Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:05

Als een man wilt dat ik huisvrouw ga spelen. Dat kan natuurlijk, hè. Maar de hoeveelheid mannen die dat soort uitsraken doen zijn, tot nu toe, allemaal incell/andrew tate types. Bang dat de vrouw beter presteert dan hem. Ze mag vooral niet zelf nadenken, geen eigen werk hebben, niet te kritisch zijn. Enzovoort.

Daar pas ik voor. Ik ga niet 100% afhankelijk zijn van een man/partner. Ik vind mijn werk leuk en zou dat ook graag willen blijven doen.

Het is vaak ook al de toon die de muziek maakt. Ik vind het een bijzonder fenomeen. Voorheen hoorde ik dit helemaal niet zo van mannen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:08

Peelie schreef:
Hier ook geen dates. Na afgelopen zomer heb ik er weinig behoefte meer aan.

Ik heb één date gehad met een advocaat. De eerste initiële klik was er wel, totdat hij wat meer geen praten over wat hij wilde. En daar bleef het ook bij, wat hij wilde. Hij stelde mij geen vragen.

Hij wilde perse 4 kinderen krijgen, kon niet uitleggen waarom, behalve dat zijn zus 4 kindere heeft. De vrouw moest dan huisvrouw spelen zijn was doen en koken.

Aan het einde van de date zegt hij, voor iemand die physical touch (staat in mijn bio) als hoofd lovelanguage heeft, heb je me wel weinig aangeraakt. Waarop ik zeg dat ik daar in het begij nogal gereserveerd mee ben. Ik wil eerst weten hoe iemand is. Vervolgens bij het weg gaan zoent hij mij zonder pardon op mijn mond, terwijl ik geen enkel aanstalten gemaakt had om hem te zoenen. Hij had me ook op zo'n manier vast dat ik niet zomaar weg kon.

Als ik niet al op hem afgeknapt was dan was ik het daarna wel met zo'n actie...

Wat een vreselijk ouderwetse man. Schokkend dat dit anno 2023 nog bestaat. Dat was in mijn tijd, 35 jaar geleden al not done. En dan praat ik over de zoen op de mond en zijn eisenpakket over de traditionele rol verdeling . Wat een lozer zeg.......niets aan verloren Peelie!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:24

Haha ja fuuuuck dat, meteen wegwezen als een vent zoiets uit begint te kramen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:46

Tbf. Ik vond het wel vermakelijk om eens zo'n perspectief aan te horen :')

Ik heb bijv niks tegen op mannelijke en vrouwelijke energie. En ik ben het er bijv mee eens dat veel vrouwen in hun mannelijke energie zitten (en andersom ook). Ik ben er daar een van in mijn dagelijks leven.

Maar tijdens het daten zou ik het toch wel fijn vinden als ik mijn vrouwelijke energie wat meer podium kan geven. Dat gaat alleen bij een man die in zijn mannelijke energie zit.

Dat betekent overigens niet dat het in steen gegrift staat dat het perse zo moet zijn. Voordat ik weer allemaal mensen over me heen krijg :')

Maar ik ben er wel klaar mee om altijd maar in de sturende, assertieve, leidende rol te zitten in relaties.

Hij bracht het in eerste instantie ook wel op die manier, dat hij in zijn mannelijke energie zit. Maar ik had al vlot door dat er eigenlijk een heel onzeker jongetje achter zat. Want toen ik zei dat die energie dynamisch is en een man dus ook best wel eens in zijn vrouwelijke energie kan gaan zitten, was hij gelijk van het standpunt dat je dan geen man bent en dat niet moet doen enz enz. Ik ben juist van mening dat het heel gezond is als je, passend bij de situatie, in een bepaalde energie kan gaan zitten.

Daarna kwamen al zijn eisen, waarbij hij zijn genderrollen presenteerde als of die bij de respectievelijke energie hoorde. En als ik het ergens niet mee eens ben... :+

Oh... en een vakantie laten plannen gaat niet volgens hem, want dan gebeurt er niks :(:)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:45

Ik krijg war-flashbacks naar die onnozele kleuter op die gore bank in B&B Vol Liefde van dat soort praatjes |(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:48

Waar kan ik dat terug zien }:)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:23

Videoland, videoland! Haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:46

#huilon. Dat heb ik niet.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:00

Mn vriend en ik zijn sinds dit weekend uit elkaar na een relatie van bijna een jaar. Voorlopig geen behoefte om te gaan tinderen/daten maar wel lekker meelezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:22

Na mijn vorige update hebben we het toch nog weer een kans gegeven, eigenlijk was het een week van aantrekken en afstoten, vooral vanuit zijn kant.. Maar donderdag heb ik er definitief een punt achter gezet.. Even heb ik nog gedacht dat hij ook daadwerkelijk was vreemdgegaan, de betreffende ex ontkende het niet, maar gisteren ontkende ze het toch wel. Ex ontkent het ook en ik kon het me al niet voorstellen ook :n

Nu krijg ik op Tiktok allemaal filmpjes over narcisme en waar ik dit altijd ontkende omdat hij juist altijd ten koste van zichzelf voor iedereen klaar stond, kan ik wel zeggen dat hij binnen onze relatie wel echt een narcist was.
De 1e maanden overlaadde hij me met liefde, aandacht en tijd.. Zei binnen 2 weken al dat ie van me hield, binnen een maand had hij het al over samenwonen, zou een kantoor voor me maken enz. Cadeautjes, nachtjes weg, uit eten, alles.. Na 3 maanden veranderde dit langzaam, hij had minder tijd, wou ineens niet meer bij mij komen/slapen, we deden minder samen.. Maar wat hij vooral altijd deed was kleineren, heel subtiel, maar het was er altijd en als ik daar dan boos om werd maakte hij dat ook weer belachelijk/klein ('Er gaan mensen dood en jij maakt je druk om...') Hij kon dan heel goed in de slachtofferrol gaan, zei dat ie tegen me opkeek en dat hij zich klein voelde naast mij, maar eigenlijk draaide hij daarmee juist de rollen om. Ook het stiekeme appen draaide hij zo om, als jij er niet achter was gekomen was er niks aan de hand geweest :')

Heb vrijdagavond een heel fijn gesprek gehad met een kennis van hem, ik volg momenteel een NLP opleiding bij haar. Zij gaf ook aan, schrijf de minpunten van hem en jullie relatie op en dat lijstje werd langer en langer, dat helpt me wel :j

Ik gok ook dat hij binnen een maand weer een nieuwe heeft, ik ben er voorlopig echt nog niet aan toe :n

Heb gisteren via Marktplaats 10 van Haasteren puzzels gekocht, tijdverdrijf en afleiding :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:22

robinxfellow schreef:
Mn vriend en ik zijn sinds dit weekend uit elkaar na een relatie van bijna een jaar. Voorlopig geen behoefte om te gaan tinderen/daten maar wel lekker meelezen ;)

Aah sterkte!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:10

Hier staat het daten ook een lager pitje. Ik heb amper tijd om te daten op het moment dus vind het ook zonde om dan actief te gaan matchen op de datingssites.

Wel leuk iemand ontmoet een maand geleden en daar heb ik dan a.s zaterdag een tweede date mee. Eerste date was 3 weken terug. Maar moet zeggen dat ik het wel chill vind zo. We spreken elkaar ook niet elke dag, af en toe een appje of even bellen en that's it. En ik vind het heerlijk. Gewoon elkaar laten leven en elkaar rustig leren kennen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:00

robinxfellow schreef:

Oh, dat is toch al wel een hele poos. Wat was de aanleiding om er mee te kappen?

Hier ook geheel verwacht weer single maar niet verwacht dat ik zelf die beslissing zou nemen. Ik ben er wel verdrietig om en heb ook even nodig om de moed en energie weer te vinden om te gaan daten.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:10

Rawr schreef:
robinxfellow schreef:

Oh, dat is toch al wel een hele poos. Wat was de aanleiding om er mee te kappen?

We zijn eind augustus al keer uit elkaar gegaan omdat hij aangaf iets te missen/geen duidelijk extra verliefdheids gevoel zegmaar. Toen september weer bij elkaar gekomen om het toch nog een kans te geven maar nu is het echt klaar. De gevoelens vanuit zijn kant bleven uit dus hebben we er een punt achte gezet. Erg pijnlijk want het was altijd zo gezellig en enorme klik, maar uiteindelijk denken we wel dat dit het beste is.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:13

Dat is inderdaad de enige optie als één van de twee het niet voelt. Still sucks though. :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:28

He wat een vervelende berichten zeg :\

Je twijfelde in het begin al wel toch Rawr? Wel geprobeerd dus, maar niet gelukt?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:07

Ja, het was vanaf het begin al twijfelachtig en ik heb zelf de pleister er maar afgerukt omdat ik klaar was met aan een draadje te bungelen. Ik heb zekerheid en duidelijkheid nodig in een relatie en die kon ze me niet geven. Ze heeft net een baan aangenomen in het buitenland en vertrekt volgende maand dus waarschijnlijk was het dan toch wel tot een einde gekomen. En ondanks dat ze echt belachelijk knap is en ik daar eerst een beetje verblind door werd begon ik nu ook haar minpunten te zien en dingen waarvan ik denk dat ik me daar met de tijd wel aan zou gaan ergeren.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:18

Wat jammer, Rawr en robinxfellow!

En Relaxed, ik weet dat we er flink over gebotst hebben, maar dit gun ik je echt niet. Zo te lezen ben je hem beter kwijt dan rijk, hij heeft je - bewust of onbewust - een flinke rad voor de ogen gedraaid. Hopelijk voel je je gauw een beetje beter.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:25

Het is gewoon oliebol zoiets, we weten stiekem allemaal dat verstand en gevoel vaak niet hand in hand gaan. Hopelijk voelt iedereen zichzelf beter! <3

Ik merk ook weer dat het meestal NIET loopt zoals je voor ogen hebt. Ik heb een abbo op ALS IK AL IEMAND TREF om op mannen te vallen waarmee je niet samen kan zijn of door omstandigheden/praktische redenen het haast onmogelijk is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:26

Belachelijk knap brengt je ook maar tot zover in een relatie.. Als de rest niet goed zit dan is ook dat knappe snuitje al gauw vervelend := Aan een draadje bungelen is gewoon niet fijn :n

Ik vind het heel dapper dat je het nog zo hebt geprobeerd Relaxed, ik was er zelf al direct denk ik echt echt echt klaar mee geweest. Zeker gezien zijn houding en gedrag. Goed dat hij uiteindelijk dan toch niet vreemd is gegaan blijkbaar, maar de rest is ook echt verre van fraai.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:36

robinxfellow en Rawr, sterkte :(:)
Zijn nooit leuke dingen, ook al is het zo beter.

Mijn vriend is nu voor de 3e week op rij weg doordeweeks. Ondanks dat het in huis echt heerlijk opgeruimd blijft zonder man in huis ( :') ) mis ik hem echt vreselijk. Het gevoel van thuiskomen bij hem en weten dat er iemand op je wacht, en lekker kletsen/knuffelen etc. We bellen wel dagelijks, meestal 2x even, maar dat is toch anders.
Één van de katten is zondag op maandag nacht telkens ontregeld als hij dan weer weg is. Die is dan aan het roepen 's nachts ondanks dat ze nooit bij ons mogen slapen. :(:)
Maar hierdoor weet ik wel zeker dat ik echt definitief met hem terugga naar DE als het zover komt, want anders zal het altijd zo zijn en daar heb ik echt geen trek in. Voelt als een stap terug in onze relatie ofzo als we dat definitief gaan doen. Op dit moment niet, dit is een paar maanden vanwege een cursus.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:17

Zonnetje81 schreef:
Het is gewoon oliebol zoiets, we weten stiekem allemaal dat verstand en gevoel vaak niet hand in hand gaan. Hopelijk voelt iedereen zichzelf beter! <3

Ik merk ook weer dat het meestal NIET loopt zoals je voor ogen hebt. Ik heb een abbo op ALS IK AL IEMAND TREF om op mannen te vallen waarmee je niet samen kan zijn of door omstandigheden/praktische redenen het haast onmogelijk is.

:j Hier exact hetzelfde.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:54

Nou.. geloof dat wij nu (4 maanden datende) ook in een dip zitten -O- seksuele aantrekkingskracht is bij ons een steeds groter ding aan t worden. Zitten daarmee niet op t zelfde level..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:39

Jammer Winged! Denk je dat het nog 'goedkomt', of niet?

Hier net een wat moeizaam gesprek gehad via Whatsapp. Dacht dat het wel klaar was, maar hij gaf aan al wel wat kriebels te hebben maar dat hij het moeilijk vindt om gevoelens te uiten etc. Weet niet zo goed wat ik ermee moet want ik voel weer eens helemaal niks :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:59

Wij zijn dit weekend lekker weg om te vieren dat we een jaar samen zijn. Van alle rare dingen die ik op het internet gevonden heb is hij mijn absolute favoriet! :D