Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:03

DuoPenotti schreef:
Dat is heel netjes.
Hopelijk ziet de betreffende persoon in dat het echt niet kan.

Ik ben blij met mijn nieuwe droger, geen berging meer vol natte damp.
Maar jeee, wat is dat ding traag.
Bed verschonen duurt nu echt een volledige dag voordat alles droog is.
Mijn oude milieuvervuilende trommeltje draaide 1 was in net iets meer dan een uur er doorheen ipv de 3,5 uur nu -O-

Is het een warmtepompdroger? En staat hij wel warm genoeg?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:03

Zebrastreep schreef:
xPabloBokt schreef:
Weer veel stress rondom mijn oren en tinnitus. Zondag lachte een oud-collega heel hard vlak naast mij en sindsdien is het weer raak. Vannacht wel goed geslapen en dus vandaag wat minder stress, gil ik net met tafelvoetbal op het werk zélf zo hard dat ik er nu stress van heb. :')

Love leven als hoogsensitief persoon. :+

Wat mij helpt is de piep compleet negeren. Pas als ik erop let (zoals nu) dan begint het weer. Of dan wordt ik er mij bewust van.

Dat zei mijn KNO arts ook. Als je er niet aan denkt gaat het vanzelf weg. Zo werkt het helaas dus niet. Alsof continu aan een piep denk of ga denken 'zo schiet de frequentie er weer harder in' en floep, daar is het. Het is er nu eenmaal en er is weinig aan te doen. Je kan veranderen hoe je er mee om gaat (het is er, het accepteren), maar het gaat niet weg helaas.

De app van DP ga ik eens uitproberen!

@ nyaleti beterschap!
@ ineke verdrietig bericht, sterkte!

Gisteren oefeningen gedaan om m'n pauper enkel te versterken, maar ik deed t te enthousiast en nu heb ik weer meer pijn.... conclusie, toch maar naar de fysio die betere en gedoseerde oefeningen kan geven om 'm sterker te maken want ik maak het alleen maar erger :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:06

wyoming schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat is heel netjes.
Hopelijk ziet de betreffende persoon in dat het echt niet kan.

Ik ben blij met mijn nieuwe droger, geen berging meer vol natte damp.
Maar jeee, wat is dat ding traag.
Bed verschonen duurt nu echt een volledige dag voordat alles droog is.
Mijn oude milieuvervuilende trommeltje draaide 1 was in net iets meer dan een uur er doorheen ipv de 3,5 uur nu -O-

Is het een warmtepompdroger? En staat hij wel warm genoeg?

Ja ik denk van wel.

Hoe warm moet die staan?
Zal er graad of 14 zijn waar die staat.
Maar hij doet best netjes wat hij vooraf ook aangeeft.

Betreft de piep. Weg gaat hij niet.
En hoe meer stress hoe meer focus van je brein erop.
Maar kun je hem naar de achtergrond brengen scheelt dat wel enorm.

Hopelijk helpt het jullie

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:10

Ineke2 schreef:
Ineke2 schreef:
Ik heb een klacht ingediend en er word binnen 3 werkdagen contact met mij opgenomen...

Ik was gisteren al gebeld, maar toen had ik geen tijd voor een gesprek, dus voor vandaag afgesproken. Ben gebeld en netjes te woord gestaan.
Ze toonde begrip en was het met mij eens dat het niet kon wat mij was overkomen. Ze zou erover gaan praten met de leidinggevende van de betreffende afdeling. Die gaat het weer terugkoppelen naar de betreffende medewerkers die die dag gewerkt hebben voor wederhoor en over ongeveer een week of 3 krijg ik dan weer een terugkoppeling daarvan.

Heel netjes Tineke!
Fijn dat je gehoord bent :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:11

Hier bewust voor een ouderwetse condensdroger gegaan. Uurtje is het droog.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:12

Ik heb er nog steeds eentje van mijn moeder met een slang, doet het perfect!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:12

chanicha schreef:

Ja hier met slang in een afvoer. Topding.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:18

Dat negeren van tinnitus helpt inderdaad niet voor iedereen. -O- Ik denk dat het afhankelijk is van de graad. Mijn vader heeft al sinds jonge leeftijd heftige tinnitus (met 10 jaar tot en met zijn 13e jaar buiten schooltijd vrijwel dagelijks gewerkt in een mega lawaaierige machinefabriek zonder gehoorbescherming) en heeft er 24/7 last van (ook als hij probeert te slapen en gelijk als hij weer wakker wordt. Hij kan er wel beter mee omgaan als hij in de natuur is, omdat hij daar zo min mogelijk prikkels/stress uit de samenleving ervaart, maar dan nog is het constant aanwezig.
Een collega heeft op een concert tinnitus opgelopen. De ene dag kan hij er beter mee omgaan dan de andere en ondanks dat het bij hem nog een lichte vorm is (wat ik heb begrepen), ik heb hem wel eens horen zeggen dat hij er soms knettergek van wordt. Hij zei dat als hij er niet teveel aan denkt, dat het dan inderdaad wat minder is, maar ook bij hem blijft het voortdurend aanwezig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:19

Suzanne F. schreef:
Hier bewust voor een ouderwetse condensdroger gegaan. Uurtje is het droog.

Deze heeft ook afvoer dus dan is het geen warmtepomp?

Opgezocht. Is wel een warmtepomp.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:26

@Shenavallie

Kan mij heel goed voorstellen dat niet iedereen het naar de achtergrond krijgt.
Ik lig er ook wel eens wakker van.
Maar proberen de focus te verleggen kan het draagzamer maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:30

chanicha schreef:

Ik ben positief jaloers op je! :j Wij hadden tot vorig jaar eentje met een slang naar buiten en die droogde altijd fantastisch. Alles was binnen het uur kurkdroog, maar na 15 of 16 jaar was hij echt op. Zo eentje nergens meer kunnen vinden, maar alleen van die moderne apparaten. Uiteindelijk eentje met een warmtepomp aangeschaft (die leek het meest in de buurt te komen volgens de verkoper, niet dus...). Wat een ellende ding. Alles blijft klammig, heeft een droogtijd van soms meer dan 3 uur (kortste tijd is bijna 3 uur) en vaak slaat hij niet automatisch uit als iets al lang en breed droog is. We hebben hem nu een jaar (al eens contact gehad met de verkoper en die kon alles weerleggen, gaf ons het gevoel het niet te snappen), maar ik wil echt mijn vertrouwde droger terug. Die was vele malen zuiniger, beter en sneller in gebruik.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:32

DuoPenotti schreef:
@Shenavallie

Kan mij heel goed voorstellen dat niet iedereen het naar de achtergrond krijgt.
Ik lig er ook wel eens wakker van.
Maar proberen de focus te verleggen kan het draagzamer maken.

Ik heb echt met je te doen en ben absoluut blij voor je dat het je lukt om dat voor elkaar te krijgen. Vind het ook fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die dat wel lukt, want anders krijg je alleen maar de niet-luk-ervaringen.
Hoe heb jij het opgelopen? En hoe kun jij jouw focus verleggen? Misschien dat mijn collega daar ook wat mee kan (ik wil hem graag helpen, want ik vind het echt super vervelend voor hem).

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:33

Droog maakt hij het hier gelukkig wel.
Maar ben gewend alles wat sneller achter elkaar te kunnen draaien.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:33

Dat de A30 dichtgaat voor een paar maanden.
Dagelijks rij ik daarover heen om op mijn werk te komen.
Helaas kan ook niet eerder vertrekken omdat ik eerst mijn dochter naar school moet brengen.
Ik doe laboratorium werk dus thuis werken zit er ook niet in.

Duimen dat het meevalt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:41

@Shenavallie
Ik ben geen ernstig geval. Dat voorop.

Ik denk dat mijn NAH dat heeft veroorzaakt.
Kan niet precies de wanneer aangeven.
Maar het werd erger toen ik geen gehoorapparaat kocht terwijl ik die wel nodig had. Toen ik dat begon te beseffen vlug naar de kno arts.

Maar ik merk dat het verergert met minder slaap als ik me ergens druk om maak.

De app heeft mij ook wel geholpen. Je laat daar een vogeltje weg vliegen. En vooral in de nacht als het mij het meeste stoort laat ik die vliegen. Gaat mijn gedachte er heen.
Maar je krijgt daar ook andere oefeningen.

Nu hoor ik hem ook luid.
Maar voordat we het er net over hadden hoorde ik hem niet. Al was hij er wel.

Maar ik weet dat dat zo niet voor iedereen
Die horen het altijd.

Maar de app is niet duur. Zou het altijd proberen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:46

Siggislief schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik wou nog reageren op een post van eerder. Had je een behandeling gehad aan je ribben? Mag ook via een pb hoor. Ik heb ook regelmatig last van mijn ribben door stress en een middenrif die gespannen is.

Ik heb gisteren een behandeling gehad bij de Manueel Therapeut, ik heb altijd al wel zo nu en dan last van de onderrug.

Maar kwamen gisteren achter dat het niet mijn rug is, maar mijn onderste 2 ribben zei hij.
En hij heeft deze geprobeerd 'los' te masseren, het was behoorlijk pijnlijk.

Gisteren was het te doen, maar vandaag is het vooral een oppervlakkige ademhaling, even diep in ademen lukt niet.

Even sidenote maar houd de koorts wel in de gaten met pijn in de rug.

Ik heb dan een triggerpoint massage gehad inderdaad rond het middenrif ter hoogte van de onderste ribben. Ik had de dag erna ook behoorlijke spierpijn en moeite met ademen. Het is hele vervelende pijn. Hopelijk wordt het nu wel beter , ribben kunnen echt vervelend pijn doen.

--

Over de tinnitus ik denk dat ik ook wel een andere situatie heb. Ik heb het al sinds mijn 12de door waarschijnlijk de vele ontstekingen die ik heb gehad als kind. Ik ben er als het ware in mee gegroeid en aan gewend geraakt.

Nu bij de burn-out is het wat verergerd, maar ik weet ook wel dat ik het weer rustig kan krijgen ( vraag mij niet hoe dat precies gaat). Natuurlijk had ik liever zonder gehad, maar ik zou het nu ook raar vinden als het ineens over is. In mijn beleving is het nog stil in ruimtes ect. Ik hoor de piep wel maar dat heb ik geaccepteerd als mijn manier van stil zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:54

DuoPenotti schreef:
@Shenavallie
Ik ben geen ernstig geval. Dat voorop.

Ik denk dat mijn NAH dat heeft veroorzaakt.
Kan niet precies de wanneer aangeven.
Maar het werd erger toen ik geen gehoorapparaat kocht terwijl ik die wel nodig had. Toen ik dat begon te beseffen vlug naar de kno arts.

Maar ik merk dat het verergert met minder slaap als ik me ergens druk om maak.

De app heeft mij ook wel geholpen. Je laat daar een vogeltje weg vliegen. En vooral in de nacht als het mij het meeste stoort laat ik die vliegen. Gaat mijn gedachte er heen.
Maar je krijgt daar ook andere oefeningen.

Nu hoor ik hem ook luid.
Maar voordat we het er net over hadden hoorde ik hem niet. Al was hij er wel.

Maar ik weet dat dat zo niet voor iedereen
Die horen het altijd.

Maar de app is niet duur. Zou het altijd proberen.

Dank je wel voor de tip! :j Is er maar één app (makkelijk te vinden als hij dan 'vogeltje' zoekt) of zijn er meerdere? Zou trouwens wel wat voor hem zijn: hij is een enorme vogelliefhebber. :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:13

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 38 min geleden

Shenavallie schreef:
chanicha schreef:

Ik ben positief jaloers op je! :j Wij hadden tot vorig jaar eentje met een slang naar buiten en die droogde altijd fantastisch. Alles was binnen het uur kurkdroog, maar na 15 of 16 jaar was hij echt op. Zo eentje nergens meer kunnen vinden, maar alleen van die moderne apparaten. Uiteindelijk eentje met een warmtepomp aangeschaft (die leek het meest in de buurt te komen volgens de verkoper, niet dus...). Wat een ellende ding. Alles blijft klammig, heeft een droogtijd van soms meer dan 3 uur (kortste tijd is bijna 3 uur) en vaak slaat hij niet automatisch uit als iets al lang en breed droog is. We hebben hem nu een jaar (al eens contact gehad met de verkoper en die kon alles weerleggen, gaf ons het gevoel het niet te snappen), maar ik wil echt mijn vertrouwde droger terug. Die was vele malen zuiniger, beter en sneller in gebruik.

Ik gok dat deze zomaar 20 jaar oud is, heeft eerst bij mijn ouders gestaan die hem nauwelijks gebruikten en daarna naar mijn zusje en toen naar ons :')
Zolang die het doet doet hij het hoor!