Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:34

Waar ligt dat dan aan? Ik hoor dat zo vaak, dat er te laat gekomen wordt, of afgezegd. Hebben die mensen dan zo veel klanten of worden ze zo goed betaald dat ze maar af kunnen zeggen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:35

Geen flauw idee…
Ik wordt er in ieder geval stront flauw van!
Ze krijgen meer in het uur dat ik zelf verdien en verwacht daar dan ook dingen voor..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:40

Alja schreef:
Geen flauw idee…
Ze krijgen meer in het uur dat ik zelf verdien en verwacht daar dan ook dingen voor..

Ik heb oprecht geen idee wat een schoonmaker/maakster verdient of wat normaal is te betalen per uur, vandaar mijn vraag :)).

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:41

Alja schreef:
Geen flauw idee…

Ik reageer veel op de app hoor :knuffel: als ik nou dichterbij woonde kwam ik met alle liefde helpen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 14:48

Dinsdagochtend eindgesprek gehad en de punten staan er nog niet op, grmbl. Duurt lang :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:58

Ik heb juist hele goede ervaringen met schoonmaaksters , nu gaat het om mijn werk maar we hebben twee die altijd elke keer keurig op tijd komen en keihard werken. Nu werkt de organisatie waar ik werk veel met vluchtelingen uit Oekraïne. Tot nu toe zijn dat zulke lieve hardwerkende mensen. Daarnaast een Turkse man die zo lief is richting de cliënten ( ze ook bij naam kent) en niet wil dat wij met meubels gaan slepen en hij maakt altijd een praatje. En ze klagen nooit , gemiddelde Nederlander wil dit werk niet doen en klagen steen en been. We nodigen ze ook vaak uit voor koffie of iets te drinken maar dat slaan ze allemaal af en werken liever door.

Geef mij maar zulke mensen , al mogen ze best wel eens aan komen schuiven aan de koffietafel voor een praatje :D

Maar we hebben ook al wel een aantal onbetrouwbare mensen gehad die steen en been klaagden als ze hun werk niet goed deden en daarop aangesproken werden. Dan waren ze ook opeens verdwenen en kwam niet meer opdagen.

Nadeel is wel de taalbarrière , maar daar kom je met wat handen en voetenwerk wel uit.

De gemiddelde Nederlander kan er nog wat van leren , ze blijven ondanks een trauma altijd positief en een aantal willen er ook wel over praten , ze missen hun thuis wel heel erg dat vindt ik altijd zo triest.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:01

ik ben helaas mijn eigen schoonmaakster... ook nogal onbetrouwbaar. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik zeg af hahaha... maar goed. Vandaag wel mijn best gedaan. Nu kan ik weer enigszins door de ramen kijken. IK heb wel altijd eer van mijn werk, je ziet altijd wel verschil en waar ik gebleven ben.

ergernis... pijn aan mijn ogen door de nieuwe bril.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:11

De tv reclame van chocomel, het laatste stukje met Harold: hij schenkt chocomelk vanuit een pak in een glas, maar het glas vult niet.
Nu zit ik er elke keer op te focussen wanneer die reclame voorbij komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:19

Wij redden zelf schoonmaken niet qua energie helaas. Dus we “moeten” wel. Maar ze had een goede reden en heeft alles super netjes gedaan zoals altijd! <3

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 15:22

Zebrastreep schreef:
Ik heb juist hele goede ervaringen met schoonmaaksters , nu gaat het om mijn werk maar we hebben twee die altijd elke keer keurig op tijd komen en keihard werken. Nu werkt de organisatie waar ik werk veel met vluchtelingen uit Oekraïne. Tot nu toe zijn dat zulke lieve hardwerkende mensen. Daarnaast een Turkse man die zo lief is richting de cliënten ( ze ook bij naam kent) en niet wil dat wij met meubels gaan slepen en hij maakt altijd een praatje. En ze klagen nooit , gemiddelde Nederlander wil dit werk niet doen en klagen steen en been. We nodigen ze ook vaak uit voor koffie of iets te drinken maar dat slaan ze allemaal af en werken liever door.

Geef mij maar zulke mensen , al mogen ze best wel eens aan komen schuiven aan de koffietafel voor een praatje :D

Maar we hebben ook al wel een aantal onbetrouwbare mensen gehad die steen en been klaagden als ze hun werk niet goed deden en daarop aangesproken werden. Dan waren ze ook opeens verdwenen en kwam niet meer opdagen.

Nadeel is wel de taalbarrière , maar daar kom je met wat handen en voetenwerk wel uit.

De gemiddelde Nederlander kan er nog wat van leren , ze blijven ondanks een trauma altijd positief en een aantal willen er ook wel over praten , ze missen hun thuis wel heel erg dat vindt ik altijd zo triest.

Dat is meestal heel anders als schoonmaaksters die thuis komen, die komen nochtans niet via een bedrijf tenzij er sprake is van een WMO indicatie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:23

Tancreda4 schreef:
Aan het weer uiteraard. Waarom zet het verdorie niet gewoon even door? Zon, blauw en vrieskou?? Nu alweer grijs en daar erger ik me aan... ik wil schaatsen!

Toch nog geschaatst *\o/* *\o/*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:00

Dat wanneer ik medelijden met mezelf heb, ik dan altijd online ga shoppen. Ineens veel boeken in mijn winkelwagen terecht gekomen :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:02

De hoeveelheid vuurwerkafval dat in mijn tuin ligt _-:(

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:18

Hier werd vanmorgen in het dorp een paar schoolkinderen aan de bushalte bedreigd met een vuurwapen door een man in zijn onderbroek? Waar gaat de wereld heen? ;( -O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:22

Toch maar weer een tramadol genomen om wat minder pijn in de knie en rug te hebben..
Als het ingewerkt is kan ik gaan kleding passen of het weg gaat of het houden is.
Al de hele dag bezig geweest met kamer opruimen, en nu een deel kast.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:23

Precies pablo, ik heb via de wmo dus veel makkelijker als privé, want er zit een bedrijf achter. Ik heb vooral veel studenten gehad of 'huisvrouwen' die na de kinderen weer aan het werk wilden maar wel een flexibel rooster.
Ze verdienen meer als in de supermarkt en betere uren. Maar met een bedrijf erachter is het veel simpeler om een betrouwbare te krijgen die ook op tijd komt.

Maar wat zij voor schoonmaak vragen is niet wat de schoonmakers krijgen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:42

Nou ja het is wel raar dat mensen gewoon niet op komen dagen , met of zonder vanuit een bedrijf.

Ik bedoel je hebt gewoon een verplichting en dan niet op komen dagen zonder af te melden is gewoon zeer slecht. En ook het lef hebben om het te kunnen maken...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:18

Ik moet perse op kantoor de programmering van een spel checken en aanpassen 8)7

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:30

Grmbl, weer geen vetpot gewonnen met de loterij.... een 10tje om je te paaien. Waar blijft mijn jackpot?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:12

Tancreda4 schreef:
Grmbl, weer geen vetpot gewonnen met de loterij.... een 10tje om je te paaien. Waar blijft mijn jackpot?

ik had 1,50! helaas te weinig voor een nieuw lot, dus hier eindigt het voor nu weer even.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:15

Besloot de ns app even the checken of mn trein wel reed :')
Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:18

Polarize schreef:
[ [url=m/oMmHvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn broer zat in die trein!

Ik had helemaal niks in de staatsloterij….

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:19

Ik weet niet of ik wat had, ik hoop ooit eens verrast te worden met een megabedrag als ik op mijn bankrekening kijk :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:27

Ik was vergeten dat ik een lot had, maar werd verrast met een mooie euro 8-)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:50

saskiaojan schreef:
Polarize schreef:
[ [url=m/oMmHvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn broer zat in die trein!

Ik had helemaal niks in de staatsloterij….

Ik was nog blij dat ik keek, want de trein die ik normaal heb was gecancelled, en een trein eerder kon ik nog net halen en reed wel (die was voor de beperkingen Zwolle al voorbij, de andere was er middenin gekomen). Dus nu ben ik zelfs een half uurtje eerder in Zwolle :D

Wel een nare situatie nu ik er over lees, blij dat iedereen voor zo ver oké is, al dan wel flink geschrokken denk ik