Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:52

Jullie zijn geweldig.

Dat wiki trucje kende ik nog niet, smart. Thnx!
Of eigenlijk wel, ik doe het met wetenschappelijke namen wel heel vaak zo
Alleen nooit eraan gedacht dat het ook gewoon als vertaler voor Ned-Engels kan werken :D

Ik bedoel inderdaad jabot in dit geval.

(Of in ieder geval degene die in mijn onderzoek dit onderdeel tekende, en ik moet het in het Engels invoeren in spss allemaal :') :D )

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:58

Is in mijn geval ook een trucje: ik kijk wie het ding verkoopt, en dan kijk ik met het plaatje ernaast of het inderdaad is wat ik bedoel :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:21

Ben ik de enige idioot die af en toe de geest heeft, een to-do-lijstje maakt, vervolgens allerlei dingen doet die wel moeten maar níet op het lijstje staan en die dan na afloop die dingen nog even toevoegt aan het lijstje zodat ze zo fijn doorgestreept kunnen worden? :? (samen met die dingen er wel op stonden, overigens, het is niet alsof ik niks van ht lijstje doe hoor :)) )
Zeker idioot als je bedenkt dat ik daarna alles uitwis, want ik schrijf in een bambook :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:30

Je houdt jezelf wel lekker bezig, zo :)) Nee. Mijn todolijstjes raken gewoon nooit op.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:04

Ja zeker, want het afstrepen voelt zo lekker :')
Ook adhd? :))

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:16

Ik heb een digitaal to do lijstje en typen om vervolgens de backspace knop te gebruiken geeft toch minder voldoening :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:18

In mijn geval is het nog frustrerender, want hij gaat gewoon naar de volgende status, en dan is hij weer to do...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:29

Ik schrijf ook dingen op die ik al gedaan had om daarna door te strepen :D heerlijk.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:39

Prrrr schreef:
Je houdt jezelf wel lekker bezig, zo :)) Nee. Mijn todolijstjes raken gewoon nooit op.

Jouw to-do lijstje is chronisch ziek :knuffel:

Macs schreef:
Ja zeker, want het afstrepen voelt zo lekker :')
Ook adhd? :))

Dat niet, maar wel een hoofd met meer energie dan mijn lijf wil :)). Dus misschien is het ook wel gewoon om aan het einde van de dag het idee te hebben dat ik wel degelijk wat heb gedaan, ipv enkel en alleen ellendig op de bank en in bed gehangen te hebben :j

gomir schreef:
Ik heb een digitaal to do lijstje en typen om vervolgens de backspace knop te gebruiken geeft toch minder voldoening :+

Nee, ik geloof dat dat mij ook niks lijkt :n :)) en al helemaal niet in prrrr haar variant :+

Century schreef:
Ik schrijf ook dingen op die ik al gedaan had om daarna door te strepen :D heerlijk.

Fijn te weten dat er toch meer zijn die het doen, ik voel me prompt wat minder vreemd :):)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 18:33

Als er bij een wandelroute 'ook geschikt voor Nordic Walking' staat, wat houdt dat dan in? Ik heb keus uit twee routes -eentje is wel geschikt voor NW en de andere niet. Welke zou interessanter zijn?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:06

Sheran schreef:
Als er bij een wandelroute 'ook geschikt voor Nordic Walking' staat, wat houdt dat dan in? Ik heb keus uit twee routes -eentje is wel geschikt voor NW en de andere niet. Welke zou interessanter zijn?

Die paden zullen misschien iets breder zijn en geschikter zijn voor de prikstokken die bij dat Nordic Walking gebruikt worden qua ondergrond. Ik heb niet het idee dat die routes spectaculairder zijn dan gewone wandelroutes.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:25

Lalidan schreef:
Ben ik de enige idioot die af en toe de geest heeft, een to-do-lijstje maakt, vervolgens allerlei dingen doet die wel moeten maar níet op het lijstje staan en die dan na afloop die dingen nog even toevoegt aan het lijstje zodat ze zo fijn doorgestreept kunnen worden? :? (samen met die dingen er wel op stonden, overigens, het is niet alsof ik niks van ht lijstje doe hoor :)) )
Zeker idioot als je bedenkt dat ik daarna alles uitwis, want ik schrijf in een bambook :+

Nee, je bent niet de enige :Y) :+

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:30

Hier nog een :))

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:41

Bestaat er iets van een draadgeleider die je aan een paal kan klikken of vastmaken? Mijn hek heeft op de palen een draadgeleider voor prikkeldraad bovenop, maar ik zou er eentje willen die ik aan de paal kan klikken en dan een hoek van 90 graden maakt met de paal, en ik dan zo'n 30cm van de paal af een draad kan spannen (voor frambozen). Bestaat zoiets?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:11

fjordjes schreef:
Oké maar weet iemand het antwoord op mijn vraag, hoe het kan dat hij alles voelt terwijl het een nep hand is. :)

Spiegelneuronen.. of eigenlijk intergratie van verschillende zintuigen - zicht, gevoel en proprioceptie. :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:48

Niet perse het juiste topic maar weet niet zo goed waar anders te vragen:

Ik zoek een website waar ik posters kan kopen, maar specifiek met Afrikaanse wilde dieren erop (liefst een hyena). Moet naar een vriendin in Duitsland dus mag ook een Duitse site zijn.

Iets betrouwbaars met kwaliteit uiteraard. Canvas oid kan ook maar is al snel duurder.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:57

Nyaleti schreef:

Ik zoek een website waar ik posters kan kopen, maar specifiek met Afrikaanse wilde dieren erop (liefst een hyena). Moet naar een vriendin in Duitsland dus mag ook een Duitse site zijn.

Iets betrouwbaars met kwaliteit uiteraard. Canvas oid kan ook maar is al snel duurder.
Ik heb eventueel een olifant voor je in de aanbieding die ik wel kan laten printen. :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:53

Nyaleti schreef:

Ik weet niet wat het mag kosten, maar als ik Google op poster hyena krijg ik diverse opties bij zowel Etsy als Bol. Com?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:39

Ja maar die foto's zien er niet uit :')
Durf / wil niet via Bol of Etsy bestellen want je weet gewoon niet wat voor kwaliteit het is.

-
Zijn de winkels in België geopend vandaag? Omdat er zo'n regel is dat als er een feestdag in het weekend valt, je doordeweeks een extra dag vrij bent?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 00:03

Fearn schreef:
Ik heb al meerdere dagen een heel naar gevoel van (maag)zuur? in mijn keel, alsof het echt in mijn hele slokdarm zit... het verschilt niet per moment maar het is constant zo.. weet iemand wat ik eraan kan doen? Het is echt super irritant :(

Ik heb al pepermuntjes, rennie en omeprazol geprobeerd maar niks werkt.. alleen het doorslikken van tandpasta lijkt kortdurig wat verlossing te geven :')

Ik heb dit als ik veel vet heb gegeten, vooral dingen als spek/bacon, (slag)room en kokosvet/melk. Dit triggert de aanmaak van maagzuur denk ik en het duurt lang om te verteren. Misschien ligt het daaraan?
't Is al van een paar dagen geleden, maar wilde er toch op terug komen :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:30

Valt een veelzijdigheidszadel van ruim 30 jaar oud nog te verkopen? of is de enige mogelijkheid weggooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:32

Bambi1995 schreef:
Valt een veelzijdigheidszadel van ruim 30 jaar oud nog te verkopen? of is de enige mogelijkheid weggooien?
Misschien maak je Kookaburra er wel blij mee om te verven? :)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:42

Welk instrument is hier op de voorgrond te horen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:51

Gokje. De duduk.
Hij schijnt die zelf te bespelen. En geluid lijkt aardig overeen te komen