Nettieejj schreef:Ik ben 14, en als ik zwanger ben, en er voor 4 weken achter kom, dan zou ik hem weg laten halen, na 4 weken zou ik hem houden, want dan is het toch al een 2e deel van jezelf, ik verkloot mn jeugd er misschien wel mee, maar liever een jaar overdoen, dan mezelf een moordenaar vinden!
Maar het gaat niet alleen om jezelf hè... Het gaat ook om de toekomst van je kind.. Je zou het niet van het aantal weken dat je zwanger bent af moeten laten hangen of je in staat bent om een kind op te voeden.. (is mijn mening dan weer..). Ik zou het egoïstisch vinden, als je alleen een kind zou nemen omdat je jezelf anders een moordenaar zou vinden... Maar eigenlijk helemaal niet in staat het kind een fijnleven te bieden 
Ik ben dan ook wel weer van mening dat mensen gewoon sex moeten mogen hebben wanneer ze dat willen (maar dat is nog altijd je eigen verantwoordelijkheid muv van verkrachting)... Wel op een verantwoorde manier natuurlijk; maar hoe groot is de kans nou op een zwangerschap als je jezelf (en degene met wie je het uitvoert
) gewoon goed beschermt. Als je het echt om dat kleine risico zou moeten laten ... 
Dan zou het autorijden bv. met (kleine) kinderen ook maar verboden moeten worden... Want dan loop je toch ook wel een reëel risico op een (ernstig) auto ongeluk... En daar is ook het leven van een ander bij betrokken .