[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:40

Bedankt allen! Ik hoop dat ik zo snel mogelijk terecht kan, dit jaar nog want anders heb ik voor niks een dure aanvullende verzekering betaald. -O-

Amber_anne schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*

Wat super fijn! Mag ik vragen of dat semi negatieve advies dus was omdat de psych denkt dat je spijt gaat krijgen of iets of had het helemaal niet met een kinderwens te maken

Ze zei dat omdat ik binnenkort met een behandeltraject voor persoonlijkheidsproblematiek start, er best een kans zou zijn dat ik nog van gedachte verander. Dat als ik mijn eigen gedachten en leven op de rit heb, er opeens wel ruimte in mijn hoofd ontstaat voor het willen van een kind.
Nou heb ik meteen in dat gesprek ook gezegd dat mijn haat voor kinderen helemaal niks te maken heeft met mijn trauma's van vroeger, maar toch heeft ze het erin gehouden. := Gelukkig zag de gyn dit zelf ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:05

_San87_ schreef:
secricible schreef:
:') :')
Heerlijk, vader wordt al als een halve pedofiel afgeschilderd met foutieve veronderstellingen

Echt he _O-. Assumption, the mother of all fiets ups :)).

To assume is to make an ass out of u and me. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:20

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Echt he _O-. Assumption, the mother of all fiets ups :)).

To assume is to make an ass out of u and me. :))

Oh die is leuk :)).

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:28

topsylover schreef:
Bedankt allen! Ik hoop dat ik zo snel mogelijk terecht kan, dit jaar nog want anders heb ik voor niks een dure aanvullende verzekering betaald. -O-

Amber_anne schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*

Wat super fijn! Mag ik vragen of dat semi negatieve advies dus was omdat de psych denkt dat je spijt gaat krijgen of iets of had het helemaal niet met een kinderwens te maken

Ze zei dat omdat ik binnenkort met een behandeltraject voor persoonlijkheidsproblematiek start, er best een kans zou zijn dat ik nog van gedachte verander. Dat als ik mijn eigen gedachten en leven op de rit heb, er opeens wel ruimte in mijn hoofd ontstaat voor het willen van een kind.
Nou heb ik meteen in dat gesprek ook gezegd dat mijn haat voor kinderen helemaal niks te maken heeft met mijn trauma's van vroeger, maar toch heeft ze het erin gehouden. := Gelukkig zag de gyn dit zelf ook niet zo.

Is het serieus een ding dat je het niet zou willen vanwege trauma's van vroeger?
Ik heb ook wel eens aan iemand verteld van vroeger en toen kreeg ik ook de vraag: 'Oh wil je daarom geen kinderen?'

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:52

Dat kan. Kan ook van niet. Een bekend verhaal is dat over 2 zoons van een zware crimineel. De 1 is ook crimineel geworden, de ander agent ofzo. Wanneer hen gevraagd wordt waarom ze zijn wat ze zijn, antwoorden ze allebei: hoe kan ik anders met zo'n vader?

Er zijn mensen die vanuit hun trauma geen kind willen en er zijn mensen die juist kinderen willen om iets te verwerken.

En er zijn mensen die overal iets achter zoeken en zich niet kunnen voorstellen dat kinderen gewoon niet voor jou zijn en daarom iets verzinnen om het voor zichzelf logisch te maken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:59

Dat laatste klopt überhaupt wel. Daarom leven we ook in zo'n labeltjesmaatschappij en heeft elk druk kind tegenwoordig ADHD. Is gewoon omdat mensen een logische verklaring zoeken voor gedrag waar zij zelf zich aan storen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:59

Bambi1995 schreef:
Is het serieus een ding dat je het niet zou willen vanwege trauma's van vroeger?
Ik heb ook wel eens aan iemand verteld van vroeger en toen kreeg ik ook de vraag: 'Oh wil je daarom geen kinderen?'

Je hoort het inderdaad vaker dat mensen geen kinderen willen omdat hun eigen jeugd zo poedersuiker was. Maar voor mij is dat absoluut niet aan de orde. Ik heb gewoon een hekel aan kinderen omdat ze luid en irritant zijn en ik nogal op mijn rust gesteld ben. Daarnaast ben ik ook gewoon een enorme egoïst :') Dat mijn moeder ons niet kon opvoeden na de dood van mijn vader heeft daar absoluut geen invloed op gehad.

Ja ik denk ook weleens "als ik kinderen nam dan had ik het zus en zo gedaan", maar dat is allemaal hypothetisch.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:08

Ik kan genoeg logische redenen bedenken waarom het niet handig is om kinderen te krijgen voor mezelf, maar uiteindelijk is de grootste reden denk ik toch dat ik gewoon dat gevoel niet heb. Alles rondom kinderen krijgen vind ik een naar idee. Dat er allerlei andere redenen zijn waarom het handig is om ze niet te hebben is fijn, maar dat zie ik meer als bonus dan als de logische reden voor mijn keuze. :D

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:08

Ik heb al meerdere mensen gehad die, zodra ik aangaf geen kinderen wilde, er gelijk vanuit gingen dat ik wel een slechte jeugd heb gehad. Want het moet toch ergens vandaan komen? -O-

En ik had juist een hele fijne jeugd. Veel vriendjes en vriendinnetjes in de buurt met veel speeltuintjes waar je veilig zelf naar toe kon. Lieve ouders. Opa en oma die heel betrokken waren, maar wel echt opa/oma waren, geen veredelde oppas. <3 Andere leuke mensen in de buurt. Op school was het ook leuk. Gewoon eten/drinken, onderdak, 2x per jaar op vakantie, op sport kunnen. Geen gezondheidsklachten. Was dol op mijn babypop en barbies. *\o/*

Het zou eerder zijn, ik heb zo'n fijne jeugd gehad, die gun ik elk kind, maar ik denk niet dat het mogelijk is. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:12

Ik had wel een sh.t jeugd en als ik het verkeerde pad gekozen zou hebben zou men dat nog goed gepraat hebben ook nog als in logisch.

Toch staat dat totaal buiten het geen kinderen willen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:19

oomens schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ok, nu herinner ik het me ook eens op het moment dat ik het kan typen :P
En nu twijfel ik, of ik het eerder heb verteld..
Anyways
Op mijn route naar werk is er ergens een baby geboren. En hingen wat slingers en er stond een vrij simpel bord met een zonnetje en een baby hoofd met de naam 'Lot' (dacht ik)
Ik dacht nog 'goh, mensen kunnen dus nog vrij normaal doen, dat is fijn'
Inmiddels staat na een paar maanden dat bord er nogsteeds maar er is iets meer bij gekomen..
Jullie kennen wel die dikke plastic reclame doeken die je in die hekken kan spannen?
Nou die hangt er nu op een iets kleiner formaat met de tekst:
'Baljuin is trots! Over 16 jaar nog een lekker wijf!'
Allereerst, wtf is dat voor naam???
Ten tweede, hoezo over 16 jaar en waarom zou een (waarschijnlijk jong) broertje zogenaamd zoiets over z'n zusje denken??
En ten laatste, ik vermoed dat dit het werk was van de vader, waarom zou die er naar uit kijken dat z'n dochter een lekker wijf wordt op haar 16e????
Ik krijg er echt de kriebels van

Was dit in Weurt, bij Beuningen?
Dan is Baljuin niet de naam van een broertje of zusje, maar van de vriendengroep/gezelligheidsvereniging waar ze bij zitten.
Die hebben dan met teveel bier op een 'leuk' spandoek neergezet.
Een beetje zoals in het oosten de naobers doen en in het zuiden de carnavalsvereniging.

Ewijk :j

Ja sorry dat ik niet weet dat zoiets zo'n naam heeft, dan nog vind ik het raar als een groep volwassenen zoiets zouden doen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:39

Ik vind het vooral heel vervelend dat de meeste mensen niet genoegen nemen met "gewoon geen kinderen willen". Ik word dit jaar 30 en de meeste vriendinnen om me heen beginnen met kinderen. En ik ben oprecht blij voor hun maar waar ze mijn mening altijd respecteerden beginnen er nu toch een aantal met gepruttel "wacht maar tot je de juiste kerel hebt getroffen". Dat heeft me wel teleurgesteld :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:09

Ja bij mij beginnen er een paar zich 'zorgen te maken' omdat ik nu een vriend heb die ze ook niet wilt hahahaaah

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:26

De opmerking; wacht maar tot je de juiste man hebt getroffen. Vond ik erg beledigend, want ik zat toen in een hele fijne relatie met een man die ze ook niet wilde.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:28

Sintara schreef:
Ja bij mij beginnen er een paar zich 'zorgen te maken' omdat ik nu een vriend heb die ze ook niet wilt hahahaaah

KarenQ schreef:
De opmerking; wacht maar tot je de juiste man hebt getroffen. Vond ik erg beledigend, want ik zat toen in een hele fijne relatie met een man die ze ook niet wilde.

Terwijl dat juist het beste is voor een relatie, dat je er allebei hetzelfde over denkt.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:17

FrNo schreef:
Sintara schreef:

KarenQ schreef:

Terwijl dat juist het beste is voor een relatie, dat je er allebei hetzelfde over denkt.

Dat al helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:29

Dieuwke_ schreef:
Ik vind het vooral heel vervelend dat de meeste mensen niet genoegen nemen met "gewoon geen kinderen willen". Ik word dit jaar 30 en de meeste vriendinnen om me heen beginnen met kinderen. En ik ben oprecht blij voor hun maar waar ze mijn mening altijd respecteerden beginnen er nu toch een aantal met gepruttel "wacht maar tot je de juiste kerel hebt getroffen". Dat heeft me wel teleurgesteld :o

Flauw hè... Ik ben net zo oud als jij en bij mij gebeurt hetzelfde, al heb ik wel een vriend. 'Dat gevoel komt vanzelf, geloof mij 'maar' :x

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:51

fleurtjeuh schreef:
Ja sorry dat ik niet weet dat zoiets zo'n naam heeft, dan nog vind ik het raar als een groep volwassenen zoiets zouden doen.

Dat is ook raar, maar in bepaalde gebieden niet ongebruikelijk.

Dan staat er ineens een bord in de tuin met "Sjef zijn nachtrust is naar de kl*ten want hij had bij hullie Marie raak geschoten" of "in 9 maanden van een goede beurt naar volledig uitgescheurd", of vergelijkbare enorm grappige spitsvondigheden -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:22

haha, die zinnen _O-

Ah mij is door een ex werkgeefster eens aangekaart dat kinderen krijgen de kers op het huwelijk was en als je die niet kreeg er wat mis was met de relatie......

Daarom maar blijven hokken :P (ook een woord wat ik nooit gebruik maar denk ik wel past bij bovenstaande zinnen :D )

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:43

DuoPenotti schreef:
haha, die zinnen _O-

Ah mij is door een ex werkgeefster eens aangekaart dat kinderen krijgen de kers op het huwelijk was en als je die niet kreeg er wat mis was met de relatie......

Daarom maar blijven hokken :P (ook een woord wat ik nooit gebruik maar denk ik wel past bij bovenstaande zinnen :D )

Hokken over fokken

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:53

KarenQ schreef:

Mensen lijken niet te kunnen begrijpen dat het niet van een eventuele partner afhangt. IK wil ze niet, met eender welke partner niet. Moeilijker moeten we het niet maken :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:59

Neeneenee dat heb je echt helemaal mis :n
Als je de juiste man treft beginnen die stokken vanzelf te bellen hoor... komt echt door je man, niet door jou

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:06

Nou, verbinding verbroken dan.
Ik hoor niets bellen... :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:12

Femke_Tweety schreef:
Nou, verbinding verbroken dan.
Ik hoor niets bellen... :')

Bij mij krijg je "geen aansluiting op dit nummer" :')