Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:02

Ik weet nog niet wat ik wil. Heb er afgelopen week natuurlijk ook bijna elke dag over nagedacht.

Het is zo raar....ik vind hem leuk, ik heb gevoelens voor hem. Maar hem voorstellen aan mijn ouders vind ik te ver gaan, en kerst hoef ik ook niet perse met hem te vieren, heb mijn eigen plannen al gemaakt.
Soms vind ik hem behoorlijk irritant en botsen we heel erg, soms kan ik weer heel erg fijn met hem praten (zoals gister) en voelt het fijn.

Ik verwacht ook zoveel, ik verwacht dat mijn vriend mij kan lezen net als mijn tweelingbroer. Dat we als 2 handen op 1 buik zijn, net als ik en mijn tweelingbroer. Maar dat is onrealistisch, hij is anders dan ik en ik ben anders dan hij.

Ik mis hem niet als ik niet bij hem ben, maar vind het wel fijn om te kletsen over de telefoon, of naast hem te zitten. Zijn been ineens te voelen tegen mijn been aan, of zijn arm om mijn middel heen. Dan voel ik ineens heel veel warmte.
Maar vlinders heb ik niet, ik droom niet over hem, ik mis hem niet om mij heen.
Maar ik vind het heerlijk om hem helemaal in zijn element te zien als we plaatjes draaien uit onze jeugd en hij ze aan elkaar mixed en helemaal happy wordt en zich een echte DJ voelt. Dan vind ik hem echt om op te vreten.

Hij zei ook gister dat als ik besluit er mee te kappen dat ik nog altijd langs mag komen en dat we dan gewoon lekker weer plaatjes gaan draaien. Ik zei dat dat me niet verstandig leek (voor mij dan).

Maar als hij maar op de praatstoel zit en banketstaaf en banketstaaf en geen stappen zet tot lichamelijk contact dan kan ik hem wel schieten. Dan wil ik gewoon in zijn armen liggen, maar hij banketstaaf maar door en door en heeft dan gewoon geen behoefte aan lichamelijk contact.

Dan zit er echt een muur tussen ons.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:25

Goed dat je het zo aangepakt hebt! En heel goed om de tijd te nemen voor jezelf.

Wil 1 ding opmerken (om ook wat tegengewicht te geven aan andere post).
Mijn vriend en ik zijn al 6,5 jaar samen. Ik ben echt maar heel even heel erg verliefd geweest. (meer voordat we wat hadden). Maar ik voel heel veel voor hem en zou hen niet uit mijn leven kunnen missen. Liever een relatie op deze manier zonder de kriebels, maar uiteindelijk stabiel en weten wat je aan elkaar hebt, dan kriebels voor maar een onzeker relatie.

Neem vooral nu lekker de tijd. Denk aan jezelf en dit is zo''n grote stap!!! goed gedaan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:47

Het is aan je schrijfstijl te merken dat je momenteel weer een stuk prettiger in je vel zit.
Even je zegje gedaan en hoplakee, stukken kalmer nu.

Soms kan verliefdheid heel duidelijk zijn. Je loopt te fluiten, te zingen, bent tegen iedereen overdreven vrolijk, wil graag over je vriendje praten en als je aan hem denkt fladderen de vlinders in het rond.

Maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn hoor.
Je lichaam kan ook heel gewoontjes blijven reageren.
Het is maar net hoe alles uitpakt en aanvoelt.

Ik denk dat je jezelf eens moet afvragen of deze leuke jongen zo leuk is omdat je er zo gezellig mee samen kunt zijn als gewone vrienden, of omdat het materiaal is om als partners door te kunnen gaan.

Stel dat je besluit de relatie te beeindigen omdat dit gewoon niet de juiste jongen is, dan valt dat zeer zeker niet onder de categorie mislukt.
Knoop dat goed in je oren.
Soms passen dingen nu eenmaal niet, daar kan niemand iets aan doen, ook jij niet.

Laat het gewoon gebeuren, laat het gewoon op je afkomen, zie maar waar het strand.
Misschien zullen jullie nog jaren samen zijn, misschien wordt het een knipperlichtrelatie, misschien komt er binnenkort een eindje aan.
Je weet het niet, maar dat is met alles in het leven.

Nog een paar tips:
Bel hem niet meer zo vaak. Waarom moet je om de dag bellen? Is 1 of 2 keer in de week elkaar telefonisch spreken niet voldoende?
(als je elkaar elke dag belt raakt de gesprekstof op een gegeven moment op hoor)
Maak je niet gelijk druk als hij eventjes niet reageerd of niets van zich laat horen. Het is niet erg om elkaar eventjes een dagje langer te missen, maakt alleen maar duidelijk hoeveel je van elkaar houd(of juist niet van elkaar houd) en dat is waar je zoekende naar bent.
Heb lak aan mevrouw de ex, ze is niet voor niets mevrouw de ex en als je enkel vriendjes zonder exen zou willen, dan kun je heel erg lang zoeken denk ik. Ben jezelf gewoon en als dat niet genoeg is dan zwaai je hem gewoon uit.
En als laatste, ben altijd duidelijk. Wil je iets zeggen, zeg het. Wil je iets vragen, vraag het.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:53

Maar hebben jullie ook weleens vriendjes gehad waar je niet helemaal gek/verliefd op was, die je niet miste als je alleen in bed lag? En die je niet 24 uur per dag om je heen wilde?
Maar wel voor voelde? En wel wil zien en wel jaloers zijn als hij met een ander meisje praat?
Ik vind het maar raar en weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Ik heb 1 x een vriendje gehad waarbij ik dat wel had, Davide, een italiaan. Dat was liefde op het eerste gezicht. Hij studeerde in Nederland en net toen hij nog maar een maandje te gaan had heb ik hem ontmoet. De afstand heeft het uiteindelijk doen blussen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:21

Uhm..ja..

En dat is tot nu toe de beste relatie gebleken voor mij (inmiddels ruim 4 jaar) Niet iedereen is van het kleffe handje vasthouden en op en in elkaar zitten. Sommigen hebben gewoon net wat meer tijd en ruimte voor zichzelf nodig. (zoals ik)

Vind het super dat je toch de stap hebt genomen en gepraat hebt. Ik hoop echt voor je dat je er zo'n goed gevoel aan over houdt dat je iig een beetje vertrouwen in jezelf hebt gekregen.
Echt goed van je!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:23

Same here en al 6,5 jaar samen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:25

Ja, mijn verhaal.
Ik miste hem niet zo zeer, puur omdat ik hem in mijn hart had gesloten. Maar ik was wel dolverliefd.
Verliefdheid kan je niet meten. Het is voor iedereen anders.
Wel mistte ik hem verschrikkelijk toen hij op vakantie was, maar vriendinnen zijn overal goed voor. Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:44

hij belde net...gewoon voor de zomaar. Vroeg nog naar mijn banenjacht.
Ik heb toen we ophingen hem gezegd dat ik hem wel zal bellen...

Ben er nl. nog niet uit!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:00

Oh maar Laetitia, je hoeft ook niet per direct te beslissen hoor!

Zie het als een soort ontdekkingstocht.
Het gokje wagen kan altijd en als het perongeluk toch niet helemaal zo uitpakt als het zou moeten, kun je altijd nog een andere richting uit.

Je vind hem duidelijk erg leuk, maar of dat voor lange duur is zul je alleen achter komen door de route te bewandelen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:43

holly schreef:
Oh maar Laetitia, je hoeft ook niet per direct te beslissen hoor!

Zie het als een soort ontdekkingstocht.
Het gokje wagen kan altijd en als het perongeluk toch niet helemaal zo uitpakt als het zou moeten, kun je altijd nog een andere richting uit.

Je vind hem duidelijk erg leuk, maar of dat voor lange duur is zul je alleen achter komen door de route te bewandelen.

Dit vind ik echt een hele goede uitspraak! Je hoeft het niet nu al te weten. Maar je hoeft het ook niet thuis op de bank te gaan zitten bedenken. Waarom ga je niet af en toe (als je daar zin in hebt) wat leuks met die jongen doen. Je ziet nu dat hij er ook wat moeite voor doet. Na het gesprek heeft hij je toch alweer gebeld, dus helemaal geen contact wil hij ook niet.

Gewoon leuk houden, biertje/wijntje/frisje drinken, en kijken waar jullie uitkomen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:16

Hoe is het er inmiddels mee Laetitia?
Alweer een beetje lekkerder in je vel?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:24

hoi, gister heb ik lekker mijn eigen ding gedaan. Toen ik in bed lag voelde ik me toch niet zo fijn dat ik niets heb laten horen, dus toch maar sms gestuurd om hem welteruste te wensen.

Niets terug gehad. Maar goed dat hoeft ook niet natuurlijk.

Ik weet het nu echt niet, had net mijn stiefmoeder aan de lijn en ze vond dat hij mij echt niet goed behandeld heeft vorige week. Is geen manier van behandelen. En eigenlijk ben ik nog steeds boos.

Wie denkt hij wel dat hij is? En ik maar lief doen en blijven.

Ik blijf altijd maar lief doen, okal doet hij soms behoorlijk bot tegen me.

Vorige week vrijdag zei hij tegen zijn vriend die vroeg of ik dan mee ging zijn hond (hond van O) uit laten " Ja ze zal wel moeten!"

Nou ja zeg! En ik sta er dan maar bij en zeg niets! Alsof ik geen eigen mening heb. En dit ligt natuurlijk aan mijzelf en aan mijn onzekerheid maar voortaan ga ik toch wel voor mijzelf opkomen.

Dus ja op dit moment vind ik hem eigenlijk een eikel. Maar ik zie nu dus alleen maar even de momenten dat hij niet lief was.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:28

Maar het is wel de toon waarop iemand iets zegt he! Zegt hij het echt zo botweg, of is het meer als geintje?
Je kunt het ook zo zien dat jij bij hem bent (vind ie fijn) en dat als hij de hond uit gaat laten je mee moet (omdat hij dat fijn vind) en niet omdat jij geen eigen mening hebt!

Mijn vriend zegt ook weleens zulke dingen, maar dat is dan meer als plaag/pesterijtje dan dat je echt geen eigen mening hebt. En dan kom ik voor mezelf op en moet hij me echt duidelijk maken dat ik het anders moet opvatten. Inmiddels lukt dat aardig en maak ik net zulke opmerkingen terug. Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:37

ja het zal wel een geintje zijn geweest. Echt zo van " ze zal wel moeten!!" (want ja ik was bij hem).

Hij vroeg ook zondag wat mijn verwachtingen zijn...ik zei " ik verwacht helemaal niets"

Maar ondertussen verwacht ik eigenlijk een prins op het witte paard die me komt redden.
En dat is natuurlijk irreeel. Dat kan ik niet van hem verwachten.

Op therapie zeiden ze dat ik nog in sprookjes geloof...!!

Ik worstel gewoon erg met mijzelf op dit moment, omdat ik nog zoveel moet leren qua relaties en zoveel hoge verwachtingen heb die niet realistisch zijn.

Ik kan niet van hem verwachten dat hij me altijd maar in zijn armen neemt en knuffelt. Maar dat wil ik wel...continu...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:16

Dat snap ik, dat wil ik ook!!! Doet mijn vent ook niet. Clown

Wellicht heb je wat gemist en wil je dat graag inhalen. Mijn hond wordt doodgeknuffelt hoor. Haha!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 14:14

haha hij is niet zo van dat kleffe en slijmerige (heeft hij me in het begin weleens verteld).

En misschien moet ik zelf ook een keer het initiatief nemen om hem een kus te geven of om even hem aan te halen want ik wacht altijd maar af en dan kan ik soms net zolang wachten totdat ik wegga.

En zondag lag hij op de bank (tja hij kon niets) en ik zat in zijn luie stoel en hij maar weer banketstaaf en banketstaaf. En toen ik wegging kreeg ik alleen een kus. Verder niets! Ben er 2 uur geweest en had hem een week niet gezien...

Pas toen we gingen praten over onze 'relatie' zocht hij wat contact met mij en pakte mijn hand.

Verwacht ik dan echt teveel van een man? Of zie ik het goed en is hij gewoon afstandelijk? Wil een man dan niet lekker bij elkaar liggen en knuffelen en kussen? (Overigens is hij wel aanhankelijk nadat we sex hebben gehad...gelukkig niet zo'n botterik die dan meteen in slaap valt haha!)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:35

Jup, ik sluit me alweer aan bij Russel (het wordt nog eentonig hier haha).
De hond word hier meer geknuffelt dan ik ROFL

Ikzelf heb graag knuffels, maar niet te veel hoor, want ik moet ook af en toe even ademhalen tussendoor Clown
Mijn vriend is niet zo'n knuffelaar.

Russel, is jouw man ook zo lekker voorspelbaar? Als in, als hij begint te knuffelen weet je precies hoe wat wie waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:38

Haha!

Komen ze uit dezelfde winkel?? Clown

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:28

Er is trouwens niets mis met het idee dat je nog in sprookjes gelooft. Het is de manier waarop je er in gelooft.
Als je de moraal opzoekt, dan moet je er zeker in geloven. Alle verhalen hebben een moraal. Sprookjes al helemaal.

'Boeren' gaan je niet zomaar knuffelen, een stukje onzekerheid denk ik dan. Als je het zegt, dan wil hij er vast wel aan werken. Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:41

Jawel. In de uitverkoop omdat de gebruiksaanwijzing verloren was gegaan Haha!

Vrouwen knuffelen vaak liever dan dat mannen dat doen.
Nu heb je van die saaie pieten die in het voorbij lopen vluchtig een kusje op je wang gooien als je met een gedraait uitnodigend hoofd midden in het pad gaat staan en denken dat je met knuffelen bedoelt het naast elkaar op de bank zitten met een arm om je heen (deze uitvoering lijkt op de mijne)
Maar je hebt ze ook die denken dat je nog niet slank genoeg bent en je daardoor zo stevig vast willen houden dat ze je pletten en daarbij hun lebber effe lekker over je smoeltje uitsmeren (deze uitvoering laat ik altijd netjes staan)
Daar tussen in zit ook vast wel wat, maar dat is best goed zoeken.
Ofwel, zie ze maar te vinden die precies zo veel of zo weinig knuffelen als dat jij besteld hebt Haha!

Het is dus een beetje passen en meten van twee kanten uit.
2 opties, heel simpel.
Of je gaat op onderzoek uit, of je begint er al niet eens aan.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:41

Mijn vriend is ook niet zo'n knuffelaar hoor.. ook hier krijgt de hond meer knuffels en kusjes dan ik Huilen van het lachen
Soms is dat wel jammer, maar hij is gewoon niet zo klef..
Die opmerking van de hond uitlaten lijkt mij een grapje hoor, anders zou het wel heel lomp zijn.

Citaat:
Nu heb je van die saaie pieten die in het voorbij lopen vluchtig een kusje op je wang gooien als je met een gedraait uitnodigend hoofd midden in het pad gaat staan en denken dat je met knuffelen bedoelt het naast elkaar op de bank zitten met een arm om je heen (deze uitvoering lijkt op de mijne)

Zo is de mijne ook.. ik heb al vaker posts van jou gelezen in dit topic, ik zou bijna denken dat we hetzelfde vriendje hebben Lips are sealed Clown

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:47

Haha Laetitia, naast ik, Russel en Quellian, lijkt Thirsa er nu ook al zoeen te hebben.
Kun jij toch haast niet achterblijven Clown

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:50

laetitia schreef:
Verwacht ik dan echt teveel van een man? Of zie ik het goed en is hij gewoon afstandelijk? Wil een man dan niet lekker bij elkaar liggen en knuffelen en kussen?

Ik denk persoonlijk dat dat per geval verschilt. De mijne is heerlijk aanhankelijk, heb ik ook nodig anders word ik gek van onzekerheid, ik weet dat van mezelf en zal dus ook nooit verliefd worden op een 'boer' zoals Janine het noemt. Tong uitsteken
Als ik jou was zou ik gewoon goed met hem praten, erachter zien te komen of dit 'afstandelijkheid' of 'de aard van het beestje' is. In het tweede geval kun je je dan af gaan vragen of dit is waar jij gelukkig van wordt of er met hem over praten en zien of hij zich een beetje opener durft op te stellen naar jou toe. Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:54

Hij is bouwvakker las ik (toch?), denk dat je dat wel onder 'boer' kan verstaan. Absoluut niet om zijn baan, maar omdat hij weinig contact heeft met vrouwen, vooral mannen. Het is veel stoere praat en lol. Hardstikke leuk natuurlijk!! Maar hij komt niet met vrouwen in aanraking, en hoeft er dus ook niet mee om te gaan. Hij hoeft er ook niet op te letten, woont op zichzelf.
En heeft sinds 3 maanden een vriendin. Dat is een hele omschakeling!

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:57

Haha ik ben zelf een boer. M'n vriend is veel knuffeliger dan ik. Ik vind het soms na een bepaald moment zelfs irritant. Wat hang je toch de hele tijd voor m'n gezicht. Maar vaak is het ook leuk hoor, als het geen uren duurt;)