Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:42

purny schreef:
TheNovelist schreef:
....we hebben (rol)gordijnen nodig voor in het hele huis (5 ramen) .... holy moly wat duur... ;( -O-

Heb je bij veneta gekeken? Die zijn vrij goedkoop vind ik.
Ik wilde toen een rolgordijn in mijn douche. Kwam op 525 euro uit voor 1 raam.
Nee dank je de koekoek

Zie dat veneta al voorbij is gekomen.

Holy moly, mijn rolgordijntje in de badkamer komt bij de action vandaan, volgens mij kostte dat minder als een tientje :+ ik zie dat ze ze niet meer in het assortiment hebben dus daar hoef je niet voor rolgordijnen te gaan kijken, maar ze verkopen bij de action ook gordijnroedes en kant en klare gordijnen, misschien dat er wat voor je bij zit?

Nog een goedkope raamdecoratie die ik in huis heb hangen dat is in een klein kamertje wat ik gebruik als washok, daar hangt deze douchegordijn roede (handig want dan hoef je niet te boren, je kan hem meteen in gebruik nemen en hij kost ook geen drol)
https://www.action.com/nl-nl/p/bathroom ... jn-stang-/
En daar hangt een cheapass kant en klare vitrage aan, de goedkoopste die ik kon vinden. Met een schaar zelf op maat geknipt. Works like a charm, ook onder een tientje.

Beide zijn helaas wel alleen voor smalle of kleine ramen, voor bredere ramen ben ik geslaagd bij de ikea en de jysk, die zijn ook niet heel duur. Wel zelf ophangen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:56

De pst is hier dat het allemaal incourante maten zijn en mijn man is geen, ik zeg geen, ster in het 8nkorten van rolgordijnen! Been there and done that :n
Die van Veneta kan je zo ophangen, als je goed hebt gemeten, dus geen gedoe meer met knippen en zagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 11:09

Wij hebben gelukkig standaard maten en de oude bewoners hebben e.e.a. laten hangen aan raambekleding (houten jaloezieën en op de slaapkamers rolgordijnen), zo kunnen we rustig nadenken wat we precies willen en in welke kleur, want idd, raambekleding is DUUR.

Ik heb nu gordijnen van de Kwantum hangen, waar ik eigenlijk heel blij mee ben. Deze blijven voorlopig ook mooi hangen :=.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 11:37

Wij hebben ook in de slaapkamer verduisterende gordijnen van Jysk hangen en die doen het best goed moet ik zeggen maar in de woonkamer komt net in de ochtend en avond de zon onder het zonnescherm door en daarom wil ik daar rolgordijnen.

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 11:48

Ik heb gisteren na aanmoedigen van mn vriend wat geschreven. En na een enthousiaste reactie van hem en een bemoedigende van mn zus, heb ik een into geplaatst op de r/writing reddit voor first page feedback.
En nu ben ik super ongeduldig, ik wil weten of mensen het leuk vinden _O-

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 11:57

De moedermaffia op Facebook, gaf onder een bericht aan dat mijn zoontje van 6 weken bij ons op de kamer slaapt (eigen bedje) en blijkbaar is dat echt NOT DONE want dan wordt hij vre-se-lijk afhankelijk… Kind is 6 weken oud mensen, 6 weken :') Blijkbaar nu al verpest _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:03

Flowery schreef:
De moedermaffia op Facebook, gaf onder een bericht aan dat mijn zoontje van 6 weken bij ons op de kamer slaapt (eigen bedje) en blijkbaar is dat echt NOT DONE want dan wordt hij vre-se-lijk afhankelijk… Kind is 6 weken oud mensen, 6 weken :') Blijkbaar nu al verpest _O-

Vreselijk. Kan echt niet hoor!!

Zoontje sliep t/m 7 maanden bij ons, het was dat hij niet meer in de co-sleeper paste, anders had hij er nog gelegen :+

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:44

Flowery schreef:

Ach nog zo klein hummeltje juist.

Zie dat veel -O- ook op fb.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:59

Flowery schreef:

Nou dan sturen ze zeker de kinderbescherming naar mijn dochter want daar hebben ze alle drie bij haar in bed geslapen en mijn dochter sliep 38 jaar geleden ook bij ons in bed dus nog niet eens in een eigen bedje.
Lekker doen wat goed voelt en maling hebben aan die moraalridders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:29

Samen slapen is juist heel goed voor de binding en de hechting. Ik heb heel lang samen geslapen met mijn dochter tot ze zelf aangaf dat ze het niet meer wilde.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:54

We hebben een groot huis.Voormalige boerderij met deel.Onze oudste dochter woont nu in het voorhuis en de jongste kan nog op het deel.Maar, ik moet steeds meer ruimte inleveren en dat ben ik niet van plan.De vriezer kan wel in de gang of woonkamer staan vind mijn man,nou, ik niet.Nu wil ze ook de ruimte hebben waar de paardenzooi en voer staat.Heeft mijn man dat aan haar beloofd en alle zooi en voer moet nu op de boven verdieping staan,dus niet.Nu staat er een oude kast midden op mijn overloop en die zou ook blijven staan.Kan niet eens mijn was kwijt.Hier moet toch een goed gesprek over gehouden worden anders geef ik niet mijn paardenzooi ruimte op. -:(-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:25

Hebben nu gelukkig alle gordijnen gevonden :) 2 hebben we op maat laten maken en de overige ramen zijn rolgordijnen geworden die al op maat waren. Dus dat scheelt gelukkig ook een hoop (eerst wilden we alles op maat)
Vind het nogsteeds een hoop geld, maar we zijn nu wel een stuk goedkoper uitgekomen gelukkig.
Veneta was idd ook een optie geweest zag ik! Maar vind het fijn om de stof in het echt te zien/voelen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:26

fotolijstje schreef:
%)
Ik moet de wcs van de mannen schoonmaken en ik ben gewoon aan het kokhalzen, zo zo smerig

Oh maar vrouwen kunnen nog smeriger zijn hoor. :') :=

Zo blij dat begin van het jaar 2,5 boodschappen tas gratis heb kunnen ophalen aan gordijnen en mooie zware kwaliteit.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:08

Vergeten mijn pen uit de zak van mijn zorgjasje te halen, vervolg jasje zit onder de inktvlekken _-:(

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:12

Colaaa schreef:
Vergeten mijn pen uit de zak van mijn zorgjasje te halen, vervolg jasje zit onder de inktvlekken _-:(

Oh dat heb ik ook wel eens gehad, heb toen om een nieuwe gevraagd. Kreeg ze er niet uit

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:13

Ik ben zo ontzettend moe, als ik zou gaan liggen dan zou ik denk ik in slaap vallen. En het is niet dat ik zo veel heb gedaan, hoe dan :?

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:49

fjordjes schreef:
Colaaa schreef:

Oh dat heb ik ook wel eens gehad, heb toen om een nieuwe gevraagd. Kreeg ze er niet uit

Heb hem nu in melk liggen, hopen dat ik als ik hem morgen ga wassen het er dan wat uitgaat *fingers crossed*

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:10

Flowery schreef:

De mens is het enige zoogdier dat de kinderen ver bij hen weg laat slapen.
Je moet gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt, al laat je ze op je hoofd slapen
En nee, een 6 weken oude baby kun je niet verwennen

*Kruipt terug onder meeleessteen*

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:12

Vorige week een band van mijn eigen auto aan gort gereden en nog geen tijd gehad om die te laten vervangen. Leen nu dus de auto van mijn moeder, nu zit daar een schroef in de band...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 17:27

Flowery schreef:

Stuur maar door hoor, mijn dochter is 2,5 en slaapt bij ons in bed. Is lust ze rauw *\o/*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 17:43

Ik slaap ook nog bij mijn moeder in bed

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:02

Iedereen is van harte welkom om bij mijn moeder in bed te slapen, wel op eigen risico :=

-------------

Ik heb echt zo'n k*tweekend, alles wat ik doe gaat mis :') Henk heeft gisteren ook nog een flinke schop in de wei geïncasseerd en galoppeerde daarna letterlijk op 3 benen weg -O- Lijkt mee te vallen vandaag maar ik ben meteen wat grijze haren rijker.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:12

Dinsdag de aller moeilijkste en belangrijkste toets van mijn hele studie, haal ik deze ben ik zo goed als afgestudeerd. Hele week geleerd, vandaag de oefentoets gaan maken en had echt bijna alles fout. Vriendin van mij gevraagd voor hulp, aangezien dit haar vakgebied is, en zelfs die snapte er niks van %)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:48

Fly_high schreef:
Iedereen is van harte welkom om bij mijn moeder in bed te slapen, wel op eigen risico :=

-------------

Ik heb echt zo'n k*tweekend, alles wat ik doe gaat mis :') Henk heeft gisteren ook nog een flinke schop in de wei geïncasseerd en galoppeerde daarna letterlijk op 3 benen weg -O- Lijkt mee te vallen vandaag maar ik ben meteen wat grijze haren rijker.

Whahahaah!!

Bij ons mogen de dieren ook op de slaapkamer als ze ziek zijn. En daar mag de wereld wat van vinden.

Dus kleine ukkies mogen van mij dat al helemaal.
:j

Dat een oude man een winkelmedewerker helemaal uit kafferde omdat de caissière een foutje had gemaakt.
1. Je praat tegen de verkeerde.
2. Je praat met een verkeerde toon.
3. Het zijn nog kinderen. Doe kalm en zoek een manager.

Meisje van de winkel stond bijna in tranen. Ze mocht van mij even uitrazen/uithuilen op mij. Vond ze fijn..
Ben zelf ook winkel medewerker geweest op die leeftijd en dat is gewoon k.t. als mensen zo onbeschoft doen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:55

Ik voel me zo onwijs poedersuiker.. Sta echt onder enorme stress en ik voel mezelf gewoon langzaam afglijden

Mijn kat ligt als sinds vrijdagochtend op de kliniek ;( Zaterdag was hij aan de beterende hand en vanmorgen was het weer slecht. Dit had een leuk weekend moeten worden, maar in plaats daarvan kan ik alleen maar janken en stress hebben.

Morgen mag ik eindelijk mijn lang verwachte auto ophalen, maar zelfs daar heb ik geen zin in |( Ik heb nog 100x liever mn oudje terug thuis morgen, dan die 100x uitgestelde auto..