Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:53

Elektrische cello?

Een duduk is een soort fluit? Lijkt me niet.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:09

Mkango schreef:
Bambi1995 schreef:
Valt een veelzijdigheidszadel van ruim 30 jaar oud nog te verkopen? of is de enige mogelijkheid weggooien?
Misschien maak je Kookaburra er wel blij mee om te verven? :)

Wat leuk dat je er aan denkt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:12

Ja, weggooien zou zonde zijn als jij er nog wat leuks van kunt maken! Want ik denk idd niet dat iemand zo'n oud zadel nog wil hebben om op z'n paard te leggen. :P

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:17

Ik weet dus niet in hoeverre een zadelmaker nog iets met de kussens kan (want ik verwacht dat die knoerthard zijn..), en of iemand uberhaupt die gok wil nemen...

Maar er zijn genoeg liefhebbers :D Kleine pennymeisjes voor op hun slaapkamer, en uhm, volwassen pennymeiden die met verf aan de slag gaan :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 03:51

Prrrr schreef:
Elektrische cello?

Lijkt mij ook. Eventueel zou een altviool ook een optie kunnen zijn, ben ik niet genoeg mee bekend naar qua toon vermoed ik dat daar ook zou kunnen, ipv Cello.

Of, en zo klinkt het voor mij eerder, het is een arrangement waarbij de solopartij door de verschillende stemmen heen gaat en dus telkens door een ander instrument overgenomen wordt. Maar ik hoor weinig anders dan strijkers, in elk geval geen blazer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:51

Bambi1995 schreef:
Valt een veelzijdigheidszadel van ruim 30 jaar oud nog te verkopen? of is de enige mogelijkheid weggooien?

Heeft het al een breed tussenkanaal of nog zo'n hele smalle?
Zijn de kussens nog redelijk of ook hoognodig aan vervanging toe?

Ik zie nog genoeg zadels van 30 jaar oud te koop staan.
En sommige zo op de foto te zien niet eens in slechte staat.
Maar er staan er op dat ik denk, gooi aub weg

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:40

Lalidan schreef:
Prrrr schreef:
Elektrische cello?

Lijkt mij ook. Eventueel zou een altviool ook een optie kunnen zijn, ben ik niet genoeg mee bekend naar qua toon vermoed ik dat daar ook zou kunnen, ipv Cello.

Of, en zo klinkt het voor mij eerder, het is een arrangement waarbij de solopartij door de verschillende stemmen heen gaat en dus telkens door een ander instrument overgenomen wordt. Maar ik hoor weinig anders dan strijkers, in elk geval geen blazer.

Thanks, ik dacht aan cello, maar vond het toch anders klinken. Elektrische cello kende ik nog niet :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:44

Lalidan schreef:
Ben ik de enige idioot die af en toe de geest heeft, een to-do-lijstje maakt, vervolgens allerlei dingen doet die wel moeten maar níet op het lijstje staan en die dan na afloop die dingen nog even toevoegt aan het lijstje zodat ze zo fijn doorgestreept kunnen worden? :? (samen met die dingen er wel op stonden, overigens, het is niet alsof ik niks van ht lijstje doe hoor :)) )
Zeker idioot als je bedenkt dat ik daarna alles uitwis, want ik schrijf in een bambook :+

Nope

Je bent niet de enige.
Ik verbaas me nu vooral dat ík blijkbaar niet de enige ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:44

Waarschijnlijk is het ook niet eens een "echt" instrument, maar allemaal elektronisch, dus het kan best zijn dat hij nog wat getweakt heeft aan het originele geluid. :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:38

Mkango schreef:
Waarschijnlijk is het ook niet eens een "echt" instrument, maar allemaal elektronisch, dus het kan best zijn dat hij nog wat getweakt heeft aan het originele geluid. :)

Ik zat inderdaad te twijfelen of het misschien niet gewoon helemaal synthesizer is. Maar daar klinkt het toch ook niet helemaal naar. Ik ben zelfs nog zo ver gegaan om discogs te bekijken, maar daar staat alleen vier keer de man zelf, drie keer zijn producerbuddie en een keer een heel orkest in de credits. Hm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:24

Wikipedia zegt het volgende over dit album:
"It was primarily recorded by the Capellen Orchestra in Prague, Czech Republic, conducted by Petr Pololáník. Other contributions were recorded in many other places across the globe; for some pieces, over 200 musicians were involved."

Ik ben verder echt totaal geen expert op dit gebied hoor, haha. :)) Ik dacht alleen dat veel van die gasten binnen dat genre veel gebruik maken van synthesizers.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 00:35

Dan weet je meer dan ik. Ben echt een leek op het gebied van muziek :')

Bedankt voor de info ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 04:23

Ach, het is best een leuk stukje muziek, zeker zo voor midden in de nacht :)) maar ook ik denk eigenlijk dat het echte strijkers zijn en geen synthesizer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:51

Waar vind je (snel) een huishoudelijke hulp ergens waar je weinig mensen kent... :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:00

MarlindeRooz schreef:
Waar vind je (snel) een huishoudelijke hulp ergens waar je weinig mensen kent... :+

Social media of zoeken naar bedrijf in de buurt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:05

Femke_Tweety schreef:
Lalidan schreef:
Ben ik de enige idioot die af en toe de geest heeft, een to-do-lijstje maakt, vervolgens allerlei dingen doet die wel moeten maar níet op het lijstje staan en die dan na afloop die dingen nog even toevoegt aan het lijstje zodat ze zo fijn doorgestreept kunnen worden? :? (samen met die dingen er wel op stonden, overigens, het is niet alsof ik niks van ht lijstje doe hoor :)) )
Zeker idioot als je bedenkt dat ik daarna alles uitwis, want ik schrijf in een bambook :+

Nope
Je bent niet de enige.
Ik verbaas me nu vooral dat ík blijkbaar niet de enige ben :')

you are not alone :)ddd :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:07

MarlindeRooz schreef:

http://www.Pgbwerk.com

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:13

Weet iemand hier toevallig hoe het zit met het opzeggen van een vast contract? Mijn partner heeft een vast contract met 1 kalendermaand opzegtermijn, maar gaat pas in oktober beginnen bij zijn nieuwe werkgever.
Kan hij dan nu al aangeven dat hij per 1 oktober weg is of moet hij echt wachten tot eind augustus? :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:16

Da's afhankelijk van de onderlinge verhoudingen. Als je denkt dat je nog een maand of wat probleemloos door kan werken terwijl iedereen weet dat je gaat, dan kan je dat wel doen, is ook een beetje afhankelijk van het soort werk dat je doet.

Maar om het leuk te houden tot 1 oktober zou ik het pas begin augustus aangeven. Geef je ze iets meer tijd om te zoeken naar vervanging, ook in verband met de vakanties, dus is lief, maar maak je het jezelf tot die tijd niet onmogelijk.

Mocht er in de tussentijd iets gebeuren met die nieuwe baan (kan ook, per slot van rekening kan er van alles gebeuren in een half jaar tijd) dan is er ook niks dat je uit hoeft te leggen aan je huidige baas.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:35

Flowery schreef:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met het opzeggen van een vast contract? Mijn partner heeft een vast contract met 1 kalendermaand opzegtermijn, maar gaat pas in oktober beginnen bij zijn nieuwe werkgever.
Kan hij dan nu al aangeven dat hij per 1 oktober weg is of moet hij echt wachten tot eind augustus? :)

Bij mijn baanwissel heb ik het in juni aangegeven dat ik half september wilde stoppen.
Zo was ik optijd en hadden ze iets langer om vervanging te zoeken. Zorg, waar al tekort is. Ook dienst rooster zou bijna bekend worden, daar konden ze mij dan al mooi afhalen en het anders opvullen.

Dit kon wel alleen omdat ik een goede verhouding had/heb met die werkgever. Anders is het wel een erg lange tijd die je moet uitzitten.

Zelf heb ik ook een vraagje!
Ik heb problemen met m'n Powerbank die ik eerst nooit had.
Hij geeft aan dat hij oplaad, maar het duurt zo onwijs lang. Eigenlijk houd hij m'n baterij alleen op het zelfde niveau, maar erbij komt er niet.

Nieuw kabeltje heb ik al geprobeerd, geen verschil.

Heeft deze Powerbank het opgeven en is het gewoon tijd voor een nieuwe? Of kan ik nog iets anders proberen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:25

Mijn wasmachine heeft een eco-stand. Van 40 tot 60 graden. Maar slaat dit "eco" op minder waterverbruik of minder stroomverbruik? Of beide?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:31

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:56

Palmera schreef:
Mijn wasmachine heeft een eco-stand. Van 40 tot 60 graden. Maar slaat dit "eco" op minder waterverbruik of minder stroomverbruik? Of beide?

Hm dat vraag ik me ook weleens af, aangezien een eco programma veel langer duurt. Op de vaatwasser ook. Ik gebruik daarom nooit het eco programma, ik vind het zo onlogisch dat het zuiniger hoort te zijn terwijl hij veel langer aanstaat.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:06

Vaak werken die eco programma's door op lagere temperatuur dingen langer te laten inweken.
(maar ik moet toegeven dat ik de getallen nooit doorgerekend heb)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:11

APCIII schreef:
Vaak werken die eco programma's door op lagere temperatuur dingen langer te laten inweken.
(maar ik moet toegeven dat ik de getallen nooit doorgerekend heb)

Doe dat eens voor ons? O:)