Klis schreef:Boterbloem90 schreef:Wat zeg je als afsluiting na het danken achter de maaltijd?
Goede bekomst?
Deze, of "dat het u moge bekomen"
En mijn vader zei dan altijd iets met de wens van je tante en je ome maar wat weet ik niet meer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Valerie93 schreef:Misschien kunnen jullie helpen!
Ik woon en werk in Nederland. Het bedrijf waarvoor ik werk is Frans.
Nu moeten wij ons aan de Franse richtlijnen gaan houden ivm corona. Maar het lijkt mij dat wij gewoon de Nederlandse richtlijnen moeten aanhouden omdat we in nederland werken.
Het is overigens geen contact beroep wat ik doe.
Valerie93 schreef:Misschien kunnen jullie helpen!
Ik woon en werk in Nederland. Het bedrijf waarvoor ik werk is Frans.
Nu moeten wij ons aan de Franse richtlijnen gaan houden ivm corona. Maar het lijkt mij dat wij gewoon de Nederlandse richtlijnen moeten aanhouden omdat we in nederland werken.
Het is overigens geen contact beroep wat ik doe.
Valerie93 schreef:@APCIII ik begrijp dat als de baas zo beslist wij ons eraan moeten houden. Maar Nederland word juist iets losser en wij krijgen nog strengere regels voor onze kiezen.
@fohadie ik ben blij dat wij niet thuis zitten, is namelijk niet mogelijk.
Valerie93 schreef:@APCIII ik begrijp dat als de baas zo beslist wij ons eraan moeten houden. Maar Nederland word juist iets losser en wij krijgen nog strengere regels voor onze kiezen.
@fohadie ik ben blij dat wij niet thuis zitten, is namelijk niet mogelijk.
Nikass schreef:Als deze zomer iedereen op vakantie gaat in eigen land, zou het dan in de natuurgebieden van Nederland drukker zijn door alle Nederlandse vakantiegangers of hetzelfde als normaal omdat er geen buitenlandse vakantiegasten komen?
Lestrange01 schreef:Bij mijn werk hebben we diensten en reserve diensten.
Ik sta morgen van 12-17 reserve, en van 17-21 op actief. Dat betekent dat ik alleen van 12-17 hoef te werken als iemand zich ziek meldt.
Niemand heeft mij nog gebeld, maar het gebeurd regelmatig dat ik dan om 11 uur sochtends gebeld word, dus een uur voordat ik moet werken, met de mededeling dat iemand ziek is en ik toch moet komen. Ik mag dan geen nee zeggen want het stond op mijn rooster.
Ik vraag me af of dit wel zo mag. Of dat ze dit minimaal zoveel uur van tevoren aan moeten geven? Heb zelfs wel een keer gehad dat ik van 12-17 werkte en van 17-21 reserve stond en om 16:55 pas hoorde dat ik door moest werken... terwijl ik al helemaal blij was dat ik naar huis mocht.
Lestrange01 schreef:Bij mijn werk hebben we diensten en reserve diensten.
Ik sta morgen van 12-17 reserve, en van 17-21 op actief. Dat betekent dat ik alleen van 12-17 hoef te werken als iemand zich ziek meldt.
Niemand heeft mij nog gebeld, maar het gebeurd regelmatig dat ik dan om 11 uur sochtends gebeld word, dus een uur voordat ik moet werken, met de mededeling dat iemand ziek is en ik toch moet komen. Ik mag dan geen nee zeggen want het stond op mijn rooster.
Ik vraag me af of dit wel zo mag. Of dat ze dit minimaal zoveel uur van tevoren aan moeten geven? Heb zelfs wel een keer gehad dat ik van 12-17 werkte en van 17-21 reserve stond en om 16:55 pas hoorde dat ik door moest werken... terwijl ik al helemaal blij was dat ik naar huis mocht.