Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

m0niekkkie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:48

Ik kreeg een bod op iets en mailtje gestuurd dat het akkoord was, gevraagd of hij het op kwam halen of dat het verzonden moest worden. Krijg ik een mailtje terug, ja verstuur het maar, naar dit en dit adres.
Vind het een beetje onbeschoft overkomen, de meeste mensen reageren met, verzenden graag, waar kan ik het geld naar over maken?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:54

m0niekkkie schreef:
Ik kreeg een bod op iets en mailtje gestuurd dat het akkoord was, gevraagd of hij het op kwam halen of dat het verzonden moest worden. Krijg ik een mailtje terug, ja verstuur het maar, naar dit en dit adres.
Vind het een beetje onbeschoft overkomen, de meeste mensen reageren met, verzenden graag, waar kan ik het geld naar over maken?

Heb ik ook wel eens meegemaakt, is overigens heel vaak niet onbeschoft bedoelt maar eerder iemand die slecht is in verwoorden of eventueel een taalbarrière heeft. Bij mij waren het achteraf altijd hele vriendelijke mensen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:57

heb dat ook regelmatig, meld dan gewoon dat ik verstuur zodra ik het geld heb en dan mijn gegevens :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:11

Zijn veel mensen die zo antwoorden.
Sommige mensen zitten ook op de telefoon, en die mailen alsof ze sms'en :o
Veel mensen denken ook niet na aan hoe iets overkomt.

Had hier weer een paar dagen met heerlijke biedingen waar je echt niks mee kan.
En wordt soms een beetje simpel van mensen die echt niet lezen, en gaan zitten bieden op spullen waaronder staat
Te bestellen bij (bedrijfsnaam)
Dan weet je toch al dat bieden, zeker als het minder dan de helft van de vp is weinig zin gaat hebben...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:26

Hebben er hier mensen met een ING rekening ook last van hele trage overschrijvingen? Een bekende heeft iets van mij gekocht en ik was er bij toen ze het overmaakt, 4 dagen later nog niet verschenen op mijn rekening. Het is gewoon van een Nederlandse naar een Nederlandse rekening, wel 2 verschillende banken, maar 4 dagen? :S

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:30

Dat is absoluut niet 'standaard'! Er is bij ING wel veel een storing geweest de laatste tijd, weet niet of het daar iets mee te maken heeft?
Is het bij haar wel afgeschreven?

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:45

SophieFT schreef:
Ik had mijn rubberen rijlaarzen op mp staan, kreeg ik een mailtje of ze ook onder een kort minirokje konden? Jahoor :')

Dit is eigenlijk helemaal niet zo'n rare vraag hoor.
Veel mensen dragen nu rubberlaarzen voor het "gewone" leven, vaak mensen die helemaal niks hebben met paarden. Zijn helemaal in.
Google maar eens op "rubberlaarzen Supertrash". :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:48

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:52

HTM schreef:
Zijn veel mensen die zo antwoorden.
Sommige mensen zitten ook op de telefoon, en die mailen alsof ze sms'en :o
Veel mensen denken ook niet na aan hoe iets overkomt.

Had hier weer een paar dagen met heerlijke biedingen waar je echt niks mee kan.
En wordt soms een beetje simpel van mensen die echt niet lezen, en gaan zitten bieden op spullen waaronder staat
Te bestellen bij (bedrijfsnaam)
Dan weet je toch al dat bieden, zeker als het minder dan de helft van de vp is weinig zin gaat hebben...

Ja en dan nog commentaar hebben als je netjes mailt dat de prijzen vast zijn.

Sommige hebben volgens mij idd niet eens bewust door hoe ze overkomen via de mail. Idd heel kortaf etc.
Van de week wel al 2x via fb dat ze bieden, ik akkoord ga. De na het uitwisselen van de gegevens aangeven het pas aan het einde van de maand betalen omdat ze nu geen geld hebben.
Vind ik ook nogal irritant.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:17

Nou, hier zelfde laken pakkie an!
Bieden ver onder prijs, niet lezen gezien verzending, niet terug reageren als je accoord gaat?!
Poeh, waarom dan bieden?

Mot wel zeggen dat ik dat verhaal van die verkeerde cap wel heel erg vind :(:)
Da's gewoon bewust mensen ( mi) oplichten: tnt zal echt niet pakket openen en er andere cap in stoppen...

Oh en ik heb ing, zit in buitland maar bij mij duurt het nooit langer dan 2 dagen ( weekenden wel).

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:20

upendo schreef:
:P

Zo heb ik een keer vier paar stal schoenen verkocht voor 50 euro.. Heb ze nog viezer moeten maken omdat ze nog te schoon waren, pas toen ik twee keer door de mestvaalt gebaggerd was waren ze goed.
Het was zogenaamd een meisje, maar 'haar vriend' kwam ze ophalen.
Geloof er echt geen drol van..
Maar heb met het geld leuke dingen gedaan en wat ruimte teruggekregen in mijn schoenenkast. :7

Hahah ik had precies dezelfde 2x.. Beide keren der vriend en de tweede keer toch maar gevraagd of hij ze niet zelf verzamelde. Werd opeens heel rood en liep snel weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:23

Pearlx schreef:
Hebben er hier mensen met een ING rekening ook last van hele trage overschrijvingen? Een bekende heeft iets van mij gekocht en ik was er bij toen ze het overmaakt, 4 dagen later nog niet verschenen op mijn rekening. Het is gewoon van een Nederlandse naar een Nederlandse rekening, wel 2 verschillende banken, maar 4 dagen? :S

Nope, ING is zelfs uitermate vlot. Gisteren mijn spaarrekening geplunderd(AEGON) Binnen 2 uur op mijn
eigen rekening. Buitenlandse overboekingen, zowel van als naar, de zelfde dag nog.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:02

mmmm, nu ben ik op zoek naar donker blauwe plantenpotjes (nergens in tuincentra meer te krijgen :P ) Bood iemand er 3 aan. Ik gevraagd naar de maat en wat ze er voor wilde hebben inclusief verzenden.
7,75...... Is dit nu 'als het te mooi is om waar te zijn, is dat het ook?!' :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:51

Met dat soort artikelen denk ik dat mensen er gewoon vanaf willen :-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:54

Dat denk ik ergens ook, maar dacht 1,00 voor 3 potten..... :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:57

idd op een rommelmarkt moet je blij zijn met 0,20 cent voor zoiets :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:48

Alja schreef:
idd op een rommelmarkt moet je blij zijn met 0,20 cent voor zoiets :)

Da's wel heeeeel weinig :+ :Y)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:29

ik was opzoek naar een goedkoop boomloos zadel..net een paardje erbij..duurder dan in de planning lag en we zijn een huis aan het bouwen dus geen cent te makken op het moment....het huis slurpt alles op. Voor het nieuwe paard heb ik wel een ok engels zadel maar liever boomloos dus ik vond en oud barefoot zadel..kaal op MP. ik bood 55,- en kon hem kopen.moet nieuwe seatsaver op, maar die heb ik liggen + de rest van het toebehoren incl. barefoot pad ligt hier allemaal.......dus denk..das mooi!! kan ik even vooruit tot de bankrekening weer toereikend is voor een nieuwer exemplaar..... maar nu na de betaling van afgelopen zaterdag en bewijs van betaling toegezonden te hebben hoor ik helemaal niks meer...... krijg daar persoonlijk toch wel de kriebels van omdat er voor die tijd wel meteen werd gereageerd........nu 2 mailtjes gestuurd met de vraag of het geld is ontvangen maar tot op heden niks......oei...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:41

Dat is echt zenuwslopend Wendy! :(

Ik heb weer een goede ervaring, vanavond 2 sloten verkocht. 5 jaar terug gekocht, nooit geïnstalleerd, heb nu kunststof kozijnen, en daar mag ik geen gaten in maken, dus ze konden weg.

Keurig e-mail verkeer gehad en een uur voordat ze opgehaald werden, werd ik keurig gebeld door de beste man dat hij uit den haag vertrokken was en ze op zou pikken binnen het uur.

Afgerekend, sloten mee en hij was weer weg. Echt keurig! :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:54

Ik heb een advertentie van mijn paardrijspullen op marktplaats staan. Alles is zo'n 4x gebruikt, waaronder m'n synthetische rijlaarzen (alles is echt zgan). Krijg ik een bod van 20 euro incl verzenden. Ik heb er vriendelijk op gereageerd, dat mijn richtprijs wel iets hoger is als 13 euro. Krijg ik terug dat ik dan maar de t*ring moet krijgen, want die laarzen waren duidelijk al een paar jaar oud, zo aan de foto te zien. Heb er niet eens meer op gereageerd, belachelijk!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:06

pfioew...... mailtje terug gehad.....wordt vandaag verzonden. Er was wat vervelends gebeurt prive bij haar dus ze was het hele zadel een beetje vergeten..... gelukkig voor mij maar vervelend voor haar....

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:55

sharoontje schreef:
Ik heb een advertentie van mijn paardrijspullen op marktplaats staan. Alles is zo'n 4x gebruikt, waaronder m'n synthetische rijlaarzen (alles is echt zgan). Krijg ik een bod van 20 euro incl verzenden. Ik heb er vriendelijk op gereageerd, dat mijn richtprijs wel iets hoger is als 13 euro. Krijg ik terug dat ik dan maar de t*ring moet krijgen, want die laarzen waren duidelijk al een paar jaar oud, zo aan de foto te zien. Heb er niet eens meer op gereageerd, belachelijk!

Haha had ook zoiets. Had een dekje te koop (van 20euro voor 10) ging iemand mij een mail sturen dat ze het dekje wel wou hebben voor 2 euro?
Heb ook terug gestuurd dat ik er wel wat meer voor verwachtte haha

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:49

Of op een igs rijbroek met leer ( die al voor maar 15,00 erop staat) 5,00 bieden :roll:
Ja, dat zou ik ook wel willen :wow:
Ben nu in stadium dat ik op dat soort biedingen niet meer reageer O:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:55

Ook weer frustrerend. Je hebt iets te koop staan waar je graag vanaf wilt. Mensen sturen je vragen,je antwoord en je hoort vervolgens niks meer.
Kleine moeite om iets terug te sturen lijkt me.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:05

Hier nog een zadel dilemma.
Ik wil en moet mijn springzadel kwijt maar echt niemand wil hem!