Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Gini, zo heb ik het nog niet bekeken, maar denk wel dat dit een helpende gedachte is. Thanks!
culaccino schreef:_lauraaa_ schreef:Dat we vanwege de verscherpingen van de coronamaatregelen in Duitsland de grens niet meer over mogen zonder negatieve coronatest. Mijn paard staat net over de grens in Duitsland. Om de grens over te mogen hebben we een coronatest nodig die maximaal 48 uur oud is. Testen van de ggd zijn niet geldig hiervoor dus we moeten meerdere keren per week bij een commerciele teststraat op eigen kosten gaan testen om nog bij ons paard te mogen komengoedkoopste test is geloof ik €75. Tel uit je winst op maandbasis....
Dat is zuur, zeg. Mijn collega woont in Duitsland (dubbele nationaliteit) en kan zich daar gratis laten testen. Zijn tests zijn 72 uur geldig. Maar ik neem aan dat je je als Nederlander niet in Duitsland mag laten testen? Anders zou je eenmalig die 75,- kunnen aftikken, grens over, in Duitsland laten testen en dan binnen 72 uur weer naar Duitsland voor je paard en nieuwe test
xPabloBokt schreef:Ik vraag me vooral af waarom de testen van de GGD, een nationaal gezondheidsorgaan, als ongeldig worden gezien.
xPabloBokt schreef:Ik vraag me vooral af waarom de testen van de GGD, een nationaal gezondheidsorgaan, als ongeldig worden gezien.
MarlindeRooz schreef:Jolien87 schreef:De Zwolse binnenstad die nu voor het grootste deel is gebombardeerd tot voetgangersgebied onder het mom van coronamaatregelen.
En het deel dat wel toegankelijk is voor fietsers ligt voor de helft opengebroken.
Ik fiets gewoon altijd ghehehe.
Siesjuh schreef:Ergens snap ik dat ook wel; de GGD is er in principe voor om ons “gezond te houden” en doet die coronatests met het oog op de volksgezondheid. Zou de GGD reisverklaringen afgeven, dan zou iedereen daar in de rij gaan staan om gratis, met een of ander kulexcuus, een coronatest af te laten nemen zodat ze op vakantie kunnen. Het is heel zuur voor de mensen in de grensregio’s die nu tussen wal en schip vallen en ik hoop dat daar ook een uitzondering voor wordt gemaakt, maar ik snap dus best waarom de GGD geen reisverklaring afgeeft.xPabloBokt schreef:Ik vraag me vooral af waarom de testen van de GGD, een nationaal gezondheidsorgaan, als ongeldig worden gezien.
Die zijn niet ongeldig, ze geven geen COVID-19-vrij-verklaring voor reizen naar het buitenland af. Het ligt dus niet aan Duitsland, maar aan de GGD.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland