Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:14

Mij maakt het werkelijk geen fluit uit of iemand zich laat vaccineren of niet. Ben wel van mening ze niet moeten gaan klagen over consequenties die daar aan vast zitten en ook geen kul berichten de wereld in moeten slingeren over hoe slecht die vaccins wel niet voor je zijn.

Er is een wereldwijde pandemie gaande en dat is voor iedereen iets nieuws. Ook voor de ministers die proberen onze gezondheid veilig te stellen.
Dat is namelijk wat er nogal eens vergeten word hier. Je gezondheid.

Ik heb gister gereageerd op fb op een filmpje waar iemand met jodenster op zn jas terras klanten lastig valt omdat hij het niet eens is dat hij niet welkom was blablabla.. dat ik dat schandalig vind en mensen zich eens niet zo kinderachtig moeten gedragen. Buiten bijna 300 likes heb ik daarop in mijn privebox vele berichten gekregen van zwakzinnige asos Dat ik een varken, van de NSB, racist en noem maar op ben en maar snel mag sterven en van alles in die trant. Geschreven door mensen met een kaal profiel tot huisvrouwtjes die met hun gezin op de profiel foto staan. Nu lig ik daar niet wakker van maar mijn god, wat een idioten bestaan er onder de tegenstanders.

Die antivaccers lijken wel steeds kwaaier en zuurder te worden. Dan denk ik, is dat je het nu waard zo in het leven te moeten staan op dit moment!?
En dat terwijl mijn leven (ja ik ben eerder dit jaar gevaccineerd en neen, heb daar geen rare dingen van) nu eigenlijk net zo normaal is als voor de Covid.
Moet enkel soms een bewijs laten zien en dat doe ik graag want ben blij dat alles zowat weer mogelijk is.

Heb daarbij dus ook geen zin meer in discussie met een paar personen hier want dat is verspilde energie blijkt wel als ik weer wat paginas bij gelezen heb.
De discussie welles nietus vaccineren en alle oliebol die daarbij gehaald word is hetzelfde als de discussies hier op Bokt over wel of geen ijzers onder je paard. Die duurt ook al jaren en die topics lees je op gegeef moment al niet meer.
Gaat hier vast ook gebeuren.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:22

Ik vind dat er nu echt een tweedeling in de maatschappij is ontstaan. Vorig jaar hadden we de covid is een griepje vs covid is geen griepje. Toen kregen we vaccineren wel of vaccineren niet en nu hebben we de groep die Popstra aanhaalt.
Dat vind ik triest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:33

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:37

Precies Popstra
Zo sta ik er ook in.
Niet vaccineren prima.

Maar ga geen dingen erbij slepen als de verschrikkelijke dingen van de 2e wereldoorlog of discriminatie.
Dan ga je bij mij echt vér over de grens.
Je hebt diverse keuzes om aan alles deel te kunnen nemen, dus niemand word buiten gesloten.
Maar als ze niets van die keuzes willen, ja dan niet. Maar hou dan de waffel en blijf ook weg, echt 100% eigen keuze.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:38

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:40

en de rest werkt thuis, toch prima

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:41

Ik zou spontaan niet meer gevaccineerd zijn als ik daar werkte. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:43

fokfanaat schreef:
en de rest werkt thuis, toch prima

Niks prima dit is tegen de grondwet. Dat moeten we niet willen.

En niet alle werkzaamheden kunnen thuis he, dus er zijn ook mensen die hierdoor niet kunnen werken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:43

Needje schreef:

precies
Om maar in de termen te blijven: ik zou me gediscrimineerd blijven als ik naar kantoor moest :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:44

MarlindeRooz schreef:
En niet alle werkzaamheden kunnen thuis he, dus er zijn ook mensen die hierdoor niet kunnen werken.

Bij ticketmaster?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:45

Hoezo tegen de grondwet? Een werkgever is verplicht zijn medewerkers een gezonde werkomgeving te bieden. In hun ogen kan dat kennelijk alleen met gevaccineerden. De rest mag thuis blijven werken. Je kunt het ook omdraaien. De niet gevaccineerden hoeven niet naar kantoor, geen reistijd enz

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:46

@karuna heb je het artikel gelezen? Het is tegen de grondwet om aan je personeel te vragen of ze gevaccineerd zijn. Dat mag je niet vragen en hoeft iemand ook niet te zeggen.

Dit is net zo illegaal als iemand weigeren omdat ze zwanger is. Je mag niet discrimineren op medische gronde.

fokfanaat schreef:
MarlindeRooz schreef:

Bij ticketmaster?

Ja? Niet iedereen met een kantoorbaan kan thuis werken.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-09-21 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:46

MarlindeRooz schreef:

wat staat er in de grondwet over het recht om werkzaamheden op kantoor uit te voeren ipv thuis?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:47

fokfanaat schreef:
MarlindeRooz schreef:

wat staat er in de grondwet over het recht om werkzaamheden op kantoor uit te voeren ipv thuis?

Zoals ik zei: een werkgever mag je niet verplichten je medische gegevens te delen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:47

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:48

Dat maakt het nog niet ok

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:49

Ik zeg ook niet dat ik het ok vind

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:51

OK. Zo kwam het even over omdat je alleen zegt dat het ergens anders ook gedaan werd. Mijn excuses.

Ik las dat er een motie was ingediend zodat de toegang met QR code niet voor iets anders als Corona gebruikt kon gaan worden. Deze is afgewezen. Wat vinden we daar van?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:57

Marlinde, wanneer je het artikel zelf goed had gelezen dan blijken ze het in Nederland niet te verplichten maar te adviseren.
Ik vind een verplicht ook niet oké maar internationale bedrijven trekken blijkbaar één lijn aangepast aan de wetten per land. Dus is het een vraag en die vraag mag wel gesteld worden, zolang je je baan door niet vaccineren niet kwijtraakt kunnen ze van alles vragen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-09-21 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:59

bigone schreef:
Marlinde, wanneer je het artikel zelf goed had gelezen dan blijken ze het in Nederland niet te verplichten maar te adviseren.

Lijkt me aardig dwingend dit:
“Volgens een werknemer, die anoniem wil blijven, werden mensen van wie bekend is dat ze niet gevaccineerd zijn, echter opgebeld met de boodschap dat ze thuis moeten blijven.”

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:15

Needje schreef:

Same :D Maar sowieso is het met de huidige wetgeving in Nederland niet te controleren voor Ticketmaster, en dus ook niet te handhaven

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:25

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:

Lijkt me aardig dwingend dit:
“Volgens een werknemer, die anoniem wil blijven, werden mensen van wie bekend is dat ze niet gevaccineerd zijn, echter opgebeld met de boodschap dat ze thuis moeten blijven.”

En wie zegt dat dat waar is? Er gaan bij ons soms ook de gekste verhalen rond, klopt helemaal niets van. En ga je dan uitzoeken hoe het ontstaan is, dan is iemand heeft iets half gehoord en er eigen verhaal van gemaakt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:30

Needje schreef:
OK. Zo kwam het even over omdat je alleen zegt dat het ergens anders ook gedaan werd. Mijn excuses.

Ik las dat er een motie was ingediend zodat de toegang met QR code niet voor iets anders als Corona gebruikt kon gaan worden. Deze is afgewezen. Wat vinden we daar van?
Wat vinden we daarvan? Kom eerst maar eens met een bron of link.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:32

Ik snap ook niet waarom er zo'n drama is om te zeggen of je wel of niet een prik hebt gehad, het is niet dat ze je vragen of ze je pincode mogen hebben :')

Ik vindt dat de meeste mensen zeer overdreven ermee omgaan. In de zorgsector wordt het ook gevraagd en ik vindt dat geen probleem. De meesten gooien ook hun hele levensverhaal eruit bij collega's maar zeggen of ze gevaccineerd zijn nee dat gaat toch echt te ver.

Verder als iemand het niet wil zeggen neig ik toch vaak te denken van oh die is niet gevaccineerd dus dat wordt dan al heel snel duidelijk.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:37

Inhoud motie ff opgezocht, blijkt van Baudet (hoe verrassend). Nogal tendentieus geformuleerd ('sociaal-maatschappelijk uitsluiten dmv qr-code'), dus ik kan me voorstellen dat ie niet aangenomen is.