Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:09

Waarom heeft een kruising paard soms een stamboek.Het is toch hetzelfde als een kruising hond en dat is een bastaard.Dus bv haflinger x fries is gewoon een bastaard paard.Niets mis mee hoor.Ik heb zelf ook een mengelmoesje.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:15

Sommige stamboeken accepteren toch gewoon kruisingen, binnen bepaalde grenzen? Barock Pinto's bijv of het NRPS enz enz. Een ras komt toch alleen tot stand door selectief te fokken en te kruisen om verschillende eigenschappen van een ras samen te voegen tot een nieuw ras. De welbekende tinker is van origine ook een mengelmoes van allerlei rassen.. Dus sommige kruisingen kunnen gewoon worden opgenomen in een stamboek, afhankelijk van de regels van het betreffende stamboek.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:28

Mijn shet x nmprs staat ook gewoon ingeschreven bij het nmprs

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:34

Sammie schreef:
iirrssjjee schreef:
Auto's met Poolse kentekens, betalen geen wegenbelasting (omdat de auto uit Polen komt en ze daar geen belasting betalen). Mogen die mensen die dan in Nederland wonen en werken en gebruik maken van onze wegen, gratis erover heen rijden? Moeten zij dan geen belasting betalen?

Volgens mij mag je maar voor een bepaalde tijd dan rijden in zo'n auto? Maar verder is het wel een interessante vraag.

Het is als nederlander niet toegestaan in Nederland met een auto met buitenlands kenteken te rijden.
Wel als je zelf woonachtig bent in dat land.

Andersom is het zo dat een pool als Nederlandse burger is ingeschreven toch echt wegenbelasting moet betalen. Maar bij behoud van beide nationaliteiten weet ik het niet.

Wanneer ze pool blijven. Mag die Poolse auto en mogen ze idd belastingvrij rijden. Tot hun visum is verlopen. Dan moeten ze weer terug. Het blijft dan wel belastingvrij

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:44

Knert schreef:
Wanneer ze pool blijven. Mag die Poolse auto en mogen ze idd belastingvrij rijden. Tot hun visum is verlopen. Dan moeten ze weer terug. Het blijft dan wel belastingvrij

Visum? Hoe zit dat dan met vrij verkeer van personen en goederen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:52

Ook belastingvrij

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:54

Tenzij ze inschrijven als nederlander. Het rijden van een Poolse auto mag dan niet meer. Dan betalen ze belasting.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:31

Cowboy55 schreef:
Riddershow schreef:
@eilleen; dat zou inderdaad kunnen. Ik heb zelf een keer gehad dat er een lek was in mijn remsysteem en de remvloeistof spoot er dus elke keer uit als ik remde.
De enige opties die je hebt zijn remmen op de motor en je handrem als nood. Maar je handrem kan kromtrekken bij hoge snelheden, dus die moet je niet standaard gebruiken om te remmen. Maar ja, ook die kun je doseren afhankelijk van hoe hard hij omhoog wordt getrokken.

Bij oudere auto's wel. Bij mijn auto is de handrem een knop. Aan of uit. Geen tussenoptie :(
Dus....hard remmen op de motor.

Altijd fijn, een automaat, haha! Remmen op de motor is bij mij dus geen optie helaas.
En met de choke die in het begin wat hoger moet (oud autootje) was het gister wel spannend. Ikkw er dus achter bij het wegrijden, maar hij reed zo door mijn rempogingen heen. Gelukkig erg rustig op de weg en ik reed met een slakkengang, maar prettig is anders.
Volgende week wordt hij opgehaald door de garage...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:32

In principe mag je als in NL wonend(ingeschreven) niet in een buitenlandse auto rijden ivm bpm belasting ontduiking.

Als je immigreert mag je je auto nog een jaar met buitenlands kenteken rijden. Dan moet de auto NL kenteken krijgen. En er zijn nog een paar uitzonderingsregels.

Het kan wel zijn dat de auto een bedrijfsauto is van een buitenlandsbedrijf. Dat kan/mag geloof ik wel.

De boetes voor bpm ontduiking zijn niet klein...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:32

Esmee_98 schreef:
Weet toevallig iemand hoe het komt dat ik geen vrienden kan taggen in een reactie op facebook?
Als ik bijvoorbeeld @naomi typ krijg ik alleen maar bekende mensen als Naomi Campbell, en niet de Naomi's uit mijn vriendenlijst.. :P

dat is denk ik alleen maar als mensen lid zijn van dezelfde groep of pagina, als jij ze daarin wil taggen, anders lukt dat niet. maar als jij iemand in jou status wil taggen kan dat wel.. teminste ik denk dat dit de reden is :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:35

oomens schreef:
Knert schreef:

Visum? Hoe zit dat dan met vrij verkeer van personen en goederen?

ik denk dat dat vrij verkeer van personen en goederen als je op vakantie bent.. maar een echt verblijf als buitenlander zijnde in nederland weet ik niet precies hoe dat zit. ik geloof dat je je wel moet inschrijven als je binnen de EU blijft als je verhuisd, maar dan heb je geen visum nodig. landen buiten de EU moet je wel een visum hebben want daar gelden andere regels

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:47

En wat als je dan bijvoorbeeld 6 maand per jaar in polen/duitsland/whatever woont en 6 maand in Belgie/Nederland?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:55

Damned schreef:
En wat als je dan bijvoorbeeld 6 maand per jaar in polen/duitsland/whatever woont en 6 maand in Belgie/Nederland?

dan zit je nog binnen de EU dus dat lijkt me geen probleem...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:59

Dus dan betaal je belasting in het ene land en niet in het andere (auto)?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:01

Damned schreef:
Dus dan betaal je belasting in het ene land en niet in het andere (auto)?

hm.. daar zou ok het antwoord niet op weten.. ik denk dat de belasting afhangt van waar je je ingeschreven hebt..(plaats waar je woont)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:23

Riddershow schreef:
In principe mag je als in NL wonend(ingeschreven) niet in een buitenlandse auto rijden ivm bpm belasting ontduiking.

Als je immigreert mag je je auto nog een jaar met buitenlands kenteken rijden. Dan moet de auto NL kenteken krijgen. En er zijn nog een paar uitzonderingsregels.

Het kan wel zijn dat de auto een bedrijfsauto is van een buitenlandsbedrijf. Dat kan/mag geloof ik wel.

De boetes voor bpm ontduiking zijn niet klein...

Dat ligt er dus aan waar je bent ingeschreven. Want alleen nl heeft een bpm en Is ook het enige land wat daar moeilijk over doet

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:26

Nu vraag ik me af waarom het topic over de aanslagen in Parijs op slot zit. Er was toch een heel normale discussie gaande? :o?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:34

Vroeg ik me ook al af

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:38

Belachelijk ook, zo'n topic kan je nu toch niet dicht gooien. Mod gekkies hier ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:42

Oh vandaar dat ik het niet kon vinden :o?

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:46

Dit is echt een topic voor mij is stel soms ramdom de gekste vragen die niemand anders bedenkt maar helaal kan ik ze op dit moment niet bedenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:49

Nou idd, blijkbaar mag je op bokt daar ook niet meer over discussiëren. Belachelijk, ging gewoon normaal.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:50

Free2 schreef:
Nu vraag ik me af waarom het topic over de aanslagen in Parijs op slot zit. Er was toch een heel normale discussie gaande? :o?

dit vroeg ik mij dus ook al af

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:53

Die discussie ging ineens alle kanten op. Ik snap het wel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:55

lieveli schreef:
Die discussie ging ineens alle kanten op. Ik snap het wel.

Ik ook :j speculeren over moslims, geloof, IS en vluchtelingen is gewoon niet handig. Binnen de korste keren loopt zo'n topic wél gigantisch uit de hand