Ik ging stuk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:KarenQ schreef:De opmerking; wacht maar tot je de juiste man hebt getroffen. Vond ik erg beledigend, want ik zat toen in een hele fijne relatie met een man die ze ook niet wilde.
Mensen lijken niet te kunnen begrijpen dat het niet van een eventuele partner afhangt. IK wil ze niet, met eender welke partner niet. Moeilijker moeten we het niet maken
Laurora schreef:Ik zit sinds kort in een behandeltraject voor borstkanker, en ik heb de kinderwens vraag werkelijk waar nog nooit zo vaak gekregen. In het begin begon letterlijk elk gesprek met die vraag.
Toen ik aangaf toch al gesteriliseerd te zijn werd er gevraagd of "deze nieuwe situatie er niet voor zorgt dat je van gedachte bent veranderd" Euh? Nee dus.
En ik begrijp echt heel goed dat het voor andere vrouwen van mijn leeftijd nogal een heftige keuze kan zijn, omdat je door het hele riedeltje tijdelijk of zelfs permanent onvruchtbaar kan worden (mijn zwangerschapsfobie is nog nooit zo afwezig geweest haha)
Maar ik krijg soms het gevoel dat ik mijn keuze moet verdedigen, en dat vind ik jammer, juist omdat een bestaande kinderwens er voor kan zorgen dat behandelingen worden uitgesteld of aangepast. Alsof ik moet verdedigen dat ik mijn gezondheid boven dat van een niet bestaand ongewild kind stel.
Dat gezegd hebbende, hier weer even een luchtige meme:
[ [url=m/VC9KVi.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:LWDaisy schreef:
Mensen lijken niet te kunnen begrijpen dat het niet van een eventuele partner afhangt. IK wil ze niet, met eender welke partner niet. Moeilijker moeten we het niet maken
Er zijn mensen waarbij het wel van de partner afhangt. Bij jou niet, bij mij niet, maar bij anderen kan het wel mee tellen.
DuoPenotti schreef:Dat hebben wij dan weer nooit gehoord.
Wist niet dat dat tegenwoordig ook nog een ding kon zijn. Meende dat samenwonen ondertussen zo gewoon was.