Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:17

Niet door hoor die bindingen eraf halen, gewoon een schroevendraaier meenemen als ze gaan zeuren kan je ze alsnog eraf halen. Ik deed het ook nooit als ik met de bus ging, je moet alleen niet je schoenen bij je board doen dat vinden ze niet leuk:n
Met die bindingen gebeurde in Les 2 alpes op t echte bergje zegmaar :+

jipje_niekje

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:20

Waarom eigenlijk niet mijn schoenen bij mijn board indoen? Had dat namelijk eigenlijk wel zo bedacht, aangezien ik geen hoes of iets dergelijks heb waar ik ze in kan doen.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:29

hej hej.. hier ook een snowboardfan.. ben er dit jaar meebegonnen.. heb in de kerstvakantie gedaan maar ik vind het nog best wel moeilijk. Na die tijd eigenlijk niet meer aan toe gekomen maar ik heb nog anderhalf week school en dan weer vakantie dus dan ga ik maar eens ff de berg op.. het sneeuwt weer behoorlijk hier, al vanaf eergisteravond en dur ligt zowiezo al 30 cm bij als het niet meer is.. (bij mij thuis dan he.. op sommige plekke nog meer) Maarja ik heb nog geen eige spullen en dat is best wel irri want moet elke keer huren,. ik kijk ff of ik ergens goedkoop mijn spullen kan kopen als het seizoen afgelopen is en in het voorseizoen ga ik maar eens een seizoen kaart kope, want die zijn veel goedkoper als dagkaarten en dan kan ik in alle skigebieden hier in de omgeving.

Ik ben ook een paar keer behoorlijk gevallen en een keer zo hard achterover geklapt dat ik met mijn hoofd keihard terecht kwam. Het was toen behoorlijk ijzig en is was enorm blij dat ik een helm ophad, want anders had ik minstens een hersenschudding gehad.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:30

jipje_niekje schreef:
Waarom eigenlijk niet mijn schoenen bij mijn board indoen? Had dat namelijk eigenlijk wel zo bedacht, aangezien ik geen hoes of iets dergelijks heb waar ik ze in kan doen.

Omdat de buschauffeur dat niet zo leuk vind....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:04

Wij gaan ook zaterdag rijden naar Zwitserland!
Heb er al zo'n zin in...

W.b. Bottrop, tis daar wel heel goedkoop indoor skiën toch?
Wij willen na de vakantie daar eens gaan kijken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:44

superpluisje schreef:
jipje_niekje schreef:

Omdat de buschauffeur dat niet zo leuk vind....

ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Ik laat altijd de bindingen erop en doe mijn schoenen erbij. Het kan dus wel zijn dat de chauffeur gaat zeuren.
Dat was afgelopen wintersport zo. Iedereen bindingen eraf halen enzo. Maar mijn boardje (en die van mijn vriend) gingen op de achterbank.
Zonder iets eraf gehaald te hebben :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:46

corine1981 schreef:
Wij gaan ook zaterdag rijden naar Zwitserland!
Heb er al zo'n zin in...

W.b. Bottrop, tis daar wel heel goedkoop indoor skiën toch?
Wij willen na de vakantie daar eens gaan kijken.

het is redelijk goedkoop ja. Maar ik denk dat het onwijs gaat tegenvallen ná je vakantie.
De 'sneeuw' conditie is niet super, natuurlijk een korte baan. En als je wilt gaan freestylen, dat is er eigenlijk vrijwel niet.
Zelf ga ik altijd naar Snowworld

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:52

Rosie_Posie schreef:
ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Ik laat altijd de bindingen erop en doe mijn schoenen erbij. Het kan dus wel zijn dat de chauffeur gaat zeuren.
Dat was afgelopen wintersport zo. Iedereen bindingen eraf halen enzo. Maar mijn boardje (en die van mijn vriend) gingen op de achterbank.
Zonder iets eraf gehaald te hebben :P

Meestal doen ze niet zo moeilijk maar als je een lastig hebt lukt het eerder zonder schoenen erbij :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:38

superpluisje schreef:
Marchador schreef:
Ah bindingen die kapot gaan tijdens het boarden, dat lijkt me eng zeg!

Ik heb een keer die schroeven verloren waarmee je bindingen vastzitten, echt niet lache :n en toen moest ik nog naar beneden....

Ff een fotootje van de vele sneeuw vorige week in Le Corbier :D

Ik heb ook een keer gehad dat mn schroeven loszaten. Dan is bochten maken zo moeilijk omdat je binding mee omhoog gaat... Was blij dat ik snel iemand tegenkwam met een schroevendraaier :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:40

Ik moet volgens mij ook in de bus mn bindingen losmaken.. maar dat wil ik echt niet :+

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:59

Vanmiddag 2de priveles gehad. Blijft leuk!
Bochtjes maken gaat super maar rechtdoor... :=

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:01

Ania schreef:
Cyruss_ schreef:
Jup :)
De grootste/langste van Europa.

Gaaf! Ik dacht dat landgraaf dat was? Of is dat dan van Nederland?

Ehm dat denk van NL dan idd. Die in bottrop is namelijk best lang.
Iig langers als in Landgraaf.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:15

ERG laat.. maar hier nog een snowboardster !!
Heeft bij mij echt lang geduurd voordat ik het kon; maar nu vind ik het super !!
Ben nog steeds geen held, dus ga niet zo hard.. Maar kan het ondertussen wel :)
Niveau: Moeilijk te zeggen.. Denk dat ik met een groepje met 1 jaar ervaring goed mee zou kunnen.

Heb veel binnen gesnowboard, in Frankrijk 2 jaar het laatste dagje en vorig jaar voor het eerst een hele week gesnowboard !

Binnenbanen stem ik echt 100% op landgraaf ;)

Bottrop: is niet zo steil en toen ik er was slechte sneeuw, gewoon recht naar beneden en dat ging niet eens erg hard, probeer je bochten sta je onderhand stil !
De baan naar boven duurt laaaaaaannnnnggggg, en er is een tussenstuk wat je net wel/net niet haalt zonder te steppen wat echt zwaar irritant is !

Peer: Fijne baan, fijne sneeuw, maar wat aan de korte kant 350 m dacht ik?

Landgraaf: I (L) de stoeltjeslift; eindelijk niet moet van de lift maar ook daadwerkelijk van het boarden ! sneeuw is redelijk... Baan lengte goed 500 m dacht ik...

Hier in de buurt zit nog Montana: Leuke baan voor een uurtje, niet voor langer want hij is maar 150m.
Leuk om weer is te oefenen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:46

Heb vandaag mn laatste aankopen gedaan voor m´n wintersport. Een heel leuk paars jasje van Nike gekocht en witte handschoenen :) Nog 2 wekeeen!

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:00

Met je handen meewijzen. :) dan gaat je gewicht ook beter mee..

IK heb het een keer 4 dagen gedaan maar toen was ik gevallen en pols in het gips.
Ik wil het wel weer gaan proberen, maar niet zoveel zin om op les te gaan..:P

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:14

Ik zie dit topic nu pas :P
Over 2 weken ga ik ook weer op wintersport :D voor de 3e keer snowboarden. Daarvoor had ik altijd geskied. Maar snowboarden is zoo veel leuker :D Ik moet alleen nog een jas, helm en sneeuwbril kopen. Schiet niet echt op, ik wil graag een witte of donkerbruine jas, iemand ideeën ?

Weet iemand ook hoe duur een snowboard les gemiddeld kost in Italië ? ( wij gingen altijd naar Zwitserland maar nu eerste keer Italië)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:19

Italie weet ik niet, maar waar ik ga betaal je 95 voor een halve dag, wel price les, maar hebben ze daar geen site?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:28

Bottrop is echt geen ruk aan hoor.. Zeker niet als je net op vakantie bent geweest.. Die piste is zo vlak dat je nauwelijks vooruit komt in het begin.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:49

Ik heb gister mijn boardje binnen gekregen, ben ook net begonnen, vind het echt superleuk!
Heelside turns gaan als een treintje, maar andersom is een drama, haha.
Heb een 2ehands Elan board met Nitro bindingen op de kop weten te tikken, keurig onderhouden, was netjes geslepen en in de wax gezet. Volgend weekend uitproberen in Winterberg!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:23

Nog 9 daagjes tot ik weer ga! Heb er onwijs veel zin in. Moet alleen nog wel eventjes een nieuwe sneeuwbril kopen alleen wil ik het liefst een beetje een leuke en die zijn niet hier in de buurt te krijgen. Wel heb ik vorige week van die handschoenen gekregen met van die plaatjes erin zodat je je polsen niet (zo snel) kan breken. Dus die kan ik ook mooi testen over een ruim weekje.. Zijn dus polsbeschermers en handschoenen in één, heeft iemand hier ze ook toevallig en is het een beetje fijn nog? (ik heb ze van 't merk Barts).

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:16

Ik ga ook bijna! Nog 2 en een halve week!
Moet nog wel even een afspraak maken bij de fysio, mijn knie en rug blessure beginnen ineens weer op te spelen! En durf niet zo goed zonder dat ik naar de fysio ben geweest.
14 en 15 februari heb ik mijn eerste lessen in montana snowcentre! Heb er wel super veel zin in

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:37

Ik ben ook weer terug. Heb echt een superweek gehad met veel zon. Boarden ging ook wel lekker, iig op de piste. Maar ik was alleen met mijn vader en die moest heel blijven van mijn moeder, dus wel zijn meestal netjes op de piste gebleven.
Alleen een van de eerste dagen maakte ik een paar flinke buitelingen in de diepe sneeuw en m'n rits van mn jas stond open: mobieltje weg :( Was ook niet meer terug te vinden natuurlijk.
Had ook een fijn boardje, was vrij nieuw en draaide heel soepel. :9
Even paar fototjes.
Afbeelding
Afbeelding
http://pic4.picturetrail.com/VOL726/388 ... 577772.jpg
http://pic4.picturetrail.com/VOL726/388 ... 577906.jpg

Veel plezier voor iedereen die nog gaat!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:50

Leuke foto's Lieke, waar ben je geweest?

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:57

capopjekop schreef:
Italie weet ik niet, maar waar ik ga betaal je 95 voor een halve dag, wel price les, maar hebben ze daar geen site?

Uhm geen idee.. ik zal is kijken !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:39

Stage is leuk, nu weet ik het zeker. Ik moet morgen mee met een school die gaan skieën en boarden. Daar ga ik een artikeltje over schrijven en foto's maken, dus ik mag met hun meerijden enz. Daarna kan ik gewoon boarden en op kosten van de krant iets eten. Niet verkeerd dacht ik zo :D