Ik begrijp helaas door eigen ervaring wel heel goed wat ze bedoeld... Waarom ze maar hoop blijft houden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Heb jij de rest wel gelezen?
Want die jongen houdt haar echt verschrikkelijk aan het lijntje. Door te zeggen dat het gevoel er enerzijds wel is, en door haar vervolgens keihard weg te duwen en ruzie te maken.
Janine1990 schreef:Wat voor gesprekken had hij dan met dat meisje?
Janine1990 schreef:Dat is waar. Maar doe het dan maar eens even![]()
Ik begrijp helaas door eigen ervaring wel heel goed wat ze bedoeld... Waarom ze maar hoop blijft houden.
Mindfields schreef:Dat staat ze toch zelf toe? Zolang hij haar aan het lijntje KAN houden doet hij dat. Niet goed van hem. Natuurlijk niet. Maar ze laat het zelf gebeuren.
naath schreef:Over dat ik dus tegen haar dingen had gezegd. Zij vond de reactie van zijn zus belachelijk en heeft dat gezegd. En (@ sylva:) ze zei dat ze dus voor me opkwam.
Charlenexx schreef:Ik heb alles doorgelezen. Ik word er gewoon bijna boos om hoe moeilijk ze er over doet. Kom op kijk hoe jong ze is. Ik heb ook 2 jaar achter een jongen aangelopen, die iedere wel wou en dan weer niet. Tot het moment dat hij ook zo ruzie met mij ging maken, toen was ik er écht wel klaar mee. Zodra mensen je zo gaan uitschelden en bedreigen moet er toch wel een lampje gaan branden of ben je dan echt ZO dom en naief?!
Charlenexx schreef:Janine1990 schreef:Dat is waar. Maar doe het dan maar eens even![]()
Ik heb alles doorgelezen. Ik word er gewoon bijna boos om hoe moeilijk ze er over doet. Kom op kijk hoe jong ze is. Ik heb ook 2 jaar achter een jongen aangelopen, die iedere wel wou en dan weer niet. Tot het moment dat hij ook zo ruzie met mij ging maken, toen was ik er écht wel klaar mee. Zodra mensen je zo gaan uitschelden en bedreigen moet er toch wel een lampje gaan branden of ben je dan echt ZO dom en naief?!
Charlenexx schreef:In jouw optiek is dat misschien niet gemeend om dat je er niet aan wil geloven, maar als die jongen jou echt zo leuk vind doet ie je dit niet aan. hij vind de macht die die heeft over jou gewoon mooi. En jij blijft er steeds maar met open ogen inlopen. Wake up, its never going to happen. Relaties gaan gewoon over, of dat nou na 1 maand is, 11 maanden of 20 jaar...
Janine1990 schreef:Charlenexx schreef:Ik heb alles doorgelezen. Ik word er gewoon bijna boos om hoe moeilijk ze er over doet. Kom op kijk hoe jong ze is. Ik heb ook 2 jaar achter een jongen aangelopen, die iedere wel wou en dan weer niet. Tot het moment dat hij ook zo ruzie met mij ging maken, toen was ik er écht wel klaar mee. Zodra mensen je zo gaan uitschelden en bedreigen moet er toch wel een lampje gaan branden of ben je dan echt ZO dom en naief?!
In dat geval heb ik niets gezegd.
Ik begrijp ergens je boosheid, en het is geen negatieve woede.
Ik heb drie jaar achter een jongen aangelopen, die me voor weet ik veel wat uitschold. En tsjah.. ik vond het verschrikkelijk. Ik was er helemaal klaar mee. Totdat hij me weer aankeek op school. Ik was alweer gezwicht.
Was ik naïef? Ja, misschien wel.
Ik moet ook zeggen, ik was behoorlijk geobsedeerd door die jongen. Ik ben er nu helemaal klaar mee. Ik lach erom. Maar ik heb er wel veel van geleerd. Misschien is dat iets dat je nodig hebt in je leven...
Charlenexx schreef:tuurlijk, doen we allemaal 1 keer. In principe groeien we op als blije kinderen en krijgen onvoorwaardelijk liefde van onze ouders en familie. Wanneer we in de pubertijd komen en liefde voor jongens gaat tellen, gaan we er vanuit dat die liefde ook onvoorwaardelijk is, want waarom zou het niet? Dat ben je gewend en als jij verliefd ben wil je er ook in geloven dat diegene net zo verliefd is op jou... Helaas, sooner or later, word je toch teleurgesteld door de liefde. En dan hou je je vast aan elk lief dingetje die de hoop doet leven. Maar eens moet je er klaar mee zijn. Beide beentjes op de grond en voor jezelf kiezen. Liefde komt heus wel weer en 1 keer zal je niet meer teleurgesteld worden en is het voor altijd. Maar tot die tijd moet je je het jezelf zo makkelijk mogelijk maken, hoop is goed, maar je moet je geen dingen in gaan beelden die er niet zijn.
sylva schreef:Charlenexx schreef:
Ik heb alles doorgelezen. Ik word er gewoon bijna boos om hoe moeilijk ze er over doet. Kom op kijk hoe jong ze is. Ik heb ook 2 jaar achter een jongen aangelopen, die iedere wel wou en dan weer niet. Tot het moment dat hij ook zo ruzie met mij ging maken, toen was ik er écht wel klaar mee. Zodra mensen je zo gaan uitschelden en bedreigen moet er toch wel een lampje gaan branden of ben je dan echt ZO dom en naief?!
Nouwe, beetje rustiger mag ook wel![]()
Jij zit niet in haar schuitje, dus kan je ook niet bepalen voor haar wat ze voelt en wat niet. En idd, ze is nog jong. Heb jij geen dingen gehad toen je 16 was, waarvan je nu denkt, hoe kon ik hem uberhaupt leuk vinden? Iedereen moet er toch echt zelf achterkomen, en vanaf je computer kan je gewoon niet over hun situatie oordelen. Tuurlijk, dit is een openbaar forum, maar zij heeft dit topic gemaakt om erover te praten, en dingen kwijt te kunnen. Daarbij kan advies gegeven worden, uiteraard. Maar denk in vredesnaam er even een beetje bij na over hoe je t brengt. Als je niet bevalt wat je leest, prima, maar als je dan zo reageert, reageer dan gewoon niet op haar. Denk niet dat ze er wat aan heeft als je haar dom en naief noemt. En als je dat toch wil doen, doe t dan een beetje aardiger
Citaat:tuurlijk, doen we allemaal 1 keer. In principe groeien we op als blije kinderen en krijgen onvoorwaardelijk liefde van onze ouders en familie. Wanneer we in de pubertijd komen en liefde voor jongens gaat tellen, gaan we er vanuit dat die liefde ook onvoorwaardelijk is, want waarom zou het niet? Dat ben je gewend en als jij verliefd ben wil je er ook in geloven dat diegene net zo verliefd is op jou... Helaas, sooner or later, word je toch teleurgesteld door de liefde. En dan hou je je vast aan elk lief dingetje die de hoop doet leven. Maar eens moet je er klaar mee zijn. Beide beentjes op de grond en voor jezelf kiezen. Liefde komt heus wel weer en 1 keer zal je niet meer teleurgesteld worden en is het voor altijd. Maar tot die tijd moet je je het jezelf zo makkelijk mogelijk maken, hoop is goed, maar je moet je geen dingen in gaan beelden die er niet zijn.
En zo is het. naath schreef:Charlenexx schreef:In jouw optiek is dat misschien niet gemeend om dat je er niet aan wil geloven, maar als die jongen jou echt zo leuk vind doet ie je dit niet aan. hij vind de macht die die heeft over jou gewoon mooi. En jij blijft er steeds maar met open ogen inlopen. Wake up, its never going to happen. Relaties gaan gewoon over, of dat nou na 1 maand is, 11 maanden of 20 jaar...
Hij vónd me leuk, anders had hij het niet uitgemaakt toch![]()
Enne een relatie kán over gaan ja, wel met een goede reden, en op een goede manier vooral als je niet 3 weken met elkaar gaat toch. Ik kan dingen niet afsluiten als het negatieve gevolgen kán hebben .. nee wil iets op een goede manier afsluiten. Is dat zo raar?!
Charlenexx schreef:Dat dom en naief was in het algemeen. Maar het is toch ook best naief van dr? En we kunnen allemaal lief doen en dr weer lege hoop geven of iemand zegt gewoon een keer even hard en eerlijk waar het op staat, misschien dat dat dr wakker kan schudden. Bedoel ze voelt zich nu al een heeele tijd aardig miserabel om zon domme jongen. Waar er nog miljoenen van op de wereld lopen en er zat zijn die dr beter zullen behandelen. Dus dan mag ikdat toch wel zeggen?
Zoals ik al eerder zei, ja dat heb ik inderdaad meegemaakt en dat heb ik ook the hard way moeten leren. Maar toen die jongen mij begon uit te schelden ging er bij mij echt wel een lichtje op dat ik verkeerd bezig was.
_Micha_ schreef:naath schreef:
Hij vónd me leuk, anders had hij het niet uitgemaakt toch![]()
Enne een relatie kán over gaan ja, wel met een goede reden, en op een goede manier vooral als je niet 3 weken met elkaar gaat toch. Ik kan dingen niet afsluiten als het negatieve gevolgen kán hebben .. nee wil iets op een goede manier afsluiten. Is dat zo raar?!
Zelfs dát hoeft niet, wanneer snap je het nou hij is jou géén verklaring schuldig. Hij maakt het uit dat is zijn recht, ontzettend poedersuiker voor jou dat hij zo banketstaaf doet. Maar hij kan doen en laten wat je wil. En ik snap ook echt niet waarom je jezelf zo veel hoop blijft geven met dat je denkt dat hij van die ruzie niets meende, je houd jezelf zo voor de gek.
Als hij het nog had willen proberen had hij niet zo banketstaaf tegen je gedaan of allang zijn excuses aangeboden.
Ik heb eigenlijk het zelfde gevoel als Charlenexx dat ik er bijna boos om word.
Ik was net bezig met een zelfde stukje, maar je haalt de woorden uit mn mond
naath schreef:@ _Micha_ :
Ik zeg niet dat ik zijn ruzie niet geloof, maar het bedreigen .. komop pak iemand van je eigen sekse.
Over zijn zus gesproken, wij hebben elkaar nooit gelegen. Maar ik kan er maar geen punt achter zetten, 't blijft maar boos worden en als zijn zus boos is dan beïnvloedt zij m'n ex weer en dan kregen ik en m'n ex weer een discussie etc.
Bij zijn ex was het precies zo. Zijn zus kon niet met haar opschieten en weg was ze. Bij de eerste ontmoeting met die zus had ze het meteen over haar. Dat ze het een raar meissie vond etc. Als mevrouw niet klikt met iemand dan probeert ze er alles aan te doen om die persoon 'uit te schakelen' .. Vraag maar aan Janine.
Charlenexx schreef:naath schreef:@ _Micha_ :
Ik zeg niet dat ik zijn ruzie niet geloof, maar het bedreigen .. komop pak iemand van je eigen sekse.
Over zijn zus gesproken, wij hebben elkaar nooit gelegen. Maar ik kan er maar geen punt achter zetten, 't blijft maar boos worden en als zijn zus boos is dan beïnvloedt zij m'n ex weer en dan kregen ik en m'n ex weer een discussie etc.
Bij zijn ex was het precies zo. Zijn zus kon niet met haar opschieten en weg was ze. Bij de eerste ontmoeting met die zus had ze het meteen over haar. Dat ze het een raar meissie vond etc. Als mevrouw niet klikt met iemand dan probeert ze er alles aan te doen om die persoon 'uit te schakelen' .. Vraag maar aan Janine.
Dus nu geloof je dat als zijn zus er niet was het wel goed tussen jullie kwam..?
en dat hij zich laat beïnvloeden door die zus.