Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:52

Boter bij de vis. :7
Heb ik ook een keer gedaan. Op aandringen van mijn moeder (die de meuk in huis zat was :') ) al verzonden en als het binnen was zou de resterende 20 euro overgemaakt worden. Nooit meer wat gezien natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:55

Zou ik ook niet doen nee. Ik verstuur pas als het geld helemaal binnen is. Bij een winkel krijg je iets ook niet mee als je maar een deel betaald vooraf ;)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:02

Shanna schreef:
Zou ik ook niet doen nee. Ik verstuur pas als het geld helemaal binnen is. Bij een winkel krijg je iets ook niet mee als je maar een deel betaald vooraf ;)

Dit dus.
Ik heb het ook een keer gehad. Heb nooit het geld ontvangen helaas.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:22

Klopt, maar ik ben ook gewoon zo een naïeveling om het iemand gewoon wel te gunnen :')

Maar nee, inderdaad graag of niet. Lijkt me dat ze hier of daar wel geld van iemand kan lenen om het over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:38

Als ze nu al weet dat ze het zondag nodig heeft, dan moet ze ook maar zorgen dat ze het bedrag voor zondag bij elkaar heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:04

Heel eerlijk, als ze het zondag nodig heeft had ze vooruit moeten denken. Of zelf iets verkopen op Marktplaats, iedereen heeft wel iets om te verkopen.

Niet opsturen hoor. Het is lief dat je van het goede in de mens af wil gaan, maar achteraf wordt je 9 van de 10 keer genaaid waar je bij staat.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:59

Mijn bod is geaccepteerd en hoop zaterdag een mountainbike op te halen. Contact ging soepel en snel, dus heb goede hoop! :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:32

silvericathy schreef:
nu vroeg ik me af... zouden jullie een paard op afstand kopen, als dit paard aan jouw wensen voldoet en ook op filmpjes een duidelijk beeld van dit paard is?
Ik bedoel, er zijn zat mensen die een paard uit het buitenland kopen na aanleiding van beeldmateriaal.

het paard dat ik gezien heb zou thuis gebracht kunnen worden.
paard is klinisch gekeurd en goedgekeurd.

Als je als Nederlander te lui bent een paar uurtjes in de auto te zitten naar de andere kant van het land of België/Duitsland om een paard te bezichtigen, dan vind ik je echt niet snugger.
Ik zou daar ook zelf als verkoper niet aan meewerken, dat is vragen om gezeur achteraf.

Een Amerikaan koopt meestal in Nederland via een commissionair, dus daar heb ik totaal geen moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:01

xJitskee schreef:
Een zadel verzenden in een vuilniszak :oo Hoe bedenk je het überhaupt?

Ik had ook een mooie, iemand had wat van mij gekocht (verkocht voor €6,00), wilde het verzonden hebben. Prima, voor €6,50 kan ik het met PostNL verzenden. Ze had snel betaald, dus ik had netjes alles ingepakt en naar het postkantoor gebracht, krijg ik 2 dagen later het pakket terug, geadresseerde onbekend. Wat blijkt, mevrouw heeft het verkeerde huisnummer opgegeven. Voor opnieuw verzenden moest ik een nieuwe pakketzegel kopen à €6,50, dus even een berichtje gestuurd of ze opnieuw wilde verzenden of het geld terug wilde. Toch graag het geld terug, dus ik vraag om de bankgegevens om het terug te kunnen storten maar ik heb vier dagen later nog geen antwoord. :?

Ook iemand gehad die had geboden op een seatsaver, dus ik een berichtje terug gedaan met een tegenbod. Geen antwoord gekregen, maar het bod werd een dag later verwijderd. Hoeveel moeite is het om gewoon een berichtje te doen met dat je de prijs te hoog vindt of geen interesse meer hebt :roll:

Verder wel een aantal makkelijke verkopen gehad, dus het gaat ook wel eens goed :D

Je kan toch gewoon zien van welke rekening het is gekomen en terug storten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:07

Nee, de betaling is via iDeal gegaan dus dan heb je geen (bank)gegevens van de koper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:27

Ah op die manier :)

Hier ook wat geks. We hebben een auto voor de sloop staan. Nu kwam er iemand aan de deur en die wou hem voor €200 wel mee. Voorschot van €70 betaald en hij ging er 3, maximum 4 dagen later achter komen. Man niet gezien, gebeld. Nu ging hij er een dag later achter komen. Rara, ondertussen al 2.5 weken later en nog altijd niet gezien. Nu is er een andere geïnteresseerde en we zijn sterk geneigd hem gewoon aan die man te verkopen. Koper 1 heeft meer dan 3 weken de tijd gehad en laat niets meer horen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:32

Ik zou de auto ook gewoon aan de nieuwe geintresseerde verkopen. Als die ander ooit nog komt kan je hem zijn voorschot teruggeven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:38

ik zou hem verkopen en als hij ooit nog komt het voorschot houden. een voorschot betaal je net als garantie dat je op het afgesproken moment komt. koop je een paard, je betaald 100 euro aan en ziet ene week later toch af van de koop is de verkoper ook in zijn recht die 100 te houden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:39

cobiie schreef:
Ik zou de auto ook gewoon aan de nieuwe geintresseerde verkopen. Als die ander ooit nog komt kan je hem zijn voorschot teruggeven.

Zo zou ik het ook oplossen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:42

Dus jullie zouden toch het voorschot terug geven? Wij redeneren namelijk zo dat het voorschot er was om de auto vast te houden voor hem tot de afgesproken datum. Hij staat namelijk behoorlijk in de weg en staat er nu ook al veel langer dan verwacht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:45

Ja persoonlijk zou ik dat wel terug geven.
Ik zou me er echt niet goed bijvoelen om dat zomaar te houden.
Het was een voorschot op een auto, dus als hij er geen auto voor krijgt zou ik het zelfs diefstal vinden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:46

Afhankelijk van het type persoon zou ik bepalen of ik het voorschot zou houden. :o
Zijn niet altijd de lekkerste types die op dit soort auto's afkomen. :+

Maar het voorschot is idd om de auto tot een x datum vast te houden, daarna is het in mijn ogen terecht kn het voorschot te houden.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:49

Ik heb mijn jaarling te koop staan. Er staat duidelijk een prijs bij maar hoeveel mensen toch nog een tientje bieden :n of reageren met 'is dit artikel nog te koop?' Pardon? Artikel? We praten hier over een levend wezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:04

Ik zou diegene van de auto een datum geven, als hij de auto op die datum niet opgehaald heeft gaat ie naar de volgende en is hij zijn voorschot kwijt. Zo heb je het in ieder geval van te voren aangegeven en kan hij daarna ook niet lopen zeuren als de auto niet op tijd gehaald is.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:08

HiFive5 schreef:
Ik heb mijn jaarling te koop staan. Er staat duidelijk een prijs bij maar hoeveel mensen toch nog een tientje bieden :n of reageren met 'is dit artikel nog te koop?' Pardon? Artikel? We praten hier over een levend wezen?

"Is dit artikel nog te koop" is toch een standaard zin die marktplaats zelf genereert?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:24

Facebook toch ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:24

dees_daan schreef:
Ik zou diegene van de auto een datum geven, als hij de auto op die datum niet opgehaald heeft gaat ie naar de volgende en is hij zijn voorschot kwijt. Zo heb je het in ieder geval van te voren aangegeven en kan hij daarna ook niet lopen zeuren als de auto niet op tijd gehaald is.

Dit zou ik ook doen idd :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:31

Alja schreef:
Facebook toch ;)

Oeps, ja dat bedoel ik. :+

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:34

Hier voor het eerst een pakketje niet gekregen. Had een bit gekocht en het ging al wat vaag met de track en trace sturen. Die was ze ineens kwijt en tot op heden nog geen bit ontvangen. Ook tot op heden geen contact kunnen krijgen met haar via marktplaats of facebook.... Doei geld >;)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:37

cobiie schreef:
HiFive5 schreef:

"Is dit artikel nog te koop" is toch een standaard zin die marktplaats zelf genereert?

Was idd via facebook. Maar dat wist ik niet! Vond het al zo raar overkomen...