Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:iirrssjjee schreef:Auto's met Poolse kentekens, betalen geen wegenbelasting (omdat de auto uit Polen komt en ze daar geen belasting betalen). Mogen die mensen die dan in Nederland wonen en werken en gebruik maken van onze wegen, gratis erover heen rijden? Moeten zij dan geen belasting betalen?
Volgens mij mag je maar voor een bepaalde tijd dan rijden in zo'n auto? Maar verder is het wel een interessante vraag.
Cowboy55 schreef:Riddershow schreef:@eilleen; dat zou inderdaad kunnen. Ik heb zelf een keer gehad dat er een lek was in mijn remsysteem en de remvloeistof spoot er dus elke keer uit als ik remde.
De enige opties die je hebt zijn remmen op de motor en je handrem als nood. Maar je handrem kan kromtrekken bij hoge snelheden, dus die moet je niet standaard gebruiken om te remmen. Maar ja, ook die kun je doseren afhankelijk van hoe hard hij omhoog wordt getrokken.
Bij oudere auto's wel. Bij mijn auto is de handrem een knop. Aan of uit. Geen tussenoptie
Dus....hard remmen op de motor.
Esmee_98 schreef:Weet toevallig iemand hoe het komt dat ik geen vrienden kan taggen in een reactie op facebook?
Als ik bijvoorbeeld @naomi typ krijg ik alleen maar bekende mensen als Naomi Campbell, en niet de Naomi's uit mijn vriendenlijst..
oomens schreef:Knert schreef:Wanneer ze pool blijven. Mag die Poolse auto en mogen ze idd belastingvrij rijden. Tot hun visum is verlopen. Dan moeten ze weer terug. Het blijft dan wel belastingvrij
Visum? Hoe zit dat dan met vrij verkeer van personen en goederen?
Riddershow schreef:In principe mag je als in NL wonend(ingeschreven) niet in een buitenlandse auto rijden ivm bpm belasting ontduiking.
Als je immigreert mag je je auto nog een jaar met buitenlands kenteken rijden. Dan moet de auto NL kenteken krijgen. En er zijn nog een paar uitzonderingsregels.
Het kan wel zijn dat de auto een bedrijfsauto is van een buitenlandsbedrijf. Dat kan/mag geloof ik wel.
De boetes voor bpm ontduiking zijn niet klein...