[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:30

Nou dat zijn wel moedervlekken next level! Arm kind.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:12

Ongelooflijk dat ze een onschuldige aandoening al willen verhelpen bij een kind van 3 door middel van zo’n ingrijpende behandeling. Pfoe.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:50

Desty schreef:
Ongelooflijk dat ze een onschuldige aandoening al willen verhelpen bij een kind van 3 door middel van zo’n ingrijpende behandeling. Pfoe.

Dit meen je toch niet echt??? Heb je de foto's bekeken??? Hoezo kan dit kind comfortabel geweest zijn? :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 11:12

Wat ik er van begrepen heb hebben ze die bulten juist gemaakt vanwege de moedervlekken..

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 11:19

Little_Gift schreef:
Desty schreef:

Dit meen je toch niet echt??? Heb je de foto's bekeken??? Hoezo kan dit kind comfortabel geweest zijn? :')

Vind het anders nogal wat, die bulten maken voor moedervlekken..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:22

Sterre98 schreef:
Wat ik er van begrepen heb hebben ze die bulten juist gemaakt vanwege de moedervlekken..

Inderdaad, de huid stretchen en uiteindelijk de moedervlek weg te kunnen halen en vervangen met de nieuwe uitgerekte huid…

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:24

Ik vind het ook nogal wat voor een kindje van drie. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot die moedervlekken dan waren. Op de foto lijkt dat zwarte gewoon zijn haar? Misschien kijk ik niet goed

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:26

Desty schreef:

Anderzijds, je eerste bewuste herinneringen heb je meestal pas vanaf een jaar of 7. Dit kind zal nu wss wel pijn/ongemak gehad hebben, maar de kans dat hij zich dit in een ouder stadium van zijn leven herinnert is vrij klein.
Alsook dat die nu "schaamte" had, maar dit ook niet meer zal herinneren. Gans zijn jeugd gepest worden door de moedervlekken en die ingreep dan moeten doen als puber of volwassene is ook niet bepaald een geschenk ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:56

DuoPenotti schreef:
Deze dan.
Luguber, ook niet direct.
Wel heel bijzonder.

https://www.ad.nl/buitenland/jongetje-3 ... ~ac0619f6/

Jongetje (3) met bijnaam Mickey Mouse transformeert door operatie voor zeldzame aandoening.

Geen bloederige operatie foto's alleen een voor foto en na met verband

Wauw.... Ik heb enkel op mijn linker arm al meer dan 150 moedervlekken.... Waarom zou ik me schamen... hoe groot of klein en waar dan ook..

En dan een operatie voor moedervlekken, bijzonder... Cosmetische ingreep noem ik dit...heftig...

Duhelo schreef:
Desty schreef:

Anderzijds, je eerste bewuste herinneringen heb je meestal pas vanaf een jaar of 7. Dit kind zal nu wss wel pijn/ongemak gehad hebben, maar de kans dat hij zich dit in een ouder stadium van zijn leven herinnert is vrij klein.
Alsook dat die nu "schaamte" had, maar dit ook niet meer zal herinneren. Gans zijn jeugd gepest worden door de moedervlekken en die ingreep dan moeten doen als puber of volwassene is ook niet bepaald een geschenk ...

Vind dit altijd zo'n bijzondere uitspraak...
Moeten we dan alles wat voor die leeftijd gebeurt maar goedkeuren?

Dan is een baby uren laten huilen ook niet erg... herinneren ze zich toch niet...
Je peuter een klap verkopen...maakt niet uit..herinnert ien zich toch niet..
En ga zo maar door...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:07

Een klap verkopen is niet bepaald een nodige actie, uren laten huilen ook niet.

Ik heb het op nodige ingrepen of operaties, als een ingreep van deze omvang echt nodig is, dan is het beter om dit op vroege leeftijd te doen dan te wachten tot ze bewuste herinneringen ervan overhouden (in combinatie met periodes gepest worden, 5 maand moeten rondlopen en functioneren met zo een hoofdmodel etc.)

Ik weet nu niet of deze moedervlekken puur cosmetisch waren of misschien wel iets kwaadaardigs. Daar zou er wat mij betreft verschil moeten inzitten.

Maargoed, valt voor mij bv onder de ingrepen van een hazenlip (laten we er nu vanuit gaan die ingreep moet gebeuren, maar an sich mee te leven valt.
Laat je de ingreep dan liever doen op jonge leeftijd, als ze nog geen besef hebben van schaamte, pesten, etc), of laat je ze nog 10 jaar doorlopen en het pas doen op puberleeftijd, waardoor ze al een periode gepest zijn (mentale schade), de gevolgen van de operatie veel bewuster mee maken, etc.

Dergelijke situaties zijn niet helemaal zwart wit ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:10

Dat hoofdmodel had het kindje niet.
Dit is opgerekt om huid te sparen voor de moedervlek.
Ik dacht te lezen in het artikel dat het onschuldige aandoening was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:11

Ze hebben het gedaan omdat het jongetje zich ervoor schaamde en onzekerheid had....3 jaar oud??? Denk eerder dat dat voor de ouders geldt. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:16

Neonlight schreef:
Ze hebben het gedaan omdat het jongetje zich ervoor schaamde en onzekerheid had....3 jaar oud??? Denk eerder dat dat voor de ouders geldt. :=

Cosmetische redenen dus, en niet eens vanuit het kindje zelf.

Ik vind het diep triest...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:39

Zich schamen zal inderdaad van de ouders uitkomen. Die vlekken zaten precies ook meer op het hoofd en niet in het gezicht, dus als het puur cosmetisch is en iets dat eigenlijk verborgen zou zijn door haar, vind ik dit idd ook een erg absurde ingreep.
Hopelijk herstelt het kind goed zonder duidelijke littekens en heeft die er idd later geen herinnering meer aan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:44

Duhelo schreef:
Een klap verkopen is niet bepaald een nodige actie, uren laten huilen ook niet.

Ik heb het op nodige ingrepen of operaties, als een ingreep van deze omvang echt nodig is, dan is het beter om dit op vroege leeftijd te doen dan te wachten tot ze bewuste herinneringen ervan overhouden (in combinatie met periodes gepest worden, 5 maand moeten rondlopen en functioneren met zo een hoofdmodel etc.)

Ik weet nu niet of deze moedervlekken puur cosmetisch waren of misschien wel iets kwaadaardigs. Daar zou er wat mij betreft verschil moeten inzitten.

Maargoed, valt voor mij bv onder de ingrepen van een hazenlip (laten we er nu vanuit gaan die ingreep moet gebeuren, maar an sich mee te leven valt.
Laat je de ingreep dan liever doen op jonge leeftijd, als ze nog geen besef hebben van schaamte, pesten, etc), of laat je ze nog 10 jaar doorlopen en het pas doen op puberleeftijd, waardoor ze al een periode gepest zijn (mentale schade), de gevolgen van de operatie veel bewuster mee maken, etc.

Dergelijke situaties zijn niet helemaal zwart wit ...

Bij een hazenlip ligt het er ook helemaal aan hoeveel er gespleten is.
Het kan op het oog miniem lijken maar vaak is het gehemelte ook open en wat ik heb gezien bij familieleden is dat er dan met een speciale speen en fles gewerkt moet worden omdat een normale speen niet werkt, soms meerdere operaties, beugel op jonge leeftijd en vast nog wel meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:27

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:41

Amerika, daar is de gezondheidszorg zo duur dat ze er gewoon mee blijven doorlopen.
Wij zitten met een bobbeltje direct bij de huisarts, maar daar lopen ze er gewoon mee rond. Ik geloof dat een kies vullen bijvoorbeeld daar al rond de 5000 dollar kost ...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:05

Over dat "Mickey Mouse" jongetje. Ik heb even gezocht op de genoemde aandoening, en het zijn niet zomaar "moedervlekken" en ook niet persé alleen maar onschuldig:
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... genita.htm

Het geeft o.a. een verhoogd risico op melanomen. Hoewel verwijderen, als ik het goed gelezen en begrepen heb, niet betekent dat het risico op melanomen daarmee ook weg is.
Op de foto's van het jongetje zie je ook dat hij ook elders op zijn lichaam best wel forse moedervlekken heeft.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:30

c_alsemgeest schreef:
Eigenlijk zijn wij raar volk hè, mensen leed kan ik alles van zien... dierenleed helemaal niks :')
Ik kijk het ook nooit, blijft weken door mijn hoofd spoken.

Exact dat. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:36

Duhelo schreef:
Desty schreef:

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord dat je vanaf je 7e jaar pas bewuste herinneringen hebt. Ik ken genoeg mensen, waaronder mijn eigen gezin en ik alsmede mijn familie die herinneringen van veel jongere leeftijd hebben. Ik kan bijvoorbeeld nog heel veel herinneren vanaf mijn vierde jaar en zelfs nog wat flitsen van een jongere leeftijd.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:38

Roodvos schreef:
Over dat "Mickey Mouse" jongetje. Ik heb even gezocht op de genoemde aandoening, en het zijn niet zomaar "moedervlekken" en ook niet persé alleen maar onschuldig:
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... genita.htm

Het geeft o.a. een verhoogd risico op melanomen. Hoewel verwijderen, als ik het goed gelezen en begrepen heb, niet betekent dat het risico op melanomen daarmee ook weg is.
Op de foto's van het jongetje zie je ook dat hij ook elders op zijn lichaam best wel forse moedervlekken heeft.

Dit inderdaad, grote moedervlekken zijn zeker niet zonder gevaar. Ook de plek zelf niet, al wisselt dat natuurlijk ook weer per plek en oorzaak.

Overigens: in Nederland heb ik ook wel eens gezien dat men zo'n expander gebruikte. Was jaren geleden al, in zo'n docuserie over een ziekenhuis. Daar werden kind en ouders gevolgd. Ik weet alleen niet meer in welke docu dat was.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:49

Shenavallie schreef:
Duhelo schreef:

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord dat je vanaf je 7e jaar pas bewuste herinneringen hebt. Ik ken genoeg mensen, waaronder mijn eigen gezin en ik alsmede mijn familie die herinneringen van veel jongere leeftijd hebben. Ik kan bijvoorbeeld nog heel veel herinneren vanaf mijn vierde jaar en zelfs nog wat flitsen van een jongere leeftijd.

Het is wel wat afhankelijk van persoon tot persoon. Ik had er onlangs iets over gelezen. De eerste bewuste herinneringen zijn vanaf 2.5-3 jaar, maar tot aan een jaar of 7 zijn het vaak flarden, en niet persé alles. Vanaf een jaar of 7 kan je wel bewuster herinneringen gaan oproepen zeg maar. De ene persoon zal daar sneller mee zijn dan de andere gok ik.

https://www.oudersvannu.nl/voor-ouders/ ... en~cf1536c

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:51

Het ligt denk ik ook aan de soort herinneringen.

Mijn vriends vader is overleden toen hij 3 was, hij zegt dat hij dat nog weet.
Nee vast niet alles, maar wel delen daarvan.
Maar dat is uiteraard zo heftig en geen ding zoals alle dagen zijn.

Mijn broer is ook iemand die heel veel herinnert van zijn vroege jeugd en echt in details.
Mijn andere broer en ik weten zowat niks meer, zelfs niet van ouder dan 7.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:01

Dit stukje (bot?) vond ik op het strand in Duitsland (Baltische zee) en ik vraag me af wat het zou kunnen zijn. Het is maximaal 2 cm lang. Iemand een idee?

Spoiler:
Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:15

Nog even over die heftige ingreep icm herinneringen.

Ironisch genoeg had ik zelf een lymfangioom op mijn slaap (in mijn gezicht dus) ter grootte van ongeveer een golfbal sinds een aantal maanden na mijn geboorte. Mijn ouders hebben mij ‘proefkonijn’ laten zijn op mijn 4de levensjaar voor een aantal behandelingen zoals het leegzuigen van de bult, een operatie en het gebruik van spatader medicatie om verkleving te induceren. Dit ging fout. En ik weet dat allemaal nog heel goed :Y)
De bult is door alle behandelingen enigszins kleiner geworden, maar zeker niet weg gegaan. Mijn moeder vond het vreselijk om een klein kindje die niet zelf kan kiezen nog meer aan te doen en heeft er toen voor gekozen het te laten voor wat het was. Het was immers niet gevaarlijk maar het zorgde alleen voor ongemak tijdens het slapen en was esthetisch niet mooi > kans op pesten. Ze heeft mij altijd de keuze gegeven dat wanneer ik er zelf klaar voor was er weer onderzoek naar mocht laten doen.

Inmiddels ben ik licht gepest geweest, maar had ik ook moeite om afscheid te nemen van het bultje. Het hoorde bij mij. Iedereen was eraan gewend. Ik was 24 toen ik er klaar voor was om opnieuw onderzoek te laten doen en is ie chirurgisch verwijdert.

Zo zie je maar dat iedereen er anders naar kijkt, maar ik kan me enigszins verplaatsen in het jongetje/de ouders door ervaring. Persoonlijk zou ik het echt alleen laten behandelen wanneer het een gevaar vormt en niet puur eathetisch.