996981 schreef:Als mensen eens gingen beseffen hoe ze (onbewust) alles naar zichzelf trekken en vanuit daar blijven redeneren... Doe de oogklepjes eens af en kijk eens door de bril van een ander, of met een helicopterview. Vooral in algemene discussietopics als deze lijkt het mij niet nodig om voor iedere argument met een voorbeeld uit je eigen leven te komen.
Als iemand met een baan, een prima sociaal leven, een hobby waardoor ik de deur uit kan en een relatie waardoor ik niet altijd alleen ben kijk ik door de bril van de ondernemer die zijn levenswerk ziet verdwijnen, de bril van de single die geen date kan ontmoeten, de bril van de groepssporter die niet meer verder kan, de bril van t schoolkind zonder contact met klasgenoten, de student die een heel ander studentenleven heeft dan de studenten tm 2020 etc etc...
niet altijd ervanuit gaan dat iemand vanuit zn eigen straatje praat.. soms praat iemand juist vanuit andermans straatje

Grotendeels mee eens, maar ook eens met dat niet iedereen in hetzelfde schuitje zit.. Mijn schuitje is redelijk makkelijk vlot te houden... andere schuitjes zijn lek of gezonken..