Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:25

996981 schreef:
Als mensen eens gingen beseffen hoe ze (onbewust) alles naar zichzelf trekken en vanuit daar blijven redeneren... Doe de oogklepjes eens af en kijk eens door de bril van een ander, of met een helicopterview. Vooral in algemene discussietopics als deze lijkt het mij niet nodig om voor iedere argument met een voorbeeld uit je eigen leven te komen.

Als iemand met een baan, een prima sociaal leven, een hobby waardoor ik de deur uit kan en een relatie waardoor ik niet altijd alleen ben kijk ik door de bril van de ondernemer die zijn levenswerk ziet verdwijnen, de bril van de single die geen date kan ontmoeten, de bril van de groepssporter die niet meer verder kan, de bril van t schoolkind zonder contact met klasgenoten, de student die een heel ander studentenleven heeft dan de studenten tm 2020 etc etc...

niet altijd ervanuit gaan dat iemand vanuit zn eigen straatje praat.. soms praat iemand juist vanuit andermans straatje :j

Grotendeels mee eens, maar ook eens met dat niet iedereen in hetzelfde schuitje zit.. Mijn schuitje is redelijk makkelijk vlot te houden... andere schuitjes zijn lek of gezonken.. -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:25

Niwla schreef:
Ik vind het trouwens vrij bizar dat er gestopt wordt in de VS met het Janssen vaccin. 6 trombose gevallen op 7 miljóen prikken?

Denk jij echt dat als het inderdaad maar 6 gevallen op 7 miljoen zou zijn er dan gestopt werd?

Het is allemaal een gevolg van de overhaast.

De onzekerheid welke vervolgens gegenereerd wordt is -O-

Erg vervelend want dit waait uiteraard over naar ons.
Dit terwijl net Janssen met één keer prikken twee keer zo snel zou kunnen en de hele procudure/logistiek is door het minder gevoelige voor koelen ook veel makkelijker

Wéér een tegenvaller, vertraging.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-04-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:30

Cer schreef:
996981 schreef:
Als mensen eens gingen beseffen hoe ze (onbewust) alles naar zichzelf trekken en vanuit daar blijven redeneren... Doe de oogklepjes eens af en kijk eens door de bril van een ander, of met een helicopterview. Vooral in algemene discussietopics als deze lijkt het mij niet nodig om voor iedere argument met een voorbeeld uit je eigen leven te komen.

Als iemand met een baan, een prima sociaal leven, een hobby waardoor ik de deur uit kan en een relatie waardoor ik niet altijd alleen ben kijk ik door de bril van de ondernemer die zijn levenswerk ziet verdwijnen, de bril van de single die geen date kan ontmoeten, de bril van de groepssporter die niet meer verder kan, de bril van t schoolkind zonder contact met klasgenoten, de student die een heel ander studentenleven heeft dan de studenten tm 2020 etc etc...

niet altijd ervanuit gaan dat iemand vanuit zn eigen straatje praat.. soms praat iemand juist vanuit andermans straatje :j

Grotendeels mee eens, maar ook eens met dat niet iedereen in hetzelfde schuitje zit.. Mijn schuitje is redelijk makkelijk vlot te houden... andere schuitjes zijn lek of gezonken.. -O-

Je betrekt nu mijn algemene post, op jezelf ;) dat is precies wat ik bedoel

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:34

996981 schreef:
Je betrekt nu mijn algemene post, op jezelf ;) dat is precies wat ik bedoel

en ze geeft een prima voorbeeld met empathie voor anderen. He-le-maal +:)+ lijkt míj.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:37

Maar wat is daar mis mee, 996981? Als we alleen maar 'algemene berichten' plaatsen in een discussietopic, wordt het een saaie topic. Ik ben juist nieuwsgierig naar waarom iemand een bepaald standpunt heeft en lees graag over voorbeelden 'uit eigen leven'.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:39

BSO's gaan open verder geen verspoelelingen.

Snap er echt geen biet meer van.
Sinds de lagere scholen open zijn is het opgelopen. Oke moest wel want de kindjes hadden het moeilijk.
Nu de BSO open, kindjes van verschillende klassen bij elkaar...klinkt als een fijn plan :n

En de terrassen buiten, nee dat mag niet.
Wel met 1000 man in het park wat niet te handhaven is...echt....snap het niet meer.

En nee geen eigen belang want mij zie je niet op het terras.

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:42

Dus hoeven opa en.oma minder op te passen
Win,win situatie

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:43

DuoPenotti schreef:
BSO's gaan open verder geen verspoelelingen.

Snap er echt geen biet meer van.
Sinds de lagere scholen open zijn is het opgelopen. Oke moest wel want de kindjes hadden het moeilijk.
Nu de BSO open, kindjes van verschillende klassen bij elkaar...klinkt als een fijn plan :n

En de terrassen buiten, nee dat mag niet.
Wel met 1000 man in het park wat niet te handhaven is...echt....snap het niet meer.

En nee geen eigen belang want mij zie je niet op het terras.

Schiet mij ook maar lek hoor. Vandaag 3 collega's.. De 1 met kind thuis want docent ziek, de ander met een kind thuis dat snotterig is, de ander kind thuis want quarantaine vanwege zieke klasgenoot.

dit werkt toch niet mensen -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:44

De opa en oma's die ik ken passen nu niet op. Durven ze niet.
Ouders moesten dan zelf eerder naar huis.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:44

Ann schreef:
Maar wat is daar mis mee, 996981? Als we alleen maar 'algemene berichten' plaatsen in een discussietopic, wordt het een saaie topic. Ik ben juist nieuwsgierig naar waarom iemand een bepaald standpunt heeft en lees graag over voorbeelden 'uit eigen leven'.

Wat daar onder andere mis mee is in mijn ogen, is dat men vanuit die Posts denkt te kunnen gaan oordelen wie het zwaarder heeft dan de ander en waarom. Het mondt continu uit in een battle, welke groep of individu het zwaarder heeft en waarom.

Ik vind dit topic vooral interessant omdat er inhoudelijk gediscussieerd kan worden over onder andere de maatregelen. Waarom en vanuit welk punt deze wel of niet te rechtvaardigen zijn. Met welke achtergond beslissingen worden genomen, wat de cijfers doen, hoe de fluctuatie in de cijfers tot stand komt etc.

Persoonlijk hoef ik niet te weten wie met wie op date gaat, onder welke restricties en voorwaarden, waarheen en hoe dat was. Daar zijn volgens mij andere topics voor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:46

Nou ja ik probeer al 2 bladzijdes een soort van betoog te houden (wat nergens over gaat hoor, want ik ben niet van het beleid) dat er groepen mensen zijn die al een jaar geen inkomen meer hebben. Maar het enige wat daaruit volgt is ethiek, oogkleppen en 'regels zijn regels'.. :j

@DuoPenotti: dat is wat het is. Daar is door iemand over nagedacht klaarblijkelijk. Kinderen zijn geen risico want worden niet ziek, de kinderen brengen geen risico naar hun ouders en grootouders en de kinderen kunnen onderling ook weinig verspreiden waardoor het altijd beperkt blijft (sarcasmemodus uit)

Citaat:
Persoonlijk hoef ik niet te weten wie met wie op date gaat, onder welke restricties en voorwaarden, waarheen en hoe dat was
Nou, dat vind ik best wel interessant, maar dat heb ik in dit topic nog niet heel veel gelezen, alleen in relatie tot de reisbeperkingen in Spanje :j

En op zich valt er niet veel inhoudelijk te discussieren over regels.. want die zijn zoals ze zijn.. daar is over nagedacht (bijv over wie er kwetsbaar is en wie niet).
En excuses dat mn text zuur overkomt.. dat is gewoon hoe ik dingen zeg als ik ergens echt klaar mee ben -O-
Laatst bijgewerkt door Cer op 13-04-21 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:46

Deze versoepeling begrijp ik ook niet. Zou ook liever eerst de terrassen zien opengaan. Denk ook dat het aantal besmettingen onder de schoolkinderen (plus onderwijspersoneel enz.) zal toenemen hierdoor.

996981, dat gebruik je toch gewoon de Foei functie of TeM je reacties die jou niet aanstaan? Dan kijken de mod's er wel naar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:51

Ik had die bso ook niet aan zien komen. Ik maak alleen gebruik van voorschoolse opvang. Cruciaal beroep en net deze week weer mee begonnen met afnemen omdat we wel betaalden maar niks afgenomen hebben afgelopen maanden. En nu er steeds minder thuis gewerkt kan worden door mijn partner is het op de dagen dat ik vroeg moet beginnen toch wel fijn als dochter al om 7.30 op school kan zijn. In de ochtend is het altijd heel rustig daar. Vaak maar 3 a 4 kinderen en 1 leidster. Wel fijn dat we dat niet meer zo omslachtig hoeven door te geven maar dat ik weer gewoon aan de hand van mijn diensten de dagen door kan geven dat we opvang nodig hebben.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:51

Wij hebben zelfs vandaag van de GGD te horen gekregen dat een kind niet meer 24 uur klachtenvrij hoeft te zijn. Verkouden of andere klachten en negatief, dan mag het meteen weer naar school (om de rest aan te steken, zodat deze weer kunnen testen....)
Laatst bijgewerkt door suffie op 13-04-21 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:52

suffie schreef:
Wij hebben zelfs vandaag van de GGD te horen gekregen dat een kind niet meer 24 uur klachtenvrij hoeft te zijn. Verkouden of andere klachten en negatief, dan mag het meteen weer naar school (om de rest aan te steken, zodat deze weer kan testen....)

Maar dat was al heel lang zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:52

996981 schreef:
Persoonlijk hoef ik niet te weten wie met wie op date gaat, onder welke restricties en voorwaarden, waarheen en hoe dat was. Daar zijn volgens mij andere topics voor.

Ah nu wel persoonlijk wat jíj wel/niet wil lezen _O-

Meid, zo vind ik het in míjn ogen geneuzel over sociaal geïsoleerd zielig voélen en verder eigenlijk geen effect hebben niet interessant.
Het is echter wel de werkelijkheid van aardig wat mensen hier. Het zijn in een democratie wel stemmers met een even zwaar wegende stem: Voor de politiek een onderdeel van het draagvlak voor maatregels.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:53

En nu kwamen er toch meer 30 en 40-ers op de IC terecht, moet je vooral die kinderen allemaal door elkaar gaan gooien met hun snottebellen... ik heb de regels meestal nog begrepen maar deze echt niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:55

Cer schreef:
Nou ja ik probeer al 2 bladzijdes een soort van betoog te houden (wat nergens over gaat hoor, want ik ben niet van het beleid) dat er groepen mensen zijn die al een jaar geen inkomen meer hebben. Maar het enige wat daaruit volgt is ethiek, oogkleppen en 'regels zijn regels'.. :j

Weet je wat het is, ik vind de groepen die om reden 'corona' op een manier gecompenseerd moeten worden. De huidige regelingen veroorzaken alsnog veel ongelijkheden en dekken hooguit de vaste lasten. Er zijn altijd groepen die omdat ze er met de pet mee gooien geen inkomsten hebben. Maar de ondernemers die momenteel geraakt worden vallen daar niet onder. Natuurlijk willen we allemaal zo snel mogelijk weer terug naar de tijd voor maart 2020. Liever gisteren nog dan vandaag.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:56

Cer schreef:

@DuoPenotti: dat is wat het is. Daar is door iemand over nagedacht klaarblijkelijk. Kinderen zijn geen risico want worden niet ziek, de kinderen brengen geen risico naar hun ouders en grootouders en de kinderen kunnen onderling ook weinig verspreiden waardoor het altijd beperkt blijft (sarcasmemodus uit)

Citaat:
Persoonlijk hoef ik niet te weten wie met wie op date gaat, onder welke restricties en voorwaarden, waarheen en hoe dat was
Nou, dat vind ik best wel interessant, maar dat heb ik in dit topic nog niet heel veel gelezen, alleen in relatie tot de reisbeperkingen in Spanje :j

En op zich valt er niet veel inhoudelijk te discussieren over regels.. want die zijn zoals ze zijn.. daar is over nagedacht (bijv over wie er kwetsbaar is en wie niet).
En excuses dat mn text zuur overkomt.. dat is gewoon hoe ik dingen zeg als ik ergens echt klaar mee ben -O-

Ja het spijt me zeer. Je kan er sarcastisch over doen, maar er zijn inderdaad redenen waarom bepaalde groepen niet meer of minder privileges krijgen dan anderen :) daar kun je prima over discussiëren, alleen moet je dan wel kunnen beargumenteren waarom je vindt dat het anders moet en hoe het dan wel zou moeten en op basis van welk idee, gevoel etc.

En ja; ik weet dat ondernemers het zwaar hebben. Wij zijn zelf ondernemer ;) dat betekent echter niet, dat ik automatisch alles maar vanuit die bril bekijk en ieder maatregel ten gunste van onszelf een goed idee vind. Juist omdat er zoveel meer belangen in het spel zijn. Juist omdat wij niet de enige groep zijn die het zwaar hebben.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:56

Bij ons dus niet, alle ouders kregen steeds te horen dat de kinderen minimaal 24 uur klachtenvrij moesten zijn. Komt misschien ook door het hoge aantal besmettingen binnen onze school? Wij volgende steeds het advies van de GGD en keken hier dus even van op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:57

suffie schreef:
Bij ons dus niet, alle ouders kregen steeds te horen dat de kinderen minimaal 24 uur klachtenvrij moesten zijn. Komt misschien ook door het hoge aantal besmettingen binnen onze school? Wij volgende steeds het advies van de GGD en keken hier dus even van op.

Maar als ik negatief test mag ik ook gewoon de straat weer op. Hoe ik ook hoest en snotter.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:01

Huertecilla schreef:
996981 schreef:

Ah nu wel persoonlijk wat jíj wel/niet wil lezen _O-

Meid, zo vind ik het in míjn ogen geneuzel over sociaal geïsoleerd zielig voélen en verder eigenlijk geen effect hebben niet interessant.
Het is echter wel de werkelijkheid van aardig wat mensen hier. Het zijn in een democratie wel stemmers met een even zwaar wegende stem: Voor de politiek een onderdeel van het draagvlak voor maatregels.

Nee, wat ik wel/niet wil lezen in welke topics en waarom ;)

Ook de Posts over gevoelens m.b.t. Corona horen hier wat mij betreft niet thuis. Ook daar zijn andere topics voor.

De naam van het topic; algemeen Coronatopic, zou wat mij betreft al moeten verraden dat het een plek is om algemene kwesties = iedereen betreffend, te bespreken en niet de specifieke, persoonlijke perikelen.

Maar wellicht interpreteer ik dat fout... :)

996981

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:06

Wat ik mij afvraag m.b.t. Eventueel aangekondigde versoepelingen per 28-04; waarom wordt er steeds voor gekozen meerdere maatregelen te versoepelen of aan te scherpen?

Ze willen per 28-04 de avondklok eraf, terrassen open én winkelbezoek versoepelen. Op die manier is toch onvoldoende te monitoren welke maatregel welk effect heeft?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:06

Dus in het algemene Corona topic mag je niet over gevoelens mbt Corona schrijven? Althans, die horen er wat jou betreft niet thuis?
Nou ja, wat anderen betreft wellicht wel :j :)

Citaat:
daar kun je prima over discussiëren, alleen moet je dan wel kunnen beargumenteren waarom je vindt dat het anders moet en hoe het dan wel zou moeten en op basis van welk idee, gevoel etc.
Hm, nee dat denk ik niet, want als ik vanuit mn eigen gevoel praat, betrek ik iets op mezelf, en dat is niet de bedoeling heb ik net gelezen :j
En ik kan niet aangeven dat ik denk dat een bepaalde regel raar is, als het tegenargument is 'ja maar zo is het, lees maar op de RIVM site'...
Maar ik snap wel dat wij er niet uit komen.. wij interpreteren dingen verschillend.. :j

Citaat:
Op die manier is toch onvoldoende te monitoren welke maatregel welk effect heeft?
Ik denk juist daarom.. Dat is ook de reden dat de avondklok erop kan blijven.. omdat deze niet 'los meetbaar' is omdat deze gelijk met andere maatregelen is ingesteld.

"kan de avondklok eraf?"" - nee dat kan niet, want het helpt met terugdringen.
"hoeveel helpt de avondklok met terugdringen?" - dat weten we niet want het is gelijk met de bezoekbeperking ingegaan...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:10

Winged schreef:
Natuurlijk willen we allemaal zo snel mogelijk weer terug naar de tijd voor maart 2020. Liever gisteren nog dan vandaag.

Helaas, dat gaat nostalgie worden; komt niet meer terug.
Al was het maar omdat we zélf veranderd zijn, zélf anders naar een breed scala van verschillende aspecten aan kijken.
Sommige aspecten hopelijk positief overigens.

We zijn in de EU verder nog láng niet aan een ´normaliseren´ toe en dat is nog zonder verwachtingen over een eventuele nieuwe golf tegen de herfst.
In deze is het hoogst interessant om nú naar de UK te kijken. Met een slag om de arm uiteraard want dat is letterlijk een eiland.