Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:45

Echwel schreef:
Winged schreef:
Ik heb nog 2 rollen... Dus ik moet zo wel halen, maar ik schaam me nu al kapot dat ik wc-papier moet hebben :+

No oliebol :o

Ik moet dus ook halen, en de appie heeft het in de bonus...
Ik deel je schaamte Winged :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:53

Ik heb 2 pakken wcpapier gehaald gisteren, maar hier wordt gelukkig niet gehamsterd. Er was dus genoeg.

Ik hoop heel hard dat we nog wel weg kunnen in februari... maar vrees dat t niet doorgaat. We gaan t wel meemaken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:57

Winged schreef:
Hhahahaha :')

(ergens ben ik nog wel blij ook dat we hier geintjes over kunnen maken :+ Beetje luchtigheid...)

Ben ik trouwens flauw als ik het helemaal prima vind als de vakanties deze winter niet zijn toegestaan? Ik hoop begin april een kitesurfvakantie te kunnen doen :=

Op zich wel een beetje flauw, want er zijn vast mensen die nu hoopte met vakantie te kunnen net zoals jij dat hoopt in het voorjaar of die hun vakantie misschien niet meer mogen verzetten van het werk. Maar ik snap je wel.

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:04

Kabinet geeft negatief reisadvies voor kerstvakantie.

Ad.nl

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:04

moonsparkle schreef:
Op zich wel een beetje flauw, want er zijn vast mensen die nu hoopte met vakantie te kunnen net zoals jij dat hoopt in het voorjaar of die hun vakantie misschien niet meer mogen verzetten van het werk. Maar ik snap je wel.

Ik gun iedereen zijn of haar vakantie hoor. Misschien geeft het hen troost dat ik inmiddels al 1,5 jaar niet op vakantie geweest ben. Luxeprobleem, want ik was aan het sparen voor een reis van 8 weken in Midden-Amerika :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:08

Ik zou naar Australie gaan, maar heb een dubbele reden waarom het niet doorgaat of eigenlijk dubbel door corona. Baan kwijt en corona...

Het spaargeld ga ik nu gebruiken om aan een opleiding te beginnen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:09

moonsparkle schreef:
Ik zou naar Australie gaan, maar heb een dubbele reden waarom het niet doorgaat of eigenlijk dubbel door corona. Baan kwijt en corona...

Oh tik hem aan mbt baan kwijt. Hier ook druk aan het solliciteren (en dat wil voor geen meter)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:13

Ppff winged het valt allemaal niet mee hé, ik hoop dat je snel iets vind en we snel weer een reis kunnen maken. :knuffel:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:25

Winged schreef:
moonsparkle schreef:

Oh tik hem aan mbt baan kwijt. Hier ook druk aan het solliciteren (en dat wil voor geen meter)

Balen zeg :knuffel: .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:40

moonsparkle schreef:
Ppff winged het valt allemaal niet mee hé, ik hoop dat je snel iets vind en we snel weer een reis kunnen maken. :knuffel:

Mwah, zo lang mijn vrienden en familie gezond blijven ben ik oké. Gezondheid eerst. (En daarna hopelijk de rest weer goed op de rit)

Jij ook succes met solliciteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:59

Als vakantie gaat over reizen: dat is hier van begin juni 2019 geleden. Als vakantie gaat over vrij hebben: dan is het van eind september 2020 geleden. Maar dat soort "vrij" is altijd maar 1 of 2 dagen, soms voor een verlengd weekendje, meestal een middag hoefsmid of DA/TA, een dagje shoppen met mama (toen dat nog kon), bezoek aan de orthodontist, werken op de weide, autokeuring, opmaken overuren...

Wintervakantie: ene kant denk ik, laat maar doorgaan als het kan, toerisme heeft het nodig. Andere kant heb ik dan weer het gevoel... Hebben we dan niks geleerd uit de voorbije zomer? Gaan we dan niet weer dezelfde fout maken? Kunnen we niet beter zekere voor het onzekere nemen, wintersport/vakantie dicht laten en dan duimen dat we volgend voorjaar wél weer goed van start kunnen, op alle vlakken?

Wij hebben intussen alweer onze pijlen gericht op zomer 2021 en Nepal volgend najaar. Zomer 2021 passeert de Tour bij tante, en dat is altijd gezelligheid ten top :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:50

Volgens iemand op mijn werk mag ik het niet jammer vinden dat ik niet op vakantie kan volgende maand... komt het egoïstisch over.
Heb haar gezegd dat het leven door gaat en dat ik het wel jammer mag vinden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:52

Lijkt me heel menselijk toch om dat jammer te vinden. Tuurlijk, er zijn ergere dingen op de wereld, maar dat je vakantie niet doorgaat is toch ook gewoon balen. Niks geks aan hoor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:37

Jammer cinden logisch toch. Je gaat tenminste niet dus das nooit leuk..wie zegt dat ze dat leuk vinden geloof ik minder .

Niet erg vinden zullen er ook zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:33

Wij hebben vandaag "reis door Europa" gespeeld, een oud gezelschapsspel dat nog in de kast lag te verstoffen. Creatief op citytrip zei vriend :')

Het voelt nog steeds zuur om nu thuis te zitten ipv in Kathmandu. Helemaal als je dan foto's ziet over de idioterie in de winkelstraten, mensen die als sardienen op elkaar in de luchthaven bijeen gepakt staan om toch weg te kunnen. Waar zit dat verstand in godsnaam?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:44

Varekaj schreef:
Wij hebben vandaag "reis door Europa" gespeeld, een oud gezelschapsspel dat nog in de kast lag te verstoffen. Creatief op citytrip zei vriend :')

Oh, dat is lachen! En oud, volgens mij speelde ik dat in de jaren 70/80. Met van die vlaggetjes die je dan in het bord moest prikken. Fantastisch, ik ga ook op zolder zoeken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:09

Was risk ook niet zoiets? Met wereldkaart

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:12

Ja maar dat is veel nieuwer. Bestaat ook nog gewoon volgens mij. En dat ging om landen veroveren. Een reis om Europa ging echt om het reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:17

Volgens mij zijn beide spellen in/rond 1957 uitgebracht. Beide leuk :j Kunnen we toch beetje het reisgevoel krijgen in deze tijd haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:23

Ik heb monopoly van New York thuis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:33

Ze spreken nog over de USSR dus dat zegt alweer wat :)) maar het is inderdaad wel lachen.

Je krijgt een startplek en dan 6 kaarten, elk met een locatie. Doel is om zo snel en efficiënt mogelijk al je locaties te "bezoeken" en terug op je startpunt te geraken. Soms valt dat mee, soms heb je alles op de meest rotte plekken en uitersten.

We hadden nu in ons hotel in Kathmandu moeten aankomen, stuurt mijn vriend een foto van onze slaapkamer met de tekst "nou, de luxe laat te wensen over hoor" :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:39

Ik heb vrijdag een escape room (online) gedaan en ik ben in 2 uur in 4 landen geweest *\o/* .
Nooit geweten dat ik zo snel kon vliegen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:45

Die klinkt leuk Es_ther. Welke was dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:53

Varekaj schreef:
We hadden nu in ons hotel in Kathmandu moeten aankomen, stuurt mijn vriend een foto van onze slaapkamer met de tekst "nou, de luxe laat te wensen over hoor" :+

Humor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:37

Ondanks alles kunnen we het dus wel relativeren, mocht iemand er nog aan twijfelen 8-) Maar af en toe een keer flink balen, dat hoort erbij.

Als je op het 3 landenpunt staat in in NL, Be en D doe je er 3 in 5 minuten. Rij dan door naar het zuiden en je kan dat van BE, D en Luxemburg er nog bij doen. En als je helemaal goed gas geeft raak je nog op de grens Lux/BE/FR ook :))