , neus, voeten enz.. en sta ik de hele tijd op en neer te springen omdat ik het zo koud heb (ziet er vast charmant uit ^^).
dat warmte geval is echt een briljante uitvinding...
great thanks aan degene die het bedacht om zo'n ding juist op amstel neer te zetten ^^ ik sta er altijd tegen aan geplakt, en om de minuut even van kant wisselen.
toen ik vanmiddag na 10 minuten warmen aan dat ding de trein in stapte voelde ik me helemaal warm en rozig.. zo'n lekker 'gloeiend' gezicht ^^
stuk beter dan eerst een kwartier rillend met mn handschoenen aan te moeten zitten in de trein voordat ik t eindelijk warm kreeg.

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:11

Ik wil ook zo'n warmtepaal,
Als ik net mijn trein mis (wat zo'n 2x per week voorkomt) moet ik gewoon een uur wachten op mijn volgende trein Hamer
En dat is nu HEEL erg koud

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:14

Daarom ga ik ook altijd met de auto naar mijn werk. Ik woon op 200 meter van een stationnetje waar 1 keer per uur een trein in beide richtingen stopt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:36

Nouja, het langste wat ik moet wachten is 15 minuten, en als je met handschoenen beetje uit de wind staat, gaat dat net.
En op Utrecht is vaak de trein wel eerder, dus kan je in de trein vast lekker warm gaan zitten. Ja

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:43

Het ging allemaal goed vanochtend bij mij! Haha! Wat een verassing.

ManonxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:09

ik zat anderhalf uur vast in de trein vandaag,
dr was een gek die dacht nog wel even tussen de spoorbomen door te kunnen.. de trein had alleen de bumber geraakt en die man is gewoon doorgereden later wel opgepakt..
maar wat duurt de tijd dan nog lang, je hoort ineens een vette harde klap, we schrokken ons echt dood, paar seconden later sta je ineens stil.. hoor je paar minuten later allemaal sirene, schrok echt!
was dus ongeveer 2 uur later als gepland thuis, gelukkig dat dit niet elke dag gebeurd!

winkelwagentje lijkt me ook niet zo fijn Scheve mond

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 02:34

Ik wil ook een warmtepaal! Scheve mond

De laatse 2 dagen heb ik 1x heen en 1x terug niet kunnen zitten. Baal dan altijd als een stekker, want ik kan niet lang staan vanwegen mijn rug. En dan is het vaak zo vol dat je je nergens aan vast kan houden, zodat je lekker de hele trein door rolt Huilen van het lachen

Jee Manonx! Snap goed dat je je rot bent geschrokken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:05

linda'tje : kun je dan niet gewoon vragen of je kan zitten omdat je niet lang kan staan door je rug?
weet zeker dat er dan wel iemand is die zn plek aan je wil afstaan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:17

Ik was gisteren op zoek naar iets in mijn blik waarin ik concertkaartjes, toegangsbewijzen etc. bewaar en daar kwam ik dit treinkaartje uit 1997 tegen:

Afbeelding

Ik kan me de situatie nog wel herinneren, de kaartjesknipper was die dag in een melige bui en zette geen stempels, maar knipte locomotiefjes. ROFL

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:23

Haha geweldig Karin, dat locomotiefje. Tong uitsteken Ze keken mij laatst al raar aan dat ik nog kaartjes had uit 2006.. Laat staan 1997. Vork

Ik heb vanochtend ook het vonkenspektakel mogen aanschouwen. Vork
En verder ook weer fijn zonder vertraging aangekomen heen en terug. Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:31

Ik heb hier zelfs nog een spoorboekje uit 1982-1983. Haha!

Was van mijn opa, heb ik meegenomen toen we na zijn overlijden zijn boeken aan het uitzoeken waren.

Bij mijn ouders op zolder kwam ik nog een originele (in frame) dienstregeling Rijssen-Deventer-Enschede tegen die mijn zusje ergens in de jaren 90 heeft meegekregen van een NS-persoon. Lijst was een stuk afgebroken, ding lag op het perron, NS-persoon zei 'neem maar mee, we bestellen wel een nieuwe'. Geen idee of ze er nog wat mee wil, het ding staat al jaren bij mijn ouders op zolder. Mocht er iemand interesse hebben (en zij wil 'm wel kwijt), laat maar weten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:42

Ik heb volgens mij weinig wijzigingen, helaas Boos!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:21

Had vandaag ook een mooie vonkenshow, vooral toen ik langs het spoor naar het station liep. Gelukkig reed alles wel redelijk op tijd en had ik mijn aansluiting gehaald. Mijn aansluiting was nu een keer een VIRM, ipv een DD-AR of MAT'64.
Gisteren had ik op de terugweg van Utrecht naar Den Haag de lekker lezen in de trein trein.

Daarnet was ik even op de typenamen aan het googelen en toen kwam ik dit topic in google tegen.

Als we nog een bokt bos willen, wil ik dat wel opgeven, heb ca 8 treinkaartjes per week.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:48

Pff op tijd rijden zit er deze week volgens mij niet in voor de intercity Utrecht <-> Schiphol. Heen 10 min vertraging en terug 45 min. De intercity was weer eens te laat, waardoor ik de stoptrein weer miste en de volgende stoptrein was wel te laat.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:54

Ik zag het op de borden staan ja.. Tot 2x toe vandaag. Naar Den Helder ook.
Maar dat kwam denk ik doordat Utrecht-Maastricht/Heerlen ook vertraging had.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:00

Ik weet niet hoe het komt, heen ook al vertraging, terwijl Schiphol het begin punt is en de andere treinen die ook op Schiphol moeten beginnen kwamen wel. En het is altijd de .43 en .13 trein die vertraging heeft, die van .28 en .58 kwam op tijd en die mogen van mij wel vertraging hebben, want die sluiten toch niet aan op de stoptrein. Al ging de trein vandaag maar paar minuutjes later weg in Utrecht, maar we stonden steeds stil of reden erg traag, dus ja, dan heb je ook wel vertraging.

ManonxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:01

de trein naar den helder had bij mij 10 minuten, viel opzich wel mee gelukkig!
maar optijd rijden wil niet echt lukken deze week Scheve mond
veel vertraging..

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:03

Vandaag totaal 10 minuten in trein gezeten! Vork
Heen 5 minuutjes en terug ook 5 minuutjes Clown

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:05

ik had vandaag ook vertraging op het traject van Wolvega Meppel. de heenreis 10 minuten en terug 45minuten Sigaar

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:06

Tja, als de intercity Utrecht - Schiphol met meer dan 5 min vertraging op Schiphol komt, is regelmatig de stoptrein al weg, dus tja, dan meteen 30 min vertraging.
Heen gaat het beter dan de stoptrein Nw-Vennep - Schiphol die gaat 2x per uur en op schiphol de intercity naar utrecht 4x, dus dat scheelt weer, als je er dan 1 mist hoef je maar 15 min te wachten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:43

Die trein naar schiphol heeft ook iedere keer vertraging als ik 'm moet hebben, rotding Tong uitsteken Al kwam 't gister wel goed uit, was al iets eerder op t perron dus kon ik die vertraagde trein nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:50

steeffie schreef:
En word je dan wel wakker als iemand je tas van je schoot af zou halen? Als ik eenmaal slaap dan slaap ik overal doorheen haha, lijkt me niet echt handig in de trein Knipoog

Jep, tas zit zegmaar onder mijn arm, dus ik beweeg zowiezo als mijn tas aangeraakt wordt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:50

Pinootje schreef:
Vandaag totaal 10 minuten in trein gezeten! Vork
Heen 5 minuutjes en terug ook 5 minuutjes Clown

Muiderpoort naar Amstel? Clown