[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:12

Haha, ik praatte vandeweek met mijn beste vriend die weet dat ik geen kinderen wil, we hadden het over een auto (ratelende katalysator) en toen zei hij; bij jou is de kans groter dat je katalysator gaat ratelen dan dat je eierstokken gaan rammelen :')
Ik ging stuk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:14

Hahaha idd dit nummer bestaat niet :D

hahaha Renee, geweldig _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:31

Dat vind ik ook altijd frappant, als ik aangeef geen kinderen te willen. "En je partner dan?"

"Die wil ze al helemaal niet."

"O..."

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:37

Ja kan niet hè? Geeft echt kortsluiting bij mensen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:57

Captain schreef:
Dat vind ik ook altijd frappant, als ik aangeef geen kinderen te willen. "En je partner dan?"

"Die wil ze al helemaal niet."

"O..."

:')

"Die heeft niks te willen" ~~}>

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:08

Ik zit sinds kort in een behandeltraject voor borstkanker, en ik heb de kinderwens vraag werkelijk waar nog nooit zo vaak gekregen. In het begin begon letterlijk elk gesprek met die vraag.
Toen ik aangaf toch al gesteriliseerd te zijn werd er gevraagd of "deze nieuwe situatie er niet voor zorgt dat je van gedachte bent veranderd" Euh? Nee dus.
En ik begrijp echt heel goed dat het voor andere vrouwen van mijn leeftijd nogal een heftige keuze kan zijn, omdat je door het hele riedeltje tijdelijk of zelfs permanent onvruchtbaar kan worden (mijn zwangerschapsfobie is nog nooit zo afwezig geweest haha :Y) )
Maar ik krijg soms het gevoel dat ik mijn keuze moet verdedigen, en dat vind ik jammer, juist omdat een bestaande kinderwens er voor kan zorgen dat behandelingen worden uitgesteld of aangepast. Alsof ik moet verdedigen dat ik mijn gezondheid boven dat van een niet bestaand ongewild kind stel.

Dat gezegd hebbende, hier weer even een luchtige meme:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:11

LWDaisy schreef:
KarenQ schreef:
De opmerking; wacht maar tot je de juiste man hebt getroffen. Vond ik erg beledigend, want ik zat toen in een hele fijne relatie met een man die ze ook niet wilde.

Mensen lijken niet te kunnen begrijpen dat het niet van een eventuele partner afhangt. IK wil ze niet, met eender welke partner niet. Moeilijker moeten we het niet maken :D

Er zijn mensen waarbij het wel van de partner afhangt. Bij jou niet, bij mij niet, maar bij anderen kan het wel mee tellen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:16

Wat heftig Laurora, heel veel succes/sterkte met het traject!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:19

Laurora schreef:
Ik zit sinds kort in een behandeltraject voor borstkanker, en ik heb de kinderwens vraag werkelijk waar nog nooit zo vaak gekregen. In het begin begon letterlijk elk gesprek met die vraag.
Toen ik aangaf toch al gesteriliseerd te zijn werd er gevraagd of "deze nieuwe situatie er niet voor zorgt dat je van gedachte bent veranderd" Euh? Nee dus.
En ik begrijp echt heel goed dat het voor andere vrouwen van mijn leeftijd nogal een heftige keuze kan zijn, omdat je door het hele riedeltje tijdelijk of zelfs permanent onvruchtbaar kan worden (mijn zwangerschapsfobie is nog nooit zo afwezig geweest haha :Y) )
Maar ik krijg soms het gevoel dat ik mijn keuze moet verdedigen, en dat vind ik jammer, juist omdat een bestaande kinderwens er voor kan zorgen dat behandelingen worden uitgesteld of aangepast. Alsof ik moet verdedigen dat ik mijn gezondheid boven dat van een niet bestaand ongewild kind stel.

Dat gezegd hebbende, hier weer even een luchtige meme:
[ [url=m/VC9KVi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Droevig, ja ;(.

Succes met het traject :*.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:29

Dank jullie <3
Prognose is goed gelukkig, wordt gewoon weer helemaal beter :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:34

Dat is een heel fijn vooruitzicht!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:57

Aangezien er in mijn omgeving meerdere stelletjes uitgerekend zijn, krijg ik kennelijk om die reden nu heel vaak de vraag wanneer ik aan kinderen ga beginnen. Gewoon "niet, want ik wil ze niet" is kennelijk nooit genoeg. Dus nu is het antwoord "ik werp me nog liever van twee hoog door het dubbelglas naar buiten".

Je zou je het eens in je hoofd moeten halen als iemand tegen je zegt dat hij/zij wél graag kinderen wil, dat je dan direct gaat vragen "Jezus zou je dat wel willen, weet je wel waar je aan begint, denk je niet dat je daar later ontzettend spijt van gaat krijgen, en je partner dan, gun je je ouders geen rustige oude dag, moet je dat wel willen in jouw financiële situatie, wat nou als ie op jou lijkt, wacht maar tot je wat ouder bent dan wil je ze vanzelf niet, misschien is dat k€tkarakter van je partner wel erfelijk" etc.

Misschien is dat trouwens beter dan dreigen uit een raam te springen. Morgen maar es proberen als ik de vraag weer krijg.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:08

"Wat nou als ie op jou lijkt" _O-

Die ga ik voortaan ook noemen :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 00:00

_San87_ schreef:
LWDaisy schreef:

Mensen lijken niet te kunnen begrijpen dat het niet van een eventuele partner afhangt. IK wil ze niet, met eender welke partner niet. Moeilijker moeten we het niet maken :D

Er zijn mensen waarbij het wel van de partner afhangt. Bij jou niet, bij mij niet, maar bij anderen kan het wel mee tellen.

Maar als je een kinderwens hebt, dan heb je die wens toch onafhankelijk van een partner?
Of meer bedoelt, waarom zou je een kinderwens hebben en een relatie aangaan met iemand waarvan je denkt "daar wil ik geen DNA mee kruisen"?

Nu ik er over nadenk, waarschijnlijk ben je eerst een tijd samen met iemand voor je concludeert of je daar wel/niet de vader/moeder van je kinderen in ziet, als je zelf sowieso kinderen wilt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 06:52

Bwoah, denk dat er genoeg dames zijn waar het zo hard rammelt en die zo slecht alleen kunnen zijn (zeker als de klok gaat tikken) dat ze in zowat alles een geschikte schutter zien hoor.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 06:53

Al dan niet zonder dat die vent dat weet/het er mee eens is :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 07:37

Mijn man is gescheiden van z'n ex vanwege zijn ontbrekende kinderwens. Die heeft hij pas met mij gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:04

Je kan alleen nooit 100% zeker weten of die wens er met de ex ook nooit zou gekomen zijn. Het hangt af van zoveel dingen: hoe je samen in het leven staat, financiële situatie, maturiteit, leeftijd, visie op bepaalde dingen etc. Er is nooit garantie dat bij wisselen van partner de oorspronkelijke visie gaat veranderen.

Idem met trouwen. Hoor zo vaak "11 jaar samen en nog steeds niet gevraagd? Dan is hij not into you hoor." Alsof je relatie pas perfect is als je gaat trouwen en alsof dat de graadmeter is hoe goed het gaat binnen een koppel.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:55

Oh ja, die krijgen wij ook wel eens te horen.
Mijn vriend en ik zijn niet tegen trouwen ofzo, maar vinden het voor onzelf totaal onnodig. We zijn nu bijna tien jaar samen. Mensen begrijpen dat echt niet, ze denken serieus dat wij dan dus niet genoeg van elkaar houden ofzo :')
Hij noemt me tegenwoordig ook eigenlijk altijd zijn vrouw, om irritante vragen te voorkomen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:05

Dat hebben wij dan weer nooit gehoord.
Wist niet dat dat tegenwoordig ook nog een ding kon zijn. Meende dat samenwonen ondertussen zo gewoon was.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:05

Laurora, sommige mensen gaan anders naar het leven kijken als ze een heftige ervaring hebben meegemaakt. Bij sommigen uit zich dan met een focus op het eigen gezin, waardoor er bijvoorbeeld toch kinderen komen. Dus an sich is die opmerking niet raar, alleen je wordt er, denk ik, wel helemaal flauw van als je die voor de zoveelste keer hoort. En fijn dat prognoses goed zijn! *\o/*

Een vriend van mij en zijn toenmalige vriendin wilden graag kinderen. Maar hij zag dat niet zitten met haar. Want als kinderloos stel hadden ze het heel leuk, maar over hoe het moest gaan met kinderen hadden ze hele andere ideeën. Zijn idee was gewoon allebei minder werken, want hij wilde ook gewoon graag een aanwezige en actieve vader zijn. Wat is anders het nut van het hebben van kinderen? :+ Haar idee was, dat zij stopte met werken en hij fulltime bleef werken en iedereen moest onderhouden.
Zag hij zo niet zitten en het is uitgegaan. Nu is hij getrouwd en heeft kinderen met een vrouw die er op dezelfde manier in staat.

Hij heeft wel hele banketstaaf opmerkingen gehad. Mensen oordeelden heel snel, dan houd je niet genoeg van elkaar. -O-

Dus ik kan mij best voorstellen dat je met een bepaald iemand, ook al ben je nog zo gek op diegene, geen kinderen wilt en andersom dus ook.
Al kan ik het mij minder goed voorstellen bij iemand die intrisieke absoluut geen kinderen wil. En ik kan mij voorstellen dat het voor een man iets makkelijker is om te switchen, want hij hoeft dat kind niet te baren. :D

En het fenomeen 'geen kinderwens' wordt vaak niet serieus genomen, zeker niet om lang termijn. Dus genoeg mensen die in zo'n relatie stappen met het idee, komt wel goed. :+

DuoPenotti schreef:
Dat hebben wij dan weer nooit gehoord.
Wist niet dat dat tegenwoordig ook nog een ding kon zijn. Meende dat samenwonen ondertussen zo gewoon was.

Zal wel uitmaken in een bepaalde omgeving. Ik heb een collega die verloofd is. Ze hebben al een koophuis, maar zij gaat er pas wonen als ze getrouwd zijn.

En toen ik ooit aangaf dat ik niet getrouwd was, kreeg ik een hele rare opmerking over dat ik zomaar aan het hokken was. De meeste van mijn directe collega's met kinderen zijn gewoon getrouwd. Misschien ééntje niet. Dus alle andere 6-7 wel. Maar zijn ook allemaal van de kerk.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:28

Helemaal mee eens hoor Karen, ik vond de vraag ook niet per se raar, en ben ergens ook wel blij dat ze hem stellen, zeker omdat er idd mensen zijn die bij zo'n gebeurtenis wel opeens rammelende eierstokken krijgen.
Meer het feit dat ik het steeds moest herhalen, terwijl het inmiddels gewoon in mijn dossier stond...
(wat ik nog steeds begrijp. De eerste weken zijn heftig, zoveel keuzes en uitslagen en onzekerheid, maar toch)

Overigens snap ik best dat bij sommige mensen hun kinderwens aangepast word aan hun partner. Ik weet wel 100% zeker dat ik echt geen kinderen wil, sowieso niet. Maar had ik ze wel gewild, dan niet met mijn huidige vriend. Echt, ik hou kapot veel van hem, maar als wij kinderen zouden krijgen zou werkelijk alles op mij terecht komen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:50

Wij zouden niet echt van elkaar houden omdat we onze financiën niet op 1 hoop gooien :+

Mensen hebben gewoon rare ideeën soms.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:53

Oh dan houden wij wel erg veel van elkaar :D
Fijn om ook te weten

Puur uit gemakzucht liefde ontstaan, maar dat is wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:57

Ik word ook gek verklaard dat ik nog steeds werk en niet op zijn zak zit te teren :)) Hij verdiende goed aan boord van schepen, en als je dan in BE als partner/moeder werkloos bent krijgt de man het kindergeld. Omdat hij toen onder Luxemburg stond zou dat €750/maand per kind geweest zijn. Verbazend hoe vaak men dan heel snel riep "nou dan hou ik op met werken voor een kind, mag hij mooi zakgeld geven zo". Dat vrouwen zich nog steeds zo makkelijk in zo'n rol willen gooien := puur uit gemakzucht...

Intussen staat hij onder Belgisch contract en geldt dat bedrag niet meer. In België is het sinds 2019 iets van 180/maand per kind wat je nu krijgt.