Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:54

Hier ook veel vliegen in/rond de groene bak. Hier is het schema: groen - papier - groen - plastic.

Ergernis: het blijft zo benauwd buiten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:55

fokfanaat schreef:
_San87_ schreef:
Vleesresten mogen überhaupt niet in de groene bak :?.

In Nederland wel.

Wat hoort wel bij gft?
schillen en resten van groente, fruit en aardappelen.
resten van gekookt eten.
etenswaren over de datum (zonder verpakking)
brood, deeg, rijst en pasta.
vlees- en visresten (inclusief graten, schelpen en botjes)
pinda- en notendoppen.
eierschalen.
kleine restjes jus.

Echt? Gadver. Ik gooi vleesresten altijd bij t restafval.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:10

marleen_88 schreef:
Hier ook veel vliegen in/rond de groene bak. Hier is het schema: groen - papier - groen - plastic.

Ergernis: het blijft zo benauwd buiten.

Klein takje klimop kan helpen tegen vliegen etc in de groene bak

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:19

Niet geërgerd,maar dat mijn vader het zo erg vind dat mijn moeder met zwaar Alzheimer 2 jaar geleden een ongeluk heeft gehad,anders was ze er nu nog geweest.Ik kan hem niet zeggen dat door het ongeluk mijn moeder rust heeft gekregen.Mijn vader weet niet wat er allemaal is gebeurt door de Alzheimer,dat hebben we hem nooit verteld.Maar ik kan nooit zeggen dat het ongeluk voor mij een zegen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:25

Ben vega, maar ook hier een vieze bak hoor := Gelukkig geen maden geloof ik tot nu toe. Maar nog steeds een gore bende.

Wel blij dat ik tegenwoordig weer een bak heb ipv een ondergrondse container op 5 minuten lopen(die altijd vol zat := , kom je aan met je goede gedrag en afval scheiden en 3 volle vuilniszakken, mag je ze weer mee terug nemen….)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:25

Dat er thuis alleen maar complimenten gegeven mogen worden

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:45

Plop1997 schreef:
Mijn vriend. Is voor t eerst van een paard gevallen, flink hard op zn arm terrcht gekomen. Wil morgen eerst proberen te gaan werken in plaats van dat we direct foto’s gaan maken. Vermoed dat het een spierscheur is en geen breuk maar de dyclofinac doet eigenlijk al niks wat geen goed teken is.

Update: hij had vannacht zo veel pijn dat ik hem heb over kunnen halen om naar de hap te gaan in plaats van naar het werk te rijden. Huisarts had ook niet het idee dat het een breuk was want het viel best mee met de pijn. Ik stelde voor om toch foto’s te maken want onderbuikgevoel. Naar de radioloog, foto’s gemaakt en jawel toch een breuk. Hij zit nu in het gips en is er toch wel even zoet mee. Blijkbaar zo’n hoge pijngrens dat niemand verwachte dat het gebroken was.
We zijn erna maar cake(vlaai was ook nog eens op) gaan halen en hebben getrakteerd op stal want die eerste val was dan toch een spectaculaire.

Paard waar die vanaf was gevallen kwam wel nog even sorry zeggen.
Afbeelding

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:52

Menino schreef:
Ben vega, maar ook hier een vieze bak hoor := Gelukkig geen maden geloof ik tot nu toe. Maar nog steeds een gore bende.

Wel blij dat ik tegenwoordig weer een bak heb ipv een ondergrondse container op 5 minuten lopen(die altijd vol zat := , kom je aan met je goede gedrag en afval scheiden en 3 volle vuilniszakken, mag je ze weer mee terug nemen….)

Heb laatst wel iets op Facebook voorbij zien komen over een verse boterham waar je azijn over giet en die in de bak legt, schijnt goed te helpen tegen vliegen >;)

Plop1997 schreef:
Plop1997 schreef:
Mijn vriend. Is voor t eerst van een paard gevallen, flink hard op zn arm terrcht gekomen. Wil morgen eerst proberen te gaan werken in plaats van dat we direct foto’s gaan maken. Vermoed dat het een spierscheur is en geen breuk maar de dyclofinac doet eigenlijk al niks wat geen goed teken is.

Update: hij had vannacht zo veel pijn dat ik hem heb over kunnen halen om naar de hap te gaan in plaats van naar het werk te rijden. Huisarts had ook niet het idee dat het een breuk was want het viel best mee met de pijn. Ik stelde voor om toch foto’s te maken want onderbuikgevoel. Naar de radioloog, foto’s gemaakt en jawel toch een breuk. Hij zit nu in het gips en is er toch wel even zoet mee. Blijkbaar zo’n hoge pijngrens dat niemand verwachte dat het gebroken was.
We zijn erna maar cake(vlaai was ook nog eens op) gaan halen en hebben getrakteerd op stal want die eerste val was dan toch een spectaculaire.

Paard waar die vanaf was gevallen kwam wel nog even sorry zeggen.
[ [url=m/LC0ghf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oef sterkte, wel een hoge pijngrens voor een man dan :x O:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:57

Oei Plopje, die heeft echt een flinke smakkerd gemaakt! Niet niks als eerste val.. Hopelijk herstelt het snel en durft hij het zadel nog in.

-
Hond om 20u even een klein stukje uitgelaten, ging hij zelf gek doen en even rond rennen. Uur later lag hij nog zo te hijgen.. even onder de kraan gezet en dat leek te helpen maar nu heeft hij nog steeds een hoge ademhaling.. terwijl hij gewoon rustig ligt. Hele tijd op koele tegels of op fris beton (het is hier inmiddels lekker afgekoeld en niet meer benauwd).
Valt me de laatste tijd steeds meer op dat hij lang blijft hijgen of een snelle ademhaling heeft. Ergens weet ik dat ik me aan stel en spoken zie, ergens twijfel ik ook of ik het toch niet ff moet laten checken. Ding is dat je meteen verdere onderzoeken moet laten doen want als hij bij de DA is, is de hartslag toch hoog en staat ie te hijgen van spanning.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:58

Het. koelt. niet. af. in. huis.

Ik ben zo klaar om echt een week al in 28+ graden binnen te zitten, pleuris zomer :+

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:00

Maddy_Paola schreef:
Oef sterkte, wel een hoge pijngrens voor een man dan :x O:)

Hahahaha ja dat heeft hem niet meegezeten. Stalgenoot is ambulance broeder en had aan zijn arm getrokken en gebogen toen het net gebeurde en hij gaf geen kick. Bij de huisarts was t wel zo van oh ja dat voel ik wel als je er aan trekt. Met foto's maken trok hij alleen een beetje witjes weg volgens de radioloog en de eerste hulp arts vond ook dat hij nogal rustig was met zo'n breuk terwijl ze best een ruk aan zijn arm gaf. Toch een taaie gevonden. :=

Ook totaal geen valangst ofzo, hij was zelfs nog terug op het paard gekropen met achteraf dus z'n gebroken arm en in de auto uitgebreid z'n spring en cross ambities aan het vertellen. Ik ben zelf een dressuur miep met extreme valangst en ben nu al aan het piekeren voor m'n les morgen omdat ik hem zo hard heb zien vallen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:01

Beterschap hoor voor je man, Plop1997 :(:)

Morgen heel veel regen en ik moet dus in de regen mijn paard beweging geven. Zo geen zin in, maar ik ga toch :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:02

Sterkte voor je partner Plop. Klinkt pijnlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:02

Mijn neus zit zo dicht, dat ik niet kan slapen :').

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:35

Weekendje wegplannen, mijn moeder heeft gezegd dat ik het voor mijn verjaardag krijg. Dus mijn vrienden mogen ook gratis mee.
Ik echt blij gezegd, word ik gewoon genegeerd. :(
Ik vind het gewoon zo poedersuiker dat ze op dat gebied heel slecht zijn, het terug reageren of zelf initiatief tonen. -O-

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:54

Volgende week begint school alweer :') . Ik zie er voor het eerst enorm tegen op en probeer deze week zo lang mogelijk te laten duren. _/-\o_

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 00:36

Ik heb gehoord dat azijn in de bak doen helpt tegen allerlei gedoe!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 00:47

Bij ons wordt de gft kliko ook om de week geleegd, maar hier wordt ook vanuit de gemeente aangeraden om in de zomer voor voedingsresten en dergelijke de kliko te gebruiken die het snelst wordt geleegd.

Er was regen beloofd. Het was een leugen -O-

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 02:24

Mezelf. Ik ga alles verkopen wat ik heb denk ik en een nomade bestaan leven. Geen contacten meer aangaan want ik verpest het toch alleen maar of trek toxische mensen aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 03:55

Sterkte met vriend, plop!

Ik ben alweer wakker. Begin van de nacht al telkens wakker geworden en nu kom ik niet meer in slaap. Het slapen wordt steeds slechter, maar als ik naar huisarts ga zal die zeggen dat ik pijnmedicatie moet verhogen. Want dat werkte vorige keer goed, maar wil ik eigenlijk niet, want dat betekent dat het elk half jaar hoger moet...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 05:10

Dat ik al de hele nacht slecht slaap en nu al wakker ben door onweer…

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 06:33

fokfanaat schreef:
_San87_ schreef:
Vleesresten mogen überhaupt niet in de groene bak :?.

In Nederland wel.

Wat hoort wel bij gft?
schillen en resten van groente, fruit en aardappelen.
resten van gekookt eten.
etenswaren over de datum (zonder verpakking)
brood, deeg, rijst en pasta.
vlees- en visresten (inclusief graten, schelpen en botjes)
pinda- en notendoppen.
eierschalen.
kleine restjes jus.

En daar komen vliegen op af, met maden als gevolg. Brrrr.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 06:54

Loeky01 schreef:
Mezelf. Ik ga alles verkopen wat ik heb denk ik en een nomade bestaan leven. Geen contacten meer aangaan want ik verpest het toch alleen maar of trek toxische mensen aan.

-O- :knuffel:

Het komt goed hoor, je zit nu ook in een hele heftige periode met je scheiding toch?

LuckyLunaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:26

luuntje schreef:
Vuilnisophaaldienst heeft te weinig mensen.
Groene bak wordt maar 1x per 2 weken geleegd.
Bak marcheert zelf al naar de weg. Jakkes vieze maden.
Ondanks dat er biologische afbreekbare vuilniszakken inzitten en stukken klimop.

Groen wordt bij ons sowieso 1x per 2 en soms 3 weken opgehaald.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:44

Ik had maandag een vleermuis hier in een doos zitten, dacht dat ie door het raam was gekomen die ik open had staan. Dus netjes de dierenambulance gebeld en het beestje is met hen mee gegaan naar de opvang.

Ja, er zit er nu nog eentje in een doos… of ze zijn voor de verhuizing erin terecht gekomen, of ik heb gewoon allemaal vleermuizen die zich door gaten wurmen…