Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:22

Mloei schreef:
Geloven is zeker ook doen! Lachen Genoeg erover in de bijbel te vinden.
Het is gewoon lastig om 'alleen' te geloven. Door naar de kerk te gaan krijg je steun van elkaar, onderricht etc. Daarnaast is er in de bijbel ook veel te vinden over naar de kerk gaan. Wij zijn met de gemeente één lichaam en Jezus is het hoofd van de kerk.

Maar dan moet je dus wel weer in God en de bijbel geloven Knipoog

Dus het is volgens jou niet mogelijk om in dezelfde God te geloven, maar zonder de bijbel erbij te nemen? Omdat die bijbel je zegt wat te doen voor God? Of begrijp ik je verkeerd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:23

weet ik niet, je kan ook een goed mens zijn zonder de bijbel onder je kussen toch?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:28

BraveSpots schreef:
Mloei schreef:
Geloven is zeker ook doen! Lachen Genoeg erover in de bijbel te vinden.
Het is gewoon lastig om 'alleen' te geloven. Door naar de kerk te gaan krijg je steun van elkaar, onderricht etc. Daarnaast is er in de bijbel ook veel te vinden over naar de kerk gaan. Wij zijn met de gemeente één lichaam en Jezus is het hoofd van de kerk.

Maar dan moet je dus wel weer in God en de bijbel geloven Knipoog

Dus het is volgens jou niet mogelijk om in dezelfde God te geloven, maar zonder de bijbel erbij te nemen? Omdat die bijbel je zegt wat te doen voor God? Of begrijp ik je verkeerd?

Als je in de God van de Bijbel gelooft wil je juist wel de Bijbel lezen omdat die jouw inzicht geeft in wat God wenst van jou.
Wil je de Bijbel er niet bij hebben dan geloof je in een andere god en niet in de God van de Bijbel.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:32

anneliesdj schreef:
Als je in de God van de Bijbel gelooft wil je juist wel de Bijbel lezen omdat die jouw inzicht geeft in wat God wenst van jou.
Wil je de Bijbel er niet bij hebben dan geloof je in een andere god en niet in de God van de Bijbel.

Ik vind de basisprincipes en de intenties voor die God voor staat goed, alleen het bijbelding kan ik me echt niet in vinden. Dan is dat toch dezelfde God?

Edit: Ik wil dus in dezelfde God geloven, alleen op een andere manier uiten dan naar de kerk gaan en de bijbel lezen,...kan dat dan niet volgens jou?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 16-12-08 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:33

Dat vraag ik me af. De bijbel is zeker Gods woord. Daarmee maakt hij zichzelf bekend. Dus als je de bijbel er niet bij neemt, dan vraag ik me af of je dan in de God van de bijbel kan geloven Knipoog

Kiwiko: Natuurlijk kan je een goed mens zijn zonder bijbel onder je kussen! ik wil ook echt niet beweren dat ik beter ben dan één van jullie. Sommige mensen die niet geloven gedragen zich nog beter dan christenen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:48

Ik denk het ook niet, je zult dan meer een god creeren zoals jij die het liefst hebben wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:53

anneliesdj schreef:
Ik denk het ook niet, je zult dan meer een god creeren zoals jij die het liefst hebben wilt.

Doen de Christenen dat niet vanzelf al, door God als een ideaal persoon te zien?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:54

anneliesdj schreef:

Ik hoef geen God die precies is hoe ik het wil, maar ik wil het wel anders uiten dan met de bijbel en de kerk. Zo 'raar' lijkt mij dat niet (maar is het wel blijkbaar voor andere mensen Lachen ).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:59

Christenen geloven in de God van de Bijbel, met de positieve en negatieve kanten die daarbij horen.
Als je niet wilt geloven dat de Bijbel waar is ontken je dus een groot deel van God's 'zijn'.

Als je niet in de Bijbel gelooft, geloof je dan wel dat Jezus gestoven is en weer is opgestaan, en geloof je ook waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:01

Wat zijn dan de negatieve kanten van jullie God? Ik had altijd het idee dat daar de duivel voor was uitgevonden Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:05

Bv dat je jezelf niet kunt bekeren en dat je niet door goede werken in de Hemel komt wordt geregeld als negatief gezien door buitenstaanders.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:08

anneliesdj schreef:
Christenen geloven in de God van de Bijbel, met de positieve en negatieve kanten die daarbij horen.
Als je niet wilt geloven dat de Bijbel waar is ontken je dus een groot deel van God's 'zijn'.

Als je niet in de Bijbel gelooft, geloof je dan wel dat Jezus gestoven is en weer is opgestaan, en geloof je ook waarom?

Nee, ik geloog niet in Jezus enzo, of toch niet dat ie iets meer te maken heeft met God dan ieder ander gelovige. Ik geloof zoiezo niet dat God echt veel te maken heeft met die bijbel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:10

Dan geloof je dus niet in dezelfde God als ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:11

Dat ben ik niet met je eens Annelies... Want je kan ook gewoon geloven dat diezelfde God er wel is, maar dat hij niet is zoals in de Bijbel door de mens is beschreven, dus wel God erkennen, maar niet de Bijbel erkennen als het woord van God.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:12

anneliesdj schreef:

Maar waarom? Dat kan je toch helemaal niet weten. Misschien is mijn 'manier' ook wel goed?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:12

dat kan, maar ik geloof wel in het goede van de mens Lachen

Ik vind de bijbel een geweldig verhaal......... echt! maar voor mij is het niet meer dan dat Lachen

een boek vol wijze levenslessen............ mooi verteld, maar ik geloof het verhaal niet Lachen

Ik geloof wel dat er iets is.......... kan ook niet anders........

maar ik zoek mijn antwoord niet in de bijbel Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:13

Dan geloof je in een god maar niet in de God van de Bijbel.
(reactie op Rock)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:15

KiWiKo schreef:
weet ik niet, je kan ook een goed mens zijn zonder de bijbel onder je kussen toch?

Het ging erover of je ook kunt geloven zonder Bijbel dacht ik, niet of je dan ook een goed mens kunt zijn.

BraveSpots

anneliesdj schreef:

Is die God dan alleen voorbehouden voor zij die geloven in de bijbel? Wat beperkend Scheve mond ...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 16-12-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

BraveSpots schreef:
anneliesdj schreef:

Maar waarom? Dat kan je toch helemaal niet weten. Misschien is mijn 'manier' ook wel goed?

Jouw manier is niet de manier van de Bijbel, als je in God gelooft geloof je ook in de Bijbel, in Jezus, in de opstanding enz.
Geloof je daar niet in, dan geloof je niet in de God van de Bijbel en dus niet in dezelfde God als ik Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:17

BraveSpots schreef:
Nee, ik geloog niet in Jezus enzo, of toch niet dat ie iets meer te maken heeft met God dan ieder ander gelovige. Ik geloof zoiezo niet dat God echt veel te maken heeft met die bijbel.

De God van de Bijbel is een 'drie-eenheid' met Jezus en de Heilige Geest : het welbekende Vader, Zoon en Geest.

Dus geloof je niet in Jezus, dan heb je niet de God van de bijbel voor je neus. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:17

BraveSpots schreef:
anneliesdj schreef:

Is die God dan alleen voorbehouden voor zij die geloven in de bijbel? Wat beperkend...

Niks beperkends aan, als jij niet gelooft in de God zoals die wordt beschreven in de Bijbel, dan geloof je toch simpelweg niet in (die) God?

Wat ik nu erg frappant vind is dat veel 'niet-gelovigen' toch wel geloven in een god en daar ook goedkeuring voor willen hebben van christenen, dat kan ik niet volgen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:20

Nu ja, er zijn wel aspecten uit dat verhaal die feitelijk waargebeurd zijn, die geen fictie zijn. Zo hoorde ik laatst nog iemand zeggen dat ze niet gelooft dat Jezus echt bestaan heeft, terwijl dat nu al zeer grondig bewezen is.

Hoe je gelooft in de bijbel kan ook nog verschillen. Geloof je alles letterlijk of neem je de figuurlijke betekenis voor waar aan? Verschilt ook.

En ik denk ook dat je kan geloven in God zonder in de bijbel te geloven. Dan maak je het jezelf moeilijker, maar imo kan het wel. Persoonlijk beschouw ik de bijbel echt niet als het-van-het. Want de samenstelling is door mensen gebeurt. Er zijn zoveel teksten die zeker interessant genoeg waren om in de bijbel te verschijnen, maar die de druk nooit gehaald hebben Knipoog Dat alleen al zegt mij dat er meer is dan de bijbel zoals wij die kennen.

Blue_eyes, misschien gelooft een ander dat het wel die God is die men in de bijbel ook bedoelt, maar gelooft die persoon misschien niet dat die bijbel ook echt van God komt. En dat kan toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:22

sorrie, ik ben nooit op zoek naar goedkeuring Lachen wel wil ik graag dingen begrijpen Lachen

Figuurlijk zal er absoluut wel waarheden inzitten Lachen maar letterlijk moet je het niet nemen Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:23

anneliesdj schreef:
Niks beperkends aan, als jij niet gelooft in de God zoals die wordt beschreven in de Bijbel, dan geloof je toch simpelweg niet in (die) God?

Wat ik nu erg frappant vind is dat veel 'niet-gelovigen' toch wel geloven in een god en daar ook goedkeuring voor willen hebben van christenen, dat kan ik niet volgen.

Dat komt (voor mij) omdat christenen veelal uitspraken doen zoals 'God houd van iedereen', etc. Maar als je dan effectief wilt geloven mag het alleen op hun manier en op geen andere. Dat noem ik wel degelijk beperkend hoor Lachen. Maargoed, daar hou ik geen trauma aan over ofzo, dus ik wil er verder geen groot dramapunt van maken.