Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:14

Dikke vette knuffel voor iedereen. :(:)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:23

Ik zat net ergens met mijn dreumes op schoot naar een soort show te kijken. Ze at ondertussen een soepstengel die ze zelf in de smeerkaas mocht dopen. Er kwam iemand voor mij staan waardoor we de show niet meer konden zien, normaal zeg ik daar wel even wat van want dat is behoorlijk aso maar had nu zo'n lol om mijn dreumes die smeerkaas op haar jas aan het smeren was _O-

De jas hing ook deels over mn knie zo dicht stond ze voor ons dus vond het wel terecht.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:32

Hee het heet toch ook niet voor niets smeerkaas :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:31

Roodvos schreef:
Heb ik gisteren mijn kamerplanten verpot, gesnoeid en uitgedund? Ja :j

Is vanochtend de groene kliko geleegd? Ja :j

Kom ik er nu net achter dat ik een kennelijk zeldzame kamerplant boven heb staan? Ja :j

En kom ik er nu dus ook achter dat ik een pot vol stekken daarvan in de kliko heb gegooid? Hmm..... >;)
Als het de groene kliko is, zou ik ze daar rustig weer uit vissen. :+

En wat een mooi verhaal, Suliko! <3 Kan me voorstellen dat dat plantje je heel dierbaar is![/quote]
Hmm, ja, maar die kliko is dus vanochtend geleegd.... Dus daar zit niets meer in (nou ja, nog wat slakken en prut waarschijnlijk).

Mooi verhaal Suliko <3. En weet je wat dubbel mooi is? Ik heb dit plantje van mijn moeder gekregen toen ik uit huis ging. Mijn moeder is 2 jaar geleden overleden en ook voor mij is dit plantje een herinnering aan haar <3. Zij noemde de plant een "piegelmietje" (haar dialect voor pielemuis) :') .[/quote]

Ik heb hem ook, ook als aandenken aan mijn vader meegenomen, na zijn overlijden.
En dacht dat het een orchidee-achtige was, totdat hij vorig jaar bloeide.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:06

Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft!

Mijn biecht, aansluitend op coping:
Ik kan (teveel) drinken. Is echt een (slecht) aangeleerd afweermechanisme. Het laatste jaar gaat het enorm goed: 2-5 drankjes op 1 avond in de week maar heel soms komt die oude soort van paniek boven en dan ‘moet’ ik doordrinken. Dan ga ik echt tot het gaatje en daar word ik niet leuker van: eerder ronduit genant zegmaar. Geen slechte dronk (gelukkig!) maar dan ga ik echt rare dingen doen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:43

Oh, ja. Teveel drinken kan ik ook.
Mijn grootste probleem daarmee is dat ik geen grens voel. Ergens weet ik wel dat ik niets meer 'nodig' heb, dus dan haal ik zelf geen drinken meer, maar meestal zijn we op stap met vrienden die dan weer een nieuw biertje in je handen drukken en het besef dat ik dat moet weigeren heb ik dan niet meer. Overigens ben ik hartstikke leuk als ik dronken ben (nogal spraakzaam, ik vind iedereen gezellig en aardig en ik ga veel dansen, verder niets geks gelukkig).

Maargoed, daardoor zijn er eigenlijk net even teveel avonden dat ik niet meer weet hoe ik thuis gekomen ben.
Meest beschamende is nog wel dat ik op mijn 21ste verjaardag op tijd naar huis ging omdat ik moe was na een avondje te veel drinken. Toen ben ik in de berm in slaap gevallen :=. Vervolgens vond een wielrennerpeleton dat bij ons in de buurt op tijdrit was me. Die hebben me wakker gemaakt en hebben me met het hele peloton thuis gebracht :'). Ik heb ze toen wel heel lief taart aangeboden, maar ik voelde me toch wel erg banketstaaf dat ik die hele tijdrit verpest heb :').

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 23:54

Die wielrenners _O-

Als ik uitga drink ik ook veel te veel maar dat is voor mezelf geen biecht. Het is gewoon prettiger voor iedereen want ik word er aardiger van :') of ja, tegen sommige mensen.

Het is ingewikkeld :')

Maar ik heb wel een grens. Ik ging een tijdje om met wat andere moeders in de buurt hier maar die werden zo beschamend, toen ben ik afgehaakt. Dubbele tong, delen van de avond kwijt, kotsen. Dat doe ik niet.

Wel op de pooltafel dansen, door de microfoon meezingen, roepen dat iemand op Nick én Simon lijkt en hoe knap dat is. Dat soort taferelen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:36

Dat wielrenpeloton :')

Roepen dat iemand op Nick èn Simon lijkt is inderdaad wel een mooie _O-

Ja ik doe dan ook bijzondere dingen ja. Vind de hele wereld lief, hoewel ik ook sneller ‘de waarheid’ zeg. Vriendschappen herstellen waarvan ik me de volgende dag afvraag wáárom?! Maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:11

Anonieme biecht:

Ik ben misschien zwanger en mijn biologische vader gaat dit nooit weten omdat hij uit mijn leven is. Voor goede redenen maar toch voel ook mij schuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:12

AmyII schreef:
Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft!

Mijn biecht, aansluitend op coping:
Ik kan (teveel) drinken. Is echt een (slecht) aangeleerd afweermechanisme. Het laatste jaar gaat het enorm goed: 2-5 drankjes op 1 avond in de week maar heel soms komt die oude soort van paniek boven en dan ‘moet’ ik doordrinken. Dan ga ik echt tot het gaatje en daar word ik niet leuker van: eerder ronduit genant zegmaar. Geen slechte dronk (gelukkig!) maar dan ga ik echt rare dingen doen.

:knuffel:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 15:11

AmyII schreef:
Ja ik doe dan ook bijzondere dingen ja. Vind de hele wereld lief, hoewel ik ook sneller ‘de waarheid’ zeg. Vriendschappen herstellen waarvan ik me de volgende dag afvraag wáárom?! Maar goed.

Ik herken dit te goed _O-

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:30

:knuffel: Voor iedereen hier

Mijn moeder wilde mij eten meegeven voor vanavond, heb gezegd dat ik al wat in huis heb. Dat heb ik niet. Ik ben ongesteld, vind mezelf zielig en wil een grote pizza bestellen :')

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:09

Ik kreeg vandaag bijna ruzie met mijn 2 jarige dochter. Reden: ik had haar het AH oceaan plaatjes boek gegeven met stickers alleen kon ik er slecht tegen dat ze de stickers niet recht plakt... 8)7

Na een strenge toespraak van mijn vriend kon ik het wat meer loslaten en uiteindelijk heeft ze lekker zitten plakken.

Is het heel erg dat ik bijna een nieuw boek wil halen of alle stickers los wil maken en wil corrigeren? _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:16

Firefly289 schreef:
:knuffel: Voor iedereen hier

Mijn moeder wilde mij eten meegeven voor vanavond, heb gezegd dat ik al wat in huis heb. Dat heb ik niet. Ik ben ongesteld, vind mezelf zielig en wil een grote pizza bestellen :')

:knuffel: soms mag dat. Hoe was je pizza?

Hele dikke knuffel aan iedereen hier die het nodig hebt. Als je ooit eens een luisterend oor nodig hebt, m’n inbox staat voor iedereen open

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:18

Gamova schreef:
Ik kreeg vandaag bijna ruzie met mijn 2 jarige dochter. Reden: ik had haar het AH oceaan plaatjes boek gegeven met stickers alleen kon ik er slecht tegen dat ze de stickers niet recht plakt... 8)7

Na een strenge toespraak van mijn vriend kon ik het wat meer loslaten en uiteindelijk heeft ze lekker zitten plakken.

Is het heel erg dat ik bijna een nieuw boek wil halen of alle stickers los wil maken en wil corrigeren? _O-

Herkenbaar, dit gehele tafereel :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:46

Gamova schreef:

Ja, dit vind ik persoonlijk wel erg, het is niet erg om fouten te maken. Of in dit geval niet perfect te plakken.

Koop dan een nieuw boek en ga zelf je stickers sparen, laat je kind lekker kind zijn.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:55

Niobe schreef:
Gamova schreef:

Ja, dit vind ik persoonlijk wel erg, het is niet erg om fouten te maken. Of in dit geval niet perfect te plakken.

Koop dan een nieuw boek en ga zelf je stickers sparen, laat je kind lekker kind zijn.

Natuurlijk laat ik haar kind zijn, ze is hartstikke trots op haar op zijn kop geplakte kwal en ik ook op haar. (En dat heb ik haar ook verteld;) )
Het was gewoon even slikken omdat ik zelf zo'n perfectionist ben en ik er even error van kreeg dat zij ALLES zelf wilde doen en ze dus scheef gingen -O- (Niet helpen mama!! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:08

Haal dan idd gewoon een nieuwe voor jezelf. Haar werk corrigeren bij zoiets ontzettend onbelangrijks zou ik echt not done vinden, en is waarschijnlijk ook schadelijk voor haar ontwikkeling. Ze is pas 2, natuurlijk plakt ze die stickers schots, scheef, ondersteboven, binnenstebuiten en achterstevoren en dat mag ook.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:19

Ik vind het wel hilarisch, een volwassene die hetzelfde plakplaatjesboek als haar tweejarige dochter moet hebben om haar OCD in toom te houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:27

Anonieme biecht:

Gisteren had ik een feestje, gezellig met een paar man stuk of a 5 beetje drinken en dansen. Alleen er kwam iemand die niemand mog behalve degene die het feestje gaf. Diegene had iemand aangerand en was in het algemeen een vrij apart iemand. Ook hier zat die aan iedereens kont (ook die van mij). Later toen iedereen wel wat op had was diegene en een meid weg, naar boven. 3x raden wat er gebeurde %) en het ergste was ook nog, hij was daar te gast en mocht in dat logeerbed slapen en sliepen er mensen daarnaast. Ben met iemand anders die kamer binnen gelopen en gezegd dat ze zich moeten gedragen en nu moeten aankleden :') en naar beneden moeten gaan.

(Die dag daarna vroeg ik aan diegene waarom hij nou aan iedereen zijn kont zat en zijn antwoord was "vond ik grappig". Maar iedereen bij wie hij dat deed vond het absoluut niet fijn of grappig)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:32

Gamova schreef:
Niobe schreef:

Natuurlijk laat ik haar kind zijn, ze is hartstikke trots op haar op zijn kop geplakte kwal en ik ook op haar. (En dat heb ik haar ook verteld;) )
Het was gewoon even slikken omdat ik zelf zo'n perfectionist ben en ik er even error van kreeg dat zij ALLES zelf wilde doen en ze dus scheef gingen -O- (Niet helpen mama!! )

Tof dat je dat zegt, maar je acties zeggen nog steeds dat het verkeerd is.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:44

Dat ik me vaak ongelukkig voel omdat ik zo verschrikkelijk introvet ben. Ik ben dan bang dat mensen mij daardoor een heel saai persoon vinden. Het kost mij veel moeite om contact te zoeken met mensen. Ik zou echt heel graag willen dat dat allemaal wat makkelijker. Ik ben trouwens echt geen kluizenaar ofzo. En ik heb ook best wel goede mensen om me heen en een normaal sociaal leven. Maar het kost mij allemaal zo veel moeite.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:50

Ik snap wel dat er weinig "juicy" gebiecht word als er zo heftig gereageerd wordt op een stickerboek biecht. %)

Natuurlijk ga ik mijn dochter van 2 haar boek niet aanpassen en ik weet niet over welke acties je het hebt @Niobe?

Deze loedermoeder kruipt wel weer onder haar meeleessten. Misschien durf ik morgen wel achter het hek bij de appie te gaan staan om mijn eigen plaatjes te gaan vragen. _O-

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:54

Ik vond het wel een grappige biecht :')

Kijk als het constant gebeurt is het schadelijk, maar ik neem aan dat ze er van leert en het wel goed komt. Ze geeft toch ook zelf aan dat ze het daarna wel duidelijk heeft gemaakt het niet erg te vinden?

Ik heb ook wel is dat soort neigingen hoor, al zeg ik het nooit, maar dat ben ik persoonlijk. ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:56

Ik heb ook weleens stickers los gehaald en recht geplakt.