Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:27

Ik heb er 2 hemden op staan, beide merk, maar geen animo voor. Had ik ook niet verwacht, het zijn niet de meest moderne.

Een tip van deze Flip: als je een nepbonten jas hebt, van jezelf of uit de diepste krochten van oma's zolder, en je wil er snel vanaf: zet 'm op Vinted in het late najaar/vroege voorjaar, maar hou de prijs laag. Dat is iets wat bij ons met carnaval massaal gedragen wordt. Ik heb zo vorig jaar voor mijn vriend een prachtig rode nepbonten jas gekocht, in XXXL vrouwenmaat. Past hem als man van 1m92 perfect, en hij is er dolgelukkig mee om er dit jaar in te gaan shinen. Een vriend van hem heeft begin deze maand ook eentje op de kop getikt en ikzelf heb er ook eentje onderweg :P

(Verklaart ook waarom sommige Belgische mannen op bontjassen zouden bieden haha).

En ik heb intussen de eerste ervaringen met idiote bieders. Wat nieuwe items erop gezet en echt op alles gaan ze de helft of minder bieden. Staat een setje rituals op voor heren, ik vraag €4,5 hiervoor. Sturen ze een bod van €2,70 en dan in chat "voor €2 neem ik het gelijk over". Daar heb ik een bod van €6 naar teruggestuurd. Vond ze ridicule. Ja, even ridicule als jouw €2,70 en €2...

HorsePassion

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:20

Vraagje
Ik zien een leuke trui staan op Vinted en zie dat er al 15 keer bij een hartje staat. Dus volgens mij is deze trui dan 15 keer bij de favorieten gezet.
Maar als ik bij het artikel verder lees staat er dan er 1 iemand geïnteresseerd is.
Hoe zit dat nou?
Is er veel belangstelling voor de trui of toch maar 1 iemand?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:25

HorsePassion schreef:
Vraagje
Ik zien een leuke trui staan op Vinted en zie dat er al 15 keer bij een hartje staat. Dus volgens mij is deze trui dan 15 keer bij de favorieten gezet.
Maar als ik bij het artikel verder lees staat er dan er 1 iemand geïnteresseerd is.
Hoe zit dat nou?

Heeft iemand dat dan zelf in de tekst gezet?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:40

Inwonderland schreef:
HorsePassion schreef:
Vraagje
Hoe zit dat nou?

Heeft iemand dat dan zelf in de tekst gezet?

Nee, dat staat dan bij het artikel dat er maar 1 geinteresseerde is. Terwijl ik zelf ook 15 hartjes zie staan bij dat artikel.
Is trouwens bij alle artikelen zo op VInted. Ik snap dan alleen niet wat ik nou moet zien als waarheid.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:47

Die 15 is de waarheid

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:48

Ik had een rokje die binnen 24 uur 56 keer geliked is en uiteindelijk verkocht vraagt iemand die een laag bod had gedaan als hij verkocht is :+

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:06

HorsePassion schreef:
Vraagje
Hoe zit dat nou?

Allebei is waar.
15x een hartje is 15x opgeslagen in favorieten.
1x geïnteresseerd is 1x contact geweest over dat artikel (of een bod gedaan of een vraag gesteld of de verkoper die het artikel aanprijst)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:47

Dankjewel voor je uitleg, ik snapte dat ook nooit.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:55

Zien jullie nog wel hoeveel mensen een artikel een hartje hebben gegeven?
Sinds een week ofzo zie ik dit niet meer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:05

Ja hoor, staat nog altijd mooi aangegeven in de reacties.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:54

In de algemene lijst niet, in m'n eigen lijst dan wel weer.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:59

Ik heb onlangs een artikel retour gestuurd omdat deze erg smerig was, terwijl het nieuw zou zijn. Heb het aangemerkt als probleem, waarop De verkoopster direct akkoord ging om het terug te sturen. Dit heb ik gedaan via homer. Het pakketje ligt nu 4 dagen daar weer op het pakketpunt. Weet iemand hoe lang de verkoopster de tijd heeft om het op te halen, en wanneer ik mijn geld dan retour krijg?
En wat als zij het niet ophaald..? Wordt het dan weer opnieuw naar mij gestuurd? Ik kan dit niet goed vinden in de voorwaarden..

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:04

Jij krijgt sowieso je geld terug. Als zij het niet op tijd ophaalt dan wordt het weer naar jou terug gestuurd, jij bent immers nu verzender. Dan heb je en je geld terug en je pakketje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:24

Ik word even zuur :+

Aantal flessen shampoo erop gezet die ik niet ga gebruiken. Iemand wil bundelen, dus ik geef pakketformaat middel aan (gaat om 6 flessen). Dan de vraag voor reserveren en klein pakket. Ok, beide gelijk uitgevoerd. De totaalprijs was al lager ivm bundelkorting, gaat dat mens een bod uitbrengen van nog eens €2,5 eraf. Flikker op joh.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:56

Had Uggs verkocht, dame haalt ze op en zegt dat ze te klein zijn. Links past , rechts zit te strak. Netjes uitgelegd dat links vaker wordt gepast en de wol zich naar de voeten moet zetten. Maakt me daar een hoop heisa, oké stuur maar terug . Doen ze dat in België niet? Links eerst passen in de winkels ? Had ze een uur gedragen maar echt te plat voor mij, waren verder nieuw en voor een lage prijs. Tja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:59

Ik pas altijd met rechts eerst, die voet is tikje kleiner/smaller dan links. Als die echt krap zit is het al een no go. Maar als die schoen bij de eerste stap al in volle vaart van mijn voet schiet wordt het ook niks. Zit rechts goed, dan kan ik links proberen en meestal is links dan maar een tikje strakker en loopt dat uit tijdens het dragen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:10

de twee dure jassen dat ik verstuurde, de duurste is gelukkig aangekomen én betaald, maar de minder dure (alsnog 100 euro) krijg ik melding dat de levering verlaat is.
Als het na 28 feb niet aangekomen is krijg ik wel 25 euro gestort...
Kan ik hier als verkoper iets aan/tegen doen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:11

Duhelo schreef:
de twee dure jassen dat ik verstuurde, de duurste is gelukkig aangekomen én betaald, maar de minder dure (alsnog 100 euro) krijg ik melding dat de levering verlaat is.

Nee, alleen volgende keer bij dure items aangepaste verzending aanklikken zodat je het zelf verzekerd tegen de juiste waarde op kunt sturen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:12

Pantykous schreef:
Duhelo schreef:

Nee, alleen volgende keer bij dure items aangepaste verzending aanklikken zodat je het zelf verzekerd tegen de juiste waarde op kunt sturen.

ow, ik wist niet eens dat dat kon :o
Bummer, die ga ik in mijn oog hebben vrees ik ...
Het is via mondial, de eerste keer dat ik problemen heb en dan uiteraard bij een duur stuk ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:29

Bij aangepaste verzending ben je toch altijd helemaal zelf verantwoordelijk voor als er wat mis gaat? Mijn ervaring is dat veel mensen aangepast weigeren omdat dat vaak duurder uitkomt.

De Franse shampoodame geeft geen kik meer, gok dat €8,5 voor 6 flessen incl verzendkosten haar te duur was :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:38

Ja maar als je dan dus verzekerd verstuurd kun je daar gewoon aanspraak op maken.

En wat een gier voor die shampoo :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:55

Duhelo schreef:

Je krijgt alles betaald als je pakje verloren is, de 25 euro is de verstuurder(bv dpd), de rest betaalt vinted, je krijgt alles gewoon in totaal terug en gebeurt automatisch.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:19

tengeltje11 schreef:
Duhelo schreef:

Je krijgt alles betaald als je pakje verloren is, de 25 euro is de verstuurder(bv dpd), de rest betaalt vinted, je krijgt alles gewoon in totaal terug en gebeurt automatisch.

oh, dat is fijn!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:25

Sorry voor binnenvallen, maar heb jullie mening nodig. Ik heb een jogging broek gekocht via Vinted, staat stond beschreven als ‘goed’, maar zo ziet het stof eruit. Vinden jullie dit acceptabel onder ‘goed’?

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:39

Het past wel bij de definitie van 'goed' die Vinted hanteert. := Maar ik begrijp wel dat je zelf iets anders had verwacht/gehoopt.

*edit: ik vind dat Vinted de beschrijving van de staat moet aanpassen. Goed is wat mij betreft niet een woord dat past bij een item met gebreken en gebruikssporen.