Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Desty schreef:Ongelooflijk dat ze een onschuldige aandoening al willen verhelpen bij een kind van 3 door middel van zo’n ingrijpende behandeling. Pfoe.
Dit meen je toch niet echt??? Heb je de foto's bekeken??? Hoezo kan dit kind comfortabel geweest zijn?
Desty schreef:Ongelooflijk dat ze een onschuldige aandoening al willen verhelpen bij een kind van 3 door middel van zo’n ingrijpende behandeling. Pfoe.
DuoPenotti schreef:Deze dan.
Luguber, ook niet direct.
Wel heel bijzonder.
https://www.ad.nl/buitenland/jongetje-3 ... ~ac0619f6/
Jongetje (3) met bijnaam Mickey Mouse transformeert door operatie voor zeldzame aandoening.
Geen bloederige operatie foto's alleen een voor foto en na met verband
Duhelo schreef:Desty schreef:Ongelooflijk dat ze een onschuldige aandoening al willen verhelpen bij een kind van 3 door middel van zo’n ingrijpende behandeling. Pfoe.
Anderzijds, je eerste bewuste herinneringen heb je meestal pas vanaf een jaar of 7. Dit kind zal nu wss wel pijn/ongemak gehad hebben, maar de kans dat hij zich dit in een ouder stadium van zijn leven herinnert is vrij klein.
Alsook dat die nu "schaamte" had, maar dit ook niet meer zal herinneren. Gans zijn jeugd gepest worden door de moedervlekken en die ingreep dan moeten doen als puber of volwassene is ook niet bepaald een geschenk ...
Duhelo schreef:Een klap verkopen is niet bepaald een nodige actie, uren laten huilen ook niet.
Ik heb het op nodige ingrepen of operaties, als een ingreep van deze omvang echt nodig is, dan is het beter om dit op vroege leeftijd te doen dan te wachten tot ze bewuste herinneringen ervan overhouden (in combinatie met periodes gepest worden, 5 maand moeten rondlopen en functioneren met zo een hoofdmodel etc.)
Ik weet nu niet of deze moedervlekken puur cosmetisch waren of misschien wel iets kwaadaardigs. Daar zou er wat mij betreft verschil moeten inzitten.
Maargoed, valt voor mij bv onder de ingrepen van een hazenlip (laten we er nu vanuit gaan die ingreep moet gebeuren, maar an sich mee te leven valt.
Laat je de ingreep dan liever doen op jonge leeftijd, als ze nog geen besef hebben van schaamte, pesten, etc), of laat je ze nog 10 jaar doorlopen en het pas doen op puberleeftijd, waardoor ze al een periode gepest zijn (mentale schade), de gevolgen van de operatie veel bewuster mee maken, etc.
Dergelijke situaties zijn niet helemaal zwart wit ...
Duhelo schreef:Desty schreef:Ongelooflijk dat ze een onschuldige aandoening al willen verhelpen bij een kind van 3 door middel van zo’n ingrijpende behandeling. Pfoe.
Anderzijds, je eerste bewuste herinneringen heb je meestal pas vanaf een jaar of 7. Dit kind zal nu wss wel pijn/ongemak gehad hebben, maar de kans dat hij zich dit in een ouder stadium van zijn leven herinnert is vrij klein.
Alsook dat die nu "schaamte" had, maar dit ook niet meer zal herinneren. Gans zijn jeugd gepest worden door de moedervlekken en die ingreep dan moeten doen als puber of volwassene is ook niet bepaald een geschenk ...
Roodvos schreef:Over dat "Mickey Mouse" jongetje. Ik heb even gezocht op de genoemde aandoening, en het zijn niet zomaar "moedervlekken" en ook niet persé alleen maar onschuldig:
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... genita.htm
Het geeft o.a. een verhoogd risico op melanomen. Hoewel verwijderen, als ik het goed gelezen en begrepen heb, niet betekent dat het risico op melanomen daarmee ook weg is.
Op de foto's van het jongetje zie je ook dat hij ook elders op zijn lichaam best wel forse moedervlekken heeft.
Shenavallie schreef:Duhelo schreef:
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord dat je vanaf je 7e jaar pas bewuste herinneringen hebt. Ik ken genoeg mensen, waaronder mijn eigen gezin en ik alsmede mijn familie die herinneringen van veel jongere leeftijd hebben. Ik kan bijvoorbeeld nog heel veel herinneren vanaf mijn vierde jaar en zelfs nog wat flitsen van een jongere leeftijd.