Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:40

LadyMadonna schreef:
Ladybird schreef:
Maar LadyMadonna, jou beroep is een contactberoep. Dat is natuurlijk ook een verschil met winkels. Daarom moesten kapperswinkels ook dicht, maar kledingwinkels niet. Want kledingwinkels is geen contactberoep.

Klopt, maar again, met alle hygiëne maatregelen die contact beroepen (Als het goed is) standaard al hanteren, en enkel 1 op 1....
Dat wij dicht moesten prima, maar dan gewone winkels, bouwmarkten, tuincentra, etc ook

Welke hygiëne maatregelen nam een kapper dan voor Corona tijd? En daar zit je ook niet 1 op 1, maar vaak met meerdere kappers en cliënten in de kapsalon.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:41

LadyMadonna schreef:
Ladybird schreef:
Maar LadyMadonna, jou beroep is een contactberoep. Dat is natuurlijk ook een verschil met winkels. Daarom moesten kapperswinkels ook dicht, maar kledingwinkels niet. Want kledingwinkels is geen contactberoep.

Klopt, maar again, met alle hygiëne maatregelen die contact beroepen (Als het goed is) standaard al hanteren, en enkel 1 op 1....
Dat wij dicht moesten prima, maar dan gewone winkels, bouwmarkten, tuincentra, etc ook

Uit het verleden is gebleken dat het een goede keuze is geweest om deze winkels open te houden. De besmettingen zijn teruggelopen terwijl zij open waren.
Ik begrijp het verschil ook zeer goed tussen een contactberoep en een winkel en waarom de keuze zo gemaakt is.

corine1981

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:44

https://youtu.be/EG2coZJhYMA

Is deze al gedeeld?
Ik geloof hier veel meer in met alle onderzoeken die ik in binnen en buitenland lees, dan de schijnveiligheid die de overheid ons oplegt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:50

corine1981 schreef:

Is deze al gedeeld?
Ik geloof hier veel meer in met alle onderzoeken die ik in binnen en buitenland lees, dan de schijnveiligheid die de overheid ons oplegt.

Filmpje is helaas ook niet helemaal kloppend.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:52

PSvanLot schreef:
corine1981 schreef:

Is deze al gedeeld?

Filmpje is helaas ook niet helemaal kloppend.

Omdat?

Nu moet ik wel zeggen dat ik denk dat er een kern van waarheid in zit hoor.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:55

Het stukje over scholen en niet ventileren. Daar ben je als school wel verplicht aan. Het liefst met ramen en deuren open.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:57

Of gooien ze een mechanische ventilatie aan die door heel het gebouw gaat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:57

Ik snap alleen de risico's voor onze veiligheid niet zo goed... dat 1,5m een risico voor onze veiligheid zou zijn.
het verhaal van Aerosols zou kunnen kloppen, ik heb daar niet heel veel over gelezen..
maar dat zou betekenen dat alle landen die aan social distancing doen (en niet alleen NL) het (nog) niet onderzocht hebben.... daar zullen ze toch wel mee bezig zijn mag ik aannemen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:58

_Penotti schreef:

Ik heb gelezen -ben ff kwijt waar- dat er veel met hepafiltes gewerkt wordt momenteel. Dan zou hepa-filter-gefilterde lucht die rondgepompt wordt, wel eens schoner kunnen zijn dan het buiten gebeuren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:00

_Penotti schreef:

Nee je moet ramen en deuren open. Volgens mij heeft de school waar ik werk wel ventilatie door het gehele gebouw, splinternieuw. We kunnen er alles mee regelen en regelt ook de afzuiging/aanvoer bij bijvoorbeeld teveel CO2.
Toevallig weet ik dat deze allemaal apart aangesloten zijn per lokaal en niet met elkaar in verbinding staan.
Maar misschien moeten die ook wel uit, uit voorzorg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:00

In een vliegtuig circuleert de lucht toch ook?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:01

rien10 schreef:
_Penotti schreef:

Ik heb gelezen -ben ff kwijt waar- dat er veel met hepafiltes gewerkt wordt momenteel. Dan zou hepa-filter-gefilterde lucht die rondgepompt wordt, wel eens schoner kunnen zijn dan het buiten gebeuren.

Zoiets hebben wij idd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:01

Ja, ik weet het weer. Suzanne zette me op het spoor. In vliegtuigen werken ze met hepa filtesrs.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:02

SusanH schreef:
Het was meer bedoeld als grapje die opmerking over mijn verjaardag. Maar komt niet zo over geloof ik.

Jawel hoor. Ik moest behoorlijk grinniken maar heb niet gereageerd *D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:05

Dat de piek eruit is in NL zegt dat de huidige maatregelen wel effect hebben.
Als er geen positieve persoon het vluchtelingenkamp betreedt zal er ook geen uitbraak plaatsvinden.
Over zingen stond gisteren een interessant artikel op nrc.nl. Zingen is ook niet vergelijkbaar met praten gezien de luchtstroom die bewust opgewekt wordt. Is eerder langdurig hoesten wat dat betreft.
Verder zijn landen onderling lastig te vergelijken om veel verschillende redenen, waaronder manier van diagnosticeren en registreren.

Ik heb de bronnen van het filmpje niet gecheckt, maar het klinkt alsof er selectief geshopt is in artikelen die de auteur goed uitkomen.
Ik zou er mijn gedrag nog maar niet op aanpassen.

Daarnaast vind ik al die mensen die het beter weten dan het RIVM best vermoeiend worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:08

Astorga schreef:
Als er geen positieve persoon het vluchtelingenkamp betreedt zal er ook geen uitbraak plaatsvinden.
Over zingen stond gisteren een interessant artikel op nrc.nl. Zingen is ook niet vergelijkbaar met praten gezien de luchtstroom die bewust opgewekt wordt. Is eerder langdurig hoesten wat dat betreft.
Verder zijn landen onderling lastig te vergelijken om veel verschillende redenen, waaronder manier van diagnosticeren en registreren.

Ik heb de bronnen van het filmpje niet gecheckt, maar het klinkt alsof er selectief geshopt is in artikelen die de auteur goed uitkomen.
Ik zou er mijn gedrag nog maar niet op aanpassen.

Daarnaast vind ik al die mensen die het beter weten dan het RIVM best vermoeiend worden.

Zoals jij het zegt voel ik het ook, er is immers ook eenvoudig een filmpje te maken met wat NL heel goed doet en wat andere landen mis doen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:16

PSvanLot schreef:
Zoiets hebben wij idd.

Oke, dat wist ik niet.
zie mijn oude school nog voor me :P

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:26

Cer schreef:
Ik snap alleen de risico's voor onze veiligheid niet zo goed... dat 1,5m een risico voor onze veiligheid zou zijn.
het verhaal van Aerosols zou kunnen kloppen, ik heb daar niet heel veel over gelezen..
maar dat zou betekenen dat alle landen die aan social distancing doen (en niet alleen NL) het (nog) niet onderzocht hebben.... daar zullen ze toch wel mee bezig zijn mag ik aannemen?

Dat is juist , die onderzoeken zijn er dus juist wel wereldwijd. Die zijn door deze wetenschappers verzameld.
Ik denk dat iedereen de invloed van de WHO (en vaccin industrie) onderschat, maar wellicht is dat mijn angst en is het gewoon een te grote, te logge machine...
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 15-05-20 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:27

_Penotti schreef:

Bij ons hebben ze, gelukkig, de ramen open.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:31

Astorga schreef:
knip

Het RIVM is ook niet alleswetende.
Ik denk dat het heel goed is dat we vraagtekens stellen bij de maatregelen.
Dat is niet hetzelfde als we gooien meteen alles overboord. Maar bekijken waar het nog beter kan bij een volgende uitbraak is wel goed natuurlijk.
En dat kan best zijn dat dat wat anders is dan 1,5 maatregel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:43

Astorga schreef:

[knip]

Nou nee, dat de piek er uit is zegt dat de maatregelen van een week of 2-3 geleden effect hebben :)
Wat voor effect de huidige maatregelen hebben daar kunnen we pas in juni wat over zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:46

Blijdorp gaat maandag open voor abonnement houders, als dat goed gaat 2 juni ook voor andere bezoekers.
Op fb gelijk allemaal mensen die geen abonnement hebben van de leg, dat abonnement houders voorgetrokken worden etc |o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:49

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:59

Dat is toch eigenlijk zo oud als de weg naar Rome om lekker de boel open te zetten zodat er frisse lucht binnen komt en dat dit goed zou werken tegen schimmels en ziekteverwekkers!?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:01

Jessix schreef:
Het heeft bij mij bijna 10 jaar geduurd tot er echt niemand meer op mijn verjaardag kwam. :+ Er bleven maar mensen toch komen, "Ik weet dat je het niet viert, maar dacht ik kom toch even..." :')

Oh daar zou ik zo korte metten mee maken. Gewoon zelf niet thuis zijn op die dag. Niets in huis halen. Sowieso niet opendoen als je geen afspraak hebt.